Hallo meiden, Ik heb vandaag de gyn gebeld en 20 april wordt mijn mirena verwijderd. Heb zoveel last van mijn rug, hoofdpijn, humeurig en weinig zin in..... dat ik nu wil stoppen om te kijken hoe het dan gaat met me. Nu had een vraagje: Hoe snel na het verwijderen kregen jullie je eerste menstruatie en was die heftiger dan anders of normaal? Ik heb geen idee wat ik kan verwachten...... Ps hadden jullie een verwijzing nodig van de huisarts om hem te verwijderen? Ik heb zelf de gyn gebeld om een afspraak zonder een verwijzing?!
hoi hoi, ik heb een kleine 2 weken geleden mijn spiraal laten verwijderen om dezelfde reden als jij en ik voel me herboren om maar zo te zeggen. 2 dagen na het verwijderen werd ik ongesteld en ik vond dit niet heel heftig ofzo, eigenlijk een gewone menstruatie! dit kan natuurlijk per persoon verschillen, maar ik voelde me verlost van dat rot ding en het gaat nu weer super! ik heb hem trouwens gewoon bij mijn ha laten verwijderen (die heeft hem ook geplaatst) maar als die van jou bij de gyn geplaatst is kun je gewoon zonder verwijzing een afspraak maken om hem te laten verwijderen!
ik had hem een aantal jaar gehad toen ik 'm liet verwijderen, geen periodes of tussentijdse bloedingen gehad met de Mirena. Na het verwijderen had ik als reactie wat matig bloed verloren en na 6 weken kreeg ik mijn eerste periode. Die bloeding was voor mij normaal ten opzichte van wat ik gewend was voor ik de Mirena liet plaatsen. Veel succes, ik heb 'm overigens door de huisarts laten verwijderen dus over je verwijzing kan ik je niets vertellen
Tijdens de Mirena ben ik steeds ongesteld geworden. Keurig mijn cyclus van 28 dagen gehouden. Toen ik hem liet verwijderen was dat op de 1e dag van mijn menstruatie. Ik werd 4 weken daarna weer ongesteld. Maar het heeft wel even geschommeld tussen de 25 en 32 dagen.. Ik heb nu de heftige menstr van voorheen weer terug... Ik kan niet zeggen dat ik dat heb gemist
23-12 is bij mij de mirena verwijdert door de ha. 6 weken erna werd ik ongesteld. Tijdens mirena nooit ongesteld geweest. Ongesteldheid was even erg als voor anticonceptiegebruik.
Hoi Ik ga em zo ook laten verwijderen. heb em nu ruim 2 maand maar heb zoveel klachten voel me echt niet goed.. Gister op controle geweest blijkt ie ook niet goed te zitten zit te laag dus moet eruit en een nieuwe.. maar ik weet niet of ik wel een nieuwe wil.. ga em zo bij de huisarts laten verwijderen om 3 uur en kijken of ik me beter ga voelen..
Ik heb afgelopen vrijdag de mirena laten verwijderen vanwege dezelfde klachten die jij benoemt. Ik had de mirena sinds maart 2010 en werd elke 26 dagen ongesteld. De 3e dag na het verwijderen werd ik ongesteld (gisteren dus) en het is niet heviger dan normaal. Ik had trouwens pas over 2 weken ongesteld moeten worden dus mn lichaam reageert duidelijk op het verwijderen van de hormonen.
oja, bij mij was het inbrengen door de gyn gedaan tijdens de nacontrole van de bevalling. Het verwijderen heb ik gewoon door de huisarts laten doen.
Na het verwijderen van mijn mirena begon ik 2 dagen erna met bloeden. Toen gelijk met de pil begonnen.. het duurde 3 dagen, en nu ben ik weer op 'pil ritme' ongesteld, haha.
Hier is mn mirena 3 weken terug verwijderd en nog niet ongi. Moet di worden volgens m`n normale cyclus.. heb vandaag gyn is gebeld tis nl niet de bedoeling om zwanger t worden. Ik had de mirena nog nie zo lang, en ze zei als je gewoon ongi werd tijdens mirena is het goed mogelijk dat je cyclus gewoon blijft.. ben ds benieuwd! xxx
hey hey, bij deze wou ik vragen of iemand misschien weet hoelang het ong. duurt dat je weer ongesteld word na het verwijderen van de mirena spiraal? ik heb het spiraaltje 11-11-08 laten zetten en heb het 12-04-11 laten verwijderen omdat het er niet helemaal goed inzat. na het verwijderen heb ik 5 dagen bloed verloren en erna was het helemaal over. 2 weken erna kreeg ik op zondag 24 april smorgens een bloeding van helder roze bloed, s`avonds was deze weer weg. gedruurende de pil heb ik gewoon 3 jaar lang een normale cyclus van 28 dagen blijven aanhouden en als ik dan gewoon door tel zou ik 3 mei weer ongesteld moeten zijn geworden. ben het tot op vandaag nog niet en begin me nu toch wel een beetje zorgen te maken vooral omdat ik ook een aantal zwangerschapssymptomen heb. en die bloeding van 1 dag blijft me ook maar door mijn hoofd spoken. hopelijk heeft iemand hier ook ervaring mee of al eens mee gemaakt. alvast bedankt groetjes Joyce
Ik werd na verwijderen 9bij mij zat ie ook niet goed) niet ongi wel 1 dag spotting ook zw schapsverschijnselen, nu na 3 weken toch ongi geworden zijn toch je hormonen. Jij bent wel ongi 5 dagen geweest na verwijdering. Dus misshien gewoon menst. dus na 4 weken zou je t dan weer moeten worden.. Misschien toch vd zekerheid ff testje doen? Heb dr ook 3 gedaan hoor! allemaal neg en nu dus ongi gelukkig
ik was de week voor het verwijderen ongi..want ik dacht nog o jeej als ik er maar op tijd vanaf ben om het spiraal te laten verwijderen. maar meteen na het moment van verwijderen begon ik te bloeden en dat was volgens mijn HA normaal omdat het spiraal zich vast nesteld aan je baarmoeder en als je die verwijderd kun je inderdaad een paar dagen bloeden dus dat was bij mij het geval dus het was geen ongi. jammer genoeg. heb zat. een testje gedaan die was gelukkig ook negatief. maar was misschien ook nog te vroeg om te testen. ik wacht rustig mijn ongi. af en anders nog maar eens een testje proberen. groetjessss
Ik hem em niet zo lang gehad 3 maandjes en bij de controle bleek hij niet goed te zitten. Ik was al 2 wk ongi en toen eruit.. dus ik dacht nou word ik ongi maar nee hoor.. vervelend he?! succes!
Ja is inderdaad vervelend ja. Had hem 3 jaar en zat ook niet goed bij mij bleek uiteindelijk. Maar had begrepen als je tijdens spiraaltje gewoon een normale cyclus blijft houden dan zou je cyclus na verwijderen ook gewoon normaal doorlopen en vooral omdat ik net de week voor verwijderongi ben geworden We wachten nog eens geduldig 2 weekjes af en dan doen we maar weer eens een testje Groetjes Je
hmm ja lastig. Weet niet hoe of je kinderwens is? Wij zijn dolgelukkig met 2 gezonde zoons en een 3e liever niet.. als het zo was geweest oke tuurlijk was t welkom en groot geworden maar wel ff slikken
nou we willen absoluut kinderen..we hebben ook een stabiele relatie maar we hadden ook nog graag 2 jaartjes willen wachten..en zoals je zelf al zegt als het zo is dan is het zo en is het ook echt welkom.. hebben pas een huis gekocht waar we volop aant klussen zijn dus liever nog even wachten
Nou hier zijn we weer...ben inmiddels al 3 weken over tijd en nog niks van menstruatie in aankomst denk ik Heb inmiddels al 2 testen gedaan en allebei negatief..heb 24 mei afspraak bij de gynacoloog staan want zei vond het ook een raar verhaal aangezien ik tijdens de mirena gewoon menstruatie heb gehad met een cyclus van 28 dagen..dus mijn lichaam hoeft die stof niet meer aan te maken Als iemand hier ook last van heeft hoor ik het graag Groetjesssss