Lieve Meiden, Ik heb een vraag aan jullie nou ja 1 vraag meerdere Wij hebben gister de uitslag van mijn vriend's zaad gekregen en het blijkt dus helaas niet goed te zijn hij heeft zo als ze het zeggen Zwak zaad. Nu mijn vragen dan: Zijn er hier meiden/vrouwen die gewoon zwanger zijn geworden met zwak zaad? Zo ja na hoeveel maanden? En weten jullie misschien of er vitamines zijn die het zaad bevorderen? Hoop dat jullie mij kunnen helpen. Liefs Veer
in hoeverre is het zaad van je vriend zwak, heb je daarbij ook cijfers e.d. gekregen (dus de uitslag zeg maar op papier waar alle waardes bijstaan?) wij hebben november vorig jaar een semenanalyse (zaadonderzoek) laten doen, en de uitslag was niet echt positief behalve dat de hoeveelheid laag was, was zijn zaad ook traag, en daarbij nog eens afwijkende morfologie (dubbele koppen etc ) en nog eens antistoffen erbij wat er voor zorgt dat de zaadjes dus op dezelfde plek "blijven hangen" en dus niet naar het eitje toe kunnen.... dit onderzoek is nog 2x herhaald met dezelfde resultaten(enkel de hoeveelheid minder, 13 mlj en 18 mlj) en de kans op "eigen"bevruchting was eigenlijk nihil (voornamelijk door die antistoffen ook).... wij zijn uiteindelijk doorgestuurd naar het umc utrecht en daar zouden we 16 mei te horen krijgen hoe verder te gaan (iui) maar 2 wkn voordat we erheen zouden gaan stond ik dus met een positieve test in handen, en zie banner dus tja, hoe slecht de uitslag ook is, er hoeft er echt maar 1 tussen te zitten die overal lak aan heeft en sterk genoeg is, en het is "gebeurd" ..... het heeft al met al wel 1,5 jr. geduurd dit keer, maar ja dat mag de "pret" niet drukken... overigens is hij vanaf december ongeveer zink 15 capsules gaan slikken...of dat geholpen heeft dat ik uiteindelijk toch "zelf" zwanger ben geworden laten we maar in het midden daar er verschillende artsen zijn waarbij de 1 wel zegt dat het de kwaliteit bevorderd en de ander weer van niet (zo ook met mensen) is het toch voor mij iets van baat het niet, schaden doet het ook niet ik zou zeggen , probeer het eens een tijdje.... Zink, mannelijke onvruchtbaarheid en testosteron: 37 mannen die al langer dan vijf jaar onvruchtbaar waren kregen 60mg zink per dag te slikken gedurende 45-50 dagen. Bij de 22 mannen die bij aanvang lage testosterongehaltes hadden steeg het aantal spermatozoïden van 8 naar 20 miljoen per milliliter sperma. Het testosteron gehalte steeg ook.. Negen van de 22 vrouwen werden zwanger. Bij de 15 mannen met bij aanvang normale testosterongehaltes was er geen verschil in testosteron en nauwelijks in het aantal spermatozoïden. Hun vrouwen werden niet zwanger. (Enc. Of Nutrit. Suppl., 1996) men zegt wel (tenminste mijn ha en andere die er wel "heil" in zien, dat je het toch minimaal een maand of 3-6 moet slikken wil het effect hebben..... groetjes en succes meid
Bedankt allebei voor jullie antwoorden. @ Smoekie, nou we hebben niet precies alle cijfers terug gekregen nou ja hij heeft het wel allemaal verteld maar we hebben het niet allemaal onthouden Waar het opneer kwam was dat er niet genoeg zaadjes waren, en zaadjes met een verkeerde kop de beweeglijkheid zat bij grotendeel wel goed. En wat fijn dat je even jou verhaal verteld dat geeft mij weer positieve energie haha. Wij zijn ook pas 10 rondes bezig dus het kan nog wel even duren maar ik ben al blij om te horen dat het bij jullie ook zo gelukt is. En die zinktabletten ga ik zeker kopen altijd het proberen waard. Moet ik dan gewoon zink 15 halen? En kun je dat kopen bij de kruidvat? Ik heb ook wel eens gehoord van foliumzuur dat mannen dat ook slikken voor het zaad maar zo te lezen is zink dus beter. Nou heeeel erg bedankt voor het antwoorden ik kan hier echt iets mee. Dank je wel....en natuurlijk een super fijne zwangerschap voor jou gewenst Liefs Veer
zink 15 wordt vaak gecombineerd ingenomen met foliumzuur (door mannen bedoel ik dan he ) als je zink 15 intikt bij google kun je zien welke onderzoeken er naar zijn gedaan en vaak krijg je ook pagina's te zien waarin staat dat men die gecombineerd inneemt met foliumzuur dus tja...niet "geschoten" altijd mis en je kunt ze idd ook bij kruitvat e.d. halen bij elke willekeurige apotheek etc. verkopen ze die capsules... succes meid
Smoekie Heel erg bedankt voor je verhaal en je antwoorden Morgen gelijk even langs het kruidvat en net wat je zegt baat het niet schaad het niet. Ik had me Hubbie al ingelicht ik zei je kunt dit en dat gaan slikken hahaha. Liefs Veer
Mijn mannetje heeft vitamine c1000 geslikt. van 600.000 goede zaadcellen bij de eerste IUI naar 16,2 miljoen bij de laatste IUI. Ik weet zeker dat het iets gedaan heeft!
Hier heeft manlief ook braaf van alles geslikt maar bij ons had het dan weer geen resultaat Proberen kan je het altijd, dat zeer zeker! maar verwacht geen wonderen.....tis al teleurstellend genoeg allemaal. Heel veel succes! Elmo
Hey Natasja en Elmo, Jullie ook nog bedankt voor het antwoorden. Ik verwacht ook geen wonderen door het slikken van vitamine...maar net wat smoekie zegt baad het niet dan schaad het niet. We gaan het gewoon proberen en over 3 maandjes nog eens laten testen. Ben wel benieuwd of het werkt. En ik zal ook eens kijken voor die vitamine c1000. O ja Natasja ik ben er weer even niet geweest maar zie dat jij ook eindelijk een wondertje verwacht wat leuk! Gefeliciteerd nog! Liefs Veer
Wij bleven jaren kinderloos. Vorig jaar eens naar het zh gestapt. Uitslag was: slecht zaad. Ben toen gaan googlen en kwam dus tegen dat foliumzuur bij mannen een gunstig effect kan hebben. Mijn man heeft vanaf de uitslag om de dag een tabletje foliumzuur geslikt. 3 maand later moest er weer getest worden (mannelijk zaad heeft een cyclus van 3 maanden) En warempel, superzaad! Ik dacht nog dat ze een 0 teveel hadden geteld. Ben toen ook zwanger geraakt, maar helaas een miskraam. Manlief was inmiddels gestopt, hem dus weer aan de foliumzuur gezet, om de dag 1. En zie mijn banner! Zwanger! We hebben echt 5 jaar er over gedaan! Ik zou deze maand de voorlichting voor de IUI krijgen, een dar ervoor had ik de positieve test. Voeding schijnt ook mee te kunnen spelen en geen strakke broeken enzo. Ik weet natuurlijk niet of de foliumzuur echt mee heeft gewerkt, maar wel bijzonder dat het eerst al die jaren niet lukt en met foliumzuur 2 keer in een jaar tijd!
Hey Hartewens, Wat een verhaal zeg...als ik het zo lees krijg ik wel weer hoop hoor Maar natuurlijk gaan we niet al teveel hopen anders is de teleurstelling weer zo groot. Jullie natuurlijk ook van harte gefeliciteerd he met de zwangerschap Mijn Hubbie zit vanaf vandaag aan de zink pilletjes en foliumzuur nou ja we doen natuurlijk alles wat we kunnen en over 3 maandjes maar weer eens laten testen. Ik hoop op net zo'n positief verhaal als die van jou. Liefs Veer Ps echt een super forum dit jullie zijn allemaal top echt waar allemaal bedankt voor de lieve en helpende reactie's!
Och Hartewens zie dat het voor jullie allemaal nog wel heeel erg spannend is zeg. Ik hoop echt het allerbeste voor jullie is jullie zeker gegunt na 5 jaar hoor. Veel sucses met alles. Liefs