gestopt met pil in okt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Babette81, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Dank jullie wel!

2. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    van mijn kant natuurlijk ook veel sterkte! hoop dat het jullie het samen een plekje kunnen geven en ook een vorm kunnen vinden om zometeen met nieuwe moed verder te gaan. maar dat komt wanneer je je er weer klaar voor voelt..
    hopelijk zet het bruinverlies door zodat je lichaam het zelf op kan lossen, maar anders maandag dus.
    jemig meid, ik weet ook niet zo goed wat ik er van moet zeggen. misschien wel gewoon even niets. liefs

@joan: wow je buik is echt gegroeid! mooi hor
    en rica, geldt voor jou eigenlijk ook :D
    (waar schaamde je je eerder voor? mooie buiken hor!!)

ik had wat ovulatietesten besteld online en ben een beetje los gegaan
    :) genoeg voor een heel jaar geloof ik! hihi. nouja, de zoektocht continues..

3. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Ha ha, kara, jullie kunnen dus flink aan de slag met ovu-testen :D! Dat ei kan je niet meer missen!!

Je had trouwens gevraagd hoe het met moeders-voor-moeders gaat. Dat gaat prima. Kijk ik kan wel wat leukers bedenken dan in een kan plassen maar vind het goed te doen. Het gaat mij ook om het uiteindelijke doel en niet zozeer over de 'moeite' die het me nu kost. Hoewel ik blij zal zijn als het voorbij is, ;)!

Ik vind de weken aan de ene kant heel snel gaan maar aan de andere kant ook weer niet. Ben blij als ik mijn twaalf weken echo achter de rug heb en de uitslag van de combinatietest heb. Had het gisteren met mijn man er nog over dat het misschien echter wordt als je eenmaal het kindje voelt bewegen. Het is nu gewoon nog steeds zo onwerkelijk, vind ik. Je weet dat er een kindje in je groeit maar eigenlijk voel je daar ook nog niet zoveel van, alleen wat misselijk en je buik die wat groeit. Het geeft gewoon allemaal nog geen zekerheid. Maar eigenlijk moet je daar ook weer niet teveel bij stilstaan. Het blijft iets ongrijpbaars.

liefs

4. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Hoi allemaal,
    hoe gaat het?
    Hier alleen thuis; mijn vriend is met tegenzin weer gaan werken. Hij zit er wel een beetje doorheen: moe en sip. Het is ook zo kl#te allemaal.. Er worden ook weer andere dingen opgerakeld dan he; het overlijden van zijn vader bijv.
    Tja sorry erg vrolijke posts zal ik niet plaatsen. Vinden jullie dat niet vervelend? Jullie bevinden je op een roze wolk (en terecht) en dan kom ik met mijn negativiteit..
    Zelf vind ik het ook wel lastig om jullie verhalen te lezen; confronterend. Maar ergens zegt mij het ook weer dat het leven gelukkig wel doorgaat. Ik zie mezelf nu ook al weer wat meer naar de toekomst kijken en bedenken hoe het zal zijn om weer voor een 2e zwangerschap te gaan. We willen er zodra het kan ook weer voor gaan.
    Mijn bruinverlies zet nog niet door; ik heb er ook een hard hoofd in en denk dat het toch echt weggehaald zal moeten worden maa met de curettage.

Spannend Kara; hoop dat je snel een ei in zicht krijgt! en ik doe straks gewoon weer met je mee (als jij dan al niet zwanger bent tenminste)!
    groetjes

5. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    babette, ik snap helemaal dat je nu wat minder vrolijke berichtjes plaatst hoor. Vind persoonlijk dat het ook moet kunnen. hoewel het de minder leuke kant van het zwanger worden is hoort het er wel bij.. Voor mij was de reden om bij een forum te gaan juist zodat je het over dit soort dingen kan hebben. Gewoon posten wat jij kwijt wilt en wat bij jou leeft.

Weet je of je een bepaalde tijd moet wachten voordat je weer kan gaan proberen zwanger te worden? Of kan dat gelijk na de curretage? Hadden jullie het al aan mensen verteld eigenlijk?

Liefs

6. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    o, met mij gaat het trouwens redelijk. Vandaag tijdens mijn hond uitlaten even de buurt onder gespuugd...... Mensen zullen wel gedacht hebben :(! Tja...................

7. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Oh lekker misselijk??? ik ben daar gelukkig van af! "afkloppen"
    nou ik kan ook niet wachten tot de 12 weken echo.....ik heb het idee ook stil te staan met alles...mn buik is al een tijdje zo en voel ook niks meer..mn moeheid is nog wel wat aanwezig, gister had ik mn eerste nachtdienst en zag er zo tegenop maar het viel mee, de moeheid trok weer weg.
    Maargoed dat maakt me nog welleens onzeker, dat niks voelen enzo!

Kara genoeg voor een heel jaar haha ? nou zolang ben je ze niet nodig mag ik hopen :):)

babbette snap ik, het is ook nog zo kort geleden en er zit misschien een curretage aan te komen dus je bent er toch nog mee bezig. op dit moment kun je ook niet verder....
    Ik hoop dat het snel weer raak is, klinkt heel raar dit zo te zeggen maar ik bedoel het goed. je leest ook welleens dat mensen snel na hun mk weer zwanger zijn, heel raar alsof je dan extra vruchtbaar bent. maargoed doe rustig aan en praat veel met elkaar....

nou ik ga zo weer de nachtdienst in!!! bah zeg....ik slaap veel liever hahaha

8. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    knap dat je het zo kan verwoorden allemaal, het kan me voorstellen dat deze klap ook oud zeer ophaalt. klinkt wel alsof jullie wel al veel/meer doorstaan hebben met z'n tweëen..
    en juist goed als je hier kwijt kan wat je zelf voelt/denkt! daar is het forum ook voor, en helaas hoort de miskraam hier dan ook ineens bij..
    dus wat mij betreft gooi je al je verdriet en negativiteit er uit hier. dat is ook het leven.. ben ook benieuwd of jullie het al hebben verteld aan mensen? en hoever ben je met nadenken over het vervolg? meteen weer proberen, of eerst maar even afwachten hoe je lichaam alles oppakt?

hoewel ik me soms eenzaam en zwangerloos heb gevoeld (vooral die week in jan/feb waarin iedereen ineens zwanger was :O), had ik toch liever nog steeds de enige geweest!

lekker om zo je hond uit te laten joan! jemig, die misselijkheid blijft dus nog wel even aanhouden.
    wel fijn dat het bij rica over is. hoe is het eigenlijk met je jeuk? helemaal verdwenen?

ik houd nog steeds juni maar aan als hopelijke zwangermaand.. duurt nog lang! pff, maar goed, hopelijk deze week iig een kans! misschien moet ik weer even testen.. testen zat ;)

9. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Nog steeds misselijk dus, vervelend! Met een beetje mazzel gaat het straks over.

We hadden het voor de echo nog aan niemand verteld; we hadden gepland het dit weekend en deze week te gaan vertellen aan familie en vrienden.
    Direct na de echo kon ik het niet meer voor me houden; ik moest het gewoon kwijt. Toen heb ik meteen mijn vader en moeder opgebeld. Inmiddels weten alle fam en vrienden het. Voor onze omgeving was het een dubbele boodschap: bezig dus met kinderen krijgen; maar ook dat het mis was. Een enkeling had een vaag vermoeden dat we ermee bezig waren maar de meesten niet.
    Iedereen reageert erg steunend en ineens krijg je ook vanuit allerlei hoeken te horen dat er soortgelijke ervaringen zijn. Ik verbaas me er over hoe vaak het voor blijkt te komen. Gisteren nog naar vrienden geweest; zij hebben het ook meegemaakt maar hebben nu een gezond meisje. Vanavond met mijn vriendin afgesproken. Ik merk dat ik het ook lekker vindt om het huis uit te zijn; thuis zit ik veel na te denken en op deze site te speuren. Maar lastig om te vinden wat ik zoek; ik weet ook niet wat ik zoek haha. Ik leef op 1 of andere manier naar maandag toe; pas daarna kan ik echt naar de toekomst kijken; nu is het nog niet afgesloten.
    Mijn partner vindt veel afleiding op zijn werk; heeft leuke collega's waarmee hij veel met humor kan verwerken.
    Ja we hebben samen al wat verdrietige dingen meegemaakt; mijn ervaring was al dat dat onze relatie alleen maar versterkt heeft. En dat is nu weer zo. We moeten er wel over blijven praten; mijn vriend is geneigd snel aan dingen voorbij te gaan en de draad weer te willen oppakken. Voor hem is dit ook verder-van-zijn-bed dan voor mij; het vindt zich immers allemaal in mijn lichaam plaats. Hij is verdrietig hoor maar kan al sneller vooruit kijken.
    Volgens mij kunnen wij gewoon weer zwanger proberen te raken zodra het bloedverlies na de curettage over is. En dat willen we ook gaan doen. Wie weet hoe lang het nog kan duren; dus tijd wil ik niet meer verspillen.

Ik ben alweer mijn temp aan het opnemen; die is nog hoog. De cyclus voor mijn zwangerschap heb ik daaruit duidelijk mijn eisprong kunnen opmaken; hopelijk lukt me dat straks ook weer.
    Lijkt me wel lastig om te bepalen wanneer de hcg nu echt uit je lijf is (mocht ik positief testen na mijn volgende NOD). Ik geloof niet dat ik regelmatig bloedonderzoek krijg om dat te checken. Ik denk dat ik over een paar weken maar eens een test doe om te kijken of die wit blijft; dan weet ik ook dat hcg weer nihil is.

Even een vraagje; krijgen jullie met 12 weken weer een echo? Is dat standaard? Naar mijn weten krijg je er maar 2: 1 termijnecho en 1 20weken echo.

xxx

10. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    ik denk dat het inderdaad vaker voorkomt dan je denkt. Zo bijzonder dat wij er hier in Nederland niet over praten. Maar dat je het eigenlijk pas mag delen als de gevaarlijke termijn verlopen is. Ik vind het goed van je dat je het toch open gegooid hebt richting familie en vrienden. Kan dat gevoel van willen delen zo goed voorstellen. dat zijn juist de momenten dat je veel aan vrienden kan hebben. Moet je echt gebruik van maken hoor. In voor- en tegenspoed, ook in vriendschappen. Dat was ook de reden dat ik het al aan twee vriendinnen verteld had dat we begonnen voor een kindje. Fijn dat je zoveel steun ervaart!

Ik krijg inderdaad met (bijna) 13 weken weer een echo. Dat is volgens mij voor de combinatietest. Weet niet of ik hem anders ook standaard had gekregen. moet dit gewoon zelf betalen. En dan krijg ik er met 20 weken nog één en die komt wel gewoon uit mijn verzekering. Vind het zelf wel prettig om na het eerste trimester, waar het meest in kan gebeuren, een echo te krijgen.

Ik ben inderdaad nog misselijk. Lijkt wel wat erger te worden. Vooral als ik mijn tanden poets kan ik het bijna niet binnen houden. Maar heb ergens gelezen dat het rond de 10 weken het ergst kan zijn omdat je HCG dan op zijn hoogst is. Aan de ene kant vind ik het vervelend, die klachtjes. aan de andere kant vind ik het ook prettig omdat ik dan het idee heb dat mijn lichaam in ieder geval nog bezig is. Ik ben ook erg moe en heb af en toe echt steken, denk dat het bandenpijn is (maar weet niet hoe dat voelt). Zit links en rechts onder in mijn buik net boven mijn benen. Vooral als ik te snel opsta.

Kara, al een ei gespot?

babette, ik weet ook niet vanaf wanneer je weer wit test. Zou inderdaad gewoon een testje doen na twee weken. Ik hoop dat je snel zwanger mag worden van een plakbeeb. Maar eerst maandag even achter de rug hebben.

Liefs

11. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik krijg ook weer een echo met 12 weken maar doe geen combitest...dan gaan we naar het hartje luisteren en krijg dan mn uitgebreide intake en onze wensen.
    gelukkig maar want anders zou dat gat te groot zijn vind ik.

Ik heb geen jeuk meer sinds ik geen foliumzuur meer slik!
    Het lag echt daar aan... ben er zelf achter gekomen gelukkig.

hebben jullie straks weekend??? wat gaan jullie doen?

12. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Ok. Ik had geen keuze; kreeg de 1e echo bij 10 weken. Jullie kregen m al eerder idd. De volgende keer wil ik er zeker eerder een echo, volgens de gyn kon dat ook. Rond 7 weken. Niet dat dat garandeert dat het dan goed gaat, maar ik vond het wel erg lang duren die eerste 10 weken.
    Ik twijfel ook erg of ik de volgende keer terugga naar de VK praktijk waar ik me had aangemeld. Automatisch is die praktijk voor mij gekoppeld aan ellende en negativiteit. Ook vond ik ze niet altijd even zorgvuldig (niet terugbellen op afgesproken tijdstip, vergissen in de dag dat ik naar de gyn moest, zeggen dat ik binnen 48 uur gecuretteerd zou worden terwijl dat niet klopt). Het zijn kleine dingen maar toch.. Het is een grote praktijk waar je denk ik al gauw als nummer wordt gezien. Maar veel keus heb ik niet; er is maar 1 andere hier in de stad.
    De gyn zei dat ik de volg keer ook bij hem mag komen voor de 1e echo. Maar heb ik dan geen verwijzing nodig, lijkt me wel..
    Nou ja ik loop op de zaken vooruit..........

13. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Wat een verschillen bestaan er per praktijk wat betreft echo's dan zeg!
    Volgende keer zeker eerder een echo laten maken. kan me ook goed voorstellen dat je niet naar dezelfde praktijk terug wil. maar idd: eerst maandag maar eens afwachten.
    kan me goed voorstellen dat het je helpt om er met vrienden/familie over te praten, fijn dat ze goed reageren ook. kan me ook voorstellen dat het veel reacties uitlokt, aangezien je er natuurlijk veel mee 'prijs geeft': de miskraam, maar ook de actieve kinderwens.

het weekend hier is vol met sociale activiteiten, maar vooral op zoek naar mij ei! hij(zij?) moet toch wel eens komen wil ik nog een nette cyclus er aan over houden.. we'll see, zo nog even voor het slapen een testje er tegen aan knallen

14. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    hebben jullie fijn weekend in de zon?

mijn ei is er nog steeds niet, dus heb nu maar even KEIHARD muziek aangezet hier, word ik tenminste weer vrolijk van..!

15. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Ja heerlijk in de zon! Naar het strand geweest en tulpen in alle kleuren gekocht. En op de terugweg in de auto meegezongen met lady gaga! Dus lekker onze zinnen even verzet.
    Fijn weekend nog!!

16. jolien77

jolien77 Lid

6 mrt 2011
    51
    0
    0
    onderwijs
    ergens in nl
    hallo allemaal,

ik zit ook in hetzelfde schuitje...
    samenwonend helemaal gelukkig en sinds okt 2010 proberen voor een klein wondertje! pff nooit geweten dat het zo spannend zou zijn! succes allemaal!

17. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Hoi allemaal, en welkom Jolien.
    Jammer dat het vandaag niet zo zonnig meer is hier...
    Ga maar een filmpje kijken.
    Morgen is het zover; ben best een beetje gespannen!
    Jolien zijn jullie fanatiek aan het proberen? Heb je een regelmatige cyclus?
    Groetjes

18. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Hallo allemaal,

dat is weer even geleden. Heb het druk gehad met van alles en nog wat, en dat in je vakantie. Daarnaast ben ik ook gewoon heel erg moe. Zit nu ondertussen ook uitgeput op de bank maar dat komt ook omdat het gisteren 2 uur is geworden en ik er vanochtend weer een beetje op tijd uit moest. Nou ja, verder geen plannen vandaag. O ja, moet wel wat bagage inpakken want ga twee nachtjes naar Eindhoven. Even samen eruit. Heb ik wel zin in.

Hoe gaat het verder met jullie?

Rica, hoe voel jij je? Jij nog ergens last van? Hoe was je weekend?

Kara, nog steeds druk op zoek naar je ei? Ik hoop dat hij nu toch wel eens gaat komen. Anders wordt je cyclus wel erg lang deze maand. Wel fijn dat je een druk weekend hebt met veel afleiding.

Babette, kan me voorstellen dat je op kijkt tegen morgen. Het is ook niet niks. Moet je dan ook opgenomen worden in het ziekenhuis? Of moet je naar een abortuskliniek oid?
    Ik begrijp wel dat je er niet op zit te wachtten om weer naar hetzelfde echobureau te gaan. Aan de andere kant denk ik dat je nu wel een andere begeleiding gaat krijgen daar om wat je nu hebt meegemaakt. Maar daar kan je natuurlijk bij het andere echobureau ook naar vragen. Misschien kan je op beide googelen of even bellen naar het andere bureau en kijken waar jij het beste gevoel bij hebt.

Jolien, wat leuk dat jullie ook voor een kindje gaan. Spannend he! Op welke manier ben jij bezig? Gewoon wanneer jullie willen, met temperaturen of ovulatietesten oid?

Liefs

19. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    babette heel veel sterkte morgen!!

Joan het gaat hier goed, geen kwaaltjes (nog) meer. alleen soms best moe! vandaag een heeeel stuk gelopen met de honden maar moest gewoon stopppen want kreeg steken in mn buik... later ging het wel weer.
    gister wezen shoppen maar wat een drama!!! ik vind het zo lelijk... een leuk hemdje voor over een legging en ik leek wel mn zwemband nog eronder hebben zitten hhaaha... nee het is nu wel aan het veranderen dus dat kopen van leuke strakke hemdjes nope :)

Kara je ei vandaag al binnen??? als hij eraan komt...zit je vriend al in de startblokken? :):)
    Nou hoop het dat hij snel komt...en dan wordt het weer spannend!

welkom jolien!? hoe oud ben jij...en heb je een regelmatige cyclus?

verder heb ik genoten van het weer dit weekend...maar helaas morgen weer werken! echt geen zin!

20. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Hoi babette, wil je nog even succes wensen vandaag! Zal aan je denken.

X

Deel Deze Pagina