@kara, ik kan me heel goed voorstellen hoor dat je door die onzekerheid wat obsessief wordt!! Maar wel heel erg vervelend............Als je iets zo graag wil en dan kan dat niet zoals jij het wil! Dat is echt naar!! Je weet zeker dat je nog geen ei gehad hebt??? Ga je volgende maand dan met de medicijnen beginnen als het nu niet raak is??? Hoop voor je dat het niet nodig gaat zijn en dat je zonder het te merken een ei hebt gehad!! En ik vind je geen miepie hoor!! Vind het juist hele begrijpelijk. Ik begon zelf ook steeds meer ermee bezig te zijn dat er steeds meer meiden bij ons clubje hier zwanger waren!! Dat gaat gewoon vanzelf ook al probeer je nog zo hard om dat niet te hebben. Bij mij gaat het goed. Heb eigenlijk nog maar heel af en toe last van krampen/pijnen in mijn buik. Verder wel nog steeds gevoelige borsten. Draag inmiddels een sport beha. Die zit lekkerder. Ha ha! Is niet echt sexy maar goed!! Je kan niet alles hebben!! Ik heb kaartjes voor de 9 maanden beurs, ga donderdagavond (de 17de geloof ik?). Heb er wel zin in. Maar ga ook niks kopen hoor, gewoon kijken........ Ik heb geen behoefte om bij andere clubjes mee te gaan praten. Zit hier prima. Vind het erg gezellig met jullie! Heb jij daar wel behoefte aan Kara?? Kan ik me ook wel voorstellen dat je ook bij een ander groepje gaat kijken?? Maar hier niet weggaan hoor!! Mijn buik groeit geloof ik niet meer. Gelukkig maar want vind hem al best opvallen voor ene net zwangere!! Moet nog wel even geheim blijven. Heb ook het idee dat mijn borsten nu ook even stil staan. Dus kan weer een beetje ademhalen........zag me al groeien en groeien....... Anderen zal het waarschijnlijk niet echt opvallen maar ik zie het wel en mijn man ook. Hoe gaat het bij alle andere zwangere meiden?? Nog steeds alles goed?? Liefs
HOOOI! ik ga ook heen, kijken niet kopen! jaa jaaa als me dat lukt alleen alles wat gratis is, AANPAKKEN! kara hoe is het bij jou, heb je al een super ei gevonden????
ons clubje wordt wel steeds kleiner zo he...?! (joehoe, meiden!) gelukkig doet het niet af aan de gezelligheid hier! dankjewel voor je anti-miep statement! daar word ik wel weer blij van. ik moet vandaag tegen mezelf roepen dat die opgeblazen buik van het broodje pindakaas komt, want mijn oergevoel zegt iets anders (na al dat geklus en gemeet afgelopen dagen!). maar goed, ik moet voor mezelf bedenken dat het niks is, en ik morgen ook geen temp verhoging heb en geen ei, want dan is alles wat wel goed is heel mooi meegenomen!! fijn dat je niet meer groeit, hoewel ik betwijfel of dat zo zal blijven hopelijk niet hihi en ik ben benieuwd wat je van de negen maanden beurs vindt en of je met allerlei spullen/ideeen thuis komt..! en fijn dat je weinig klachten hebt verder. ik draag nu (ja nu ja ) ook een sportbh, gewoon omdat het lekker zit, dus kan best
oja, en ik kijk zo nu en dan wel elders op het forum, maar blijf ook zeker hier; al is het al om jullie zwangerschappen te volgen! maar kan me voorstellen dat je ook bij de andere zwangerenclubs wil meepraten (Rica volgens mij ook?)
Hoi, ja hoor alles gaat goed op misselijkheid en slapeloosheid na. Vooral dat laatste is erg vermoeiend, ik val maar niet in slaap. De anderen ook last van? Verder best druk dus ben hier niet zoveel. Ook niet op andere fora. Soms google ik wel eens wat als ik me iets afvraag over mijn zwangerschap. Ik denk ook dat dagelijks forumschrijven niet voor mij is weggelegd, sorry. Foto's plaats ik (nog) niet; vind dat toch beetje te persoonlijk aangezien mijn fam zelfs van nog niks weet. Heb je nou een pos ovulatietest gehad Kara? Maar dat zou dan super zijn toch?! Dus zit je op de wachtbank; spannend! Ik duim!!
ehh niet echt, 1tje ja die volg ik al vanaf begin...soms plaats ik ergens eens wat maar daar is het zo druk dat vind ik niks aan want ik weet niks van iedereen en je komt er bijna niet tussen... Ik vind het wel goed zo... lekker kletsen! kara heb je je ei al!? je zit bijna bij je nod ofnie!? cycle 26 zie ik. mijn buikje groeit als onkruid heb ik het idee...vooral de laatste paar dagen is het nu beter te zien... jij joan al wat gegroeid? en babbette jou buikje???? is die al te zien?
Mijn buik, ja hij is wat meer opgezet dan normaal. Nou had ik al een zwembandje hoor haha maar die is dus wat meer te zien nu. Mijn strakke spijkerbroek zit niet zo lekker meer. Dat gaat wel hard he.. Hebben jullie trouwens ook last van een droge huid op je buik? Overigens voelt het zwanger zijn nog niet superleuk.. Die vermoeidheid en misselijkheid hoeven van mij niet! Wel superblij hoor nog steeds. Breka hoest met jou?
he babette, ook al is de kinderwens groot, stiekem hoop je toch dat zwanger zijn een roze wolk is en niet gekenmerkt wordt door slapeloosheid en misselijkheid.. waarom lukt het je niet om in slaap te komen? door misselijkheid? door gepieker? of iets anders..? wel fijn om weer even van je te horen, hoeft natuurlijk echt niet op een dagelijkse basis! ik vraag me ook af hoe je je buik mooi en soepel houdt, zeker als die gaat groeien en groeien; smeer je veel zalf e.d. tegen de droogheid?? de buikjes groeien dus in ieder geval goed bij jullie! mijne is vandaag ook flink opgezet, maar niet met dezelfde reden als jullie (of misschien wel ) enne, zeker gezellig kletsen hier! als ik op het forum zit, ben ik niet meer te bereiken voor vriendlief hihi (hij praat nu al een tijdje tegen me, maar ik hoor het niet) @hier: temp is nog niet gestegen, dus daarom ga ik twijfelen of ik wel een ei heb gehad, maar wel opgeblazen buik en zondag voelde ik wat steekjes. hmm ik hoop enorm, maar kan nog niets zeggen. vandaag de gyn assistent gebeld en heel overtuigend gezegd dat ik vrijdag progesteron wil laten prikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad. zo ja, mooi! dan doet mijn lichaam iets goed zo nee, dan ga ik starten met clomid (kan het dan niet langer uitstellen) ok, ik ga nu snel maar weer opletten wat vriend hier zegt want hij blijft maar praten
@Kara, jeetje ik hoop dat je oer gevoel gelijk heeft!!! En dat opgeblazen gevoel.......... Zou toch super zijn als je gewoon eisprong hebt gehad en deze met tempen gemist hebt maar niet met klussen!!!! Ik ben ook ontzettend moe. Kom ook niet in slaap. Ik slaap anders altijd op mijn buik en dit ligt nu niet lekker meer dus lig de hele nacht te woelen en val laat in slaap en wordt om 5 uur weer wakker. Erg frustrerend. Mijn buik is wel gegroeid en mijn borsten ook maar dat staat nu gelukkig even stil. Morgen komt bij mij een vrouw van moeders voor moeders. Ben erg benieuwd wat ze allemaal gaat vragen en of ik ervoor in aanmerking kom. Zou het wel heel mooi vinden als ik andere vrouwen kan helpen met mijn HCG. En je hoeft er alleen maar voor in een potje te plassen, ! Ik heb geen last van droge huid op mijn buik. Maar als hij op een gegeven moment gaat groeien moet je hem wel gaan insmeren!! @ kara, had je vriend nog wat boeiends te melden, ha ha! Liefs
ik denk niet dat ik mee ga doen, ik lees er wel wat over....dat je ze moet halen/brengen en het stinkt...Nou werk ik ook onregelmatig en heb het voor mijn gevoel gewoon druk dus ik twijfel of ik daar wel "zin' in heb...heb is elke dag toch, tot 15 weken ofzo? Nou ik heb vandaag de dokter even gesproken want ik zit dus onder de uitslag, rode vlekken/bultjes, warme huid en jeuk...maar het ergste is gewoon die rode vlekken, in mn gezicht ook alsof ik koort heb..vlekkerige rode wangen en ze branden de pan uit...Nou hij zei dus dat dit erbij hoorde en er weinig aan kon doen dat het vanzelf over moet gaan....Nou zo vroeg begint dat al? en ook die roke vlekken zo erg? het lijkt wel een allergie maarja hij zal het wel weten he Hoe is het met de rest!?
Wat vervelend rica dat je daar zo een last van hebt! Lijkt me echt naar! Misschien is er wel wat natuurlijks voor te kopen? Zou daar wel naar op zoek gaan als je echt zo een last hebt! Ik heb ook onregelmatige diensten! Hoeft niet elke dag hoor! Gewoon wat jij wil geloof ik! Alle beetjes helpen en ik ga het dan gewoon in de schuur bewaren ofzo! Maar anders laat ik jullie wel weten hoe dat gesprek gaat! Je hoeft het ook niet te doen toch? Ik dacht alleen, het gaat niet bij iedereen even gemakkelijk en dan vind ik het een kleine moeite! Had het zelf erg fijn gevonden als ik niet zo makkelijk zwanger kan worden dat mensen dat dan voor mij zouden doen! Maar er gaat idd wel wat tijd inzitten! Mijn man ging net kijken of hij al wat kon horen! Ha ha! Ik dacht al wat doet hij nou! Zegt ie dat ie ging luisteren! Ha ha, hij hoorde alleen heel veel gerommel, hi! X
joan welk ding? sorry misschien heb ik er overheen gelezen maar bedoel je zon angelsound? ohnee zie het haha met zn oor
@Rica, wat vervelend van die uitslag!! daar ben je lekker mee. krijg je er veel opmerkingen over? en jeukt het op je gezicht ook zo? hopelijk gaat het snel over!! @joan: nobel van je dat je moeders voor moeders bij elkaar gaat plassen! als het kan, zeker een goed initiatief. hoor er ook wel slechte verhalen over, maar het is zeker een mooi doel. ben wel benieuwd voor welke vrouwen het gebruikt wordt? dan kan je me misschien na morgen wel haarfijn uitleggen áls het mij lukt, zou ik het ook zeker graag doen. maar dan eerst... precies leuk dat je man alvast even ging luisteren, hihi! de baby maakt al veel stampij (zij is haar hersenen immers al aan het vormen, dus kan misschien al bedenken dat papa het leuk vindt om geluiden te horen ) vriendlief zegt meestal wel interessante dingen, en zowaar ook vaak over de zwangerschap; het is voor hem zo anders dan voor mij. ik kan niet wachten, terwijl hij het over 5 jaar ook prima zou vinden (als het maar komt een keer). iets over de biologische klok...? wat wel erg cute was: zaterdag waren we op een feestje en toen gingen we als eerste naar huis (om 2.00.., vond het wel welletjes en moesten nog aan de klus! :O), en toen zei hij tegen de gastheer dat we naar huis gingen voor 'making babies' slaap hopelijk lekker!!!
Ha ha, hij gebruikte gewoon zijn oor ja! Hi hi!! Las ergens dat je vanaf 5 maanden (dacht ik) kan luisteren met een wc rol! Kara, hoe gaat het bij jou?? Wat leuk dat hij de gastheer even duidelijk maakte dat hij een baby ging verwekken. Ha ha!! Stond vast even raar te kijken. Net is die mevrouw van moeders voor moeders langs geweest. Weer een testje gedaan en HCG is nog steeds aanwezig. Hi! Gelukkig maar....... Kan vanaf 6 weken de urine gaan opvangen tot 16 weken. Dan wordt de meeste HCG aangemaakt. Hiervan maken ze dan pregnyl wat gebruikt wordt voor isc, iui en ixi. Ik kan hier tien vrouwen mee helpen. er bestaat wel een kunstmatige variant maar die slaat bij heel weinig vrouwen aan dus alleen op deze manier kunnen ze zwanger worden. Ook gevraagd hoe het zit met het spuiten van hormonen voor afvallen. Zij benadrukt dat ze daar niet voor inzamelen maar dat de controle daarop tot voor kort nog niet zo makkelijk ging. Dit gaat nu beter, zij zijn hier druk mee bezig en nu hebben ze voor elkaar dat er een flinke boete wordt gegeven aan mensen die dat verkopen voor andere doeleinden dan bevruchting. Het wordt elke week opgehaald en je gebruikt elke dag een nieuwe fles die geur dicht gedraaid kunnen worden. Kreeg ook wat kadootjes waaronder een heel schattig mutsje voor de baby! Wat ontzettend klein is dat zeg!!!! Zo cute..................... Nou dit is het laatste wat ik over moeders voor moeders type hoor. Geloof dat het alle vragen wel beantwoord die jullie hadden?? Ga het hier niet lopen aanprijzen hoor! Het moet je eigen keus zijn en je moet er zelf achter staan. Dus onderwerp gesloten ! Liefs
ja het olifantje blies het verhaaltje uit... nou het valt op onder het mom van koorts, dus ze dachten op mn werk dat ik gewoon koorts had. Maar op mn armen is het het ergste, ja kan wel zeggen het valt mee maar dat is niet zo dus hoop dat het snel over gaat! en dat het er bij hoort want heb hier nog nooit over gelezen maargoed ik ben altijd al een geval apart geweest haha kara ging je nou vrijdag bellen voor pregnyl?
Jeuk Tijdens de zwangerschap kunnen verschillende soorten jeuk ontstaan. Vaak is er alleen jeuk op de buik, soms is de jeuk op het hele lichaam aanwezig. Deze jeuk kan worden veroorzaakt door een lichte stuwing van de lever onder invloed van hormonen. Hierdoor komen bepaalde galstoffen in het bloed terecht, waardoor de jeuk veroorzaakt wordt. Het gebruik van mentholpoeder kan de jeuk verzachten. Een andere vorm van jeuk wordt veroorzaakt door talrijke pukkeltjes. Deze vorm van uitslag komt meestal in de laatste maanden voor. Wat kun je tegen de jeuk doen; Probeer niet te krabben! Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan maar het wordt alleen maar erger als je krabt. Als het op één plek zit kun je het met verband verbinden zodat je er niet zo makkelijk bij kunt. Mentholpoeder/gel geeft soms een verlichtend effect. Baden met bijvoorbeeld amandelolie kan je huid een beetje rust geven. Niet al te vaak douchen/baden want daarmee droog je de huid uit en dan gaat je huid nog meer jeuken. Je huid vet houden werkt soms verlichtend, doe dit wel met ongeparfumeerde verzorgingsproducten, de parfums etc. kunnen je (toch al gevoelige) huid nog meer irriteren. Katoenen kleding dragen en je bed opmaken met katoenen beddengoed; huid lucht geven. Synthetische stoffen sluiten de huid af. Veel water drinken; 2 liter,(afvalstoffen wegspoelen), niet te vet eten, dan moet je lever nog harder werken Hoi Rica, je hebt waarschijnlijk zelf ook al gegoogeld maar dit hierboven vond ik over jeuk. Hoop dat je er wat aan hebt want jeuk is echt heel erg vervelend!! liefs
ja had het gelezen joan maar er wordt ook gezegt dat het in een later stadium van je zwangerschaps is...maargoed ik heb ook die vlekken he...nou het gaat vast goed komen hoor jij nog klachten vrij?
Hoi meiden!! Sorry, maar soms kan ik niet meer helemaal volgen Jullie posten zoveel! Leuk! Met ons alles goed. Vlagen van misselijkheid, maar dit wordt steeds beter. Ik ben ook wel supervermoeid, alhoewel ik ook niet meer vast slaap. Iedere nacht word ik wel 2 keer wakker, moet ik plassen, heb ik kou... Even wennen aan die lichaamsaanpassing. Ook mijn buik is al aan het opzetten!! Raar hé, da's toch supervroeg niet? Ik zoek trouwens goede onderbroeken, omdat degene die ik nu draag beginnen te spannen... kan dat kwaad? Wij kijken nu ongelooflijk hard uit naar 11/02... eerste echo... zoooo spannend!! Ondertussen hebben we al de naam gevonden voor ons kindje!! Mocht het een jongen zijn, wordt het Roel. Als het een meisje is, wordt het Lore. Gewone namen, maar dat vinden wij mooi! Hoe ist met de anderen? Ik heb precies dezelfde kwaaltjes als Babette... Ik blijf ook duimen voor jou Kara!!!!
hey breka, hoop voor je dat die misselijkheid snel over is! lijkt me ook erg vervelend! ik had onderbroeken (hipster/boxer draag ik zelf) bij action gekocht die waren vorige week in de aanbieding met lycra..erg zacht en zitten erg goed! ook betaalbaar dus heb er even wat ingeslagen mocht ik ook gaan groeien.
wat een gezelligheid hier! was ik wel even aan toe na een lange dag werken (wat wel enorm helpt om even niet met het zwanger worden bezig te zijn ) @joan: echt nobel van je dat je moeders gaat helpen ! en goed hoe ze het aanpakken. en alvast een reality check over hoe groot je kleine is zometeen!! hiih ik was zeker wel even flabbergasted toen manlief aankondige babies te gaan maken. maar dacht wel: god, wat zijn mannen toch heerlijk makkelijk. geen geheimen, geen moeilijk gedoe, geen hormonen vandaag wel gehoord dat een vriendin vlot zwanger is geraakt van de 2e. leuk voor haar! maar wel confronterend weer. @rica: krab krab.... echt vervelend! hopelijk ben je zo'n geval apart dat je er nu wel last van hebt en zometeen juist niet..!! helpt de menthol al? @breka: mooie namen hebben jullie bedacht! had nog nooit gehoord van Lore, maar zeker mooie naam ook. En leuk dat je dat zomaar met ons deelt ook! Heb je een voorgevoel over het geslacht? of wil je het een verrassing laten bljiven tot de geboorte...? @hier: nog steeds opgeblazen buik, maar temp was vanmorgen nog steeds laag.. het wordt dus wel ongeloofwaardig om te denken dat ik een eisprong heb gehad, aangezien dat toch wel hét kenmerk is (beter te vertrouwen dan ovu testen blabla). dus helaas. maar goed, dan maar clomid erin zometeen, het is niet anders! ik heb wel echt voor het eerst gedacht dat het raak was, toch vreemd. maar goed, ik ben gewoon een beetje traag maar hoop jullie snel te volgen hor! fijne avond, ben bekaf dus duik lekker bedje in! liefs