Gestopt met microgynon 30 en nu ?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door twigger82, 4 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjandodje

10 feb 2008
    18
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Apeldoorn
    Hallo iedereen,

Ik ga 4 maart mijn laatste mijn laatst mycrogynon 30 slikken. Ik ben blij dat deze forum bestaat want ik had nog nooit gehoord van ontpillen. Ik wacht rustig af hoe mijn lichaam erop gaat reageren.

Liefs, Marjan

2. cascade

cascade Lid

29 jan 2008
    34
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hey Marjan,

Suc6 ermee! Hopelijk heb je niet te veel last. :D

3. valentijntje

valentijntje Niet meer actief

heey,

Zo dat islang geleden.Cascada nog 1 dag en dan kun je testen!? wat spannend wat heb je zelf voor gevoel? Ik heb zelf een eerste cyclus van 24 dagen gehad, netjes dacht ik zo.. Nu nog twee weken wachten..Ik merk verder helemaal niks van ontpillen, hoop dat mijn lichaam hetmeteen weer zelf overneemt...

4. cascade

cascade Lid

29 jan 2008
    34
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hey Valentijntje,

Ja hier is het een beetje spannend. Ik ben dus nu 2 dagen overtijd :confused: Normaal ben ik dat eigenlijk nooit. Maar dat was met de pil. En voor de pil weet ik niet meer..Maar vorige maand was ik het precies op tijd, zonder pil.

maar..ik voel me wel zo, alsof ik ongie moet worden. :( Ik wacht het rustig af..en als ik a.s donderdag nog niet ongi ben, doe ik een test. Zou wel een leuk cadeautje zijn voor mn vriend:D

Het enigste anderse is, dat ik normaal gek op blanke vla en manderijnen ben. En die smaakte me echt niet..

Maar ik reken er niet veel op. We zien wel! :D

5. valentijntje

oooh spannend!zou echt al heel snel zijn dan! Ik zou geen geduld meer hebben om te wachten met testen! haha.. Ikmoet nog twee weken wachten, maar denk niet dat het er deze maand inzit..

6. cascade

cascade Lid

29 jan 2008
    34
    0
    0
    Verzorgende IG
    Ja ik kan eigenlijk ook niet wachten! Maar dat komt omdat ik me ook voel, zoals ik ongi word.

7. cascade

cascade Lid

29 jan 2008
    34
    0
    0
    Verzorgende IG
    He Valentijntje,

Vanmiddag toch maar een test gedaan. Vriendlief wilden het nu ook wel weten. Hij was jammer genoeg negatief. Ik had toch wel wat hoop. Maar ja..mn ongi krampen zijn weg..dus vindt het wel vreemd. Hopelijk ben ik nu wel snel ongi..anders heb je zooon onregelmatige cyclus.

Hoe is het bij jou?

8. valentijntje

heeey

erg jammer joh! Maar misschien heb je toch iets te vroeg getest? want het is idd vreemd dat je krampen weg zijn... Hopen dat je snel duidelijkheid hebt!
    Ik moet zelf nog anderhalf week wachten tot ik meer weet.. Hoop natuurlijk dat het raak is, maar denk het niet. Ben wel benieuwd of het bij mij regelmatig wordt...

9. cascade

cascade Lid

29 jan 2008
    34
    0
    0
    Verzorgende IG
    Ja op internet lees ik regelmatig dat je beter wat later kan testen. Dat het zelfs een maand kan duren. Als ik vrijdag of zaterdag nog niet ongi ben, doe ik weer een test.

Ik dacht dat het deze maand ook niet raak was. Tot ik overtijd was. Ja..twee dagen maar hoor..

10. valentijntje

en cascada zijn er al nieuwe ontwikkelingen?

11. Pretty Woman

Pretty Woman Actief lid

19 jan 2007
    151
    0
    0
    Noord-Holland
    hallo meiden,

ik ben ook net gestopt met de pil Microgynon 30, heb nu een beetje last van steken in mijn onderbuik. Ik ben echt erg benieuwd hoe mijn menstruatie gaat worden zonder pil, toen ik 12 jaar was ging ik al aan de pil omdat ik elke maand al een hele zware menstruatie had met veel pijn. Hoop echt dat het mee zal vallen. Hoe is het bij jullie verlopen voor de gene die het al ervaren hebben?

Groetjes

12. valentijntje

heey pretty woman

Wat spannend dat je gestopt bent! Je bent dan echt al lang aan de pil geweest dan is het helemaal wel spannend hoe het gaat verlopen. Ik zelf ben nu ongeveer 2 maand geleden gestopt. Ikmoet volgende week voor de tweede echte keer ongesteld worden. Mijn eerste cyclus duurde 24 dagen. Voor de pil was het altijd netjes 28 dagen. Nu maar hopen dat het snel raak is!

13. Pretty Woman

Pretty Woman Actief lid

19 jan 2007
    151
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Valentijntje,

Ja, het is echt spannend! Ben zo benieuwd hoe lang het gaat duren en vooral of het natuurlijk gaat lukken. Ik ben inderdaad behoorlijk lang aan de pil geweest.

Viel je eerste keer ongesteld worden mee? Of had je wel een zwaren menstruatie? Ook spannend voor jou joh! Hopelijk is het bij jou ook binnenkort raak! Zelf vind ik het best een gek idee dat het zomaar eens zo ver kan zijn. Het lijkt me echt fantastisch om zwanger te zijn! Kijk nu al stiekem in babywinkels naar leuke pakjes en spulletjes.

14. valentijntje

heey,

eerste keer weer ongesteld viel de eerste paar dagen tegen. Had weer enorme buikkrampen net als voor de pil. Alleen kwa hoeveelheid viel het me mee. Na 5 dagen was het weer helemaal over...

Leuk he al die dingen kijken! ik zit ook al stiekem naar babykamers en kinderwagens enzo te kijken... Maar ja het is natuurlijk altijd de vraag of het lukt...

Het lijktme heel gek om zon positieve test in handen te hebben, maar ik kan nietw achten elke maand is me nu echt een maand teveel!

15. chantalniehof

chantalniehof Actief lid

11 mrt 2008
    348
    0
    0
    verpleegkundige
    nijmegen
    ik ben nu net geen maand gestopt met de pil
    moet volgende week ongesteld worden ( als het allemaal net zo werkt voordat ik de pil slikte )
    Ik ben benieuwd...

16. Niet meer actief

Hoi,

Ik ben nieuw hier.
    Samen met mijn man hebben we ook besloten dat we graag samen een kindje zouden willen grootbrengen.
    Ik stop eind dit jaar met de pil Microgynon 30.
    Ik slik al vanaf mijn 12e jaar de pil en slik als ik stop dus dan al 18 jaar lang, dus ben erg benieuwd hoe het zal gaan verlopen.
    Erg spannend, nu al vind ik.
    ben nu al bezig met lezen over van alles en nog wat.
    Ik wil iedereen alvast veel succes wensen met het zwanger worden.

groetjes Wendy

17. Niet meer actief

Hoi,

Ik schreef in mijn vorig berichtje dat ik Microgynon 30 had maar heb Microgynon 20.
    Weet niet goed of er veel verschil in zit maar komt denk wel op hetzelfde neer.
    Eind dit jaar stop ik met de pil.

Groetjes Wendy

18. cascade

cascade Lid

29 jan 2008
    34
    0
    0
    Verzorgende IG
    Hoi allemaal!

Sorry ben een poos niet geweest. Heb het zo druk gehad... Maar ja..
    Valentine bij mij zijn zondag de rode duivels :evil: langs gekomen. 6 dagen later dan normaal. Ik baalde enorm en mn vriend ook super. Maar ja..we gaan weer verder klussen. 8)

Baal er wel van dat mn cyclus nu onregelmatig is..want je kan er nu niet van op aan. Wanneer je nou ongi moet worden enz.

Ik zie allemaal nieuwe mensen welkom!
    :D

19. cascade

cascade Lid

29 jan 2008
    34
    0
    0
    Verzorgende IG
    Valentine voor jou is het trouwens ook erg spannend! Nog 4 dagen en dan testen. Voel je iets anders of...

Pretty Woman spannend joh. Hoop dat je niet te veel pijn hebt. Heb je veel last van het ontpillen? Mijn eerste keer ongi zonder pil, was heftiger maar viel me alles mee. Wat meer buikpijn en rugpijn.

20. valentijntje

heey

Cascada eindelijk laat je weer wat van je horen, haha. Ik was echt benieuwd. Maar jammer joh! dan hoop je er zo op.. die onregelmatigheid is zo irritant! Maar ja nieuwe ronde nieuwe kansen ;)
    Als ik uitga van mijn vorige cyclus zou ik het vandaag moeten worden, ga ik uit van 28 dagen dan kan ik idd over 4 dagen testen. Maar ik denk niet dat het deze maand gelukt is. Ik voel echt helemaal niks! mja afwagten... egt spannend!

En Wendy ben benieuwd hoe voor jou het ontpillen verloopt... welcome to the club!

Deel Deze Pagina