Mijn dochter is nu 7 weken, sinds 2 weken ben ik gestopt met haar aan mijn borst te laten drinken. Ik vond het niet heel erg prettig, ze deed me flink pijn, was heel erg druk en ik wist niet wat ze binnen kreeg. Nu kolf ik af en krijgt ze het met de fles. Allen komt er niet heel erg veel uit. Ik kolf overdag om de 3 uur, dan komt er met moeite 100cc uit beide borsten. S nachts wanneer ze door slaapt, kolf ik wanneer ik in de ochtend wakker word. dan komt er 150 - 200 cc uit. Over dag krijgt ze om de 3 uur een flesje met sinds deze week 110cc Dit drinkt ze goed weg. Maar zoveel kolf ik niet! Dus ze krijgt borstvoeding met aangevuld kunstvoeding. Het liefst wil ik dat ze volledig borstvoeding krijgt. Sinds deze week kolf ik vaker. Wanneer ik heb gekolfd 100 cc, dan kolf ik na een uur weer dan komt er echt maar een klein beetje uit. Uiteindelijk ben ik om het uur aan het kolven in de hoop na 3 uur genoeg gekolfd te hebben. Heb jij een idee wat ik er aan kan doen? ik vind het niet erg om er wat moeite voor te doen, maar om het uur kolven breekt me een beetje op.... Ik hoop dat mijn verhaal en vraag een beetje duidelijk is.
Hoi, Tips voor het kolven: - Blijf elke 2-3 uur kolven - Masseer je borsten voor en tijdens het kolven met een natte/warme doek richting de tepel. - Kolf in een aangenaam warme en rustige ruimte en probeer ontspannen te zitten. - Kolf naast je kindje, met een foto van je kindje en/of een geurdoekje van je kindje. - Weleda heeft een borstvoedingsthee die je kan drinken om je productie te stimuleren. Drink 3 kopjes per dag. Succes. Groetjes Saskia