Gestopt met microgynon 30 en nu ?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door twigger82, 4 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    oew! Dus je bent al even over tijd!
    5 dagen aan je banner te zien....
    Zou gewoon een testje wagen.. Weet je ook waar je aan toe bent! Zou super zijn als het raak is!

Ik ben wel benieuwd!

2. Pica750

Pica750 Lid

14 apr 2008
    60
    0
    0
    zorg
    Zuid Holland
    Nou ik heb gisteren getest!
    En ik ben niet zwanger. Ik denk dat mijn cyclus een beetje van slag
    is van de warmte! Heb ook wel een beetje examenstress, dat is ook niet echt bevordelijk voor de hormonen! (een paar jaar terug ging ik veranderen van baan, met de bijbehorende stress, en toen ben ik ook 5 maanden niet ongi geweest!)
    Nou hou jullie op de hoogte!

3. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Aahw wat jammer zeg....!
    Dan zal inderdaad je lichaam wel van slag zijn door de stress..

Op naar de volgende ronde!
    Hoop voor je dat het snel raak is.

4. chantal290379

13 apr 2008
    54
    0
    0
    gelderland
    hallo

ik heb zelf 13 jaar die pil gebruikt.
    sinds febr 08 ben ik gestopt met de pil om voor het eggie te gaan.
    in mrt 3 dgn ongi geweest , daarna niks meer
    wel verschijnselen van ontpillen
    zit er aan te denken om volgende week maar eens na de huisarts te gaan om te kijken wat we er aan kunnen doen

wie heeft dit ook gehad en wat schreef de h.arts voor

5. liekeleisink

liekeleisink Nieuw lid

14 mei 2008
    2
    0
    0
    kapster
    doetinchem
    hallo!

ik ben vanaf ongeveer 1 maart gestopt met microgynon 30 en ben nu op 15 mei nog steeds niet ongesteld geworden... heb al een test gedaan ( ja je weet maar nooit natuurlijk) maar die was helaas negatief. best vermoeiend dat wachten op je eerste ongie dag, dit zal de 1e keer in mijn leven zijn dat ik blij ben om ongesteld te worden... zijn er meer die dit probleem hebben? en wanneer moet je hiermee naar de huisarts?

groetjes mij :D

6. chantal290379

13 apr 2008
    54
    0
    0
    gelderland
    hallo liekeleisink

ik zit ook met het zelfde probleem
    ben gestopt met de laatste pil strip in feb
    begin mrt 3 dgn ongi geweest , daarna ook niks meer

7. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik had allang bij de dokter gezeten als ik jullie was.
    Lees veel op het forum over dat ze dan een pilletje krijgen om de ongesteldheid op te wekken (iets van primolut ofso?)
    Een cyclus van ruim 60 dagen is niet heel normaal lijkt me.
    Ik zou er dus een telefoontje naar de dokter voor doen.

8. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Ik zou ook even naar de HA gaan.
    Is inderdaad wel een lange tijd, alhoewel meer vrouwen er last van hebben.
    Ikzelf had een 1e cyclus na het stoppen met de pil van 32, was daar wel erg blij mee.
    En kan me voorstellen dat jullie het wachten op de ongi wel zat zijn.

9. chantal290379

13 apr 2008
    54
    0
    0
    gelderland
    bedankt voor jullie snelle reactie
    heb ondertussen de h arts gebeld ervoor
    afspraak dinsdag ochtend
    ben benieuwd wat ie doet en zegt

gr chantal

10. MilkHd

MilkHd Fanatiek lid

8 mei 2008
    3.947
    0
    36
    Noord Holland
    @chantal. heel goed, ben benieuwd inderdaad.

Zijn er overigens ook meiden die meteen na het stoppen met de pil net zo regelmatig waren als daarvoor?

11. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    @Chantal,
    Ik ben benieuwd! Best laat dinsdag pas....
    Laat je het ons even weten?

@MilkHd,
    Ik heb het voor beginnen met de pil nooit zo bijgehouden op de dag zeg maar, maar ik was toen vrij regelmatig. Tuurlijk de ene dag eerder als de andere. Maar ik ben wel meteen mijn 1e cyclus vrij normaal, 32.
    Jij ook niet vrij extreem verschillende cyclussen zie ik?

12. chantal290379

13 apr 2008
    54
    0
    0
    gelderland
    tessa8
    bij onze h arts is het zo dat je een vrije inloop heb van 0800 uur tot 0900 uur en daarna afspraken
    en omdat ik graag een uitgebreide gesprek met hem wil voor evt vragen over de med die ie dan voorschrijft en misschien afspr gyn dit vindt ik fijner dan te koekenloeren er weer eruit

gr chantal

13. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Goed dat je een afspraak hebt gemaakt!
    Hij zal je niet direct doorsturen naar een gyn als het alleen om je eerste lange cylcus gaat.

Ik heb echt geen flauw idee hoe mn cyclus was voordat ik begon met de pil. Ben vrij snel begonnen aan de pil en er toen niet bewust mee bezig geweest.

14. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Ohw zit dat zo, dat gaat heel anders dan hier bij ons. Maar dat geeft niks.

Meiden ik heb me cyclus gewoon verkeerd uitgerekend! Stom he?

Ik heb de 1e dag van mijn ongi ook mee gerekend. wel heel dom van me. Dus mijn cyclus is helemaal geen 32, maar 31.
    Want die dag erna hoort bij je volgende cyclus toch?

15. Tijgertje2305

Tijgertje2305 Nieuw lid

6 apr 2008
    4
    0
    0
    Hallo allemaal,

wat vervelend he dat ontpillen. Vind er niets aan.

heb 5 april m'n laatste pil geslikt. De week erop maar 1 dag ongi geweest (nog van de pil), heel raar. Zal de spanning wel geweest zijn over het stoppen met de pil.

Besloten om geen condoom te gebruiken en dus niet de eerste menstruatie af te wachten.

Ik slik de pil al 14 jaar en ben dus bang dat ik er lang over zal doen om weer op de natuurlijke wijze op gang te komen. Ik had voor de pil een regelmatige cyclus van 28 dagen.

Ik moest dus eigenlijk rond 6 mei ongi worden. Heb al weken hele erge krampen en zeer pijnlijke tepels.
    op 12 mei test gedaan, helaas negatief, Dat was ook te mooi om waar te zijn, maar stiekem hoop je het natuurlijk wel.
    Dus ben bang dat m'n eerste cyclus erg lang wordt, hopelijk geen voorteken voor de volgende!

Ik heb zitten surfen op internet, maar het is bij iedereen zo verschillend dat je je nergens aan vast kunt houden.

Werd ik maar gewoon ongi dan weet je dat er weer een nieuwe kans komt om er weer voor te gaan.

Vind het ook erg moeilijk om er niet steeds mee bezig te zijn, maar ja bij elk bezoekje aan de wc......

Hoe doen jullie dat?

16. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Moeilijk he om het een beetje los te laten...
    Ik vind het ook heel lastig om er niet mee bezig te zijn. Maar brobeer er niet te veel aan te denken.
    Ik heb niet echt ontpillingsverschijnselen. Had meteen een 1e cyclus van 31 dagen.
    Heb alleen wat last van prikkelbaarheid en gevoelige tepels. Maar verder niks..

Wel raar dat je maar 1 dag ongi was, zal misschien inderdaad de spanning wel geweest zijn!
    Je moet je niet te druk maken, klinkt makkelijk he ik kan het zelf ook niet goed hoor.

Tuurlijk het is allemaal spannend en ik denk ook dat als je er eenmaal mee bezig bent dat je dan echt niet kan zeggen van ik heb het uit mijn hoofd gezet. Want je bent er al mee bezig als je om de dag klust..

17. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Ik ben eindelijk van mn 'ongesteldheid' van de pil af!
    Net als normaal 6 dagen (soms zelfs 8 dagen met de pil :confused: )
    Is jullie ongesteldheid zwaarder of minder zwaar geworden, langer of korter geworden na de pil?
    Want als ik nu al 6 dagen de :evil: heb, dan vrees ik voor mn echte ongie :confused:

Ik heb dus nog niet meegemaakt dat ik elke keer kijk of ik al ongie ben (hoop het stiekem niet mee te maken ook natuurlijk ;) )

18. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Bij mij was mijn 1e echte ongi niet zo heel erg lang. Wel meer en heftiger de 1e 2 dagen.. daarna gelijdelijk minder.
    Maar ik was gewoon 4-5dagen ongi niet langer.
    Ik ging er ook van uit dat ik meteen 7 dagen ongi zou zijn, dat was ik namelijk altijd voordat ik begon met de pil, maar dat was dus gelukkig niet zo lang..

19. zeppie

zeppie Actief lid

9 feb 2008
    268
    0
    0
    Landgraaf
    Ik ben eind jan gestopt met de pil.
    En tot nu toe een normale cyclus gehad.

20. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    @zeppie, inderdaad een nette cyclus! Gelukkig maar. Hoop dat mijn volgende cyclus ook mooi is. Maar het liefst hoop ik natuurlijk dat de ongi niet meer komt..!

Deel Deze Pagina