Gestopt met pil in maart/april

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door ivdv86, 23 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ivdv86

ivdv86 Lid

23 jun 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik ben eind maart gestopt met de pil en we gaan dus proberen om zwanger te worden...spannend allemaal! Ik ben benieuwd wie er nog meer in die periode zijn gestopt en wat jullie ervaringen tot nu toe zijn..of ben je zelfs al zwanger? Ben je er 24 uur per dag mee bezig? Alles op je gemakje of al aan de ovulatietesten? Etc. etc.

Ik ben inmiddels dus 3 maanden gestopt en nog niet zwanger. Ik ben er nog niet gek van geworden haha, want we doen alles rustig aan.

Ik ben trouwens 27 jaar. Ik ben al bijna 6 jaar samen met mijn vriend en we vinden dat het nu toch wel kan gebeuren...

Lijkt me leuk om met wat meiden in contact te komen die dus in hetzelfde schuitje zitten!

Groetjes!

2. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik ben ook 27 en sinds 25 maart gestopt met de pil.
    Behalve mijn ontrekkingsbloeding niet ongesteld geweest, jij wel?
    Niet ongi en niet zwanger nog dus.
    Doe geen ovuluatietesten of iets dergelijks. Op het ene moment ben ik er meer mee bezig dan anders. Komt ook omdat mijn ongi maar wegblijft en ik dan testdrang krijg, maar tot op heden alleen omowitte testen.

3. Neve

Neve Niet meer actief

Leuk dat jullie in het zelfde schuitje zitten!

Ik ben ook 27 en half april gestopt met de pil. Ben gelukkig wel al een keer ongesteld geweest, dus ik zit nu in mijn tweede cyclus. Even afwachten of die ongeveer dezelfde lengte heeft.

Ik ben er in mijn hoofd best veel mee bezig. Toch ga ik nog niet aan de ovulatietesten en temperaturen enzo, dat ga ik wel doen als ik weer een paar maanden verder ben. Toch proberen we wel al een beetje gericht te klussen.. :)
    Verder vind ik het superleuk om het erover te hebben, het is zo'n spannende nieuwe fase! Daarom vind ik dit forum ook fijn, dan kun je tenminste je hart luchten zonder dat je nabije omgeving überhaupt hoeft te weten dat je gestopt bent met de pil.

@Joyce01: Hopelijk wordt je snel ongesteld!

4. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx! Ja ik vind het ook super leuk om verhalen van andere te lezen en het erover te hebben. De ene week ben ik vaker op het forum te vinden, dan de andere week. Een goede vriendin van mij weet wel dat we bezig zijn, dus daar hebben we het nog wel eens over.

5. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    hoi hoi, ik ben 3 april gestopt met de pil. eerst gewone menustratie gehad nog van de pil daarna cyclus van 27 en vorige keer van 25 dagen. Nu verwacht ik deze week weer mijn menstruatie te krijgen of wie weet wel zwanger te zijn al heb ik nog geen kwaaltjes haha. ik ben trouwens 24 jaar, 7,5 jaar samen waarvan 1 jaar getrouwd. Ik ben er afgelopen maand niet te veel mee bezig geweest maar de voorgaande 2 keren wel.. maar tot nu toe geen resultaat gehad haha. aankomende ronde misschien wel met ovutestjes gaan beginnen al heb ik me nog niet verdiept hoe dat precies werkt.

leuk om idd te lezen van degene die rond dezelfde peridode gestopt zijn. ik lees vaak dat mensen al in ronde 1 zwanger zijn dus hopelijk is het voor ons allemaal ook binnenkort raak :D

6. ivdv86

ivdv86 Lid

23 jun 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,
    wat leuk dat jullie reageren en ook in dezelfde periode zijn gestopt!!

Ik ben 31 maart gestopt met de pil en inmiddels gewoon al 3x ongesteld geweest. Heel netjes ook, de eerste keer na 26 dagen, 2e keer ook en de laatste keer 28 dagen.

Wij zijn ook nog niet bezig met ovulatietesten. Maar omdat een van mn beste vriendinnen zwanger is (zij weten overigens niet dat wij er ook mee bezig zijn) weet ik er al vrij veel van. Zij heeft me uitgebreid uitgelegd wanneer je het meest vruchtbaar bent dus dat zit dan ook wel in gedachte. Wij willen voorlopig ook nog niet beginnen met die testen omdat er dan zo'n druk achter komt.

Ik heb ook nog nooit van mn leven een zwangerschapstest gedaan. Is gelukkig nooit nodig geweest op de verkeerde momenten haha. Ik ben wel heel blij dat dat nu dus ook heel speciaal wordt. :)

Ik lees dat vrijwel iedere vrouw, nadat ze gestopt zijn met de pil, gelijk aan de vitaminepillen gaan (weet niet meer welke..) maar ook dat hebben wij niet gedaan. Ik vind dat ook niet echt nodig..
    Jullie?

7. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben je wel al begonnen met het slikken van foliumzuur?
    Zo niet, dan zou ik daar nu wel mee beginnen :)

8. Neve

Neve Niet meer actief

Ik slik helemaal geen extra (vitamine)supplementen. Ook daar begin in misschien wel aan als we een paar maanden verder zijn. Ik eet gezond en probeer geen alcohol te drinken op momenten dat ik vruchtbaar kan zijn en daarna, maar verder doe ik niets bijzonders.

Wel heb ik al een test gedaan, maar dat was meer om er zeker van te zijn dat niet toch al zwanger was toen mijn cyclus wat langer duurde.

Wat fijn dat je meteen een normale cyclus hebt ivdv86!

9. BigBoy

BigBoy Actief lid

23 jun 2013
    180
    0
    0
    Oldebroek
    He hoi meiden,

Ook ik ben begin april gestopt met de pil. Heb tot nu toe een stabiele cyclus, 27dagen.

Donderdag is mijn NOD, ik merkte de eerste keer dat ik mezelf erg gek maakte, ik voelde alle kwaaltjes. Maar mijn menstruatie is toen toch gekomen.
    Ook nu heb ik veel last van allerlei dingen, misselijk met vlagen, rommelde darmen en jeukende tepels. Maar ook nu ben ik bang dat ik mezelf weer voor de gek houdt.

Ik slik ook foliumzuur vanaf april.
    Vind het leuk om mee te kletsen op dit forum, en ervaringen en verhalen met jullie te delen.

Liefs,,;)

10. Louise86

Louise86 Lid

21 jun 2013
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik meld me ook!

Ik ben eind maart gestopt met de pil, m'n 1e cyclus was netjes 28 dagen en ik zit nu op dag 32 van de 2e in afwachting van m'n menstruatie (of hopelijk natuurlijk zwangerschap)

Ik heb aardig wat kwaaltjes, pijnlijke borsten, met name aan de zijkanten, steekjes en krampjes in m'n buik en vermoeidheid.
    Nu ben ik me ervan bewust dat dat ook nog het ontpillen kan zijn of sowieso iets met m'n cyclus te maken kan hebben, maar hoop toch op iets anders ;)
    Ik heb vrijdag een test gedaan, negatief helaas.. Ben van plan om volgende week weer te testen als ik nog niet ongesteld ben geworden.

Vind het zo spannend en ben ook heel blij met dit forum, van mijn kant zijn er weinig mensen die weten dat we het aan het proberen zijn dus fijn om af en toe even te kunnen kletsen met 'lotgenoten'! :)

11. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Ik ben 16 maart met de pil gestopt, om eerst even wat maandjes te ontpillen. Vooral omdat mijn vriend nog wel even wilde wachten en er nog niet klaar voor was. Na 2 cyclussen (1 van 45 en 1 van 29) zei hij ineens: Zullen we er toch maar alvast voor gaan?

En toen kreeg ik de vorige keer ineens een cyclus van 16 dagen, heel vaag... Nu middenin de 2e ronde... 6 juli is mijn NOD, de eerste keer dat het écht raak kan zijn, heel spannend!

Ben 11 mei begonnen met het slikken van een vitamine-supplement voor zwangeren met foliumzuur :)

Ik ben trouwens bijna 5 jaar met mijn vriend samen en ben 26 jaar :)

12. ivdv86

ivdv86 Lid

23 jun 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Louise86, ik herken je verhaal. De eerste keer dacht ik ook dat ik zwanger was omdat ik steeds zomaar moest spugen. Maar niet dus. Ach, ik kon er ook nog niet echt mee zitten want ik heb geen haast.

Ik ben nog niet begonnen aan de foliumzuren. Hoor van veel vrouwen dat zij dat wel hebben gedaan, maar vroeger deed toch ook niemand dat? Ik denk dat als ik daarmee begin, dat ik er dan dag en nacht mee bezig zal zijn...

13. Neve

Neve Niet meer actief

Mijn vriend vraagt steeds gekscherend: 'ben je al zwanger?' Stiekem vind ik het zo leuk dat ik daar nu voor de grap ook echt 'misschien!' op kan antwoorden :p

Toch hebben we het er ook wat serieuzer over gehad, nu blijk dat hij er eigenlijk ook best wel mee bezig is, al laat hij dat -man als hij is...- niet echt merken. Hij vond zelfs eigenlijk dat ik ook nu al gewoon meteen alles uit de kast moet halen om zwanger te worden! Hij staat helemaal open voor ovulatietesten, temperaturen, supplementen slikken, enz! Ik sta er echt van te kijken!!
    Zelf had ik meer de insteek dat ik de eerste maanden gewoon zonder te veel poeha wilde proberen, maar nu ga ik toch wel iets meer twijfelen om alles maar meteen toe te passen... Ik ben ook wel bang om zo meteen echt aan niets anders meer te kunnen denken, ik wil mezelf ook niet gek maken.

Leuk trouwens om jullie ervaringen te lezen, meiden!! Fijn om dezelfde gedachtegangen te kunnen delen, aangezien ik het nog niet aan mijn omgeving wil laten weten dat we er nu echt voor gaan. :)

Deel Deze Pagina