Gestopt met pil:helemaal niet ongesteld

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door nelle1989, 27 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelle1989

nelle1989 Actief lid

12 okt 2011
    262
    0
    0
    Hallo allemaal,

ik ben nieuw op dit forum dus weet nog niet precies hoe het allemaal werkt. Ik heb echter een vraag, die veel lijkt op eerder gestelde vragen, maar toch niet helemaal hetzelfde is(geloof ik).
    Ik ben namelijk gestopt met de pil en heb op donderdag 13 oktober mijn laatste pil geslikt. Dit was ook de laatste pil van de pilstrip, dus normaal gesproken zou ik dan nog gewoon mijn ontrekkingsbloeding moeten krijgen en zal daarna naar verloop van tijd de gewone cyclus weer op gang komen. Het gekke is nu dat ik dus helemaal geen ontrekkingsbloeding heb gehad aan het eind van die laatste strip. Nu moet ik wel toegeven dat ik in de eerste week van die laatste strip twee keer een pil gemist heb(ik ben wat slordig geweest omdat ik wist dat het de laatste strip was).
    Nou heb ik voor de zekerheid vanochtend maar een test gedaan omdat ik dus nog steeds geen ontrekkingsbloeding heb gehad, maar die was negatief (5,5 week na laatste bloeding). Ik heb tussendoor niet 1 spatje bloed verloren. Wel heb ik vaak last gehad van buikkrampjes en af en toe misselijkheid(maar dat kan net zo goed ontpillen zijn geloof ik).
    Ik weet dat de normale menstruatie langzaam op gang kan komen, maar ik maak me zorgen doordat ik geen ontrekkingsbloeding heb gehad(nooit 1 gemist).
    Wie kan me helpen???

Groetjes Nelle

2. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    Hoi,

Inderdaad erg raar dat je nog geen ontrekkingsbloeding hebt gehad..misschien dat je lichaam een beetje van slag is door die 2 gemiste pillen in de eerste week..of misschien toch zwanger?
    Misschien doe je er wijs aan dit even met de huisarts te overleggen..
    Het is wel zo dat als je stopt met de pil je lichaam weer even op gang moet komen mbt een normale cyclus..maar uit jouw verhaal maak ik op dat je na de laatste pil nog helemaal geen ontrekkingsbloeding hebt gehad..wat naar mijn idee wel zou moeten...wanneer je menstruatie daarna weer komt ligt dan natuurlijk wel aan je normale cyclus.
    Succes

3. nelle1989

nelle1989 Actief lid

12 okt 2011
    262
    0
    0
    Hoi Ylaisa,

bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad geen onttrekkingsbloeding gehad, dat is juist het gekke, want ik weet dat je na het stoppen met de pil geduld moet hebben voordat je normale cyclus weer op gang komt, maar dat is pas na die onttrekkingsbloeding dacht ik. Je geeft aan dat ik misschien zwanger kan zijn, maar had een test dat nog niet moeten aangeven? Ik had vorige week maandag ongesteld moeten worden en ben nu dus ong. 11 dagen over tijd? Of moet ik toch nog iets langer wachten met het doen van een test i.v.m. mijn pilgebruik? Als de mogelijkheid bestaat dat ik toch nog positief test dan wacht ik namelijk liever even met naar de huisarts gaan, dat vind ik best eng.

4. Elizabeth38

Elizabeth38 Actief lid

12 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, ik ben met de pil gestopt. Het heeft uiteindelijk meer dan 8 maanden geduurd voordat mijn cyclus een beetje normaal werd. Had, voor zover ik het me kan herinneren, ook geen ontrekkingsbloeding na het stoppen. Je kunt, als het uitblijft altijd een afspraak maken met je HA of gynecoloog. Succes.

5. nelle1989

nelle1989 Actief lid

12 okt 2011
    262
    0
    0
    Oh, gelukkig, dan ben ik dus niet de enige. Ik vond het zo gek, want normaal krijg ik in mijn stopweek altijd een bloeding(meer dan 4 jaar aan de pil) en mijn lichaam kan toch niet weten dat ik na de stopweek niet opnieuw verder ga met de pil.
    Ik ben in ieder geval blij dat er meer mensen zijn die dit hebben gehad.
    Ik zie trouwens dat je zwanger bent: gefeliciteerd! Heeft het uiteindelijk nog lang geduurd? Ik hoop dat je mag bevallen van een mooie gezonde baby!

groetjes Nelle

6. ylaisa271982

ylaisa271982 Actief lid

8 mei 2007
    393
    0
    0
    Ja een test had dat indd al aan moeten geven..maar je hoort verhalen dat sommige pas heel laat positief testen...wat ook kan...en dat zo wel heel absurd zijn dat het nu juist gebeurd..maar dat je gewoon een maand overslaat..vaak gebeurt dit na langdurig pilgebruik..ik had dat ook een paar jaar terug..dat is zomaar geen ontrekkingsbloeding kreeg...testen allemaal negatief..huisarts geweest..daar ook een test..en die gaf aan dat dit soms kan gebeuren.

7. nelle1989

nelle1989 Actief lid

12 okt 2011
    262
    0
    0
    Ja, dat is waar. Maar toch wel bijzonder dat het overslaan van een bloeding net samenvalt met het stoppen met de pil.Ik heb in eerste instantie ook niet getest omdat ik dacht dat het wel erg snel zou zijn. Maar dan zal de bloeding vanzelf nog wel komen en wacht ik nog even af. Als het te lang duurt zal ik wel bij de huisarts langsgaan. In ieder geval bedankt voor de reacties!

8. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Ik vind het ook vreemd, want idd, je lichaam kan niet weten dat je hierna niet meer aan een nieuwe strip zou beginnen. Of het vaak voorkomt dat je eens een keer overslaat, weet ik niet. Ik geloof dat ik zelf toch even langs de huisarts zou gaan. Misschien eng, maar dan heb je wel meer zekerheid. De huisarts kan nl. ook bloed prikken op HCG en dan krijg je de precieze waarde. Een zwangerschapstest reageert pas vanaf een bepaalde waarde.
    Ik denk ook niet dat een test al positief had moeten zijn. Je bent 11 dagen over tijd, maar je weet niet wanneer je eisprong was. Het kan best zijn dat er door je hormonen in de eerste week, na 2x pil vergeten, een rijping op gang is gekomen. Wanneer dat eitje is gesprongen? Geen idee... Misschien pas in de derde week van je pilstrip. Dan ben je nu ongeveer twee weken na je eisprong, toch? Vanaf dan kun je pas positief testen...

9. nelle1989

nelle1989 Actief lid

12 okt 2011
    262
    0
    0
    @Annabeth: zo had ik er nog niet over nagedacht. Zoals gezegd, ik begin nog maar net met proberen, dus weet de theorie niet precies. Zoals je het zegt klinkt het erg logisch. Ik zal binnenkort nog eens opnieuw testen en als ik dan nog negatief test en ook niet ongesteld wordt zal ik inderdaad eens naar de dokter gaan! bedankt voor je uitleg en reactie.

10. Elizabeth38

Elizabeth38 Actief lid

12 jul 2011
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Nelle1989,

Bedankt! Ik heb uiteindelijk een afspraak met de gynecoloog gemaakt, ik vond het raar dat mijn menstruatie zolang uitbleef. Ik heb uiteindelijk hormonen moeten spuiten om mijn menstruatie op te wekken en om mijn eiblaasjes te laten rijpen. Maar..de arts zei dat als ik iets jonger was, ben 38, dat hij zou hebben gewacht tot mijn menstruatie vanzelf terugkwam. Bij sommige vrouwen duurt het nl 6 à 12 maanden voordat ze weer worden ongesteld. Maar natuurlijk, ieder lijf is anders. Sommige worden gelijk na het stoppen ongesteld. Heb je trouwens de HA gebeld?

11. nelle1989

nelle1989 Actief lid

12 okt 2011
    262
    0
    0
    Hallo!
    sorry voor de late reactie. Ik was gezellig twee dagjes naar Utrecht(Miss Saigon).
    Ik bel komende week de huisarts even, voor de zekerheid. Als hij dan aangeeft dat ik nog even moet afwachten dan ben ik er in ieder geval al geruster op omdat hij het zegt.

12. Pluizje

Pluizje Bekend lid

31 okt 2011
    661
    14
    18
    Hoi! Heb je ondertussen al iets gehoord van de HA? Zit een beetje in t zelfde schuitje.. beetje gerommeld met laatste strip en geen onttrekkingsbloed. Ben benieuwd wat er bij jou uitkomt!

13. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Goh wat grappig om te lezen dat er meerdere dit probleem hebben :)

Kunnen we met ons 3-en wachten tot onze onttrekkingsbloeding en dan wachten tot onze cyclus op gang komt!

Deel Deze Pagina