Hallo, Ik zit eindelijk met een vraag wat me toch dwars zit ik ben gister naar de dokter geweest samen met mijn vriend ivm zwangerschapswens! en ik kreeg ook meteen de uitslag van mijn uitstrijkje die was pap3a & hpv virus is aanwezig nou vroeg ik aan mijn dokter of het problemen kon opleveren om zwanger te worden of eventueel voor het kindje als ik zwanger zou worden hij zij van niet! En hij zij dat ik gewoon zwanger mocht worden! Nou vraag ik mijzelf af zijn hier mensen die er ervaring mee hebben waar het uitstrijkje ook niet goed was en toch zwanger zijn geworden of of die problemen hadden bij het zwanger worden en zwanger zijn? Ik hoor het graag van jullie alvast mijn dank Groetjes & Liefs Mandy.
Manlief werkt in deze "tak". Hij zegt dat hij (als hij jou was) verdere info zou inwinnen bij de gyn. Die weet er meer van af dan de huisarts. Je hoeft je nu geen zorgen te maken, het is alleen informatie inwinnen ivm jullie kinderwens
Hallo karine, Bedankt voor je snelle reactie! De dokter heeft me ook meteen een verwijzing gegeven voor de gyn zodat ik die vraag ook nog kan stellen en om te kijken hoe nu verder. Maar goed intussen zit ik er toch mee ook omdat ik en mijn vriend toch een grote kinderwens hebben ik ben benieuwt naar verhalen van mensen die ook in zo'n situatie zitten en hoe het bij hun dan gaat. Groetjes & Liefs Mandy.
Hoi, Aller eerst, wat vervelend dat je PAP3a hebt. Nooit leuk om te horen! Ik begrijp uit je verhaal dat je niet door bent verwezen naar de gynaecoloog? Dat zou ik namelijk wel raar vinden van je huisarts, want dat is wel gebruikelijk. Niks om je zorgen over te maken, maar de gynaecoloog doet vaak nog verder onderzoek en neemt de tijd om al je vragen te beantwoorden. Ik kreeg afgelopen april het nieuws dat ik PAP3b had. Ik schrok me kapot. Mijn huisarts bracht het niet heel tactisch... Eenmaal bij de gynaecoloog ben ik enorm gerustgesteld. Hij heeft verder onderzoek gedaan door "hapje" uit de baarmoedermond te nemen. Dat geeft een betrouwbaarder antwoord dan een uitstrijkje. Helaas was het bij mij nog steeds PAP3b SIN 2. Ik heb toen een lisconisatie gehad. Klinkt heftig, maar het viel reuze mee! Mij vertelden ze dat ik geen enkel probleem zou moeten hebben met zwanger worden! Ik kreeg zelfs gelijk groen licht om er gelijk voor te gaan. Ik heb over 2 weken mijn controle uitstrijkje en ben helaas tot de dag van vandaag nog niet zwanger. Je leest er niet veel over op internet, maar ik heb een paar goede verhalen gelezen!! Ik heb al een zoontje en we klussen lekker door. Wie weet is deze ronde onze ronde, al begin ik wel onzeker te worden. Van mijn zoontje was ik zo zwanger en ik zit nu inmiddels in ronde 8. Als ik jou was, zou ik zeker vragen of je doorverwezen kan worden naar de gynaecoloog. Die hebben hier simpelweg veel meer verstand van en kunnen een hoop onzekerheid bij je weg nemen!
Hallo Truusje81, Bedankt voor je reactie dat geeft me al een wat beter gevoel bij alles! Maar ik ben wel meteen door de dokter doorgestuurd naar de Gyn ik zal volgende week wel de brief binnen krijgen met daar in de afspraak waneer. En we klussen tussendoor gewoon door, de dokter zij dat we er gewoon helemaal voor konden gaan dus ik vertrouw op hem! wij gaan nu de 5de ronde in dus maar hopen geduld is een goede zaak maar goed komt helemaal goed en bij jou zeker weten ook het kan soms wel een of anderhalf jaar lang duren ik heb zelf iemand in mijn familie daar duurde het zelfs 2 jaar voor de 2de! (is natuurlijk gegaan) Groetjes & Liefs Mandy.
Goed om te horen Mandy! Ik vond het al zo raar dat jouw huisarts jou niet doorstuurde. Ik heb toevallig 2 vriendinnen met PAP3a en bij hen werd er niks gedaan. Wel verder onderzoek natuurlijk, maar uiteindelijk geen ingreep/operatie om de onrustige cellen weg te halen. Is natuurlijk per persoon verschillend, maar over het algemeen doen ze dit pas vanaf PAP3b. Een vriendin heeft laatst weer controle gehad en had nu PAP2, dus haar lichaam was zelf aan het herstellen! Spannend he allemaal? Ik heb toevallig gister een goed gesprek gehad met mijn man, omdat ik zo onzeker ben. Wat als het weer niet goed is?! Waarschijnlijk is er niks aan de hand, maar toch... Heb jij verder klachten waardoor je het al merkte? Ik had achteraf wel klachten die ik in eerste instantie op mijn vorige zwangerschap gooide. Heftig ongesteld, soms begon het 5 dagen rustig en vervolgens 7 dagen heel erg etc. Dit is niet echt "normaal" natuurlijk. Na het klussen had ik ook soms bloedverlies, maar dan dacht ik dat we gewoon te heftig geklust hadden. In ieder geval heel veel succes met zwanger worden! Hopelijk is het snel raak!!
Ten eerste wat vervelend zeg dat je pap 3a hebt. Ik kan me erin meeleven,omdat ik zelf vorig jaar pap 3 b heb gehad en vervolgens een lisexisie om het weg te halen. Bij mij werd het ontdekt na mn curretage bij bijna 3 maanden zwanger geweest. Ik kon de miskraam hierdoor ietsbeter een plekje geven. Hierna had ik natuurlijk nog steeds de kinderwens en de gynocoloog adviseerde ons om vooral door te gaan met proberen zwanger te worden. Ik blijf om een bepaalde tijd onder controle door herhaaluitstrijkjes maar gelukkig weer helemaal pap1. Het zit bij mij erg in de familie en die hebben allemaal gezonde kinderen gekregen erna. Veel sterkte. Maar ik raad wel aan om voor je eigen gemoedsrust het eerst weg te laten halen. Dan kun je gezond weer verder. Zo voel ik me ook nu.
Ik ben ik april terecht gekomen bij de gyn en toen had ik ook pap 3a, vervolgonderzoek wees cin 1 uit. In september weer een uitstrijke gehad en nu weer pap 1! Zwanger worden moet geen probleem zijn bij een afwijkend uitstrijkje, maar helaas hier ook nog geen zwangerschap.
@NiMou: Bedankt voor je reactie! Doet me echt heel erg goed dat te horen. Ook dat het bij jou uit zichzelf weg gegaan is en je weer pap1 hebt. Ik hoop ook echt dat ik geen behandeling nodig heb ivm sterke kinderwens. Dan heb ik het toch allemaal niet op zulke behandelingen! Maar bij mij ook nog steeds geen zwangerschap maar ik ga nu nog maar de 5de ronde in dus ik wacht het gewoon allemaal af en dan maar hopen natuurlijk dat het snel raak mag zijn. Wens je in ieder geval ook heel erg veel succes bij het zwanger worden. Liefs Mandy. @ vlinder1992: Bedankt voor je reactie Maar wat verschrikkelijk dat je dat mee hebt gemaakt! En ook dat je pap3b had! Dan zit je helemaal wel in de zenuwen want het is toch allemaal niet niks, Toen ik het van de dokter te horen kreeg leek het wel of ik door de grond zakte Maar gelukkig lees ik toch nog geruststellende verhalen op internet en hier op het forum dat het ook uit zichzelf weer weg kan gaan dus laat ik daar maar op hopen. En dat het allemaal mee mag vallen natuurlijk. Maar ik ben voor jou erg blij dat je gewoon weer op pap1 zit dan ben je toch een stuk geruster he En ook jou wens ik heel veel succes bij het zwanger worden! Liefs Mandy. @Truusje81: Bedankt voor je reactie! Fijn om te horen hoop ook echt dat ik geen behandeling nodig heb dat het gewoon allemaal mee valt. En ik merkte wel duidelijk bepaalde dingen zoals Pijn bij gemeenschap, En licht bloedverlies na gemeenschap, Heel soms had ik ook een tussentijdse bloeding, En dat ik steeds moeier werd, En vaak een zeurderig gevoel heb tussen mijn menstruaties door in mijn onderbuik. En door al die dingen begon er ook een belletje te rinkelen en heb het toen ook met mijn vriend besproken en zijn ex had ook last van dat soort dingen en liep ook naar de gyn! Dus toen dacht ik he! laat ik dat eens op gaan zoeken en toen las ik over het hpv virus dat heb ik dus over gekregen en door al dat is het ontstaan Hij voelt zich ook ongelofelijk schuldig maar hij kan er natuurlijk ook niks aan doen hij wist niet dat er zoiets bestond zo'n virus en hij heeft het ook niet express gedaan. Maar gewoon hopen dat het allemaal goed mag komen en dat het ook allemaal mee zal vallen. Van de dokter heb ik toch wel gewoon groen licht gehad om door te klussen beter nu dan straks zij hij dusja we gaan gewoon door en hopen dat we snel het geluk mogen hebben dat ik zwanger ben & Voor jou natuurlijk ook heel veel succes bij het zwanger worden. Liefs Mandy.
Was nog 1 ding er vergeten bij te zetten dat is dat ik wel gewoon elke maand optijd ongesteld ben altijd de 25/26ste dus dat is gelukkig ook wel een gunstig iets om zwanger te worden Vaak hoor je bij dat soort dingen dat de menstruatie vroeger of later komt!
Dat is zeker een goed teken, dat je regelmatig bent! Nu hopen op een bevruchte eicel die blijft plakken. HPV hoeft niet perse van je huidige vriend te komen! Ik weet niet of je eerder bedpartners hebt gehad waarmee je het zonder condoom hebt gedaan? Blijft lastig hoor, want het is een virus wat je niet merkt. Ik heb 'm helaas ook... Laat je nog even weten hoe je afspraak bij de gynaecoloog is gegaan?
Ja klopt maar zijn ex had het blijkbaar ook dus heb het waarschijnlijk van zijn ex gekregen erg genoeg maar niks aan te doen! Hopen dat het ook snel weer weg gaat. En tuurlijk laat ik het weten als ik bij de gyn ben geweest hopelijk krijg ik snel de brief thuis met de afspraak daarin dat zal deze week zijn en dan zal ik nog misschien wel iets van goed 2 weken moeten wachten zij de dokter dan pff maar komt goed ik wacht gewoon af en hopen dat de zwangerschap deze 5e ronde gaat lukken ik hoop het zo.
Ik herken me erg goed in jullie verhalen. Vorig jaar kreeg ik wat last van wat (kleine) vage klachten en na een uitstrijkje bij de huisarts bleek het pap3a te zijn. 2x bij gynacoloog geweest en bleek dat het dichtbranden van baarmoedermondslijmvlies de oplossing was gezien de pap3a later ook werkelijk verdwenen is! Wel kwam ook uit de testen dat ik HPV heb/had helaas.. Omdat wij toen al wisten dit jaar voor een kindje te willen gaan was ook direct mijn vraag of dit een kinderwens in de weg stond, dit blijkt absoluut niet zo te zijn. Ik hoefde mij nergens zorgen om te maken, dus dames; we geloven de artsen maar op hun woord! We zijn inmiddels een jaar verder na de behandeling en in ronde 6 voor ons 1e kindje. Ik heb al 4 keurige cyclussen gehad, dus hoop dat het deze ronde raak is! Succes dames!
Hoi Nannar, Wel fijn om lotgenoten te vinden! Ondanks het allemaal geen leuk nieuws is. Gelukkig zeggen onze gynaecologen allemaal hetzelfde, dus dat is wel fijn!! Jij ook succes met zwanger raken! Laat jij ook even weten als het raak is? Dan houden we elkaar een beetje op de hoogte.
Ja inderdaad maar goed dat ze allemaal het zelfde zeggen! En ik laat ook weten waneer het raak is ben nu begonnen aan mijn 5de ronde 9e heb ik mijn eitje dus de 7de en 8ste ben ik al een beetje vruchtbaar volgens de berekening! Dus maar hopen Slikken jullie ook allemaal al een zwangerschap supplement? Ben ik erg benieuwt naar! Liefs Mandy.
Of maken jullie ook gebruik van ovulatie testen? Ik ben daar sinds gister mee begonnen ben toch wel benieuwt waneer mijn eitje precies komt
Ik gebruik geen ovulatie testen. Ik wil ze wel graag gaan gebruiken! Ik wacht deze maand nog even af... Ik heb momenteel vruchtbaar slijm en volgens de internet berekening heb ik as zondag mijn ei. Wie weet komt hij toch eerder... Ik slik van die "mama"-pillen. Ik wil namelijk graag extra vitamines slikken buiten de foliumzuur. En nu krijg ik gelijk de juiste hoeveelheid binnen, mocht ik zwanger raken. Wat slik jij?
Ja klopt een eitje kan altijd eerder of later komen daarom wilde ik toch met ovulatie testen gaan werken toch fijn als je precies weer waneer je eitje komt! Ik slik mama & Baby gezonde zwangerschap van Dagravit Daar zit foliumzuur in in vorm van Xtrafolin 200%adh Neem aan dat dat ook echt voldoende is? En mijn vriend slikt sinds een paar dagen B-Daddy zit selenium en Q10 in wat zorgt voor goed sperma met goede beweging enz dat slikt hij omdat hij toch ook rookt erg genoeg! Hij is wel aan het mindere dat wel gelukkig Maar het is echt zo spannend allemaal dit zou mijn eerste worden in ieder geval!
Ik wist geeneens dat er vitamines voor de papa-to-be ook bestonden! Wat grappig! Voor ons wordt dit ons 2e kindje. Of had ik dat al verteld?! Van nr 1 waren we in de 2e ronde al zwanger. Nu duurt het allemaal wat langer... Pppfff, wat kan een mens toch ongeduldig zijn. Terwijl ik uiteraard heel goed besef dat ik heel blij mag zijn met een gezonde zoon! Maar nu ik weet dat er wat met mijn baarmoeder mankeert/mankeerde, ben ik toch heel erg onzeker. Dat zal ook niet echt mee helpen...
Ik houd jullie ook op de hoogte! Fijn om het te kunnen delen inderdaad! Ik gebruik sinds vorige mnd ovulatietesten, zit nu met smart te wachten op mn piek! Vorige mnd liep elke dag keurig de donkerheid van het streepje op tot de piek, maar deze maand helaas nog niet Ik heb regelmatige cyclus van 28/29 dagen en zou (als ik van vorige uit ga) dan vandaag mn piek moeten hebben maar weet nu al dat 'ie er niet is als ik ga testen als ik thuis ben! Heb namelijk al dagen amper een streepje, dus snap er weinig van.. Misschien issie wat laat deze mnd, ik test en klus gewoon nog even door Ik slik trouwens alleen foliumzuur, maar zit er ook aan te denken om over te gaan op vitamines met foliumzuur, beetje last van vermoeidheid laatste weken. Ik wist trouwens ook niet dat pillen voor de aanstaande papa bestaan! Haha leuk! Ohh en jullie zijn dus ook zo ongeduldig, ik ook...