hey hoi, ik ben gisteren ook ongesteld geworden... mijn 2de cyclus was dit, 28 dagen. dus das wel netjes! zitten we ongeveer gelijk nu! groetjes
Tuuurlijk hou ik je op hoogte. Mijn schoonmoeder weet ook van onze plannen af. Mijn schoonmoeder en ik hebben een hele goeie band. Ik vond dat ik haar ook moest vertellen. Ik wou geen onderscheid maken tussen beide moeders. Wel balen dat je mannetje niet op tijd thuis was. Maar gelukkig was hij gisterenavond weer thuis. Ik was zaterdag met mijn mannetje eventjes lekker uitwaaien in Scheveningen. En daarna lekker hapje eten met vrienden bij de Binky Beer. En gister was het schoonmaakdag bij mij thuis. Twigger, ik heb een vraagje. Misschien dat jij het weet. Als je wilt gaan stoppen met werken.... Wanneer moet je je baan opzeggen om toch je uitkering te krijgen. 6 weken van je laatste zwangersverlof. Of kan dat dan eerder en dat je toch je geld krijgt van het UWV. Ik weet niet hoe het zit. Lotte: Wat fijn dat je cyclus ook 28 dagen is. Ik ben benieuwd zóóóóó wat ik heb.
Hey fran Ja wat wil je gaan doen dan ? Helemaal gaan stoppen met werken ? Of bedoel je na je zwangerschap ? Je hebt recht op 16 weken zwangerschaps verlof en wanneer jij die neemt bepaal je zelf, Ik heb 4 weken voor mn beval datum en de rest erna genomen. Als je dat niet bedoeld leg het even uit dan als je wilt @Lotte: fijn meid ben blij voor je en zo te zien loop jij 1 dag voor op mij
Waarom is het nou verplaatst? We gaan toch voor een kind? We zijn toch bezig? Hoort dit topic toch niet in Anticonceptie? Volgens mij snap die moderator het niet helemaal ! Alles goed met je Twigger? Ik bedoelde om volledig te gaan stoppen. Moet ik mijn baas tegen die tijd gaan voorliegen dat ik blijf door werken en mijn ontslag indienen in de laatste 6 weken van mijn verlof. Of kan ik voor mijn 16 weken mijn onstlag indienen en toch 16 weken volledig uitbetaald krijgen.
Hey Fran, ja stom he :S Maarja ik vind het wel best haha we weten elkaar te vinden toch Ik zou als ik jou was gewoon niks tegen de baas zeggen Want als je zegt dat je zwanger bent dan kan het zijn wat bij mij gebeurde dat je contract niet verlengt wordt omdat ze dat risico niet wilde nemen. en toen moest ik dus de ww in om wel mn geld te behouden. en dus ook mn zwangerschaps verlof. Ik zou dus gewoon tegen je baas zeggen dat je blijft werken en als je tegen het eind van je zwangerschaps verlof zit je baas bellen en zeggen dat je er toch voor gekozen hebt om niet meer te werken, hou hiermee wel rekening met je opzeg termijn. En anders zou ik als ik jou was het uwv bellen en deze vraag even voorleggen van hoe of wat. Ik hoor het van je
Hallo! Voor de zwangerschap van Tamara slikte ik ook de Microgynon 30 en toen ik daarmee stopte, werd ik na 28 dagen netjes ongesteld. Mijn cyclussen erna waren ook heel mooi regelmatig. We hebben na het stoppen van de pil nog wel 3 maanden condooms gebruikt omdat ik de hormonen van de pil uit m'n lijf wilde hebben ( ook al zei de HA dat dat onnodig was, maar gaf ons zelf een goed gevoel ) In januari voor het eggie gegaan en in maart zwanger geraakt van Tamara. Nu is Tamara 4 weken, kan dus zelf over 2 a 4 weken weer ongesteld worden ( geef flesvoeding ) dus heb de Microgynon 30 maar weer in huis gehaald... Jij veel succes en hoop dat je cyclus snel weer op gang komt. Succes met klussen en zwanger worden! Liefs Elly.
Hallo allemaal, Afgelopen donderdag heb ik mijn laatste microgynon30 geslikt na bijna 9 jaar! We willen er pas over een paar maandjes 'echt' voor gaan, maar nu even kijken hoe mijn cyclus is. Wel grappig, vorige week postte ik nog dat ik waarschijnlijk de pil nog 2 maanden zou slikken, maar na veel overleg/gepraat etc. ga ik toch nu stoppen om te kijken hoe mijn cyclus is en ben wel benieuwd hoe ik me voel zonder die hormonen! Ben benieuwd of ik ook last krijg van ontpilverschijnselen Wel spannend allemaal! Voordat ik de pil slikte was ik heel onregelmatig ongesteld en meestal héél heftig met veel pijn... ik hoop dat het nu wat beter is maar ben bang dat het net zo heftig terugkomt...
Hi Hi, daar ben ik weer. Hoe is het met je Twigger?Volgens mij hebben de oude forum leden ons nog niet gevonden. Stomme verplaatsing hoor..... Nee, het zit zo.... Ik heb wel een vast contract voor onbepaalde tijd, maar iemand zei tegen mijn dat ik als ontslag zal nenem dat het de UWV het weer ging vergoeden. Ik zal het anders tegen die tijd wel vragen aan het UWV. Een vriend van mijn vader werkt daar. Zal hem wel bellen tegen die tijd. Maar laten we eerst maar zwanger worden.... Ik heb trouwens tot nu toe geen last van ontpillingsverschijnselen. Ik ben zelfs wat rustiger geworden.... Ik snap er ook niks van. Maar ik voel me ook beter sins ik de pil niet meer slik. Buiten mijn verkoudheidje om. Heb jij dat ook gehad? Ohja..... Ik ben ook nog niet aangekomen. Ik schommel nog op mijn zelfde gewicht. @ Sinja: Welkom op dit topic. Ik heb ook 9 jaar Microgynon 30 geslikt en ik gestopt sinds 3 Januari jl. Wij zijn gelijk voor het echt gegaan en zijn druk bezig met knutselen Het kan ook geen kwaad om voor het echt gegaan. Ik wou ook eerst een paar maanden wachten, maar mijn man en wouden graag een kindje en wouden niet wachten. Maar heel veel succes met jullie doe dingetjes
Hey Fran, Ik weet niet hoe dat zit verder, maar volgens mij als je ontslag neemt krijg je niks. Want als je ontslag neemt krijg je ook geen ww, alleen als je ontslagen bent dan wel Want zonder werk heb je geen recht op zwangerschapsverlof en dus ook geen geld. Zo was het bij mij toen. Maargoed vraag het maar even goed na niet dat je je eiden straks in je vingers snijd En ja de eerste 3 weken van het ontpillen was gewoon flut, maar nu we 5 weken verder zijn gaat het goed Voel me goed, fitter en beter in mn vel Stom eigenlijk dat die zooi in je lijf je zoveel kan toedoen zonder dat je het weet haha. Mijn gewicht is ook weer op oud pijl Dus geen problemen hier... Ben alleen bang dat ik binnekort weer aan de pil zou moeten gaan Mijn vriend is vrachtwagen chuaffeur en wilt ineens op het buitenland gaan rijden. Dat houd in ma tm vrij weg en de weekenden thuis. Ja dat gaat hem niet worden dus he als er een kleine bijkomt. Van het weekend maar eens even een goed gesprek aangaan. Hij is al 10 dagen van huis en vind dit niks Van het weekend had hij een rit denemarken en daarover heen meteen ritje spanje. Hopelijk is hij zaterdag thuis en dan kunnen we eens goed gaan praten, als hij dit echt wilt gaan doen dan ga ik weer aan de pil want ik ga geen 2 kleine kinderen in mn eentje opvoeden @Sinja: Hoi meis, welkom hier. En ja de een heeft erg last van het ontpillen en de ander niet, ik ben er 3 weken ziek van geweest maar nu 5 weken verder gaat het super goed zoals je hierboven ook al kan lezen. Hou ons op de hoogte Groetjes Weer
Hi Twigger. Wat erg om dit ter horen van je..... Pffff... wat een zware beslissing is dit. Jij en ik zijn er zo mee bezig en opeens gaat jou droom in vlammen op. Ik leef zo met je mee....... Maar ik begrijp zo goed dat je ook geen 2 kinderen in je eentje wil gaan opvoeden. Tis zeker geen makkelijke opgave. Ohh.... als ik niks meer krijg na mijn ontslag dan blijf ik zogenaamd door werken. Gisteren was mijn collega niet aanwezig en vandaag vertelde hij dat hij papa wordt. zijn vrouwtje is nu 11 weekjes zwanger en gisteren de eerste echo gehad. Van binnen werd ik helemaal week. Ik had echt iets van.... dat wil ik ook.... Maarja... wij zijn in ieder geval bezig en we zien het wel. Sterkte meid met deze moeilijke beslissing!
Hey Fran, Ja dr is ook niks liever dat ik wil dan een kleine erbij, maargoed als hij in het buitenland gaat werken en ik er alleen voor sta met 2 kinderen dan gaat dat gewoon niet Ik zorg al 5 jaar "alleen" voor mijn zoontje en dat is al moeilijk zat. Laat staan 2 kinderen alleen. Dat trek ik niet, dan heb ik geen leven meer. Dus er moet toch eens heel goed gepraat worden als hij thuis is dit weekend. Als hij een echt er ook een kleine bij wilt moet hij maar gaan nadenken voor een andere baan hier in nederland. En wilt hij echt naar het buitenland dan zit er voor mij niks anders op dan de pil weer tw gaan slikken, hoe erg ik het ook vind
Ik gebruikte ook dezelfde pil als jij en toen ik stopte heb ik 2 regelmatige cyclussen gehad van precies 28 dagen en toen was ik zwanger!
Ohhhh meid, wat erg als je weer aan pil moet, maar ik kan me best voorstellen dat je niet 2 kinderen alleen wilt opvoeden. Dat zou ik zelf ook niet willen. Ik hoop voor je dat je manentje ook er voor kiest om in Nederland te willen gaan rijden. Wanneer komt hij thuis?
Hi Twigger. Ik ga zo met weekend. Over een half uur ben ik klaar met werken. En dan post ik maandag wel weer verder. Fijn weekend alvast! X fran
Hey Fran, Hij is vandaag even 3 uurtjes thuis geweest vanaf de 6e en is nu weer weg naar denemarken pfffffffffffffff ik wordt gek hahaha maar ik heb hem verteld hoe ik erover denk en hij wat hij wilt dus hij kan nu gaan nadenken wat hij nou echt wilt en als hij weer thuis is dan hebben we het er verder over. ik heb hem heel duidelijk gezegd je kan voorlopig nog op het buitenland maar als ik zwanger ben wil ik je terug in net binneland hebben. dus hij heeft denkstof genoeg voor onderweg Dus als hij vande week terug is dan hebben we nog een goed gesprek en wilt hij dat niet dan begin ik meteen weer aan de pil afwachten dus
Hoi Twigger, Het lijkt wel een Fran en Twigger topic. Ik denk dat al die oude posters ons niet meer hebben gevonden! Zullen we een nieuw topic open onder de knop Zwanger worden? 3 uurtjes gezien........ Jezus meid, hoe hou je dat vol vanaf de 6e? Petje af hoor voor je! Echt knap van je dat dit kan. Ik zie je mijn mannetje dagelijks en ik kan geen dag zonder hem. Klinkt zeker wel raar voor als ik dit zeg, en jij moet hem zo lang missen. Wanneer komt hij thuis uit Denemarken? ik hoop voor je dat hij kiest voor een kindje en dat hij Binnenland wil gaan rijden. Ik hoop het echt zo voor je! Ik had vorige last volgens mij van ontpillingsvershijnselen. Ik was vanaf woensdag tot en met zaterdag heel de dag bijna misselijk. Mijn vriendin zei ook al.... zou je niet zwanger kunnen zijn, maar volgens mij kan dat nog niet. Ik zou volgens de biologische klok op de site van www.gravitamon.nl morgen mijn eisprong moeten hebben als ik een cyclus heb van 30 dagen. Maarja.... ik weet niet wat mijn cyclus is, want dit pas de 1e ronde. Zou ik misschien toch niet zwanger kunnen zijn? Pfff... dit hou mij wel bezig hoor. Gisteren hadden wij tijdens het eten over de zomervakantie. Wij blijven lekker thuis dit jaar. Want ik wil niet op vakantie gaan als ik zwanger ben. Mag toch niet in de zon. Wat doe ik dan in Spanje/Italie/Griekenland ? Ik spreek je snel. -X- Fran
Hey meis, Ja erg he 3 uurtjes pfffffffff hihi Maar ik hou dit ook niet lang meer vol hoor En wanneer hij terug is ? ik zou het niet weten Ik zie het wel. Ik heb hem wel even duidelijk gemaakt hoe ik erover denk en dat ik dit niet meer wil Ik heb m een week bedenktijd gegeven dus hij kan nu een keuze makenl of zn werk of zn gezin Hij hoeft echt niet zn werk op te geven voor mij maar ik wil wel mn aandacht. Ben het echt zat nu. We gaan zaterdag maar weer eens alles op een rijtje zetten (als hij er dan is) en dan mag hij me vertellen wat hij allemaal van plan is. En wilt hij wel op het buitenland blijven rijden en nooit thuiz zijn vind ik het best maar dan kap ik ermee. Maar op de hoeveelste dag van je cyclus zit je nou ? En ja het zou best kunnen dat je al zwanger bent maar ga er niet vanuit aub. XxX
Ik zit nu op dag 13 van mijn cyclus. Ik denk het eigenlijk ook niet hoor..... maar je gaat toch stiekem dwalen met je gedachte naar.... Het zal toch niet zo zijn...... Ik ben zo benieuwd wat je mannetje gaat zeggen a.s. weekend! Ik hoop het zo voor je dat hij voor zijn gezinnetje kiest! Nog wat bijzondere gedaan van het weekend? Ik zat te snotteren op de bank met me mannetje. Allebei ziek thuis. Was geen pretje hoor! Zullen we gewoon een nieuw topic openen bij zwanger worden?
Nee ik heb niks bijzonders gedaan, een verjaardag en wat vizites en wat voorn topic wil je openen dan ? maak er maar 1 aan en laat het maar weten ik kom er wel achteraan