hihi wat een mooie droom joan! ik heb een beetje een verdrietige valentijnsdag want vanmiddag kondigde zich de ongi aan terwijl mijn borsten nog steeds zo gevoelig zijn en ik dat echt noooit eerder zo lang heb gehad... dus ik was echt nog in volle hoop. dacht dat het me niet zo zou deren, maar ben er effe flink van in de war nu. en dan ook de vraag: met clomid starten of niet? pff ik vind het lastig. wil eigenlijk helemaal geen clomid, en ik doe het zelf op zich nog netjes de afgelopen maanden, maar blijft dat zo? hmm nouja, ben nu even niet in staat om helder te denken dus ga maar even suf eten koken en film kijken oid vanavond (vriend is werken). maar wel goed om te lezen dat het goed gaat met de babie(s)?! en voor zover mogelijk: happy valentine!
nou klote meid... hoeveel ronde's heb je nou 7? of meer? ik zie dat net zo goed in je hantekening maar als jij al langer bezig bent zou ik gewoon vragen...als het geen kwaad kan en het kan je helpen waarom niet! ik kan mij wel voorstellen hoe erg je ervan baalt, zeker vanwege die kwaaltjes! Ik ben vandaag kotsmisselijk...de hele dag al..of dat het nou door de nachtdienst komt of door de zwangerschap...ik heb het gevoel elk moment te kotsen!
He kara, wat balen! Hoe goed je je ook voorbereid het blijft klote!! Ik had het je zo gegund! Echt jammer..... Tja en over clomid, aan de ene kant snap ik dat je het op eigen kracht wil doen aan de andere kant denk ik waarom niet als het je kans op een zwangerschap aanzienlijk vergroot?! Maar goed ik heb er te weinig verstand. Van want heb me hier niet voldoende in verdiept om goed de voor en nadelen van elkaar af te kunnen wegen! Weet ook niet met hoeveel procent het je kans op een zwangerschap vergroot en wat de bijwerkingen kunnen zijn! Neem aan dat jij je daar helemaal in verdiept hebt en dus goede redenen hebt om er nog niet mee te willen starten! Wel klote dat je nu vandaag ongesteld bent geworden helemaal omdat je gevoel zo goed was! X
Bleg.....ik ben echt misselijk! Bah!! Staat net een jongere tegen me te praten en ik ren gewoon midden in zijn verhaal weg!!
Hoi meiden, Lastig he die misselijkheid. Bij mij begon t rond 6 weken. Nu met vlagen nog; een bodempje in de maag werkt bij mij goed. Dus eet de hele dag door crackers. Kara wat zijn je overwegingen om niet met clomid te starten? Zijn er bijwerkingen? Als die niet opwegen tegen de voordelen.. Zou je kunnen beginnen. Het is een ondersteuning toch; waarmee je mogelijk een zwangerschap kan versnellen. Uiteindelijk doe je het toch verder op eigen kracht dus ik zou t niet zozeer zien als een zwaktebod. Sterkte met je beslissing! Wel fijn dat je netjes ongesteld bent geworden. Bij mij geen buikpijn meer. Ik probeer ervan uit te gaan dat mn baby gewoon doorgroeit. Maar ergens is er soms een stemmetje dat zorgelijk is en ik soms wel verdrietig van kan raken. Ik heb erover gedacht om te vragen of de echo vervroegd mag worden. Maar dan win ik alleen tijd; ik kan verder toch niks eraan veranderen. Stel dat t misgegaan is, dan zou ik toch wel een keertje bloed moeten gaan verliezen de komende tijd? Of kan een overleden vruchtje nog weken blijven zitten, ik geloof van wel. Nou ja, dat soort gedachten heb ik dan. Mijn buik is nog steeds opgezet aan het einde van de dag, niet normaal. Mijn borsten lijken minder gevoelig. Voelen jullie je jouwe nog Joan en Rica? Ik hoop zo dat hij/zij zich goed vast houdt.. Kus
Ik heb die ongesteldheidskrampen ook nog welleens... maar volgens mij is dat niks schokkends Misselijkheid was vanochtend weer aanwezig...bah zeg! nu gaat het wel mits ik rustig aan doe en niet teveel praat haha! Ik heb zoooooooooooooooooooooooooooon zin in maandag!! ik ben zoooooo benieuwd!!!!!! ik tel de dagen af! zelfs de huishoudbeurs kan me niet snel genoeg voorbij zijn (dag voor vk) gaan jullie nou nog?
he misselijke dames! wat vervelend, maar dat hoort er wel een beetje bij he.. crackers dus! ik heb van zwangere patienten ook wel gehoord dat iets met mintsmaak kan helpen tegen misselijkheid..?! vrijdag ga ik naar de HHB (en niet gluren naar de 9maandenbeurs :O). gaan jullie naar de HHB of naar de 9m? of allebei . volgens mij gaat joan morgen al? gelukkig gaat de tijd snel voorbij, of vinden jullie van niet? de echo's komen er bijna aan...! hopelijk kan je dan wat meer gerust zijn als je het hartje eenmaal hebt gehoord. het is in ieder geval fijn dat je zo goed kan relativeren babette, ook al voelt het misschien niet altijd even rustig, zo klinkt het in ieder geval wel! bedankt voor het meedenken over de clomid! ik weet ook niet precies in welke ronde ik zit omdat we het al zeker een jaar zonder anticonceptie doen, maar toen niet zo gericht zoals nu! en tussendoor ook maandenlang niet ongesteld, dus ook geen kans.. ik had in ieder geval tot nu toe niet zo'n sterk 'het is raak- gevoel' gehad. maar goed, ongesteldheid zet ook nog niet helemaal door, mijn lichaam is echt een beetje met me aan het sollen :S wat betreft de clomid, jullie merken mijn weerstand wel he het komt omdat clomid wel wat nare bijwerkingen heeft, maar goed, dat vind ik nog niet het ergste. ik weet dat ik een eisprong heb van mezelf (had bloed laten checken en progesteron gehalte was goed, evenals mijn verhoogde temp), dus daar heb ik clomid niet voor nodig. hetgeen waarom ik zo twijfel is omdat ik het niet helemaal vertrouw en ik eigenlijk altijd een beetje een pilprobleem heb gehad. nu lijk ik een cyclus van 35-38 dagen te hebben uit mezelf, dus dan zou ik door de medicatie een weekje winnen. dat is dan dus de afweging, vind ik dat het waard? een andere reden is dat je clomid maar 9 maanden mag gebruiken vanwege de risico's op lange termijn en het voelt alsof we nu gewoon nog een kans maken.. sorry voor het lange verhaal, maar ik geloof dat we wel een plan hebben: morgen ga ik langs om (als onderdeel van de mmm) de benodigdheden voor mijn vriend zijn zaadtest op te halen. ondertussen wacht ik dus mijn eigen cyclus nog een keer af, en hopen we hopelijk dat het zaad helemaal goed is. áls mijn cyclus te lang blijkt, of als het niet raak is, kan ik alsnog aan de clomid! klinkt het nog een beetje logisch? ik hoop het.. en dan wil ik jullie zo snel mogelijk volgen, zodat ik van al jullie zwangerschapswijsheden flink kan profiteren
nou kara misschien kun je dan beter even overleggen met een dokter... maar je kan het altijd proberen en dan niet gelijk 9 maanden. Je moet doen wat jij denkt wat het beste is!
goed advies rica, thankx! ongi zet maar niet door trouwens HMMM je gaat er bijna nog dingen van denken :O (maar alles aan mijn lichaam kondigt het verder aan, dus het zal vandaag wel komen) fijne dag allemaal!
@Babette, jeetje meid, die hormonen in je lichaam doen wat dat betreft toch wel veel met je he! Al die zorgen..... Het is inderdaad zo dat je er toch niks aan veranderd. We moeten gewoon vertrouwen op ons lichaam en er niet vanuit gaan dat als er iets anders voelt in je lichaam dat het gelijk een slecht voorteken is. Misschien is het juist wel goed al die ontwikkelingen die gebeuren kunnen bijna niet zonder kwaaltjes plaatsvinden denk ik dan! Zou ook weer niet fijn zijn als je helemaal niks voelt. Ik had ook weer even wat tastbaars nodig dus heb ik eergisteren weer zo een clear bleu test gedaan en die gaf nu 3+ aan. Meer kan hij niet aangeven en vorige keer was het 1-2! dus gaat wat dat betreft de goede kant op. En dan die echo, ik weet niet of ik zou vragen of ze hem kunnen vervroegen hoor. Met tien weken is al best vroeg, anders kan het zijn dat het hartje misschien nog niet klopt of dat ze het niet goed kunnen zien omdat het nog zo klein is. Dat is ook niet alles. Ga je alsnog met een klote gevoel naar huis. Ik vind het zelf een beetje raar dat ik tussen de 8 en 10 weken een echo krijg (wil zelf dan pas tegen 10 weken) en dan nog eens met 12 weken. Dan denk ik is toch beter om dan met 12 weken en één met 20 weken te doen? Maar goed! Ik heb nog steeds last van mijn borsten. Is gewoon nog steeds niet prettig. Daarnaast misselijk en ik heb in de ochtend als ik wakker wordt een heel vaag gevoel in mijn been net boven mijn knie. Alsof het daar slaapt?? Echt raar. Heb ik nooit last van gehad maar vraag me af of het iets met de zwangerschap te maken heeft?! @Kara, als je het zo op een rijtje zet dan snap ik je beslissing wel hoor. Als je gewoon een eisprong hebt en een cyclus rond de 35 dagen dan doe je het eigenlijk gewoon heel netjes. En als er dan ook nog zulke waarschuwingen bij zijn dat je het niet langer dan 9 maanden mag gebruiken want dan...... Geeft je denk niet een heel prettig gevoel?! wel spannend dat je Ongesteldheid nog niet echt doorzet! Dan heb je nog steeds een heel kleine kans. Misschien wel oud bloed oid. Zou wel heel fijn zijn! @Rica, bijna je echo?? Of is het alleen een afspraak bij de verloskundige? Spannend hoor! Kan me voorstellen dat je er naar uit kijkt. Ik denk dat het door de echo ook wat echter/tastbaarder wordt voor de mannen. Die van mij beseft het wel en vind het leuk maar kan niet wachten op de echo! Dat is het echte bewijs ! Ik ga morgenavond naar de 9 maanden beurs. Ligt eraan hoeveel tij dik nog heb en zin of we misschien ook even over de huishoudbeurs gaan! Ben wel heel benieuwd wat ik ervan kan verwachtten! liefs
goedemorgen! en kara zijn de poorten al geopend?? wat vervelend.... je verliest wel bloed of ben je nog niet ongie? Ik ben weer misselijk...gadverdamme zeg! en nee niet alleen in de ochtend!!Ach zolang ik er om kan werken en niet continu boven die plee hang is het goed toch! Hoe gaat het verder met iedereen? geen buikpijn meer?
zijn jullie zo misselijk dat je (veel) moet overgeven? of blijft het bij het gevoel? een beetje de keerzijde van het zwanger zijn... wat joan zegt vind ik wel een goede om te onthouden: al die veranderingen wijzen gewoon op ontwikkeling in je buik! heel erg bedankt dat jullie zo met me meedenken.. het helpt me echt om dit soort dingen te kunnen bespreken en van die fijne reacties te krijgen! ongi heeft nog steeds niet doorgezet, maar als ik even terugkijk in mijn cyclus dagboek, is dit wel eens vaker gebeurd.. dus maar gewoon nog eeven wachten. wel net in het zkh geweest en een potje voor het zaad opgehaald: dat kan je dus alleen tussen 8.00 en 8.30 's ochtends inleveren! en het moet uiteraard vers zaad zijn... dat wordt nog leuk aangezien mijn vriend een extreem avondmens is hopelijk zijn de beurzen leuk!! en horen jullie snel de hartjes kloppen, het blijft echt zo bijzonder. zijn jullie er nou eigenlijk al helemaal aan gewend dat je zwanger bent? weet je het onmiddellijk als je wakker wordt? of shockeert het soms nog wel?
Hai! Ja af en toe nog wel wat buikpijn. Maar ja kan erbij horen. Mijn stemming is iig wel wat beter; opgewekter. Hoewel ik wel sneller emotioneel ben dan normaal. Bijv bij die reclame van Lenie t Hart met dat zeehondje! Kan ik wel janken! Leuk dat jullie naar de beurzen gaan. Ik vind al die gratis spullen wel leuk maar die drukte minder.. Dus ik ga niet. Veel plezier! Moeilijk he Kara; wat vind je vriend? Spannend ook wel dat zaadonderzoek. Je ongi zet nog niet door? Heb je dat vaker? Of.. Toch een klein kansje? Een hele fijne avond! Ik ga geitenkaassalade eten met mn zusje. Blij dat dat gewoon mag; ben er dol op! X
O onze posts kruisten elkaar Kara! Haha. Je zal dan wel echt ongi zijn. nette cyclus en een eisprong gehad; dat is hoopvol! Ik denk wel elke ochtend aan mn zwangerschap, maar meer met het idee: heb ik vandaag pijn of niet, wat voel ik? Is miss niet goed. Maar echt genieten kan ik nog niet. Het shockeert niet meer. Ik vergeet t ook zelden meer, bijv bij dingen eten. ik heb mezelf voorgenomen na een goeie echo volop te gaan genieten. Dan ga ik los met kleertjes kopen enzo! Nog 2 weken precies...
janken ken ik nog niet alhoewel ik vanmiddag en vakantie heb geboekt waar max 1 hond mee naartoe kan...we hebben er 2! mn pa gaat ook mee met zn hond..en aangezien die kleine hond nog welleens wil blaffen ik besloten heb om die bij mn moeder te laten maar de tranen sprongen me in de ogen, mn neus begon te prikkelen..ik weet nu al dat dat tranen met tuiten gaat worden!!!!!
Hoi meiden, Nou ik heb gisteren toch wel echt boven de pot gehangen. Dacht echt even "waar ben ik aan begonnen"! Gelukkig alleen in de ochtend geweest, alles eruit (van de dag daarvoor, want had niks gegeten), en daarna eigenlijk gelijk trek. Ha ha, dus maar voorzichtig crackers gegeten en die bleven erin. Vanochtend gelukkig niks aan de hand. Ik ben er wel helemaal aan gewend dat ik zwanger ben en kan er ook wel redelijk van genieten. Hoewel ik ook wel eens in de stress schiet. Vanochtend echt heel erg pijn in mijn buik en stond gewoon krom van de pijn en dan van die steken richting mijn vagina. Schrok me rot! Vooral omdat vandaag de dag is dat ik anders ongesteld had moeten worden. maar eigenlijk 1 minuut gehad en daarna trok het alweer weg. Even aankijken dus.... Jeetje Kara, spannend hoor dat zaad onderzoek. Gelukkig hoeft het maar één keer en is het voor een goed doel. Vind hij het spannend? Wel fijn dat hij het gewoon thuis mag doen! Toch?? Wat jammer Rica dat er maar 1 hond mee mag! Kan me voorstellen dat het even slikken wordt als je hem weg brengt. Ik heb trek is rijstevlaai van de multi vlaai ! hmmmm......ga er zo denk ik even één halen! Hi hi, had van de week ook ineens als middageten trek in wok to walk. Ha ha! En dus ook meer trek in patat, terwijl ik dat anders niet lekker vind. Hebben jullie ook al trek in bepaalde dingen waar je anders niet naar taalt of op tijdstippen waar je je vraagtekens bij hebt? Kara, is je ongesteldheid al doorgezet? Ik hoop het maar des te sneller jullie naar de volgende ronde kunnen! Liefs
ja hij verliest zn staartje pfff ik heb net ff lekker gespuugt...en ik moet zo nog wel werken ook! wat voel ik mij broerd zeg! zondag hhbeurs maar als ik zo elke keer naar de wc moet laat dan maar...voel me net ene lopend lijk!