Ik heb 14 jaar microgynon30 geslikt en ben sinds begin april gestopt. Ben nu bezig met mn vierde pilloze-cyclus. Vroeger was ik altijd errug onregelmatig.... van 2 weken tot soms wel 4 maanden tussen ongesteldheden, altijd veel buikpijn etcx gehad. "Met pil" gelukkig nooit echte problemen gehad. Nu dus drie cycli gehad ( 28, 30 en de laatste van 27 dagen) zit nu op dag 10 van mn cyclus dus dit weekend mogen we weer "aan de klus". Voor mijn gevoel niet echt "ontpil-stress" gehad. M'n eisprong voel ik vrij goed, maar dat had ik eigenlijk met pil ook al (voor zover je dan van eisprong kunt spreken), heb minder hoofdpijn rond mn NOD dan anders en volgens vriendlief ben ik ook minder prikkelbaar rondom NOD
hallo allemaal Ik ben 21 jaar oud en ik ben nu ook gestopt met microgon 30 omdat me aanstaande man en ik graag een kindje willen of ik ook ga onpillen maar wanneer krijg je dat dan want ik heb eigenlijk altijd al (ook tijdens de pil) stemmingswisselingen gehad
ik heb 6 juli de laatste pil geslikt, ook microgynon 30. Ik wordt altijd 5 dagen na mn laatste pil ongesteld, dus in mn stopweek. Ik ben dus 12 juli ongesteld geworden. Moet ik die dan als dag 1 rekenen, als ik de duur van mn cyclus wil weten? Ik heb wel al een paar dagen een raar gevoel in mn buik, net een soort kramp, en spierpijn. Ben ook erg moe geweest!
Sarah: 12 juli is dan inderdaad dag 1. ontpillen kan je de raarste klachten geven, dus gewoon even afwachten, denk ik. Of je eitje is zich aan het voorbereiden op zijn sprong.
Ben benieuwd! Ik heb gelukkig voor de pil geen rare menstruatie gehad, dus ik hoop dat dat nu ook niet het geval is!
Ik ben ongeveer 12 jaar aan de pil geweest, mn laatste strip heb ik twee weken geleden afgemaakt. Mn vriend en ik willen dolgraag een kindje. Ben benieuwd. Soms hoor je wel van die verhalen dat het lang kan duren als je zo lang aan de pil bent geweest..... Ik merk ook wel wat stemmingswisselingen en heb steeds een wat 'rommelig' gevoel in mn onderbuik. Tsja, een lichaam moet ook wennen aan die hormoonverandering.
10 juli mijn laatste pil ingenomen en gewoon ongi geweest. Nu is het afwachten wat mijn cyclus gaat doen. Voor ik begon met mijn pil was hij heel regelmatig, maar heftig en met pil een stuk minder heftig. We zien het wel. Wij hebben ons zelf een jaar gegeven om moeder natuur haar gang te laten gaan. Dus niet gericht klussen. Al moet ik zeggen dat ik wel meer zin heb om te klussen nu ik gestopt ben. Dit topic lezende kom ik erachter dat het bij meerdere meiden het geval is. Ook heb ik na 9 dagen cyclus wat krampen gehad en bruin verlies. Volgens mij is dat gewoon ontpillen niets om me zorgen over te maken. De rest zullen we af moeten wachten
De eerste ontrekingsbloeding was normaal, tenminste hetzelfde tijdens pilgebruik. De tweede cyclus was mijn ongi wat heftiger, de derde echt zoals het was voor het pilgebruik. Veel, buikpijn, pijn, zeurderig gevoel in de benen
Bah ik moet er niet aan denken dat ik het weer net als voor mijn pilgebruik krijg. Ik was altijd vreselijk hevig ongesteld. Bloedde acht dagen, waarvan zes zo hevig dat ik 's nachts op twee handdoeken lag en twee grote maandverbanden om had. Toen ik aan de pil ging was ik in no time nog maar twee dagen ongesteld en zo'n klein beetje dat het niet eens de moeite leek bij wijze van spreken. Mn huisarts heeft me verschillende keren op het hart gedrukt dat dat echt niet slecht voor me was haha. Hebben jullie na het stoppen ook de eerste weken zo'n enorm rommelig gevoel onder in je buik? Vandaag kon ik niet eens normaal met mn buik tegen iets aan staan, deed gewoon pijn. Apart gedoe die hormoonhuishouding van een vrouw
Hallo Ik ben sinds 1 mei 2008 gestopt met de pil. meteen erna ongesteld geworden. en een gewone cyclis van 28dagen. Wij trouwen volgende week, dus wij doen het al sinds mei 'voorzichtig' (zingend de kerk uit ) dus vanaf volgende week gaan we het eens goed doen, en hopen natuurlijk dat we zwanger worden! de ontpilling zat mij ook niet mee... dacht eerst dat ik zwanger was! misselijk krampen veel naar de wc moeten gaan e.d. schijnbaar zijn dat ook verschijnselen voor het zwanger zijn! we bereiden ons voor.....
Gelukkig heb ik er (nog) niet veel last van gehad, maar ik denk ook niet dat dat nog gaat komen. Ben alleen een paar dagen misselijk geweest en een gevoelige buik, maar dat is alweer een week weg!
ook gestopt met de pil, stemmingswisselingen maar meer niet, wel ben ik nu overtijd, maar test wijst negatief uit,
ik was 21 mei de laatste pil geslikt, die maand erna afgewacht en niets geprobeerd. daarna was ik de 3e maand zwanger.
@anita78: Die krampen komen me wel bekent voor maar heb geen pijn. Ze zijn niet zo heftig maar net genoeg om het te voelen.
1 juli 2008 heb ik de laatste ingenomen. Ik had voor mijn eisprong nergens last van, daarna witte afscheiding tot een paar dagen terug. Maar nu krijg ik steeds meer kramp en last van mijn darmen, vanochtend kreeg ik een raar drukkend gevoel in mijn onderrug :s. En sinds gisterochtend zag ik dat ik hele lichte blauwe aderen heb rond en boven mijn borsten.. Ze zijn echt heel licht, maar mijn vriend zag het ook, dus ze zijn er wel.. Ook krijg ik meer bobbeltjes rond mijn tepels en krijgen ze een andere kleur, heel licht bruinig.. Een paar dagen na mijn eisprong verloor ik een stipje bloed met een soort witte vlies eromheen :s ik weet niet wat dat was. Heb me wel zorgen gemaakt, misschien was het een "begin". Maar als dat het was, hoe kom ik dan aan die blauwe aderen? Kan dat door ontpillen komen? Ik heb geen testen in huis en wil nog wel wachten met een test omdat ik niet weet of ik wel gelijk ongesteld wordt omdat ik net gestopt ben met de pil.. Zo wat een verhaal, sorry.
Hallo My Precious, Je kan heel goed zwanger zijn. Die blauwe aderen zijn er om de bloedtoevoer naar je borsten te vergroten, zodat ze zich kunnen gaan ontwikkelen volgens mij, dus dat is helemaal niet gek. Verder kan het zijn dat het drukkende gevoel in je onderrug en de kramp in je darmen het op de goede plaats komen van je baarmoeder is. Wanneer kan je testen?