hoi meiden, Hier komt het verhaal . Vrijdag moesten we om half 8 in het ziekenhuis zijn. eerst aan de ctg en toen een inwendig onderzoek. ik had twee cm ontsluiting dus konden ze gelijk mijn vliezen breken. dit is rond kwart over 9 gebeurd en rond 10 uur ging ik aan de weeopwekkers dit is gewoon vanaf moment 1, 4 weeen in de 10 minuten. op een gegeven moment zat ik op 5 in de 10 minuten. Je word echt overal aan vast gehangen, band om de weeen te meten, infuus, hartslagmeter voor de baby. kortom weinig bewegingsvrijheid, Zelfs als ik naar de toilet moest dan moest ik bellen voor de verpleegster om me af te haken. Ik vind het bed echt niet prettig liggen en kon mijn draai niet vinden. Daarnaast alle vreemde mensen die je helpen en waarbij het gewoon fabriekswerk is...... Ik heb deze bevalling zo veel slechter beleefd als bij Linde. Ben blij dat dit mijn tweede bevalling was. Op een gegeven moment geloof rond half twee heb ik gebeld voor pijnbestrijding. voor dit geregeld was was het twee uur. Het haalde de scherpe randjes eraf maar meer niet. rond kwart over twee werd ik weer van de pijnstilling af gehaald omdat ik moest persen. 5 voor half drie is Jurre geboren. Met Jurre gaat het erg goed. hij wil alleen 's nachts niet op zichzelf liggen dus dat is wel zwaar. vannacht gaan we proberen hem in te bakeren. kijken of dat helpt. Hij drinkt goed aan de borst maar heeft wel wat last van zijn darmpjes. Daarom hebben we nu infacol. Hopen dat dat een beetje helpt. Linde is erg lief voor Jurre maar ze reageert heftig op de veranderingen. We hebben echt onze handen aan haar vol. Breka, mooie foto! Je begint idd echt een buikje te zien. Kara, spannend dat je lichaam toch tekenen geeft van hormonen. Ik duim voor je! Rica, zag je lieve foto op facebook. wat een mooie lach heeft hij. Begrijp ik het goed dat hij weer wat vooruit is gegaan? Hoop dat de nachten ook snel beter gaan. Wanneer moet jij weer aan het werk? x
oh en bedankt voor de complimenten over mijn foto. ik vond mezelf er niet echt charmant opstaan, maar Linde zo leuk. Fijn dat andere er met andere ogen naar kijken. Hi. Ik zie vooral mijn onderkin. Ben maar 5 kilo afgevallen van de bevalling. Ik was er uiteindelijk 15 aangekomen. Nog 10 te gaan dus.
Wat een verhaal en ervaring Joan! Zo blij dat je de ervaring van Linde de bevalling al had. Het klinkt vooral heel erg onpersoonlijk Van niks naar heftige weeen, en pijnbestrijding die ook niet echt heel veel doet.. zie je, gebleken bikkel jij! En wat een prachtzoon heb je er bij! Linde stond ook heel mooi op die foto, maar jij schittert ook van trotsheid! En ja ach, die kilostrijd kan je weer aangaan, maar dan schitter je niet minder door ! Ik snap het wel hor, als je support nodig hebt doe ik met je mee. Of nou, ik moet gewoon zwanger worden want toen was ik naar verhouding afgevallen Hoop dat het inbakeren gaat helpen bij Jurre! Vind je het nou heel anders dan bij Linde? Of weet je alles nog? Het is ook alweer eventjes geleden zo'n kleine hummel. En hoe reageert Linde er op in haar gedrag? Heb je genoeg mensen om je heen die helpen? Kan je het al beseffen dat Jurre nu gewoon erbij is? Dank voor het duimen! xx
Joan onthou dat dit de eerste 2 weken is dat l. Zo van slag id, dat was Lois ook erg maar daarna ging het beter. ECHT Het is en de baby, de kraamhulp, visite, een nieuw ritme dar kom heel snel hou je daaraan vast. Bij mij was het namelijk net zo! Wat rit dat je het zo naar heb ervaren, ik mocht niet eens naar de wc, moest o zon Lo in zon rolstoel.... Afgang. Maar vond de bevalling beter hihi Maar wat rot, had je zon pompje? Die maakt je ff wazig he, maar als je heftige weeën heb doet t niks, vond ik. . Plak niet los liggen, hoop dat inbakenen helpt, wij hadden zelfde probleem en uit eindelijk bij de chiropractor beland en dat hielp. Meis het wordt beter let maar op, wel fijn dat de borstvoeding goed loopt!
Hoi! Joan, jouw verhaal doet me heel erg denken aan mijn bevalling van Margot! Was identiek zo! Voelde me een dier bij de dierenarts... die pijnbestrijding werkt idd geen moer! Ik heb dit ook zo ervaren! Ik mocht ook niet naar de wc... vooraleer ze mijn vliezen braken, gaven ze me een lavement... en daarna gewoon plassen via een buisje waarmee zijn mijn blaas stimuleerden. Vreselijk was dat! Hmm... was dat eventjes vergeten... Lijkt me best logisch dat Linde beetje overstuur is. Vanaf nu moet ze ook de aandacht delen hé! Hoe zouden we zelf zijn? Tijd geven is de enige oplossing vrees ik. Heb je kraamhulp? Heb je er wat aan? Is je man thuis? Hoelang nog? Wauw.. je bent er vanaf Joan! Probeer te genieten, ook al is dit best niet makkelijk de eerste dagen! Enneuh, 15kg is best netjes toch... ik was ook niet veel afgevallen met de bevalling.. volgt nu wel door de bv hoor! Kara, voel je nog iets? Nog ovutesten? Rica, je hebt stilaan je draai gevonden hé? Hier zit ik ziek thuis... gister nr huisarts geweest en hij kan me weinig medicatie geven. Heb een goedje gekregen om te dampen (eigen, natuurlijke bereiding) en voor de rest rusten...
Rica, wat fijn dat jij ons allemaal kan gaan geruststellen ! het is idd ook zo logisch, maar wat lijkt het me ook pittig! heel anders dan je eerste kraamtijd in elk geval, daar moet je je echt niet op instellen merk ik wel. fijn idd dat de borstvoeding loopt joan! heb je een streven er in? succes met alle ballen in de lucht houden daar. wat vind je van Jurre eigenlijk? behalve prachtig natuurlijk . ik bedoel, herken je veel van linde, van jullie? hoe is het om een luier te verschonen met een piemeltje haha. zou niet weten hoe dat is. Breka, uitziekse meis... wat naar. net zoals je eerste bevalling eigenlijk, pfff ik weet het nog wel van toen ook. ga je het deze keer in de voorbereiding anders aanpakken? Met mij alles goed! ik voel nog niets gebeuren, maar blijf af en toe testen. ik heb er wel heel veel zin in iig!
ha ha, wat een vragen zeg . Weet niet of ik het allemaal nog weet hoor. Ga mijn best doen. Wat betreft plassen. Ik mocht gelukkig kiezen wc of po stoel. Alleen de laatste keer moest ik op de po stoel maar toen had ik het ook niet meer gered de hele gang door te gaan. Alleen kwam er niet echt veel. Voelde me zo stom dat ik daar de zuster voor had laten komen. Maar dat kwam omdat hij al zover ingedaald was. Dat bleek wel toen mijn placenta niet kwam en ze dus idd ook zo een buis mijn plasbuis indrukte om mijn blaas leeg te laten lopen. Dat is idd een rot gevoel Breka. Maar dat werd bij jou dus standaard gedaan? Rica, wat fijn om te horen dat het weer beter gaat worden. Ha ha. Vandaag hebben we een hele goede dag gehad met Linde. We hebben ook echt meer rust in de tent gebracht qua visite. Ben blij dat dit helpt (tot nu toe). Linde reageerde erop door echt stoute dingen te doen en niet te luisteren. Ze ging op de bank tekenen, speelgoed door het huis gooien, gillen, slaan, ze had ook weer een terug val met haar zindelijkheid en dan met haar plasje en onderbroek 'schoon' gaan maken in huis. Heel erg druk en negatief aanwezig. Ik wil met de borstvoeding net zo lang blijven geven dat ik me er goed bij voel. Als hij het goed oppakt, waar het er nu wel naar uit ziet, wil ik het iig een half jaar geven. Ik heb idd kraamhulp, nu nog drie of vier dagen geloof ik. We hebben heel veel aan haar. Wij kunnen 's middags even slapen en zij past op Jurre. Hi. Linde vind haar inmiddels erg leuk. Verder haalt ze boodschapjes, doet het huis schoonmaken en opruimen, heeft onze kaartje gevouwen, verzorgt de visite die komt, doet de was en ze helpt met de verzorging van Jurre. Heerlijk. Kara, jammer dat je lichaam toch nog niet op gang komt. Kan me voorstellen dat jullie gewoon aan de bak willen gaan nu jullie deze keus gemaakt hebben. Wat een schattige foto trouwens van jullie samen op het bankje. Breka, wat vervelend dat je nu echt ziek thuis bent. Hoop dat je snel opknapt. Rica, wat heeft de chiropractor dan voor jullie gedaan? HIer was het vannacht weer heel slecht Uiteindelijk heb ik twee uur geslapen en alleen maar omdat ik met hem aan de borst in slaap ben gevallen. Hij heeft ontzettende zuigbehoefte. We gaan het vannacht dus ook proberen met een speen. Aangezien hij goed aankomt weer (hij zit nog 30 gram verwijderd van zijn geboortegewicht) geeft de kraamhulp aan dat het geen probleem is hiermee te beginnen. Eigenlijk word het afgeraden de eerste tijd. Nou wij gaan even de kaartjes schrijven. Spreek jullie snel weer.
Oh enne, het piemeltje moet omlaag. Haha. En goed in de gaten houden als hij rechtop gaat staan bij het verschonen. Ik leg er nu vaak wat doekjes op als ik hem verschoon. Hi hi
Hahaha leuk je laatste aanvulling. Had ik echt geen idee van! Fijn je update en te horen hoe het gaat. Jullie doen het ook al zo goed! Goede mama's hier 😃 A heeft net haar eerste stapjes los gezet! Echt leuk is dat! Nu is ze mijn handen aan het wegslaan bij de toetsen.. Tot later
Wat goed dat ze haar eerste stapjes heeft gezet! Knappe meid. Bijzonder he al die ontwikkelingen. Hier echt een heel goede nacht gehad. Hoop dat hij dit door zet. Het lag geen eens aan zijn speen. Die heeft hij maar heel even in gehaf. Denk dat zijn darmpjes wat rustiger worden nu we echt minimaal twee uur tussen de voedingen houden. Hij kwam vannacht half 12, kwart voor 4 en toen kwart voor 7 weer. Wat heerlijk om weer wat slaap te hebben gehad zeg.
Wat een fijne nacht voor jullie! Zou Jurre het nachtritme nu al doorkrijgen? Zou super zijn. Lieve stoere kleine man heb je !
Hoi meiden, Ja, hier in B hebben ze mij tijdens mijn bevalling niet meer uit mijn bed laten komen... dus alles gebeurde via de sonde. Geen idee of dit standaard is, zal je het volgend jaar in mei weten te vertellen Goed, ik kijk er in ieder geval niet naar uit, naar de bevalling... Wat goed dat A. haar eerste stapjes alleen gezet heeft! Gek hé! Nu is ze plots zoveel mobieler.. dus hou ze maar goed in de gaten hé Haalt ze nog geen kwattekwaad uit? Fijn dat de bv goed gaat en geniet maar van de hulp bij kraamhulp. Is dit in NL standaard? Hier moeten wij daar extra (veel) voor betalen.. Nu heb ik een andere hospitalisatieverzekering en daar zit nu 20 uur inbegrepen. Bij Margot had ik niets van hulp en nu wil ik dat wel. Gewoon was huishoudelijke taken, lijkt me zalig?! Hoelang ben je eig thuis van werken Joan? Hier heb ik een extra maand ouderschapsverlof aangevraagd en ik zal dus tegen midden sept terug moeten starten (als baby zo'n 4 maanden is). Ik heb een extra maand gevraagd om de schoolvakantie te overbruggen, zo hoef ik niet beide kids nr opvang te doen (wat op 46 euro per dag zou komen!) Kan ik evengoed thuisblijven (met uitkering erbij natuurlijk). Hoe gaat het nu met jullie gezinnetje Rica? Jullie zijn er dus nog niet uit of jullie compleet zijn? Nou, ik denk van wel. 2 gezonde kinderen lijkt me zalig en zo hoef ik ook niet in te boeten op onze 'levensstandaard'. Ik hou van wat luxe en heb geen zin om veel te moeten opofferen voor de kids. Mijn zussen hebben allemaal 3 kinderen (eentje zelfs 4!) en dat is daar steeds zoooo druk. Helemaal niets voor mij... denk ik toch Ik ben aan de betere hand. Die 3 daagjes rust hebben me echt deugd gedaan! Margot is wel nr de opvang blijven gaan (moesten we toch betalen, je kan haar niet zomaar thuis houden), dus ik kon echt eindelijk eens rusten. Stiekem word ik zenuwachtig voor komende maandag... geslachtsecho... ben zoooo benieuwd... hopen! Bye!
Wat veel verschil met NL he? Van bevalling tot aan kraamtijd.. alles lijkt wel anders geregeld. Het zal allebei voor en nadelen hebben, maar ben geloof ik toch wel blij met hoe het hier gaat. Goed geregeld in elk geval Breka voor volgend jaar. En ter vergelijk: wij betalen 1000 euro in de maand voor 3 dagen creche en daarvan krijgen we 250 euro terug vd belasting. Dat is volgens mij in Belgie weer een stuk voordeliger? Fijn dat je je weer beter voelt, en nu mag het gaan kriebelen voor maandag. Zo spannend! joan, hoe was dat moment eigenlijk? waarop je hoorde dat Jurre een jongetje was?? En goede vraag: zijn jullie compleet? Ik dacht dat jij wel meer kinderen zou willen Breka? kan me ook wel voorstellen als dat de norm om je heen lijkt te zijn. maar het klinkt ook heerlijk om lekker te kunnen leven en beide kinderen zometeen aan de hand beet te kunnen nemen .
hoi meiden, Breka, wordt wel spannend zeg maandag. Hoe laat heb je echo? Ik ben ook erg benieuwd of je een zoon of dochter krijgt.Zou wat zijn als we de tweede lichting allemaal een zoon krijgen . Laat je het ons gelijk weten? Fijn dat je je weer beter voelt! Rust kan een mens dan goed doen he. Ga je weer voor een inleiding dan? Of ga je nu afwachten tot de baby zich uit zichzelf aandient? (mocht het niet net zo lang als bij mij duren natuurlijk ). Kraamhulp is hier idd wel standaard en ook hier heb je een eigen bijdrage. De dagen dat je in het ziekenhuis bent worden eraf gehaald. In principe heb je voor 49 uur kraamhulp. Bij complicaties kan dit verlengd worden met twee dagen geloof ik. Mijn verlof loopt tot en met 24 januari. Daar achteraan plak ik nog twee weken vakantie. Jij hebt het zo te lezen ook wel lekker geregeld tegen die tijd. Fijn om het dan even rustig aan te kunnen doen. Jullie houden het toch bij twee? ik dacht dat jij wel meer kindjes wilde. Wij zijn in principe klaar met twee kindjes. Ik ben blij dat alles goed gegaan is en ik twee gezonde kindjes heb nu. Maar goed we gaan nog niks definitiefs regelen hoor. Je weet nooit....... Kara, wat een geld zeg voor de opvang. blij dat wij daar niet mee te maken hebben tot nu toe. Dat Jurre op mijn buik werd gelegd zag ik zijn piemel en riep gelijk; zie je wel dat ik gelijk had, een jongen. Vond het toch wel een leuke verassing. Hier gaat het erg goed. Jurre is een super tevreden mannetje. hij heeft soms wel last van zijn darmen en kan dan echt ontroostbaar zijn. zo zielig. de nachten zijn wisselend. afgelopen twee nachten echt super. de nacht daarvoor tot kwart over drie met hem bezig geweest maar daarna wel 5 uur achtereen geslapen. nacht ervoor ook super en de eerste twee nachten bijna geen slaap. Hij is overdag ook wel wat meer wakker. erg leuk hoe hij je dan opneemt. Linde is gelukkig een stuk rustiger geworden en lijkt weer veel beter in haar vel te zitten. erg fijn voor haar. Rica, hoe gaat het bij jullie? Helpt de pepti al? Hoe reageren Margot en Lois op sinterklaas? Linde vind het best spannend. Leuk om te zien dat ze zich nu al veel ner beseft wat sinterklaas is. liefs
Hoi meiden!! Hier ben ik met nieuws... jawel, ook wij krijgen een zoon! Waaaaah! Dit is toch geen toeval meer? Kara... ik denk wel dat je mag aannemen dat je volgende een jongen wordt! We zijn reuzegelukkig! Baby zit goed op schema, prachtige echo gehad! Nou... even genieten hoor nu! Bye!
Gefeliciteerd breka! Wat leuk ook een zoon. Geniet van de goede echo en wat een toeval allemaal eerst een dochter en tot nu toe allemaal een zoon. Kara, voel jij al iets gebeuren wat betreft hormonen en cyclus oid?
Zooooooooooooooooo wat een feestje zal het bij jou zijn! geweldig nieuws: een gezonde zoon in je buik!! gefeliciteerd!! en wel heeeel toevallig inderdaad! Nou, kunnen wij vast gaan brainstormen over jongensnamen ik was ineens heel nerveus toen ik je post ging lezen.. ik dacht het zal toch niet een meisje zijn haha. Breka, heb jij btw toevallig whatsapp? En nee, hier nog nikssssss. Blij dat ik over een week naar de gyn mag, want zelfs mijn man wordt ongeduldig. ik hoop dat de gyn even van binnen wil gluren om te zien of er wel actie is of dat ik maar gewoon meteen aan de hormonen moet. ik heb zo hard gehoopt dat het niet nodig zal zijn, dus ik baal er wel van. aan de andere kant ben ik ook heel blij dat als het toch nodig is, ik nu weet wat ik nodig heb. ons slagingspercentage is tot nu toe 50% (van alle eitjes is de helft bevrucht), dus daar houden we ons aan vast! oooo breka, een zoon! yay! heb je al leuke namen in gedachten?
Hoi meiden, Kara, wanneer heb je afspraak bij de gyn?, aankomende week? Hoop ook voor je dat hij even wil kijken. Misschien beetje stomme vraag hoor, ook omdat ik hem nu pas stel, maar die hormonen moet je die spuiten? En hoe vaak moet je dat dan doen? Merk je dat je er zelf anders van word? Vervelend als je dat weer moet doen maar het helpt wel bij je, daar heb je bewijs van en het is voor een goed doel. Maar lijkt me ook wel heftig hoor. Ja Breka, hebben jullie al jongensnamen in gedachten? Rica, hoe is het bij jou? Hier gaat het de laatste twee nachten weer erg goed. Daarvoor was het heftig, Jurre wilde niet op zichzelf liggen. Zo gauw we hem in zijn bedje legde begon hij te huilen. En laten huilen dat kan ik niet hoor. Maar goed breekt wel op dus ben blij dat we nu iig twee nachten van onze nachtrust hebben mogen genieten. Hoop dat hij dit doorzet. Hij is wel erg verkouden en dan maak ik me weer zorgen als ik hem zo moeilijk hoor ademhalen. Wat kan je je dan weer druk maken om je kindje. Bij linde heb ik wel gewoon het vertrouwen dat alles goed werkt maar bij Jurre moet dat echt nog groeien. Verder is het wel echt een heel tevreden en rustig mannetje. Hij doet de borstvoeding erg goed en komt om de twee á drie uur overdag. Zo fijn dat ik er in principe de klok op gelijk kan zetten. Linde kwam echt te pas en te onpas, die heb ik vaak in het openbaar de borst gegeven. Ben erg blij dat dat met Jurre niet nodig is (tot nu toe). Ik merk dat ik daardoor veel relaxter in het borst voeden sta dan bij Linde. Vind het zelfs leuk nu . Ik ben er wel erg mee bezig hoe ik in godsnaam nog ergens kom met twee kinderen. Op visite is geen probleem maar buiten in de stad ofzo, of zwemmen of een speeltuin oid. Hoe doe je dat??? Linde moet ik dan echt achterna. Maar goed, ook dat zal wel gaan wennen. Hoe doe jij dat Rica? heb jij een goede tip? Ik heb nu zo een stokke ridder gekocht om achter de wagen te hangen maar daar blijft ze ook niet de hele tijd rustig op staan of zitten. Nou ja, moet daar nog mijn draai in vinden. Heb wel een draagdoek dus denk dat ik dat dan maar moet doen en Linde in de wagen ofzo (niet dat ze dat pikt ). Nou wij gaan zo Sinterklaas vieren. Linde vind het echt rete spannend. Zo leuk om te zien dat ze zich nu veel meer bewust is van Sinterklaas. Ze vind het Sinterklaas journaal ook echt spannend. Ha ha. Spreek jullie later weer!
he meiden! rustig hier Breka, heb je nou whatsapp?? daar kan het ook gezellig zijn namelijk! joan, hoe zijn de nachten nu? en ben je al gewend aan de nieuwe situatie nu? mis je je buik al? kan je je voorstellen niet meer zwanger te worden? vanmorgen ben ik bij de gyn geweest, was prettig gesprek gelukkig. hij stelde voor eerst weer een cyclus op te wekken en in kaart te brengen, ook omdat ze toch gesloten zijn rondom kerst (wel voor spoed, maar niet voor mij). eigenijk om aan te tonen dat ik nog steeds pco heb. daarna kan ik dan weer cyclus opwekken en met clomid starten. zijn gewoon allemaal orale medicatie, geen spuiten dus! op de weg naar huis heb ik het goed overdacht en hoewel het op zich redelijk klinkt, heb ik eigenlijk weinig zin om een cyclus op te wekken, daardoor weer een maand verder te zijn voordat ik kan starten. dus teruggebeld om te vragen of ik ook gewoon nog even mag wachten (wie weet gebeurt er toch nog wat in de tussentijd?) en dan eind december cyclus opwekken en dan meteen weer met clomid beginnen. dit vond de assistente prima. ze zei: 'doe vooral wat voor jou goed voelt, je weet hoe het werkt en waar je het over hebt'. superlief dus, en dat werkt psychisch ook wel goed merk ik. sinds gisteren heb ik pijnlijke krampen in mijn baarmoeder, dus wie weet komt er toch iets in actie nog. afwachten dus nog even, en anders eind december toch starten. blij mee dus!
breka jaa een jongen! dacht ik al wel hahaha leuk zeg!!!! kara tjah dat wordt idd een jongen!!! kara ohh nou een nieuw jaar met wie weet een nieuwe start MET cyclus en dan helaas wel clomid maar ach a. is er niet minder mooi om wie weet helpt het weer. Op naar een volgende zwangerschap, die komt er zeker weten! ben je inmiddels al ongi door de krampen? volgende week krijg ik een implanon, deze blijft drie jaar zitten. Dat gehannes met die rubbers, ik vertrouw het toch niet helemaal hoor.... en ik wil echt geen zwangerschap. breka heb jij whatsapp????