vraagje vriendin morning afterpil

Discussion in 'Anticonceptie' started by Amfy, Sep 6, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

een aantal maandjes geleden is mijn vriendin bevallen nu heeft ze gewoon beschermde sex gehad, Maar deze middag is het condoom gescheurd en heeft ze een morning after pil gehaald en ingenomen.

Nu mailt ze dus net dat ze net weer hebben geviezelevozelt Maar nu scheurde het condoom weer.

Is die pil dan nog goed? of moet ze er nog 1 in nemen?

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Nog 1 innemen kan ze denk ik naar de EHBO

morning afterpil is 1 bom hormonen

Zal dan nog steeds wel werken.. Die hormonen zitten na vanmiddag dat ze het slikte nog steeds in haar lijf. Is de pil dan niks als ze niet zwanger wil worden en condoom steeds scheurt? Beter als de morning afterpil die ook niet goedkoop is ( zelfs te koop bij kruidvat :$) en slecht qua stoffen/hormonen

3. knap

knap Niet meer actief

Zal die ene pil niet genoeg zijn denk je. Denk het wel wat daantje zegt er zit genoeg rotzooi in voor nou ja een lange tijd. Hoop ik voor je vriendin.

Maar sorry als ik het zelf of vraagt. Eerst vanmiddag en nu vanavond weer.:):):):)

4. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Betere condooms kopen hihihhiihh

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

slecht doosje denk ik.

Ik ben niet thuis in de morning afterpil dus zodoende dat ik het hier vraag.

De pil tja niet iedereen kan er tegen. Ik gebruik ook al 4 jaar niets meer.ik kan er niet tegen en dat doe ik het liever met condoom (nu niet want we willen graag een derde dus dan is een condoom niet bevorderlijk)

6. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    heb ook een keer een slecht doosje gehad, rot is dat, we hebben na twee gescheurde condooms het hele doosje uit voorzorg weggegooid.
    En die pil werkt echt nog wel, zit zoveel troep in.

7. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    jeetje op 1 dag 2x een gescheurd comdoom ;) dat is wel heel veel pech

maar die morning afterpil werkt echt wel langer dan 1 middag hoor! Je kan hem tot zoveel uur na de onbeschermde sex innemen, (24/48 uur? Ik weet het niet meer precies) dus 2x op 1 dag betekend niet dat je dan 2x zo'n pil moet gaan slikken.

8. Sassyt

Sassyt Lid

Dec 16, 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben vormingswerkster seksuele voorlichting. De monding after pil bevat een grote dosis vrouwelijke hormonen. Deze zorgen ervoor dat de eisprong tegengehouden zal worden. ( bij de pil neem je bijvoorbeeld iedere dag een beetje extra vrouwelijke hormonen die er dan ook voor zorgen dat er geen eisprong zal komen). Als je de eisprong tegenhoud met een morning afterpil hou je die tegen voor enkele dagen. Dus gisteren ingenomen, dan hoef je vandaag niet meteen een nieuwe in te nemen. Maar stel dat je net een eisprong hebt gehad en je neemt dan de morning afterpil dan heeft het geen enkele zin. Dan is de eisprong gewoon geweest. In principe heb je 72 u de tijd om de pil te nemen ,toch neem je de morning afterpil best zo snel mogelijk. Je weet immers niet altijd wanneer de eisprong plats zal vinden.
    Daarom is de werking van de morning afterpil niet steeds gegarandeerd.

Ik hoop dat je hiermee wat geholpen bent, anders vraag gerust.

Saskia

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Goh sassyt dat wist ik niet van de morning afterpil. Dus je zegt eigenlijk dat die innemen na je ei geen zin heeft. Dacht trouwens altijd dat de morning afterpil je buik leegmaakte ahw meteen een menstruatie opwekte.

Dit is goed te weten. Wij hebben op school de morning afterpil op voorraad en die wordt ook nog wel eens gebruikt...

10. glimworm

glimworm Niet meer actief

haha precies! misschien moet ze eens kijken naar de verpakkingsdatum van degene die ze nu nog heeft liggen.

11. Manuk

Manuk Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    2,751
    62
    48
    Female
    Groningen
    Zover ik weet zorgt de morning afterpil er ook voor dat een innesteling vermoeilijkt wordt doordat er geen verdikte baarmoederwand komt (ws niet de juiste benaming..)
    Dan heeft t toch juist wél zin m nog in te nemen als je ei al is geweest.
    Ik dacht dat ie dus dubbel werkte

12. SeaShell

Je kan hem idd volgens mij je hele cyclus innemen
    Lijkt me raar als hij juist niet zou werken tijdens/na eisprong en zou die morning afterpil zijn doel missen

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Soms zijn dingen gewoon fysiek niet mogelijk. Het zou me niet verbazen als ook de morning afterpil niet 100% betrouwbaar is.

14. SeaShell

Bijsluiter

http://www.consumed.nl/medicijnen/4050/NorLevo®_morning_after_pil

Ook al is je ei geweest, het voorkomt dus ook de innesteling en heeft dus zeker nog nut na je eisprong

15. Smnee

Smnee Niet meer actief

Dat is hij toch ook niet?
    En stel; ik heb vandaag m'n ei, en morgen onbeschermde sex.
    Dan hóéf ik geen morning afterpil te nemen. (alleen weet je in die situatie vaak niet wanneer je ei is. )

Denk ik ;)

16. Bri

Bri Niet meer actief

Als de morning afterpil altijd zou werken, zou mijn beste vriendin nu geen dochter van 10 jaar hebben rondlopen...

TS: hoe krijgt ze het voor elkaar? Ik heb jaren lang condooms gebruikt, en er is er echt nog nooit een gescheurd. Misschien moet ze haar nagels eens vijlen?
    Maar goed, ik zou als ik haar was niet nóg een morning afterpil nemen. Fingers crossed, en hopen dat ze gewoon ongesteld wordt en niet zwanger is. En dan overwegen om een andere vorm van anticonceptie te gebruiken naast het condoom.

17. Sassyt

Sassyt Lid

Dec 16, 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Napoleon,
    Wat jij beschrijft da's de werking van de abortus pil en niet van de morning afterpil.

De abortuspil kan je tot 7w zwangerschap innemen en zorgt er dan voor dat de baarmoeder leeg gemaakt word. Deze kan je niet bij de apotheek krijgen,maar neem je in in het abortuscentrum.

Groetjes

18. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

Mar 24, 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Niet helemaal waar. Ik heb de morning afterpil 15 uur na de sex ingenomen en zie mn banner voor het resultaat. Dus helemaal betrouwbaar is tie niet.

Share This Page