rotgenfoto tandarts voor zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door wish82, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wish82

wish82 Lid

30 sep 2011
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag meiden,

Ik ben ongeveer een maand geleden naar de tandarts geweest en toen heb ik gezegd dat ik liever niet wilde dat er een foto werd gemaakt omdat ik zwanger wil worden. Ik zat toen in de week voor NOD dus had geen idee maar wilde niet het zekere voor het onzekere nemen. Nu moest ik vandaag weer naar de tandarts en er moest een foto gemaakt worden, of nu of volgend jaar April. Ik zit in wk 3 en mijn ei moet nog komen dus toch maar foto gemaakt. Is het erg schadelijk voor je lichaam als je zwanger wilt worden? Hoe gaan jullie met dit soort dingen om?
    gr. Suus

2. Delta

Delta Niet meer actief

nee hoor... als je ei nog moet komen is het niet zo erg volgens mij.. tegenwoordig zitten er weinig schadelijke stoffen in.... en tja er moeten toch foto's genomen worden he.... :) anders duurt het wel erg lang.. niet te veel druk maken hoor !

3. Versluis

Versluis Fanatiek lid

10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Als je weet dat je zwanger bent zou ik het niet doen. Mijn tandarts doet het dan zowiezo niet. Maar je moet maar zo denken; de meeste vrouwen weten dan nog helemaal niet dat ze zwanger zijn, zeker nog niet in zo'n vroeg stadium. Dan zouden we zoveel dingen niet meer mogen, alleen al omdat we bezig zijn met zwanger worden. En als het goed is weet je tandarts ook of het wel of niet schadelijk is als je het nu doet. De mijne was er tijdens mijn zwangerschap iig heel goed mee omgegaan.

4. wish82

wish82 Lid

30 sep 2011
    26
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie voor de reacties :)
    Ik pieker inderdaad teveel, ben ook een beetje controlfreak ;) dus maak mezelf al gauw gek.

Bedankt!
    gr. Suus

5. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Laatst voor mij een gelijkaardig probleem: mijn ei moest nog komen, en tandarts moest een foto maken.
    Ze vroeg als ik zwanger was; heb gezegd dat ik dat normaal niet was maar, wel heel snel wilde zijn.
    Volgens haar kon 't enkel kwaad als je zwanger bent. Zij neemt geen foto's bij vrouwen die zwanger proberen worden en hun ei gehad hebben; voor hun ei wel...

Foto is genomen (anders zou dat pas voor ergens eind november zijn en, had echt wel tandpijn :)) - met de garantie dat 't geen kwaad kon.
    Natuurlijk geen idee wat die garantie waard is maar, neem aan dat ze dr meer over weet als ik.

Succes!

Deel Deze Pagina