hoi, even snel want razend druk... ik heb geen whatsapp.. even snel gegoogled en ik zou het in principe moeten kunnen installeren. Bekijk het dit weekend eens We zijn het nog niet eens over namen. Ikzelf verkies Simon, maar manlief wil Roel... De gulden middenweg zou Robbe worden... maareuh... geef me nog niet gewonnen. Voorlopig gaan we voor Simon Kara... je wacht nu nog op je eisprong hé? Tenzij je die ergens gemist hebt. Goed dat je nog even wil afwachten, wie weet... als het rommelt... er moet toch iets aan de hand zijn? Of kon ze niets zien op echo? In ieder geval... het komt hoor! Het is jullie gelukt, het lukt jullie heus nog wel een keer.. en ja natuurlijk een jongen hoe gaat het met de nieuwe mama's?! De eerste zware weken voorbij?!
haii, tijdje niet meer online bericht hoe het gaat. hoe is het bij jullie?? breka, heb je je app mogelijkheden al bekeken?? leuk dat jullie al verder komen met een naam, en leuke namen hebben jullie in gedachten! past ook mooi bij margot. houd ons maar op de hoogte, volgens mij heb jij de broek aan thuis haha hoe voel jij je trouwens? steeds als ik je banner weer zie denk ik : jeeemig wat gaat het snel! bijna alweer op de helft! heb jij dat ook? hoe is het bij de mama's van de ukjes hier?? Hier als het goed is een ei gehad!! dus gelukkig niet voor niets gewacht,en ik ben zooo blij dat mijn lichaam zelf iets doet. even geen hormoontjes (nog). ik moet nog even afwachten of mijn temperatuur stijgt, want vroeger kreeg ik altijd erg gevoelige borsten na mijn eisprong en dat is nu niet het geval. maar goed, zoals manlief al liefkozend zei: een jaar gelubber aan je borsten maakt je misschien wat minder gevoelig :8 nouja, we gaan het zien. ben er redelijk relaxed onder, voel niet de druk dat het nu per se raak zou moeten zijn. we zien het wel. maar ik hoop het natuurlijk wel xxxxx
Hoi meiden... hier toch ietwat ongerust. Hebben jullie in NL een tripple test? Dat is een test op de AFP waarde (open-rug of syndroom van down). Mijn waarde was vrij laag, wat een verhoogd risico zou kunnen geven op syndroom van down... De huisarts was wat ongerust, de gyn vindt het niet nodig om extra testen te doen... de angst omarmt me toch... weten jullie wat de waarde was bij jullie test?
bij ons heet het niet de tripple test, maar weet ik wel dat je prenataal onderzoek kan doen en daar een verhoogd risico uit kan krijgen. genoeg over te vinden ook op het forum. volgens mij wordt bij een risico van 1 op 200 oid zorgen gemaakt en vervolgonderzoek ingezet. ik heb veel verhalen gelezen dat het vaak goed komt en er geen reden voor zorg is. dus als je je zorgen maakt, zou ik toch vragen voor vervolgonderzoek als je dat zou willen! of eens hier op het forum rondneuzen en vragen? want wat was je waarde? snap je zorgen wel hor
Mijn afp waarde was 25 op 17 weken zwangerschap. Nou... ik zou toch de gyn moeten vertrouwen toch? Als die geen extra onderzoeken nodig acht. Het enige extra onderzoek dat uitsluitsel kan geven is een vruchtwaterpunctie.. en die gebeurd dan ook niet zonder gevaar... Ze stelde het zelfs niet voor... dus mss wat vertrouwen geven? Hmm... ik maak me toch teveel zorgen denk ik. Gisterenavond ruzie gehad met mijn man zijn vader. Mijn man zijn ouders zijn al 10 jaar gescheiden en mijn man had in die tijd nooit contact met zijn moeder. Hij heeft dit terug opgenomen en nu is zijn pa boos... beetje dwaas, maar wel heel vervelend. Manlief zit er heel erg mee... Kara! Wat onwijs van je ei! Heb je het benut? Jeetje... wat goed dat de natuur toch zijn werk doet. Nou, moet er vandoor.. Margot vindt het niet leuk aan de computer.
hoi meiden, Breka, wat schrikken zeg. In Nederland hebben we een combinatietest. Die geeft een kans berekening voor Trimose 21 (syndroom van down), 18 en 13. Bij mij kwam er het volgende uit bij Jurre: Trimose 21: 1 op 14471 (achtergrond kans met mijn leeftijd van 28 jaar is 1:724). Een vriendin van mij heeft deze combinatietest ook laten doen en bij haar kwam er 1 op 49 uit. zij hebben toen in België de NIPT test laten doen Deze geeft 99 procent zekerheid. Het is ook een bloedtest. Misschien kan je daar eens naar kijken als je je onzeker voelt eronder. Voor haar werd hij niet vergoed en het kostte geloof ik 700 euro. De test is bij ons nog niet toegelaten vandaar dat ze naar België moesten. Hoop dat je wat hebt aan bovenstaande. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Kara, wat fijn dat je een ei hebt gehad! go Kara, go Kara. hoop dat je lichaam nu toch een regelmatige cyclus oppakt zodat jullie maandelijks een kans hebben. Maar wie weet ben je nu al zwanger. Zou leuk zijn. Ik duim voor je! Rica, heb jij wel eens eerder implanon gehad? ik vind/vond het zo moeilijk welk anticonceptie middel ik nou moest nemen. Al die nare berichten over de dianapil en nu weer de nuvaring. pffff, heb nu de cerazetta pil ivm borstvoeding en ga dan toch maar weer aan de microginon. Ik had een spiraal na linde maar heb daar erg veel last van gehad. Dat dus nooit meer. Hier gaat het goed. Jurre is nog wel erg verkouden en vooral de nachten is hij erg benauwd. We zijn druk bezig met neusspray en druppels. hij slaapt nu wel de laatste drie nachten al op zichzelf en is een stuk rustiger en tevredener. Echt een heerlijk mannetje. Hij is ook meer wakker overdag ipv de nachten en dat vinden we een stuk gezelliger. ha ha. linde is nu een dagje met opa en oma weg. erg gezellig voor haar. ze zet nu haar huilen in omdat ze ziet dat we daarop reageren bij jurre. kortom ze vind het af en toe toch lastig om de aandacht te verdelen. verder niet veel te melden eigenlijk. x
Hoi, Ik denk dat ik me gewoon teveel zorgen maak. Mijn huisarts is geen gyn... die kent niet veel van die specifieke bloedwaarden bij zwangere, dus ik denk dat ik me onnodig zorgen maak. Mijn gyn had me gezegd dat ze enkel zouden bellen bij afwijkend resultaat. Toen ze het resultaat dan kreeg, zei ze: wij zouden jou niet gebeld hebben. Wij maken ons geen zorgen... Het enige vervelende is dat ik pas 13/01 terug op controle ga, dus dat wordt nog even wachten. Mss dat ik nog eens bel voor een tussentijdse afspraak, maar eigenlijk moet ik leren van me niet teveel zorgen te maken? Toch? Als de gyn geen probleem zag.. waarom zou ik er dan één zien? Nekplooimeting was in orde. Hmm... Geen idee wat mijn kansberekening was. Bij ons heet het idd de tripple test, maar dit is exact de combinatietest die jullie hebben. Ik denk er nog even na, maar ik denk dat ik gewoon vertrouwen moet hebben in mijn gyn... Die NIPT test is in België toegelaten en wordt ook niet terugbetaald. Margot is onhandelbaar vandaag... nu is ze aan het dutten, hopelijk wordt ze iets blijer wakker...
Breka: je maakt je teveel zorgen! haha. neehor, wie ben ik om dat te zeggen. Maar ik denk wel dat je je onnodig zorgen maakt als je gyn je dit heeft gezegd. Natuurlijk blijft er een kans bestaan, ook als je een hele goede uitslag van zo'n test heb. Als het niet lukt om het van je af te zetten misschien overwegen wat joan zegt? Maar ik denk echt dat je gewoon mag genieten van die boy in je buik. sowieso trouwens, want ook kindjes met een 'afwijking' mogen er zijn natuurlijk! wat vervelende situatie met je schoonouders! ingewikkeld lijkt me dat. sterkte, ook voor je man. kan hij een beetje met de emoties e.d. omgaan die hierbij komen kijken? volgens mij is hij een typische man die het op werken zet en niet ellenlange gevoelsdiscussies voert, of niet? joan, fijn dat jurre zo'n fijn manneke is! en zo jong en verkouden vind ik ook wel wat hor... dattie maar snel helemaal mag opknappen! linde zal vast snel gaan wennen, maar wat een truuks worden er ook weer uit de kast gehaald. eigenlijk heel logisch en ook redelijk briljant, maar poeh 2 handen en 1 hoofd heb je nog altijd toch? ik kijk uit naar die uitdaging zullen we maar zeggen en weet je al wat voor ac? toch de pil? spiraaltje hoor ik veel slechte verhalen over. Rica, onlangs hadden we een crematie, en toen besloten manlief en ik dat het toch beter was dan begraven worden want stel je voor dat het zombievirus hier uit zou breken we zitten er helemaal in dus . A maakt soms zelfs een soort gromgeluid en dan noemen we haar zombiebaby hihi verder ook alles goed? Morgen hoop ik dat mijn temp omhoog is want dan weet ik zeker dat ik een ei heb gehad! ik ben er nog steeds zo blij mee! voel me ook niet heel gespannen dat het nu raak moet zijn. zou wel leuk zijn, dan ben hoef ik heel lang niet ongesteld te worden zo niet, dan hoop ik dat ik inderdaad een regelmatigere cyclus krijg! heeft mijn lichaam toch een optater gehad van de zwangerschap. nou spannend, we gaan het zien. het weekend was erg fijn, dus ik zit op de wachtbank!
Hoi, De zenuwpees hier Heb gisteren toch nog maar even de gyn gebeld... omdat ik me dus bleef zorgen maken en die heeft me nu helemaal gerustgesteld. Ik had reeds op 13 weken een combinatietest gedaan (uitgebreide test op syndroom van down, in combinatie met nekplooimeting) en die was helemaal in orde. De tripple test die ik op 17 weken had, had als doel een open ruggetje op te sporen. Mijn kans op syndroom van down, is iets van 1 op 10 000... dus ik moest me helemaal geen zorgen maken! Goed.. helemaal zeker zullen we pas zijn als we onze flinke man in onze armen zullen nemen, maar voorlopig ben ik gerustgesteld Wou dit toch even met je delen... Manlief is ook overstuur door de ruzie met zijn vader. Zijn vader heeft inmiddels gebeld om het uit te praten, hij moet nog even langsgaan... maar niet eenvoudig als je 70 uur per week werkt... Goed... we zien wel. Komende zaterdag gaan we voor het eerst terug naar mijn man zijn moeder... benieuwd hoe dat zal aanvoelen! Ik ken haar namelijk niet, amper 2 keer ontmoet... Alles oK? Mooie foto's zie ik voorbij komen op fb! Kara, temp omhoog? Ow, wat hoop ik het... dan zit jij gewoon op de wachtbank hoe zit die trouwens? Fijne avond! Ik geniet van mijn stampend kereltje in de buik... hij is overigens héél actief, nog actiever als Margot... dat beloofd
Wat goed Breka! zorgen weg, en hup, weer genieten van die druk trappelende boy in je buik! fijn dat de gyn je kon gerust stellen en daar ook de tijd voor nam. heeeeeerlijk lijkt me dat. het blijft toch bijzonder dat hij er in zit! ervaar je je zwangerschap anders dan bij margot? of lastig te vergelijken..? wat een vervelende situatie met je schoonouders. lijkt me ook raar dat je je schoonmamsnog maar 2 keer hebt ontmoet.. geef je man maar een knuffel van ons Rica, jaaaaaa wat een mooie prinses! vooral haar lieve lachje erbij. je trotsheid straalt er vanaf in je foto's (zonder dat ik jou zie haha). echt heel leuk. mooie beauty! je treft het maar he als mama Joan, hoe is het met jouw schatjes? Jurre eindelijk helemaal van zijn verkoudheid af? hoe gaat het met de voedingen? nog steeds een rustige regelmatige drinker? Hier advies nodig dames: temperatuur is omhoog gegaan. niet echt overtuigend, maar volgens mij werkt mijn lichaam nu gewoon anders ofzo. maar gisteren mini beetje bloed, vandaag wat meer bloedverlies. niet doorgelekt (bijna ), dus toch echt wel wat helderrood. voor een ongesteldheid is het veeeeeels te vroeg. dus of mijn cyclus is gewoon erg in de war (wat me enerzijds niet zou verbazen), of ..........? denken jullie wat ik denk ?
Haha Kara! Jij draait al op volle toeren Hmm... geen idee eigenlijk. Had je een echo toen je laatst bij de gyn was? Hoe was het bloeden vandaag?? Spannend in ieder geval... stel je voor seg... (innesteling??) Mja... mijn schoonouders... ze zijn vlak voor ik begon met mijn man gescheiden... een echte gemene, vechtscheiding en mijn man koos voor zijn vader. Jarenlang hebben we zijn mama dus opzij geschoven, maar nu hij zelf papa is, wil hij de draad terug opnemen... of het tenminste proberen. Lijkt me op zich logisch... maar helemaal niet makkelijk! Benieuwd hoe zaterdagavond zal verlopen... Hier is Margot terug verkouden. Die lijkt maar niet over te gaan... Ik ervaar de zwangerschap anders. Ik ben ongeruster als bij Margot, vond alles toen maar normaal. Nu maak ik me zorgen om het minste... ouder worden? (haha, ben 28) Ik kijk er wel naar uit, maar ik geniet meer van deze zwangerschap! Wellicht wordt het de laatste keer, dus extra genieten! Margot vindt het nog steeds niet interessant... is natuurlijk ook nog veraf... Zo, snel eten...
Succes alvast zaterdag breka, maar ook vooral voor de emotionele verwerking in dit proces. Wat ingewikkeld en beladen lijkt me. Hoop dat er een acceptabele draai kan worden gevonden. Mooi dat je extra geniet! Logisch van je zorgen, je weet toch wat voor moois er uit kan komen, dus daarom extra zorg? En hierr volle toeren ja! Vandaag ook weer wat bloedverlies. Niet veel maar wel duidelijk. Temp netjes hoog. Op de echo vorige week zag ik een follikel, en dus mogelijk ei, best duidelijk. De gyn maakte er niets bijzonders van, maar mijn echo ervaringen maakte gelukkig dat ik het af wilde wachten. Dat was dus mijn ei! Dus ja, het kan spotting, of doorbraak oid zijn... Maar stiekem hoop ik natuurlijk enorm op een innesteling!! Hebben jullie goede hoop?
Hoi meiden uit NL Gaan jullie regelmatig nr etos? Weten jullie als zij toevallig deze vitamines verkopen? Biocure Pronatal In NL zijn die vitamines veel goedkoper dan bij ons... dan weet ik of het de moeite is om eens tot in Sluis te rijden
Breka, fijn dat de gyn je gerust heeft gesteld. Goed dat je gebeld hebt. Wat vervelend van je man zijn vader. Hoop dat het gesprek de lucht heeft geklaard. Kara, dat klinkt als een innestelingsbloeding. Wat spannend zeg. Verder nog wat gemerkt? Hier druk dus reageer even kort. Jurre heeft vandaag al drie keer gelachen. Helemaal verliefd!
Wat een mooi bericht. Ik zal dat noooit vergeten die eerste lach, zo'n mooi moment! geniet maar lekker Breka, succes vandaag.. vandaag kom ik misschien nog bij de etos, dan zal ik eens kijken voor je! Hier gaat het wat minder. Het bloeden houdt niet op, dus een innesteling zal het niet zijn. het lijkt toe te nemen en veel kwalen. lijkt wel of ik ongesteld moet worden (lf van 7 dagen..?, is niet goed). Voel me ook niet goed. hmm, mijn goede hoop gaat dus verloren helaas. hoop dat het opstartproblemen zijn oid, en dat er een volgende cyclus komt met wel een goede eisprong!
En? Hoe is het gegaan en is het nu? Ik ben ongesteld geworden. Duidelijkheid is fijn, duimen op een eigen goed ei voor de volgende ronde!
Hoi, Het viel wel mee.. maar was echt wel raar... Hmja, het blijft een vervelende situatie... Jammer dat je ongesteld geworden bent!
fijn dat het meeviel denk ik.. hoop dat jullie er een nieuwe goede vorm aan kunnen geven. ingewikkeld toch altijd.. zijn jullie al uit de naam? en beseft margot al een beetje dat ze een broertje krijgt? weet ze het eigenlijk? hoe is het met de andere dames? beterschap Rica! hier mega-ongesteld, het lijkt wel de voorjaarschoonmaak.. hoop dat het een net en opgeruimd huisje achterlaat