Gestopt met microgynon 30 en nu ?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door twigger82, 4 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pretty Woman

Pretty Woman Actief lid

19 jan 2007
    151
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Cascada en natuurlijk de rest van de meiden,

Het enige wat ik heb is regelmatig last van mijn borsten, af en toe wat steken. Verder voel ik me lichamelijk niet echt anders. Wel heb ik het idee dat ik wat vaker en meer moet plassen dan anders.

Ik hoop echt dat mijn menstruatie mee gaat vallen.. dat is het enige waar ik een beetje tegen op zie..

Nou Valentijntje voor jou zijn het spannende dagen! Heb je het gevoel dat het raak kan zijn?

Groetjes!

2. valentijntje

valentijntje Niet meer actief

heey,
    Ben benieuwd hoe het bij je gaat verlopen pretty woman!

Ik voel nog helemaal niks. Niks wat op een menstruatie lijkt en ook niks van een zwangerschap. Ik loop elk uur naar de wc om te kijken of er al wat gebeurd.. dus spannend...Ik hou jullie op de hoogte

3. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hee pretty woman, ik ben in feb. gestopt met microgynon 30. had het sinds m'n 13e geslikt, ook vanwege zeer zware heftige menstruaties (en bijna geen pauzes daartussen). was ooit op m'n 17e een half jaartje gestopt, precies hetzelfde verhaal toen.
    en nu? ben ik na 35 dagen ongesteld geworden. niet heel heftig, amper pijn ervan (nog minder dan met pil) en als het zo blijft ben ik heeeel blij!
    nouja, ik hoop natuurlijk dat ik gauw NIET meer ongesteld word. :)

hoop dat het voor jou ook meevalt, maar nu heb je in ieder geval een positief verhaal van mijn kant.
    succes!

4. valentijntje

hallo allemaal,

zoals jullie aan mijn nieuwe banner kunnen zien, is het feest gister weer begonnen.. Ik voelde het gisterochtend al aankomen, helaas.... maar ja een nieuwe ronde nieuwe kansen!

succes allemaal..

5. Pretty Woman

Pretty Woman Actief lid

19 jan 2007
    151
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Lien78 dat is inderdaad positief.. voor mij is het maar even afwachten nog een klein weekje voor mij. En ik hoop ook eigenlijk gauw niet ongesteld te worden... maar van mij mag het nu wel even dat weet ik in iedergeval hoe mijn cyclus verloopt.

En Valentijntje jammer zeg voor je, succes de volgende ronde.

6. cascade

cascade Lid

29 jan 2008
    34
    0
    0
    Verzorgende IG
    Jammer Valentijntje....klussen maar weer dan he. niet te veel last? Bij mij zijn de rode dagen weer voorbij, dus klussen maar weer.

Ik weet helemaal niet wanneer mn beste klusdagen zijn want, ben het onregelmatig. Wie heeft daar nog tips voor?

Liefs, Cascade

7. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik heb ook jarenlang deze pil gebruikt maar ook gelukkig geen last gehad van ontpillingsverschijnselen....

8. cascade

cascade Lid

29 jan 2008
    34
    0
    0
    Verzorgende IG
    Ik had met het stoppen met de pil ook weinig verschijnselen. Had alleen wat meer buikpijn en vaker. Alleen die eerste stop maand.

Liesje76 gefeliciteerd met je zwangerschap! Veel suc6 nog de komende maanden.

9. valentijntje

heey,

Ik had de eerste twee dagen echt heel veel last, maar nu alweer een stuk minder... dus ja we kunnen allebei weer druk aan de klus... Ik denk dat we het maar gewoon elke dag moeten doen;) die onregelmatigheid is zwaar irritant:(

10. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    Heyyyyyyyyyy Meiden

Hoe is het met jullie
    ik dacht ik laat weer eens wat horen
    wel zo netjes als je een topic start he hihihi
    maar ik kan jullie vertellen dat we de afgelopen maandjes een paar moeilijke en rot maandjes hebben gehad
    maaaaaar ook kan ik julli evertellen dat ik vanavond mijn laatste pil ik ga nemen en daarna gaan we er weer voor :D
    dus ik zal weer regelmatig hier te vinden zijn en jullie natuurlijk ook op de hoogte houden.

dikke knuffel voor iedereen

11. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Op 26 april slik ik mijn laatste pil, en ga dan dus ook stoppen!
    Volgende week ga ik met de vitamines+foliumzuur beginnen.
    Ben zo benieuwd hoe mijn lichaam erop werkt als ik stop.
    Ik slik ongeveer 6 jaar microgynon 30

12. Pretty Woman

Pretty Woman Actief lid

19 jan 2007
    151
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoii Meiden,

Nou hier ben ik weer even, ik ben ongi geworden het is nu de 26e dag van mijn cyclus. En ook de eerste menstruatie zonder pil. Nu door naar de tweede ronde! Ik vond het wel even spannend, maar voelde toch wel duidelijk dat het er aan zat te komen.

Fijn paasweekend allemaal!

13. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Ik ben nu sinds een maand gestopt met deze pil en moet eerijk zeggen dat ik nog nergens last van heb gehad!

Heb 1 dag een beetje bloed gehad, maar dat zou een innestelbloeding kunnen zijn! Even afwachten...tot eind van de maand :)

14. patriesie

patriesie Actief lid

18 mrt 2008
    104
    0
    0
    rotterdam
    Hoi meiden.
    Ik heb 12 maart mijn laatste mycrogynon pilletje ingenomen.
    En ben 15 maart ongesteld geworden.
    Nu is het ook voor mij dus maar afwachten wanneer mijn volgende échte' menstruatie komt.
    Spannend hoor !

Liefs Tries.

15. cascade

cascade Lid

29 jan 2008
    34
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hoi Meiden!

Daar ben ik weer. Wat een drukke dagen haha. Gistere ben ik tante geworden, dus ben helemaal blij :D :D

twigger82 welkom back! Gelukkig gaat het beter!

Tsja..de klusdagen zijn weer voorbij. Het is afwachten..want ik ben het zo onregelmatig..dus..wanneer ik het nou moet worden? We zien wel..hahah misschien wordt ik het wel niet. :p Maar daar reken ik niet zo op, voel niks anders.

16. Monalisa

Monalisa Lid

14 feb 2008
    26
    0
    0
    Utrecht
    Ik ga 12 juni mijn laatste pil innemen. Erg spannend! Ik heb 10 jaar Micro30 geslikt dus ik ben zo ontzettend benieuwd wat het stoppen met mijn lichaam gaat doen.

Ik ben echt afhankelijk van de pil :eek: althans zo voelt het, hahaha. Ik ben in de stopweek altijd erg emotioneel en kan niet wachten op de dag dat ik m'n pil weer mag innemen. Ik heb mijn vriend al mentaal voorbereid op het feit dat ik een grote emo-doos zal gan worden :D :D :D

Hoe is dit bij jullie vergaan?
    Groetjes Lin

17. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Mijn vriend en ik hebben toch besloten om een maandje eerder te stoppen...
    Heb gister mijn laatste pil ingenomen.. :) Nu dus nog even wachten op de ('normale') ongi.
    Dan kan ik toch even kijken hoe mijn cyclus is.. Ben zo benieuwd :eek:

18. Sinja

Sinja Fanatiek lid

4 feb 2007
    1.910
    0
    36
    Utrecht/Gelderland
    Succes alle stoppers! Ik ben in januari gestopt met de pil en ben nu 2 keer ongi geworden! Viel me 200% mee! Heb 9 jaar microgynon geslikt, en was daarvoor altijd suuuperonregelmatig ongi! Nu is mijn cyclus toch nog best netjes (vind ik zelf dan..) namelijk 33 en 29 dagen! Tevens ben ik minder heftig ongesteld (terwijl voor ik de pil slikte altijd superheftig) en heb ik minder last van hoofdpijn en over het algemeen voel ik me vrolijker... serieus, tis mijn vriend ook opgevallen!

Dit is mijn 1e maand dat we er 'echt' voor gaan, de afgelopen maanden nog meestal met cd...dus tja, even afwachten nu... ;)

Veel succes, hopelijk valt t bij jullie ook mee en zijn we snel allemaal zwanger ;) :D

19. ngnijenhuis

25 mrt 2008
    7
    0
    0
    zwolle
    Hallo,

Ik ben op 21 februari gestopt met de pil en netjes begonnen met folium. De eerste maand heb ik behoorlijk veel last gehad van het "ontpillen" en mijn vriend ook! Ik had veel last van hoofdpijn, buikpijn, zere borsten en met name van stemmingswisselingen. Ik was snel boos en geirriteerd en kon wel huilen om niks.
    Vorige week ben ik voor de eerste keer ongesteld geworden en heb ik nu minder last van het ontpillen.
    Deze maand gaan wij voor het eerst proberen om zwanger te worden! Ik vind het allemaal wel erg spannend!

Groetjes

20. twigger82

twigger82 Fanatiek lid

4 jan 2008
    1.648
    0
    0
    Het meiden hoe is het hier ?
    Zijn er al meiden zwanger ?
    Hier gaan we van het weekend weer aan de klus :D
    Dus over 2 weken weet ik hopelijk meer :D:D

Dikke knufffff