Rica, ik bedoelde er niks mee hoor! Snap je reactie dus niet helemaal! Wilde alleen maar uitleggen hoe ik er in sta! Vooral ook omdat het me best bezig houd en ik benieuwd was hoe jullie er over dachten en wat jullie beweegredenen zijn! Ik heb ook echt nooit gezegd dat alle kindjes met down syndroom kasplantjes zijn! Vind het niet zo netjes dat je me woorden in de mond legt! Daarbij heb ik ook gezegd dat ik het knap vind van jullie dat jullie er zo voor de volle honderd procent voor gaan! Ik kan dit dus echt niet plaatsen!
hey, het is even rustig geweest van mijn kant: af en toe wat afstand is wel prettig merk ik.. gisteren sperma ingeleverd, maar volgende week pas de uitslag (moet eerst intern opgestuurd worden, dan moet er een arts naar kijken voor goede interpretatie). ze zeiden dat ik pas volgende week vrijdag kon bellen, maar 3 x raden wie maandag al aan de telefoon hangt neehor, zo ongeduldig zijn we niet, maar het is een beetje gek omdat je weet dat ze het gisteren meteen onderzocht hebben en er al een uitslag is... interessante 'discussie' hier over het wel/niet doen van de combinatietest. het zal voor iedereen een persoonlijke keuze zijn wat zij doet in de zwangerschap (van moeders voor moeders, tot combinatietest), en ik sluit me aan bij het respecteren van elkaars mening, ook al kan je het er totaal niet mee eens zijn. en ik denk dat iedereen daar ook genoeg ruimte voor kan geven! (ik klink nu als mijn oma zie ik, zo bedoel ik het niet, maar ik vind het altijd interessant om elkaars meningen te horen maar dan wel van degene zelf en niet ingevuld door een ander, dus begrijp joan's reactie wel). vandaag heb ik eindelijk weer een dagje voor mezelf zonder al te veel verplichtingen, dus dat is wel lekker! geniet ervan enne, nog 5 dagen wij gaan vanaf volgende week weer volop aan de klus btw, nieuwe ronde nieuwe kansen!!
Kara wat raar dat ze niet gelijk de uitslag kunnen geven. Het moet toch niet voor niks een bepaalde tijd (weet niet precies hoe lang) na de 'lozing' in het ziekenhuis zijn. Ze zullen inderdaad al een idee hebben denk ik. Geef je groot gelijk dat je maandag al gelijk gaat bellen hoor! Wat zegt je gevoel? Ik heb ook niet altijd zin om te reageren op het forum hoor. Dan heb ik ook even afstand nodig. Is nog niet zo heel vaak gebeurd maar het komt voor. Gewoon lekker even ene stapje terug en gewoon pas weer reageren als je zin hebt. Hoe gaat het met de voorbereidingen voor het huwelijk? Zijn die al in volle gang? Ben je al voor trouwjurken gaan kijken of wacht je daarmee totdat je de trouwjurk van je moeder opgehaald hebt en gekeken wat daarmee kan? Babette inderdaad nog 5 dagen. Dat gaat dan ineens wel weer heel erg snel zeg. (ook al heb je er zo lang op moeten wachtten.) Ik hoop dat alles goed is en je dan eindelijk echt van je zwangerschap kan gaan genieten. Gaat dat trouwens al beter? Of heb je je ups en downs? Groetjes
mijn gevoel zegt dat we geen reden tot zorgen hebben, en mocht het wel 'mis' zijn, zien we dan wel weer wat we ermee moeten doen. ik merk wel dat ik meer gespannen ben dan anders! het kan zo toekomstbepalend zijn allemaal... maar goed, de kinderwens is ook gewoon erg groot, dus dat maakt ook wel dat ik soms al wat onrust voel omdat het nog niet zo ver is! we zijn druk bezig om te filmen voor het huwelijk, dus dat is leuke afleiding. morgen ga ik misschien de jurk van mijn moeder ophalen, kijken of daar wat mee mogelijk is..! jij nog leuke plannen dit weekend?
ik denk dat je gevoel altijd wel veelzeggend is! Op de één of andere manier 'weet' je dingen al van te voren. Krijgen jullie ook een test die aangeeft of jullie bij elkaar 'passen'? Ik begreep dat dit ook wel eens problemen kan geven? Of hebben jullie dat al gehad? Ik snap dat jullie wat meer gespannen zijn. Het is al spannend genoeg zonder alle medische dingen ernaast. Nu je daar toch een beetje in komt kan ik me voorstellen dat je bang wordt dat ze wat vinden wat een zwangerschap bemoeilijkt. Gelukkig kunnen ze wel al heel veel op dat gebied. Dat is wel erg prettig! Lijkt me erg leuk om zo samen bezig te zijn voor de bruiloft. Lekker filmen en leuke stukjes opnemen. Wat is de 'scene'? Ik vind het wel een heel leuke en aparte manier van uitnodigingen! Hoe kwamen jullie op dat idee? Spannend hoor dat je morgen die jurk gaat ophalen. Hoop dat het lukt!! Zou wel heel mooi zijn. En anders zou je misschien iets van die jurk kunnen laten maken?? Maar weet niet of je hem intact wil laten. Gisteren zijn we in de avond even naar de ikea geweest. Wilde kijken wat zij aan babykamertjes hadden maar dat viel ons erg tegen. Gaan ons dus weer beperken tot babyzaken ! Ik heb vanavond verjaardag van mijn broer. Verder vandaag schoongemaakt. Mijn huisdieren maken er echt een bende van met zijn allen. Komen met die vieze voetjes van ze binnen en laten overal pootafdrukjes achter ! Ze houden me bezig. Morgen denk ik lekker samen wat leuks doen. Misschien met de hond naar het bos of strand. Als het weer beter is tenminste. Heb jij nog verder plannen dit weekend?, behalve vandaag lekker tijd voor jezelf! Liefs
Ik leg je niks in de mond, maar zal wel verkeerd opgevat hebben door de uitroeptekens e.d. !!!< en andersom ook! Naja maakt ook niet uit... Ik ga weer een uur onder de douche...hopen dat ik opknap (kotskots)
morning! het is rustig geweest hier, betekent dat dat er weinig tijd is, of dat er weinig bijzonders gebeurt? babette, echo vandaag?? @joan: het is zeker leuk om alle voorbereidingen te treffen voor het huwelijk! goede afleider. volgende week ga ik de jurk halen, dus dan eens kijken of het nog past, of wat er mee gedaan kan worden. misschien dat ik wel in haar jurk kan trouwen en in een andere jurk kan 'feesten'! we hebben nog geen uitslag van de test, ga vandaag eens bellen. maar vind het ook wel spannend hor! maar goed, goed om op het goede gevoel te vertrouwen. de laatste dagen loop ik wel weer veel meer met het gevoel rond dat ik zoooooo graag wil. soms doet dat wel beetje 'auw', maar onze tijd komt wel!! wat stom dat de ikea zo tegenviel! ik loop daar ook wel eens rond en loop dan maar snel langs al die babybedjes maar gelukkig zijn er genoeg speciaalzaken voor alles. willen jullie eigenlijk alles nieuw kopen? en hebben jullie het nieuws al aan meer mensen verteld? enne, misschien tijd voor weer een buikupdate fijne dag, doeii
Hoi meiden, Was de laatste dagen een beetje druk met werk ed. vandaag eindelijk weer eens een lekker dagje voor mezelf. Rica, we zullen elkaar wel verkeerd begrepen hebben. Laten we het daar maar op houden ! Hoe gaat het nu met jou? al minder misselijk? Wat bij mij helpt is om te eten, ook al ben ik misselijk! Tja, zal wel moddervet worden! Maar dat heb je vast ook al geprobeerd. Ik weet dat een collega van mij er ook heel erg last van had en die kreeg er ook medicijnen voor. Maar weet niet of je dat ziet zitten. Deze hielpen haar wel redelijk geloof ik. Kara, wat spannend van de jurk.Ben wel benieuwd hoor. Misschien dat je er een foto van kan plaatsen? Hoop dat het lukt en dat hij mooi staat. Jeetje wat kunnen ze mensen lang in onzekerheid laten zitten he met die onderzoeken. Had je gisteren nog gebeld? En hadden ze de uitslag al? Of konden ze zeggen wanneer ze deze verwachten? Wel spannend hoor! Ik kan me die wens voorstellen Kara. En je zal wat moeilijkere en van makkelijkere dagen hebben. Net hoeveel afleiding je hebt. ik hoop zo voor je dat het voor jou ook snel raak mag zijn. Babette, hoe was je echo? Alles goed? Ben benieuwd! Jullie gingen wel de combinatietest doen toch? Wanneer krijgen jullie daar de uitslag voor? Wij hebben gisteren de knoop doorgehakt en gaan toch ook voor de combiantietest. Hopen op een goede uitslag. Voor ons is het vrijdagavond zover. Dan heb ik ook een echo! Ben zo benieuwd hoe dat is. Ik had eigenlijk verwacht dat je het hartje zou horen kloppen? Maar Rica gaf aan dat je het hartje zag flikkeren. Hoe was dat bij jou Babette? O ja, ik was toevallig van plan om vanavond weer een foto van mijn buik te maken. Moet ik wel zeggen dat hij in de avond echt wel opgezet is. Liefs
Nou het ging goed tot vandaag weer...het komt zo opzetten! Ik heb zowieso veeel dat honger gevoel wat ik weg kan werken door een appel te eten of iets... Dus ontbijten moet ik nu aangeloven alleeeen moet ik het wel binnen kunne houden. ik ben altijd gek op patat!! van het weekend man meegenomen nou echt..ik heb hem weggegooid alleen de geur al was vreselijk! ik vind patat nu echt heeel smerig..gek he!!! Joan groeit jou buikje al?? hier wel, teminste als ik zo vergelijk met 6 weken tot nu wel darmen natuurlijk maar toch En de rest van de dames? hebben sommigen al de 2e echo gehad? klopt het dat je dan niks te zien rkijgt maar alleen gaan luisteren ?? Jij dan joan??? hoelang nog wachten?? Ik tel ze al weer af Kara hoever zit je nu in je ronde alweer? heb je de dokter nog gebeld voor clomid? of je ei al gespot??
Even snel een berichtje: uitslag was goed!!! het zaad wordt als 'normaal' beschouwd wanneer minimaal 50% goed bewegend is, en dat was het geval (en dat met een ochtendlozing waarbij het niet echt van harte ging). dus ik ben heeeeeeeeeeeeeel erg blij, en ook heel erg trots bijna! een Grote zorg minder! nu op zoek naar mijn ei, doe nu maar even elke avond ovu testen en we hebben besloten dat als het deze ronde niet raak is, ik met clomid ga starten (hebben we al in huis). wat een lastige, maar goede beslissingen zijn hier genomen. ben benieuwd hoe het gaat verlopen. en natuurlijk ook naar de eerste echo-verhalen! joan, ben je bezig met moeder voor moeders eigenlijk? ben benieuwd hoe dat gaat? misschien kan ik wel een foto maken van de jurk (terwijl hij scheurt als ik ik hem over mijn hoofd trek ) ben benieuwd naar jullie buiken, dus foto's zijn zeker welkom nu snel naar werk, fijne dag!
Mijn grootste nachtmerrie is uit gekomen: gisteren op de echo bleek het vruchtje niet meer te leven, va week 7 al. Een grote schok en we zijn erg verdrietig. Ik moet nu de keuze maken om af te wachten of te curetteren; ik ga denk ik voor het laatste kiezen. Het is beter voor het kindje zo, het zat dus niet goed. Maar al onze plannen en fantasieeen vallen in duigen. Sorry voor het korte bericht maar ben niet in de stemming hier veel te komen. Xxx
Oh, jeetje Babette! Zit hier gewoon met kippenvel achter de pc. Wat ontzettend erg voor jullie!! Kan me niet voorstellen hoe kut je, je dan moet voelen meid! Heel veel sterkte de komende tijd en ook met het maken van een beslissing. Kan het gewoon niet geloven! Woorden schieten te kort!! Begrijp je korte berichtje. Hoop dat wanneer jij daar weer aan toe bent je weer komt mee kletsen!! Heel veel liefs!
andere meiden, Ik reageer nu even niet op jullie vragen. Vind het zo bot overkomen om gelijk door te gaan met hoe wij erin staan terwijl net één van ons zulk nieuws heeft gehad. Dat voelt niet goed voor mij! Laat het dus vandaag even hierbij. Hoop dat jullie dat begrijpen. Liefs
Dank je, dat doet me goed! Ben nu aan het twijfelen geslagen. Ik heb dins een asfspraak met een gynaecoloog en dan later die week een curettage. Nu lees ik verhalen van meiden die hetzelfde meemaakten met een foute echo maar een week later bij een echo toch een hartje zagen.. Willen jullie eens meerekenen? Mijn laatste ongie begon op 18 dec. Op 15 jan testte ik positief. Zou het kunnen dat ik korter dan 10 weken en 4 dagen zwanger ben? En hoe lang zou t dan max kunnen zijn? .. Alvast bedankt, x
Hoi babette, ik heb dat ook gelezen maar wilde je geen valse hoop geven! Als je de 15 de positief teste zou je idd rond de 10 weken zijn. Toch heb ik ook ergens gelezen dat de innesteling 2 weken kan duren! Dan zou je dus rond de 8 weken zijn! (En dus ook best 7 weken en 4 dagen aangezien je al 3 dagen van te voren positief kan testen)! Alleen weet ik dan niet hoe het zit met je positieve test, hoewel je dan misschien wel al hcg aanmaakt ookal is ie nog niet helemaal goed ingenesteld! Ik heb ook ergens gelezen dat zij ook een aantal weken terug gezet zijn en dat daarvoor ook geen reden was, lees je best vaak hier! Dus dan zou het vruchtje de volgende keer wat groter moeten zijn! Zou je voor die curretage ook een echo krijgen? Kan je dit anders niet bespreken met de gynacoloog? Hoop het echt voor je! Vind nog een keer een echo maken eigenlijk wel moeten hoor! Gewoon voor de zekerheid! Wat zeiden ze bij de echo zelf? X
Neeee! wat verschrikkelijk ontiegelijk k**nieuws! ik zit hier ook in schok en met kippenvel achter de pc.. dit is zeker je grootste nachtmerrie, en er wordt onmiddellijk van je verwacht dat je keuzes moet maken ook. Alle succes van de wereld voor je deze dagen/weken/maanden.. qua rekenen kom ik op hetzelfde uit als jullie en het lijkt me zeker geruststellend om een echo te vragen voor de curretage. hoe gaat dat verder in zijn werk, weet je dat? en op de echo hebben ze dus tot op de dag nauwkeurig kunnen bepalen hoe oud het vruchtje is, is dat een schatting of is dat zeker? o lieve meis, wat een enorm verlies dit zeg.. en je was er al zo voorzichtig mee en bang voor, en dat gebeurt dit ook nog. alle liefs!! p.s. joan, geheel mee eens, dit schuift al het andere flink naar de achtergrond!
ahh wat een klote nieuwd babette!!! ik leef met je mee! Ik weet eigelijk niet wat te zeggen omdat het typen soms al heel anders overkomt maar ik wil jullie veel sterkte wensen! Pff zulke dingen komen voor maar toch verwacht je het gewoon nooit!zo wordt je weer even wakker geschud! (F)
Tja wat heeft ze allemaal gezegd, het ging zo snel. Op de uitwendige echo konden we amper wat zien dus besloot ze een inwendige echo te doen. Toen bekroop mij al een angstig vermoeden. Op de inw echo zei ze een vruchtzakje te zien met een kindje erin, maar de groote kwam niet overeen met 10 weken en 4 dagen. Ook zei ze dat een hartje direct in t oog zou moeten springen en dat was niet het geval. Kortom het zat niet goed. Na opmeten dus 7 w en 4 dagen. We kregen toen 5 min samen, huilen natuurlijk. Direct erna kwam ze met 2 opties: afwachten tot het loskomt of curettage. Ze liet er dus geen twijfel over bestaan dat t fout zit. Achteraf gezien is t me allemaal wat te snel gegaan. Ik wil zo het ziekenhuis bellen om te vragen of ik nog een echo krijg. Ik wil dat gewoon. Mijn lichaam verandert nog helemaal niet, dat is ook zo lastig. Fam en vrienden reageren heel lief dus dat is erg steunend. Ik weet dat t niet goed is maar ik geloof het gewoon nog niet 100 procent. 95 misschien..
dat is dan echt weer de medische wereld. Beetje medeleven is vaak ver te zoeken. En dat terwijl het juist het mooiste moment zou moeten zijn wat ineens veranderd in een nachtmerrie. Dat snap ik echt niet hoor! Zouden ze best eens in mogen investeren. Hoe er gelijk over het gevoel heen gewalst wordt en je direct een keus voorgelegd krijgt! Belachelijk! Ik geef je groot gelijk dat je nog een echo gaat vragen! Ik zou er op staan als ik jou was. Zoiets moet je 100 procent zeker weten voor je het laat weghalen. De wonderen zijn de wereld nog niet uit, en wat hoop ik op een wonder voor jou!! Snap dat je nog steeds twijfel hebt hoor. Je hoort toch vaker verhalen die tegen de uitslag van een echo ingaan....... wanneer je bij de tweede echo gene groei ziet kan je er inderdaad vanuit gaan dat het dan toch niet goed zit. Maar voor hetzelfde geld lag je kindje net even verkeerd waardoor het niet goed zichtbaar was ed. Snap je behoefte aan een tweede echo heel goed!! Ik heb vanavond echo en sta er na jouw verhaal toch wel even heel anders tegenover! Ben zo zenuwachtig! liefs