Doorslikken van pil maar toch ongesteld

Discussion in 'Anticonceptie' started by Gymgirl, Jul 9, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

Jan 17, 2018
    1,961
    932
    113
    Female
    Mijn dochter slikt sinds 3 maanden de pil. De huisarts vertelde dat zij de pil gewoon door mag slikken, dus een stopweek is in principe niet nodig.
    Zij wil liever niet doorslikken behalve als ze op vakantie is. Nu was ze bij de eerste strip na het slikken van de laatste pil de volgende dag gelijk ongesteld. Dit vonden wij vreemd want er zat nog geen 24 uur tussen haar laatste pil en het eerste bloedverlies. De 2e en 3e maand werd ze ook gewoon ongesteld. Nu heeft ze bij de 3e maand wel doorgeslikt omdat ze op vakantie was. Hoe kan het dat ze wel steeds bloedverlies heeft? Is de pil te licht voor haar?
    Zijn er alternatieven? Liever geen zwaardere pil met meer hormonen.

2. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    dit had ik ook regelmatig toen ik de pil nog slikte.
    mijn normale stopweken gingen gewoon goed, maar zodra ik de pil wilde doorslikken werd ik gewoon ongesteld.
    het schijnt idd aan de sterkte van de pil te liggen, zelf zou ik van de week gewoon even de huisarts bellen en vragen van hoe of wat.. miss helpt een andere pil wel ipv een zwaardere..

3. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

Jan 17, 2018
    1,961
    932
    113
    Female
    Een andere pil, dat zou ik inderdaad kunnen vragen. Bedankt voor het meedenken.

4. Kache

Kache VIP lid

Jan 11, 2012
    6,257
    1,165
    113
    Ik heb nooit pil kunnen doorslikken. Ik werd altijd ongesteld na eerste strip, dus ik ben gestopt met proberen.
    Later bij andere pillen ook tussentijds bloedverlies gehad, net als bij minipil en mirena. Laat zich bij mij niet zo makkelijk onderdrukken blijkbaar ;)

Ik zou inderdaad een andere pil proberen in overleg met huisarts.

5. Nixter

Nixter Fanatiek lid

Jul 14, 2016
    1,659
    1,337
    113
    vlakbij Amsterdam
    Sowieso is het de eerste maanden nog rommelig, een lijf moet wennen aan de hormonen.

Dat gezegd hebbende, is het hebben van een bloeding, terwijl je de pil doorslikt helemaal geen raar verschijnsel, heel veel vrouwen/meisjes hebben dat.

Wil je ivm vakantie de menstruatie echt uitstellen, dan is daar ander soort medicatie voor, maar volgens mij is dat niet icm pilgebruik.

6. Maud1995

Maud1995 Actief lid

Dec 24, 2021
    181
    213
    43
    Female
    Dit had ik ook heel vaak, toen ik de pil doorslikte. Vaak als ik twee of drie strips doorgeslikt had, kreeg ik een zogeheten 'doorbraakbloeding'. Schijnt heel normaal te zijn, en eigenlijk een signaal van je lichaam om even een stopweek in te lassen.

Share This Page