babette wat een onrust he... Maak je geen zorgen (ik weet het, dat is zo moeilijk) Maar dat is beter ook voor je lichaam! En je lichaam bestaat uit zoveel, dus wie weet is het gewoon je darmen... wanneer heb je een echo??
fijn dat je een eerlijk antwoord hebt gekregen van de verloskundige, maar niet de geruststelling die je zocht.. succes met de pogingen om te relaxen, hoop dat het een beetje lukt, en de baby zich goed vast blijft houden!
Hoi meiden, Het relaxen lukt amper. Heb onafgebroken een zeurende pijn in mn buik. Lijkt op ongesteld worden.. Ik maak me best zorgen en begin er rekening mee te houden dat t mis kan gaan. Of is dat te pessimistisch? Ik weet t niet meer.. Die grens van 8 weken blijft ook maar door mn hoofd spoken; ik kan niks vinden over de grotere kans op miskraam rond de tijd dat je ongesteld had moeten worden. Maar toch. Weten jullie toevallig van meiden die rond deze tijd ook deze buikpijn hebben/hadden? De misselijkheid is nu meer een soort gevoel van honger hebbn; alsof je maag leeg is en op punt staat te gaan knorren. Heeft een van jullie toevallig soortgelijke klachten? Alles om maar een beetje houvast te hebben..
hoe gaat het met jullie? hebben jullie een fijn weekend? zitten jullie ook zo lekker binnen? hier weinig bijzonders, behalve dat ik elk moment van de dag aan de test van morgen denk.. maar weinig lichamelijke klachten, dus ga nergens van uit we hebben de documentaire 'in the womb' gedownload. hopelijk wil vriendlief deze met me kijken vanavond.. heb het ooit wel eens gezien toen ik nog niet er mee bezig was, en vond het toen ook al schitterend om te zien. denk dat jullie dat ook wel mooi vinden!! good night!
he Babette, had mijn scherm al een tijdje openstaan, vandaar dat ik je bericht nog niet zag. het is lastig om al die angstgedachten uit je hoofd te bannen.. maakt het niet ontspannen.. helpt het als ik je help herinneren aan wat je zelf volgens mij zei: 'ik kan er zelf toch niets aan doen, dus gewoon maar afwachten'. maar het is ook goed om wel realisitisch te zijn over de zwangerschap en niet alle signalen te negeren. hier vond ik trouwens wat (confronterende, maar eerlijke) info over miskramen. daarin staat ook uitleg over waarom je tijdens je menstruatieperiode meer kans hebt op bloed: Alles wat je moet weten over een miskraam | Mens en gezondheid: Zwangerschap succes meis, dag per dag, en dan kom je er wel..
Meiden reageer nu even snel. Lees zo even alles bij en zal dan uitgebreider antwoord geven. maar wil eerst even het volgende kwijt. @ Babette, al zou het kloppen dat de kans met elke keer dat je ongesteld zou moeten worden het groots is op een miskraam dan ben jij die grens al gepasseerd want dan zou je met 7 weken ongesteld moeten worden. Vierde week is vaak de ongesteldheidsweek. Even ter geruststelling.
ik heb trouwens ook nog steeds af en toe ongesteldheidspijn en af en toe hoog in mij vagina, moeilijk uit te leggen en ook af en toe links onderin wat steken. maak me daar ook soms zorgen over maar probeer die toch een beetje naast me neer te leggen. Hoe moeilijk dat ook is. Helemaal als je er echt constant last van hebt. Kara, nog één dagje. Wat zegt je gevoel, ookal heb je weinig klachten?? ik vind het zo spannend voor je. Ga je in de ochtend testen? Met mij gaat het goed. Gisteren slaapdienst gehad dus vanochtend klaar en gelijk door naar een verjaardag en daarna nog even naar babypark in Wormerveer. Ik vind die stokke kinderwagen echt mooi!! Pas niet heel goed maar gaan hem wel nemen. vanavond komt een vriendin langs en morgen weer werken en in de avond naar mijn broer en zijn vriendin op visite. Waar gaat die documentaire over Kara? Liefs
hoop dat je wat gerustgesteld bent Babette? die Stokke kinderwagen ziet er idd erg gaaf uit (vooral dat je je eigen kleurtjes kan aanpassen )! Waarom zou het niet goed passen joan? de documentaire gaat over de ontwikkeling van een foetus in de baarmoeder. het zijn erg indrukwekkende beelden en geeft je een mooi idee van wat de baby in je buik allemaal meekrijgt (qua zintuigelijke informatie). supermooi gemaakt! mijn gevoel zegt dat ik mezelf aan het gek maken ben ik maar gewoon van de ongesteldheid uit moet gaan. daarnaast zegt mijn gevoel ook dat het wel eens raak zou kunnen zijn. maar ik voel vandaag vrij weinig moet ik zeggen. nu even eten en kijken of ik de docu op slinkse wijze aan kan zetten, mooi moment, want vriend is zojuist in slaap gevallen op de bank liefs!
Ha ha, veel plezier met de documentaire!! We wachten gewoon morgen af en hopen op twee roze streepjes!! Ik bedoelde dat de kinderwagen niet in de achterbak past van onze auto! Maar heb niet de illusie dat anderen wel gaan passen dus dan maar tussen de stoelen in op de grond!! Eet smakelijk!
Hoi, Thanks ik ben wel wat geruster. Het is nog steeds niet over helaas. Zoals je tekst voorschrijft lig ik al de hele avond op de bank Kara. Veel succes Kara morgen!!
nieuwe dag, nieuwe kansen vandaag.. hopelijk ben je wat opgeknapt na een goede nachtrust? hier helaas een spierwitte test tja, kan je er van zeggen. er is natuurlijk nog een kans, maar ga maar gewoon wachten/rekenenen op de ongi om te komen. vandaag gaan we ons storten op de uitnodiging voor het trouwfeest, dus goede afleiding!
Babette voel je je weer wat beter? Ik hoop het maar! He kara wat balen zeg! Is idd nog wel een kans dat je positief test! Dat is het irritante aan vroeg testen! Ik hou nog een beetje hoop!! Iig fijn dat je wel een leuke afleiding hebt vandaag! Leuk om de uitnodigingen te gaan regelen! X
Hoi! Sorry, maar ik vrees dat ik hier niet meer kan volgen... de tijd ontbreekt me om hier te volgen en te reageren... Ik probeer af en toe te posten, maar neem het me niet kwalijk omdat het me niet altijd zal lukken.... Wij hadden vrijdag onze eerste echo! Superspannend en supertof! We zijn uitgerekend voor 23/09 en we hebben een mooi kloppend hartje gehoord! Wat een zalig en emotioneel moment!
Hoi hoi, Wat jammer Kara. Ga je over paar dagen nog es proberen of wacht je je nod af? Had je je echo al Breka, lekker vroeg! Fijn dat alles goed is. Ik voel me iets beter vandaag; nog steeds een gek gevoel in mn buik. Vanochtend werd ik in paniek wakker; ik voelde mijn borsten niet meer en was ervan overtuigd dat t mis is. Mn vriend heeft met me gepraat en zegt dat ik positiever moet zijn. Ik zie alleen negatieve dingen. Dat is wel zo; ik probeer me daar nu minder op te focussen. Je haalt je ook van alles in je hoofd. Hij zei dat mocht het mis zijn dat heel erg is maar dat er dan niks meer aan te ddoen is. Dan is het maar goed omdat het vruchtje dan gewoon iets mankeert. Vandaag bij apotheek iets voor mn maag gehaald; omdat ik veel boer en denk dat de pijn van mn maag zou kunnen komen ga ik Regla proberen. Het schaadt niet; baat hopelijk wel. Ik maak me ook te druk denk ik. Tis ook de 1e keer voor me he dus ik weet ook niet wat erbij hoort en wat niet. Ook nooit last van mn maag gehad dus kan ook niet vergelijken. Vanmiddag bij vrienden op de thee geweest, dat was wel ff gezellig. Nu kookt mn vriend en gaan we lekker proberen te relaxen vanavond. Bedankt voor jullie adviezen en tips, erg fijn! Kan nog steeds niet wachten op de echo...
wat jammer kara!!! misschien ben je nog te vroeg!????Ik hoop het voor je en anders laat die ongie maar snel komen dan kan je weer verder....dit wachten is ook niks! hoe gaat het hier verder? hier wel goed... nachtdiensten..pffff echt vermoeiend maargoed...ff doorzetten!
dag lieve ladies! dank voor jullie positiviteit de teleurstelling viel me nog mee moet ik zeggen. ik werd wakker en wist dat het niet positief zou zijn. dus nu maar voorbereiden op de ongi.. aan de andere kant doen mijn borsten bij vlagen wel 'pijn'.. we zullen het zien. ben wel blij met de test, want dat maakt het ongi worden iets aangekondigder vriend was ook erg teleurgesteld, was echt fijn om te merken dat hij het dus ook wel echt graag wil (en ook gewoon bewijs dat alles werkt natuurlijk). en we hebben in de duinen gebrainstormd over een uitnodigingsvideo: we gaan vrienden/familie vragen een zinnetje te zingen uit een nummer en daar een soort videoclip van maken! mooi projectje dus en goede afleiding @babette, fijn dat je je vandaag iets beter voelt en ook fijn dat je vriend je weer even kan 'resetten' (kan even geen beter woord bedenken, maar je snapt wat ik bedoel). en hij heeft helemaal gelijk: áls het mis gaat, kan je er toch niets aan doen en is alle 'paniektijd' zonde van je tijd. misschien moet je gewoon een zorgen-halfuurtje inplannen: dan mag je alleen in die tijd over je zorgen denken en moet je de rest van de dag je zorgen tot die tijd bewaren. (heb ik ook eens gehoord en zelf uitgeprobeerd en dat was best plezierig!). hoe is het eigenlijk met de jeuk nu rica? en joan, leuke dag gehad? ga nu snel afsluiten en slapen, tot snel!
hoi meiden, Babette wat fijn dat je vriend je weer even met beide benen op de grond kan zetten. Het is ook gewoon iets wat we helemaal niet in de hand hebben en de echo kan een beetje zekerheid geven. ik heb vandaag nog zo ene clear bleu test gedaan of hij nu 3+ zou aangeven. Gelukkig was dit zo dus maak gewoon goed hcg aan! Stelt me weer een beetje gerust! En verder idd gewoon afwachtten. we veranderen er toch niks aan. kara, wat een leuk idee als uitnodiging. Gaan jullie dat dan op cd zetten en iedereen een cd opsturen? Als je deze maand ongesteld word ga je dan clomid gebruiken? wat voor bijwerkingen kan je dan krijgen? Ik heb een erg leuk weekend gehad. Erg gezellig geweest. die vriendin die met oud en nieuw vertelde dat ze zwanger was is langs geweest en ze heeft nu al echt een buik. Leuk om te zien. Vandaag slaapdienst op mijn werk! Beetje jammer met valentijn. gaan jullie nog wat leuks doen?? x
ik had trouwens echt weer een rare droom. Had gedroomd dat ik het kindje er alvast even uit gehaald om te kijken of alles er wel op en aan zat?? Daarna stopte ik het weer terug! tja.....................weird! Was trouwens een meisje!