gestopt met microginon 30 en nu veel bloedverlies

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door demy, 30 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demy

demy Lid

18 jun 2008
    38
    0
    0
    hoi,

ik heb even een vraagje of iemand dit verhaal mischien herkend.
    ik ben afgelopen augustus gestopt met de pil omdat we een kinderwens hebben.
    in de loop van de tijd wordt de menstruatie steeds heftiger, ik gebruik dag en nacht nachtmaand verband omdat die langer zijn.
    maar nu is het zo heftig dat ik dit met nachtmaandverband ook al niet meer op kan houden.

het was afgelopen nacht zo erg dat het bloed tot aan mijn enkels naar beneden lekte.

heeft iemand dit ook eerder meegemaakt, ik wil namelijk niet terug naar de anticoneptie pil vanwege onze kinderwens.

weet iemand hier een antwoord op?

ik zou het graag van je willen weten

groetjes demy

2. Nissy

Nissy Actief lid

4 aug 2008
    164
    0
    0
    Bij mij was het de afgelopen keer ook vrij heftig, maar kort.
    Ik heb toen zeker om het uur moeten kijken of mijn tampon niet doorgelekt was.
    Heb dus ook tampons gehaald voor de extra zware dagen (wat zijn die dingen trouwens groot hahaha) en maandverband voor de nacht gebruikt, zo ging het gelukkig wel goed.
    Na 2 dagen was het ergste weer over.
    Misschien dat het met het stoppen te maken heeft... ik zou het echt niet durven zeggen.

3. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Aangezien je nog niet zo lang bent gestopt met de pil zou je het nog even aan kunnen kijken. Sommige vrouwen hebben dat een paar keer na het stoppen met de pil, maar het kan ook zijn dat het zo blijft. Is echt even afwachten en anders zou ik het toch eens bij de huisarts navragen al ben ik bang dat er niet heel veel aan te doen is. Want gezien de kinderwens kun je nu natuurlijk geen hormonen gaan slikken om de menstruatie wat milder te maken.
    Heel veel succes meis, ik hoop dat het gewoon nog de ontpillingsfase is en het volgende maand beter is.

4. demy

demy Lid

18 jun 2008
    38
    0
    0
    hoi,

bedankt voor jullie reactie,
    ik ben van de week toch maar even naar de huisarts gegaan om het te bespreken wat ik moest doen.
    ik had 2 keuzes en dat was of weer 3 maanden aan de pil te gaan en dan afwachten wat het gaat doen, of een andere hormonenkuur wat mij allebei niets leek.
    nu moet ik tijdens mijn menstruatie een paar keer per dag, ibuprofen innemen dit helpt tegen de krampen en het verminderd het bloedverlies.
    ook hebben ze nog even via een vingerprik gekeken of mijn hb gehalte wel goed was omdat ik veel bloed was verloren maar dit bleek helemaal goed te wezen. waar ik erg blij mee ben.
    ook ben ik blij dat ik het mijn huisarts verteld heb van onze kinderwens omdat ik dacht dat ik er commentaar op zou krijgen vanwege mijn overgewicht. maar dit viel reuze mee, hij heeft alleen maar gezegd dat ik er op dit moment er goed uit zie omdat ik al 20 kg kwijt ben.
    maar ik moet nog wel veel verder met mijn overgewicht, alleen vindt ik het erg moeilijk om het vol te houden.
    mischien heeft iemand nog tips voor mij?

nu moet ik nog even wachten op volgende week om te kijken of een ziekte die in de familie voorkomt ook erfelijk voor ons is, dus dat is nog even spannend.

ik heb mijn verhaaltje weer even gedaan en hoop een reactie van jullie te krijgen

groetjes!

5. Nissy

Nissy Actief lid

4 aug 2008
    164
    0
    0
    Zit in hetzelfde schuitje... ik heb ook overgewicht en heb afgelopen vrijdag bloed moeten laten prikken om te kijken of mijn suikergehaltje goed is... suikerziekte komt namelijk voor bij ons in de familie.
    Ook mijn dokter zei verder niks over mijn overgewicht en mijn kinderwens... heb er zelf toen maar naar gevraagd en dat was volgens hem geen probleem.
    Alleen is het zo dat als ik zwanger ben dan wel onder extra controle kom, omdat door het extra gewicht, je veel rugklachten kan krijgen.
    Hij zei mij dat als je cyclus gewoon regelmatig is dat het geen probleem meot zijn om zwanger te worden met overgewicht.

6. demy

demy Lid

18 jun 2008
    38
    0
    0
    hoi nissy,

wat fijn dat jouw huisarts ook goed reageerde, volgens mij zijn we van de zelfde leeftijd, ik ben namelijk net 23 jaar geworden.
    dus we zitten inderdaad in hetzelfde schuitje, het lijkt me leuk om onze verhalen te delen.
    zou ik mogen weten hoe lang jij bent en wat je gewicht is? ik ben 1.85 lang en weeg op het moment 122 kg.
    ik zou graag nog wat afvallen maar ik ben een beetje de energie ervoor kwijt, wat ik wel heel jammer vindt, maar mischien komt het beetje bij beetje wel weer terug.
    ben jij al bezig met zwanger worden? of wil je het over een tijdje.

ik hoop wat van je te horen.

groetjes!

7. angeliquexxx

angeliquexxx Actief lid

30 okt 2008
    164
    0
    0
    ik heb nu ook na het stoppen van microgranon 30 last van meer menstruatie niet normaal de pil maakt normaal je mentruatie minder omdat je dan ook geen eisprong krijgt en nu je bent gestopt is het altijd de eerste keer veel meer daarna word het minder bij mij wel heb namelijk al ervaring mee toen ik stopte en zwanger raakte van me dochtertje

Deel Deze Pagina