oew! Dus je bent al even over tijd! 5 dagen aan je banner te zien.... Zou gewoon een testje wagen.. Weet je ook waar je aan toe bent! Zou super zijn als het raak is! Ik ben wel benieuwd!
Nou ik heb gisteren getest! En ik ben niet zwanger. Ik denk dat mijn cyclus een beetje van slag is van de warmte! Heb ook wel een beetje examenstress, dat is ook niet echt bevordelijk voor de hormonen! (een paar jaar terug ging ik veranderen van baan, met de bijbehorende stress, en toen ben ik ook 5 maanden niet ongi geweest!) Nou hou jullie op de hoogte!
Aahw wat jammer zeg....! Dan zal inderdaad je lichaam wel van slag zijn door de stress.. Op naar de volgende ronde! Hoop voor je dat het snel raak is.
hallo ik heb zelf 13 jaar die pil gebruikt. sinds febr 08 ben ik gestopt met de pil om voor het eggie te gaan. in mrt 3 dgn ongi geweest , daarna niks meer wel verschijnselen van ontpillen zit er aan te denken om volgende week maar eens na de huisarts te gaan om te kijken wat we er aan kunnen doen wie heeft dit ook gehad en wat schreef de h.arts voor
hallo! ik ben vanaf ongeveer 1 maart gestopt met microgynon 30 en ben nu op 15 mei nog steeds niet ongesteld geworden... heb al een test gedaan ( ja je weet maar nooit natuurlijk) maar die was helaas negatief. best vermoeiend dat wachten op je eerste ongie dag, dit zal de 1e keer in mijn leven zijn dat ik blij ben om ongesteld te worden... zijn er meer die dit probleem hebben? en wanneer moet je hiermee naar de huisarts? groetjes mij
hallo liekeleisink ik zit ook met het zelfde probleem ben gestopt met de laatste pil strip in feb begin mrt 3 dgn ongi geweest , daarna ook niks meer
Ik had allang bij de dokter gezeten als ik jullie was. Lees veel op het forum over dat ze dan een pilletje krijgen om de ongesteldheid op te wekken (iets van primolut ofso?) Een cyclus van ruim 60 dagen is niet heel normaal lijkt me. Ik zou er dus een telefoontje naar de dokter voor doen.
Ik zou ook even naar de HA gaan. Is inderdaad wel een lange tijd, alhoewel meer vrouwen er last van hebben. Ikzelf had een 1e cyclus na het stoppen met de pil van 32, was daar wel erg blij mee. En kan me voorstellen dat jullie het wachten op de ongi wel zat zijn.
bedankt voor jullie snelle reactie heb ondertussen de h arts gebeld ervoor afspraak dinsdag ochtend ben benieuwd wat ie doet en zegt gr chantal
@chantal. heel goed, ben benieuwd inderdaad. Zijn er overigens ook meiden die meteen na het stoppen met de pil net zo regelmatig waren als daarvoor?
@Chantal, Ik ben benieuwd! Best laat dinsdag pas.... Laat je het ons even weten? @MilkHd, Ik heb het voor beginnen met de pil nooit zo bijgehouden op de dag zeg maar, maar ik was toen vrij regelmatig. Tuurlijk de ene dag eerder als de andere. Maar ik ben wel meteen mijn 1e cyclus vrij normaal, 32. Jij ook niet vrij extreem verschillende cyclussen zie ik?
tessa8 bij onze h arts is het zo dat je een vrije inloop heb van 0800 uur tot 0900 uur en daarna afspraken en omdat ik graag een uitgebreide gesprek met hem wil voor evt vragen over de med die ie dan voorschrijft en misschien afspr gyn dit vindt ik fijner dan te koekenloeren er weer eruit gr chantal
Goed dat je een afspraak hebt gemaakt! Hij zal je niet direct doorsturen naar een gyn als het alleen om je eerste lange cylcus gaat. Ik heb echt geen flauw idee hoe mn cyclus was voordat ik begon met de pil. Ben vrij snel begonnen aan de pil en er toen niet bewust mee bezig geweest.
Ohw zit dat zo, dat gaat heel anders dan hier bij ons. Maar dat geeft niks. Meiden ik heb me cyclus gewoon verkeerd uitgerekend! Stom he? Ik heb de 1e dag van mijn ongi ook mee gerekend. wel heel dom van me. Dus mijn cyclus is helemaal geen 32, maar 31. Want die dag erna hoort bij je volgende cyclus toch?
Hallo allemaal, wat vervelend he dat ontpillen. Vind er niets aan. heb 5 april m'n laatste pil geslikt. De week erop maar 1 dag ongi geweest (nog van de pil), heel raar. Zal de spanning wel geweest zijn over het stoppen met de pil. Besloten om geen condoom te gebruiken en dus niet de eerste menstruatie af te wachten. Ik slik de pil al 14 jaar en ben dus bang dat ik er lang over zal doen om weer op de natuurlijke wijze op gang te komen. Ik had voor de pil een regelmatige cyclus van 28 dagen. Ik moest dus eigenlijk rond 6 mei ongi worden. Heb al weken hele erge krampen en zeer pijnlijke tepels. op 12 mei test gedaan, helaas negatief, Dat was ook te mooi om waar te zijn, maar stiekem hoop je het natuurlijk wel. Dus ben bang dat m'n eerste cyclus erg lang wordt, hopelijk geen voorteken voor de volgende! Ik heb zitten surfen op internet, maar het is bij iedereen zo verschillend dat je je nergens aan vast kunt houden. Werd ik maar gewoon ongi dan weet je dat er weer een nieuwe kans komt om er weer voor te gaan. Vind het ook erg moeilijk om er niet steeds mee bezig te zijn, maar ja bij elk bezoekje aan de wc...... Hoe doen jullie dat?
Moeilijk he om het een beetje los te laten... Ik vind het ook heel lastig om er niet mee bezig te zijn. Maar brobeer er niet te veel aan te denken. Ik heb niet echt ontpillingsverschijnselen. Had meteen een 1e cyclus van 31 dagen. Heb alleen wat last van prikkelbaarheid en gevoelige tepels. Maar verder niks.. Wel raar dat je maar 1 dag ongi was, zal misschien inderdaad de spanning wel geweest zijn! Je moet je niet te druk maken, klinkt makkelijk he ik kan het zelf ook niet goed hoor. Tuurlijk het is allemaal spannend en ik denk ook dat als je er eenmaal mee bezig bent dat je dan echt niet kan zeggen van ik heb het uit mijn hoofd gezet. Want je bent er al mee bezig als je om de dag klust..
Ik ben eindelijk van mn 'ongesteldheid' van de pil af! Net als normaal 6 dagen (soms zelfs 8 dagen met de pil ) Is jullie ongesteldheid zwaarder of minder zwaar geworden, langer of korter geworden na de pil? Want als ik nu al 6 dagen de heb, dan vrees ik voor mn echte ongie Ik heb dus nog niet meegemaakt dat ik elke keer kijk of ik al ongie ben (hoop het stiekem niet mee te maken ook natuurlijk )
Bij mij was mijn 1e echte ongi niet zo heel erg lang. Wel meer en heftiger de 1e 2 dagen.. daarna gelijdelijk minder. Maar ik was gewoon 4-5dagen ongi niet langer. Ik ging er ook van uit dat ik meteen 7 dagen ongi zou zijn, dat was ik namelijk altijd voordat ik begon met de pil, maar dat was dus gelukkig niet zo lang..
@zeppie, inderdaad een nette cyclus! Gelukkig maar. Hoop dat mijn volgende cyclus ook mooi is. Maar het liefst hoop ik natuurlijk dat de ongi niet meer komt..!