hoi meiden, ik heb net een flinke discussie gehad met een vriendin van mij ze heeft een ovu test gebruikt om te kijken of die positief zou zijn ze zit nu ongeveer een week voor haar nod vorige week dinsdag had ze ook een posi ovu test. zij zegt dus dat die nu al aan zou tonen dat ze zwanger is ik kan het me niet vcorstellen maar goed heb foto genomen van dr testjes en ik hoor graag jullie mening. kan het trouwens zo vroeg een ovu test als zw test gebruiken? en kan het uberhaupt wel ? groetjes en liefs joyce
zie alleen dat het op de foto een stukje onduidenlijker is als in het echt de 2 streepjes zijn echt gelijk aan elkaar van kleur. ik heb haar gezegt dat ze niet van een ovu test uit kan gaan maar zij beweert bij hoog en bij laag van wel. toen zei ze plaats me foto maar op het forum dan zullen we zien hoe of wat. maar ze kan toch gewoon beter over een week een zw testje doen? pas dan is er duidenlijkheid naar mijn mening. groetjes en liefs joyce
Het kan wel hoor! Zodra er HCG is kan een ovu test eerder positief zijn als een zwangerschapstest . Maar de zwangerschapstest hoeft ook niet positief te worden, aangezien het heel vaak nog fout gaat . Dus even afwachten, maar je kan inderdaad positief testen voor NOD met een OVU.
Dan heb ik slecht nieuws voor haar. EEn ovutest is bedoelt voor je ovulatie, bij mij is het zelfs zo ongeacht of ik ongi moet worden of niet, hij altijd 1 of 2 dagen voor mijn nod een goeie duidelijke 2e streep geeft.soms nog duidelijke dan de controlestreep. Dus een ovu test is niet te vertrouwen om te testen of je zwanger bent. Gezien ik het nog geen knaller vind, denk ik dat ze toch een ronde er bij mag aan plakken.
Nou dat denk ik niet, ze zit een week voor haar NOD, hoezo een ronde erbij plakken? Daar is nog niets over te zeggen, aangezien ze ruim een week voor NOD zit. Daarbij heb ik nooit zulke testen voor NOD, maar dat heb een andere reden. Wel heb ik vage streepjes op zwangerschapstesten voor NOD. Een ovu test kan het wel degelijk aangeven, het is alleen niet te vertrouwen, want zoals gezegd: een vrouw raakt vaak bevrucht en dan gaat er op de een of andere manier iets fout, laat het los en wordt je ongesteld. Maar het kan dus wel hoor .
thanks dat zei ik haar dus ook en zeker omdat ze nu net een week na haar eisprong zit kon ik het me echt niet voorstellen zelf blijft ze volhouden dat ze nooit een posi ovu heeft gehad na haar eisprong. ik heb wel eens verhalen gehoord over een vet posi ovu test op de dag van de nod maar niet een week van tevoren. en dan nog het enige wat duidenlijkheid kan geven is een echte zwtest op haar nod. groetjes en liefs joyce
Volgens mij meet een zwangerschapstest HCG en een ovulatietest meet Luteïniserend Hormoon (LH). Volgens mij kun je dus met een ovu test niet testen of je zwanger bent.
Nou meid . Ik heb 1x vanaf 8 DPO positief getest met de ovu testen en vanaf 12 dpo positief met de bloedtest en sensitest. Maar mijn BMS is te dun, waardoor het loslaat.... Helaas op 14 DPO (mijn LF is 12) giga ongesteld, dus het kan wel hoor. Het gebeurd heel vaak, maar zoals net gezegd: het is geen garantie. Er kan iets zitten, maar het kan nog fout gaan .
ok dat wist ik dus niet maar een week voor nod? als ik naar me eigen kijk ik heb na me eisprong ook nog nooit zo een streepje gehad ik hoop dat het raak mag zijn voor dr maar over een week moet ze maar eens een zw test proberen. tot die tijd ga ik keihard voor dr duimen. thanks meid voor de info. groetjes en liefs joyce
jeetje meid :S kunnen ze daar wel iets aan doen om ervoor te zorgen dat het wat dikker word? sterkte meid weet even niet wat ik zeggen moet. groetjes en liefs joyce
Nee, helaas slaat niks aan voor me slijmvlies met dank aan de prikpil . Ehm ik heb een LF van 12 dagen, en was op 8 DPO, dus was bij mij 4 dagen . Ik ken vrouwen die echt eerst posi met een ovu testen en daarna met een zwangerschapstest. Vraag me alleen af waar ze zijn @ forum... Want ken ze van hier haha.