gestopt met pil in okt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Babette81, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Goedemorgen!

Nog steeds geen ongi te bekennen, wel buikkkrampen enz..
    Net even een testje gedaan met een kv-test, negatief..

Ik wist ook wel dat het deze keer niet raak kon zijn, maar toch.. heel stiekem.. denk je van, zou het dan toch?

Ben toch wel wat teleurgesteld.. Maarja, op naar de volgende ronde!

Hoe is het met jullie?

2. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

22 nov 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    @hip1983 Leuk he, overal die herkenning...:)

@Peeter Kan mij voorstellen dat jij na zo'n heftige periode, even de tijd wilt nemen...de stap richting arts is niet niks, stel dat jij te horen krijgt dat er iets niet klopt...nog een klap om te verwerken. Ik duim voor je, dat jij binnenkort zwanger mag zijn!

@Sasjuh83 Jij kunt zwanger worden zonder ongesteld te zijn geweest na pilgebruik...jij hoeft maar een eisprong gehad te hebben, kan gelijk raak zijn! Spannend...

@Rica Welkom!

@Arian Leuk dat jullie in juni trouwen! Heb jij al een jurk gevonden? Niet bang dat jij er straks niet meer inpast, mocht jij voor die tijd zwanger zijn?;) Jammer van de negatieve test, zet de ongi zich al door?

Gisteren had ik een baaldag, vandaag eigenlijk nog steeds...ben erg verdrietig, heb huilbuien...***pcos!:x:( ***hashimoto! Maar vooral...pcos:x:x:x:(:(:(!
    Voel mij gewoon aangetast in mijn vrouw zijn, ben bang voor wat mij te wachten staat...de MMM!:x

3. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Vlindertjes, ja ik zit er idd wel wat mee, van wat als mijn jurk dan niet meer past? Heb er ook al een topic over gemaakt ergens verderop.. Maar om nou een half jaar te gaan wachten alleen voor een jurk, vindt ik ook wel wat! :(

Ik hoop dat je je snel beter voelt!

Nog steeds geen ongi te bekennen hierzo, wel last van krampen enz.. Heel vervelend.. Wou dat het kwam, dan kunnen we weer verder.. ;)

4. nataik

nataik Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    Ook gestopt met de pil in okt. helaas was dat niet afgelopen okt.
    Kletse dames! :D

5. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    aan support van elkaar in elk geval geen tekort :D --> gezellige bende hier!

of in ieder geval een drukke boel, want niet alle berichten zijn natuurlijk even positief...

@peeter wat naar dat je zo'n jaar achter de rug hebt.. kan me voorstellen dat het ook wel een beladen wens kan zijn als je weet dat je moeder geen oma meer kan worden.. maar ik zal er niet teveel over vragen/zeggen want ik weet helemaal niet of je dat wel prettig vind en dit topic gaat natuurlijk over zwanger worden! (mijn moeder is ook overleden, dus al die gedachtes zwerven altijd wel ergens in je achterhoofd)

en even voor mijn duidelijkheid: een kv-test is een... kruidvat-test?
    (ik moet ook nog even wennen aan alle termen!)

Leuk dat sommigen zich ook herkennen in de 'drang naar een zwangerschap'. Ik merk dat ik soms buien heb dat ik Enorm graag een kleine hommel in mijn armen wil hebben, en soms Enorm graag een dikke buik wil hebben (volgens mij dat laatste vooral als ik overweldigd raak door alles wat er bij opvoeding e.d. komt kijken, dan switch ik gewoon over naar de zwangerschapsdrang haha). Maar serieus: ik heb een vriendin en die heeft niet zo erg de drang om moeder te worden, maar wel de drang om zwanger te worden. Dus dat kan ook nog!

6. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Hey, wat veel reacties al! Leuke en minder leuke berichten. Dat hoort er helaas bij. Het is iedereen hier zo gegund dus hoop dat ieder binnenkort positief mag testen!
    Ik kijk uit naar een kindje maar idd ook naar de zwangerschap. Maar dan wel eentje zonder al teveel kwaaltjes en gewichtstoename ;) het lijkt me een hele bijzondere belevenis.
    We hebben al een tijd een kinderwens maar vanwege reizen en werk nog gewacht met proberen. Ook nu hoop ik voor een evt bevalling nog een mooie reis te maken naar amerika. Ik ben nl bijna klaar met een opleiding.
    Ik zit in dag 17 van mn cyclus, heb volgens mij vorige week mn eisprong gehad, dus nu maar afwachten tot mijn nod. Iig nog geen veranderingen merkbaar in mn lijf ofzo.
    Xxx

7. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Idd, leuk er zoveel mensen mee kletsen,

Ja een Kv-test is een kruidvat test!

Zijn jullie ook al bezig met ovulatie testen enz? Wij helemaal nog niet, wij doen het gewoon wanneer we zin hebben en zien het wel. Als dat nou 2x in de week is, of 7 x in de week.. ;)

Maar heb vanaf nu wel zoiets van, misschien is het verstandig om het na mijn ongi gewoon om de dag te doen.. :D.. Dan weet je bijna zeker dat je niks kan missen toch?

Mag ik vragen hoe oud jullie zijn, en of het voor een eerste kindje is of tweede of derde..

Ik weet sinds kort ook pas de betekenis van de meeste termen, zoals NOD, ik wist sinds zondag niet wat dat was haha..

En zo nu en dan lees ik hier de luttele fase, haha, of schrijf ik dat nu helemaal verkeerd? :( Maar kan iemand mij uitleggen wat dat precies is?

Nataik, jij bent zoals ik kan lezen vorig jaar oktober gestopt met de pil? Hoe gaat het nu dan?

8. Milky

Milky Lid

3 dec 2010
    8
    0
    0
    @Arian Ja het verdiepen in de termen komt langzaam aan... De luteale fase is de fase na je ovulatie en voor je ongesteldheid.

Ook ik hoop samen met mijn vriend op ons 1e wonder. Sinds januari 2010 is de kans aanwezig om te wonen in mijn buik, maar helaas heeft daar nog geen eicel gebruik van gemaakt!

9. Jessie86

Jessie86 Lid

3 feb 2010
    52
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal

Ik ben 24 jaar, samenwonend en wij hebben 4 maanden geleden besloten dat we een kindje willen. Ik ben deze maand voor het eerst begonnen met ovulatietesten. Ik heb toevallig vandaag een test gedaan en bijna twee donkere strepen. Ik verwacht dus binnen nu en 48 uur ongeveer mijn eisprong te krijgen. Ik ben benieuwd...Ik vind het heel spannend. Door de ovutesten krijg ik een veel beter beeld van mijn cyclus. Die symptomen die ik nu heb dacht ik altijd na de eisprong te krijgen. Ik krijg ze blijkbaar voor de eisprong. Ik hoop deze maand op een positieve test..

10. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Ik ben nog niet bezig met ovulatietesten. Ik ben er nu al zoveel mee bezig haha dus ik probeer dat nog uit te stellen. Zelf heb ik t idee dat ik voor mn eisprong zo'n 2 dagen lang een druk in mn buik voel en af en toe een steekje in mn zij. Tenminste dat was deze 2 rondes het geval. Merken jullie iets van de eisprong?
    In mijn omgeving zijn de meesten trouwens al moeder of zijn er mee bezig; dus ik ben 1 van de laatsten. Wat ik er irritant aan vind is dat alle ogen nu ook op mij gericht zijn: drinkt ze alcohol of niet, dat soort dingen. Ook krijg ik regelmatig de vraag of ik niet aan kinderen toe ben. Weet dan niet zo goed wat te antwoorden, ik praat er maar beetje overheen. Ik wil gewoon nog niet dat mensen t weten aangezien er van alles mis kan gaan natuurlijk. Alleen mensen die echt dichtbij me staan laat ik wat doorschemeren. Hoe is dat bij jullie?

11. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ARIAN..kan me voorstellen hoor dat het een telleurstelling is! Vind ik ook...want je hoopt toch stiekem!

Mn moeder begint de laatste tijd erg te zeuren (niet echt zeuren ;)), wanneer wordt ik oma of hier dat zijn leuke kleertjes he! Weet niet hoe ze er zo opeens aan komt want dit deed ze eigelijk nooit! dat het nou komt omdat ze wat vermoed of omdat ze gewoon erg graag oma wil worden geen idee :)
    Maar niemand weet het bij ons, ook veel vriendinnen die in een andere situatie zitten en nog met andere dingen bezig zijn weten van niks en dat wil ik graag zo houden, maar vind het wel lastig vooral met mn moeder! soms ligt het op het randje van mn tong.. verder tref ik welleens oude kennisen die dan zeggen goh nog steeds met zn tweeen, tjah :)

Ik ben wel bezig met ovu testen en heb de vorige keer wel mn ei gevonden alleen geen resultaat helaas. ben nu deze ronde bezig met tempen, vind het alleen wel lastig omdat ik het nog welleens wil vergeten en hetzelfde tijstip niet wil lukken.

12. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Volgens mij is het best 'verstandig' om niet meteen met ovulatietesten e.d. aan te komen als je net bezig bent.. dat houdt het nog een beetje 'luchtig'!
    Ik heb wel mijn temperatuur (vorig jaar ergens) bijgehouden en dat heeft me wel veel geleerd: dat áls ik een eisprong krijg, ik de dagen ervoor enorm gevoelige tepels krijg. Nu weet ik dus precies wanneer we in actie moeten komen :) Dat is dan ook wel het voordeel.
    Maar deze wetenschap heeft ook nadelen:
    1) het romantische gaat er wel een beetje vanaf (maar volgens mij geldt dat dus voor heel veel stellen waarbij de zwangerschap wat langer op zich laat wachten en je overgaat op testen/kuren/e.d.) en
    2) je weet dat het geen zin heeft om 'voor de zekerheid' om de dag te vrijen. En zeker als je maar een keer in de vijf maanden een eisprong hebt, is de (voor mij, weet niet of dat voor iedereen zo is) extra spannende en intieme seks zeer beperkt, terwijl dat juist zo fijn kan zijn!

nou, genoeg persoonlijke info gedeeld voor vandaag ;) het begint met verhoogde temperaturen en eindigt in seks (en ik maar denken dat het andersom was :D)

@jessie86 veel plezier met gericht klussen :)

13. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    zo is al erg gezellig hier moest al behoorlijk wat bijlezen!
    ik ben gisteravond ongesteld geworden:(
    maar op naar de volgende ronde en gelukkig heb ik de afgelopen 2 rondes een korte cyclus gehad dus hoef ik niet zolang te wachten.:D
    @babette ik word ook al behoorlijk in de gaten gehouden hihi drink ik een x niet dan word meteen gevraagd "en ben je zwanger?" mijn moeder is al oma (mijn zus heeft een kindje) dus die heeft de smaak te pakken en zeurt dus al een hele tijd wanneer ik kinderen wil haha. op zich wel schattig;)
    ik heb het aan 3 goede vriendinnen verteld en verder wil ik het stil houden eigenlijk. als mensen iets vragen zeker bij collega's dan zeg ik dat ik nog niet toe ben aan kinderen. al vind ik dat steeds moeilijk worden om te zeggen.

14. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Ik denk dat t ook wel verstandig is om het iig aan mensen te vertellen aan wie je steun hebt; om je verhaal kwijt te kunnen maar ook om je te kunnen steunen mocht t mis gaan. Zo had ik een vriendin die bezig was zwanger te worden maar niemand wist het. Na een vroege miskraam heeft ze er dan ook alleen mee getobt aanvankelijk.
    Fijn ook dat er forums zijn toch! Want zelf wil ik t wel met mn moeder delen maar bijv niet met mn schoonmoeder; zij is heel slecht in geheimen bewaren want elke roddel is binnen de kortste keren in de hele familie bekend!

Waar zitten jullie nu in je cyclus? ik heb ong 6 dagen geleden mn eisprong gehad denk ik. Beetje last van weeiig gevoel in de buik maar verder niets. Ik hoop dat dit niets zegt.

Toevallig iemand wiens Nod rond 16 dec valt?
    Xx

15. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ik heb het aan niemand vertelt, alleen tegen m'n beste vriendin gezegd dat ik gestopt ben met de pil, en dat we voor de rest wel zien...

Babette, ik weet niet meer precies waar ik zit haha, ik moest (volgens mij) maandag/dinsdag ongi worden. Ik voelde het zaterdag al aankomen, buikkrampjes enz.. Zondag viel mee, maandag steeds erge buikpijn, dinsdag ook (getest-negatief), en vandaag gaat het wel oke, maar nog steeds geen ongesteldheid te bekennen..? :(

Ik raak hierdoor wel wat verward... We hebben deze maand "het" gewoon gedaan wanneer we zin hadden en niks rekening gehouden met de eisprong enz... Maar toch negatief getest..

Idd Kara, die nadelen zijn minder.. ;)

Wat is de bedoeling van tempen dan? (Ik weet het, google;)) Maar hoe werkt dat dan precies?

Jessie86, wanneer kun je testen?

16. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Hoe is het met jullie meiden?

17. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Hier goed!

ik zit op dag ...pfff dag 6 dacht ik! dus nog even te gaan!
    hoop dat ik snel door deze ronde heen ben...en dat het gelijk de laatste is ;) maarja misschien duurt dat ontpillen wel erg lang wie weet..

WIE MOETEN ER ALLEMAAL BINNENKORT TESTEN??
    WAT ZIJN JULLIE NODS???
    IK 3 JANUARI 2011

oops sorry caps!

18. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Arian, hoe is het bij jou dan? Een negatieve test, maar nog geen ongesteldheid te bekennen... inmiddels al meer duidelijkheid?

tempen is voornamelijk bedoeld om inzicht te krijgen in je cyclus, zodat je weet of en wanneer je je eisprong zou hebben. of wilde je iets anders weten? zit je er aan te denken om te gaan temperaturen?

mijn NOD is, als ik geen eisprong oversla deze ronde, hoop ik rond 3 januari. Samen op de wachtbank Rica! Maar eerst naar de gyn volgende week voor een echo.

fijne dag dames!

19. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Kara, Hier nog geen menstruatie helaas.. :( Terwijl ik er wel last van heb, krampen in onderbuik, rugpijn enz.. Vanochtend maar weer getest want ja, je weet maar nooit, helaas negatief... Niet eens een hééél onduidelijk streepje.. jammer.. ;)

Maarja wat kan het dan zijn, ben wel pas vanaf oktober gestopt met de pil dus het kan zijn dat mijn cyclus gewoon langer duurt ivm ontpillen, maar dan begrijp ik niet waar die ongesteldsheidsklachten dan vandaan komen, omdat dit precies de klachen zijn die ik anders ook heb bij ongi, zelf toen ik nog aan de pil zat.. Iemand misschien een logische verklaring hiervoor..? :(

Ik was nieuwsgierig naar hoe dat werkte enz, ben van plan om tot de bruiloft het gewoon op zn beloop te laten en we zien het wel hoe het gaat, dan nog niet raak, dan ga ik denk ik beginnen met temperaturen enz...
    Nog 6 maandjes dus..

Ik hoop, dames, dat het voor jullie een mooi begin van het nieuwe jaar wordt.. En dan dit idd jullie laatste "ongi"- maand wordt! :)

20. vlindertje27

vlindertje27 Actief lid

22 nov 2010
    257
    0
    0
    Noord-Brabant
    Leuk om de vele berichten van afgelopen twee dagen te lezen...best veel! Gezellig...

Na 47 dagen eindelijk ongi geworden! Werd eens tijd....door na ronde 2 dus!:)

Deel Deze Pagina