goedemorgen, even snel voordat de werkdag weer begint (zucht!). Babette, hoe is het gegaan? heb gisteren ook aan je gedacht, hoop dat alles vlot is verlopen, zonder al te veel pijn? en helpt het in het 'naar de toekomst kijken'? kan me voorstellen dat het erg zwaar valt. en heb je alles gezien? @andere meiden: fijn dat het genieten echt lijkt te beginnen zonder al te veel vervelende kwaaltjes! en een weekendje weg is altijd goed natuurlijk! ben toevallig zondag nog in Eindhoven geweest, leuke stad. weet iedereen het inmiddels al (op werk e.d.)? of wachten jullie tot de 12 weken grens om het te vertellen? jolien, welkom! jij ook succes met het verwekken van een kleine baby! @hier: nog geen ei in zicht helaas eerst maar wintersporten, en als er dan niets is gebeurd aan de pillen. daar moeten we het maar mee doen! ik merk dat het me zwaar valt soms, en ik erg somber ben gestemd de laatste weken. maar goed, we kunnen gewoon wel goed nieuws gebruiken een keer! liefs!
Ontzettend bedankt voor jullie steun! Het is allemaal goed gegaan. Het was in het ziekenhuis inderdaad. 50 min nadat ik was opgenomen werd ik al naar de OK gereden. Toen wel even een brokje in mijn keel, maar gelukkig ging alles toen zo snel dat ik amper zenuwachtig kon zijn. Iedereen was even vriendelijk dus ik voelde me wel in goede handen. Ik kreeg volledige narcose en dat was heerlijk moet ik zeggen. Ik ben 3 kwartier onder zeil geweest en heb er dus niets van gemerkt. Ik voelde me eigenlijk al weer vrij goed nadat ik wakker werd. Ik moest nog 4 uur nablijven (standaard protocol) en kon toen lekker naar huis. Mijn vriend is al die tijd bij me gebleven, de schat. Het is me dus 100 procent meegevallen; ook de napijn en heb ook amper bloedverlies. Over 6 weken nacontrole. Op de 1 of andere manier heb ik het gevoel nu echt vooruit te kunnen kijken inderdaad. Ik zal het nooit vergeten natuurlijk maar zie de toekomst ook wel positief in. Misschien komt de hormoonschok nog hoor haha; en ben ik straks niet meer zo positief. Kara ik kan me levendig voorstellen dat je soms somber wordt; je kinderwens is ook zo groot. Ik denk dat een weekje weg heerlijk voor je is; lekker naar de sneeuw en verstand op 0! Ga je ook apres skieeen of laat je de alcohol voor wat ie is? Heel veel plezier! Joan veel plezier ook in Eindhoven! Rica aan het shoppen geweest; als je eenmaal een mooi rond buikje hebt zal alles vast beter staan. in het begin is het nog zo'n soort blubberbuikje he hihi. Jolien kom je nog eens terug; we zien het wel. xxxx
Net een testje gedaan, streepje te zien. Jammer maar wist het natuurlijk wel. Dat ik nog eens jammer zou zeggen bij een posi test... Vraag me af hoe lang het duurt voor ie weer wit is.
He babette, ben blij dat het meeviel gisteren! Gelukkig maar! Kan me voorstellen dat je nu het idee hebt je weer te kunnen richten op de toekomst! Wel heel fijn. Gelukkig heb je dat achter de rug. Ik reageer morgen uitgebreider! Doe het nu op mijn telefoon en dat werkt niet zo makkelijk! X
Oh nou toch "fijn" dat het is meegevallen.... ik hoop dat je dit gevoel houdt om verder te kunnen! ja raar is dat he balen van een straap. is het niet 4 tot 6 weken??? ja weet niet hoor dacht het ergens eens te lezen... ik heb nog niks op mn werk verteld! maandag 12 weken en dan hartje luisteren..is die goed dan vertel ik het maar ik zie er echt ENORM!! tegenop...ben beetje bang voor de reacties. Hier gaat het verder goed...af en toe wat trekkingen en steekjes... kara hoeveelste dag zit je?? dat ei moet komen..enn snel ook
Wat een geruststellende berichten! Ik vind het toch behoorlijk heftig klinken, maar gelukkig is het meegevallen allemaal. Wel bizar idd om een positieve test in handen te hebben.. Dus nu weer neuzen op de toekomst gericht en meteen verder? Heb je nog een (nieuw) plan van aanpak? Je schijnt na een miskraam wel ubervruchtbaar te zijn (wel eens gelezen hier). Ga je temperaturen of wacht je even af wat je lichaam gaat doen? dankjullie wel voor het meehopen op het ei, dat helpt wel om het wachten wat makkelijker te maken. ik merk dat iedereen om me heen elke keer het onderwerp ter sprake brengt (misschien omdat ik het de laatste tijd niet zelf meer doe..). maar flink glijden in de sneeuw, misschien dat het helpt (en anders heb ik iig een leuke week)! rica, waarom zie je er zo tegenop om het te vertellen op je werk? denk je dat je werk in de knoop komt? of verwacht je negatieve reacties? joan, eindhoven de gekste!! liefs
Hoi hoi, wanneer heb je de 12 weken afspraak Rica? Spannend! Waarom zie je ertegen op om het op je werk te vertellen? Kara wanneer ga je precies weg? Ik ben idd weer gaan temperaturen en mijn temp lijkt sinds eergister te zakken (37.1, 36.8, 36.5). Nou ja we zien het wel. Vandaag alvast wat thuis werken en vrijdag weer ad slag. Fijne dag!
Ja er zijn wat opmerkingen gemaakt die hij beschouwde als grapje waarvan ik echt kriebels kreeg. Ook probeert een collega zwanger te worden en heel kort was maar dat ziet er ook niet rooskleurig uit. het enige verschil is dat ik een vast contract heb maar ik wil minder werken en ben bangg dat hij me gaat dwarsbomen..... pff vind het gewoon erg moeilijk! ohja maandag mag ik weer heeen..pfff ik ben best nerveus!!!! ik kan een angelsounds krijgen maar mn vriend wil het niet hebben! hij is bang dat ik ga flippen als ik nu nog niks hoor maar volgens mij kan ik daar best goe dmee omgaan haha lastig...maar ik mag beslissen haha!
Hoi meiden, Ik ben weer terug van twee nachtjes Eindhoven. Was erg gezellig maar merk toch wel dat ik minder aan kan dan anders. Valt me vanaf week 10 allemaal een beetje tegen, erg snel moe, meer misselijk (ook overdag), slapend been in de ochtend die nu langer aanhoudt, minder goede conditie (snel buiten adem). Ach.......nog maar een paar weekjes ! Is soms alleen moeilijk te accepteren. We zijn vandaag nog even nara de babydump geweest in eindhoven. Hebben daar een babybadje, thermometer, borstel en kam, luierdoekbakje en aankleedkussen gekocht van humphreys (een olifantje). Dat vonden we er echt zo schattig uitzien dat ik het niet kon laten liggen. babette, ik weet niet zo goed tot wanneer je nog positief test. Ik dacht zelf ergens gelezen te hebben tot twee weken na de curretage. Hij moet volgens mij steeds lichter worden. Maar ik het er ook geen verstand van. kara, Dat ei laat lang op zich wachten zeg. Hoop dat het in de wintersportvakantie raak is. Je hoort toch vaak dat het in vakanties wel lukt. Dan leef je natuurlijk op een heel andere manier dan anders en kan je lekker klussen wanneer je wil ! Geniet er lekker van meis. Kan me voorstellen dat je het wel eens tijd gaat vinden! Rica, wat vervelend dat er bij jou op het werk zo een sfeer hangt van niet zwanger mogen worden. dat is eigenlijk echt absurd. Als hij het je moeilijk gaat maken zou ik het gewoon hoger op zoeken en anders een stichting voor zwangere vrouwen raadplegen (weet even niet hoe het heet). Die zijn er voor de rechten van vrouwen in verwachting. Daar mag je niet op discrimineren. Daarbij heb je een vast contract en sowieso ook recht op ouderschapsverlof. (dan moet je alleen wel nog een jaar daarna daar blijven werken). Maar wel een lastige situatie. Je doet die dingen liever gewoon in goed overleg. x
Ja nouja ik zie het wel, concentreer me eerst op de volgende echo Heb de angelsounds toch opgehaalt en ff geprobeert te luisteren maar het enige wat ik krijg te horen is mijn eigen hartslag ik leef gelukkig wel! Nee kan hem niet vinden helaas... misschien over een paar weken wel als hij wat groter is. Dus joan lekker geshopt! leuk he! Ik ben nog niet bezig met shoppen maar dat komt nog wel!
jaaaaa we hebben hem gevonden!! het klopte als een bus...naja sneltrein haha! elke keer hoorde ik mn eigen hartslag die heel rustig is maar net boven mn schaamstreek tussen de liezen en dan iets naar rechts was het te vinden....een echte sneltrein kwa kloppend hartje! sorry voor mijn overenthousiasme maar ben zoooooo blij! het was zoooo raar joh!! Ik ging er al vanuit dat het gewoon te vroeg was...niks geen drama hoor. maar vanavond ging manlief opzoek en ja hoor!!! Alleen na een minuut is het weer verplaatst naar een ander plekje dus het is heeeel hard zoeken. Nou pfew moest het echt ff typen! zo byzonder he!
wat gaaf Rica!! zeker ook dat je het zo samen kan zoeken én vinden! Kan me voorstellen dat dat wel even kwijt wilde! en zo snel als een sneltrein dus, hij/zij is hard aan het werk daarbinnen wel vervelend van de werksfeer. misschien valt het,als je het vertelt, wel mee? dat hoor je wel vaker. en volgens mij heb je ook recht om minder te gaan werken. misschien wat afhankelijk van soort bedrijf.. joan, fijn dat het leuke dagen waren (met goede opbrengst voor de baby ), maar zwanger zijn is niet altijd een pretje dus. als ik probeer me voor te stellen wat er daar binnen allemaal ontwikkeld en wat voor energie dat vreet vind ik het eigenlijk nog een wonder dat je gewoon kan doorwerken en weekendjes weg kan gaan :O. volgens mij hebben jullie al wel mooie babygear thuis! Babette, goed dat je je temp in de gaten houdt. als ie nu al zakt betekent het iig dat je lichaam de progesteron aanmaak heeft afgebroken. volgens mij is dat best vlot! wat ik me nog afvroeg n.a.v. je curretage (misschien wil je niet meer over praten, negeer deze vraag dan vooral!): heb je nog iets gezien ervan? of je vriend? @hier: ei nog steeds kwijt. wel al ruim een week vruchtbaar afscheiding, dus hoop nog steeds dat het er aan komt. maar vriend is ziek aan het worden (lekker 18 uur in de bus met een zieke vriend :S), dus misschien moet eitje nog even wachten juist. naja, we zien het wel! we vertrekken morgen in elk geval (testen zijn vast ingepakt, voor het geval dat ik het toch wil weten hoe het zit!). nu snel naar werk (iiii te laat!) fijne dag!
rica, wat fijn dat je het hartje hebt horen kloppen! Mooi moment is dat he!! Jouw vriend is dus een echte speurder, ha ha! Het lijkt mij ook leuk zo een angelsound. Alleen is de andere kant ook wel weer spannend als je niks vind. Denk toch ook dat ik er eens naar ga kijken. Kara, waar gaan jullie naartoe? 18 uur in de bus? Dat is een flinke rit. Gaan jullie met zijn tweeën? of met meer mensen? Gewoon even lekker van gaan genieten meis! Heb je verdient. en als het ei komt dan komt het en gaan jullie er gebruik van maken en anders als jullie terug komen toch maar aan de clomid? Ik blijf voor je duimen! Gisteren zou ik naar de film gaan. dus ik stap uit de auto en bleg..........bij de karretjes van de lidll, alles eruit. Tja, toen maar rechtsom keert gemaakt. Zal je toch gebeuren dat je in de bios zit en de hele zaal onder kotst! Durfde echt niet meer hoor. Het komt bij mij ook in één keer opzetten! Vond het wel lastig dat ons avondje uit niet door kon gaan. Gelukkig reageerde mijn man erg lief. Zegt dat het momenteel even niet anders is en dat we gewoon van de week nog een keer gaan proberen. Hebben uiteindelijk maar film gehuurd. Babette, hoe gaat het nu met jou? Vandaag weer eerste werkdag toch? x
Hai, leuk Rica! Heb je een Angelsound aangeschaft of gehuurd ofzoiets? Alvast veel plezier op wintersport Kara! Geniet er lekker van! Gister ben ik wel naar de film geweest hihi; Gooische Vrouwen, was hilarisch! Vervelend zeg die misselijkheid. Maar ja het is een goed teken, zo moet je het maar zien! Bedoel je of we het vruchtje hebben gezien Kara? Nee; wel wordt het opgestuurd naar het lab voor onderzoek. Maar ik verwacht daar niet veel van eigenlijk. Ik denk ook dat het niet zo'n leuk gezicht meer was geweest; het was al aan het ontbinden zeg maar en bovendien is het er natuurlijk met een 'rietje' uit gezogen dus zowiezo niet meer gaaf. Vandaag was mijn temp weer 37.1 pfff ik snap er nog maar weinig van... xx
babbette denk dat je lichaam van slag is....hij is natuurlijk wel aan het werk geweest voor de "baby". Ik hoop echt voor je dat je cyclus snel weer de oude is en dat je heel snel maar weer een streepje mag krijgen! Klinkt heel gek zo te zeggen....maar jullie willen er toch wel weer gelijk voor gaan toch!?? Kara nog geen ei!!!?? maar met al dat slijm wel goed checken he Welke ovutest gebruik je eigelijk? Nou hij moet toch snel komen lijkt mij!!! anders wordt het wel weer een lange cyclus...krijg je elke rond gewoon je ei? Joan ja net weer gezocht maar ik kan hem echt niet vinden hoor haha...moet wel zeggen dat ik leeg ben en gister volle blaas en gegeten. ik weet niet of hij daarmee meer omhoog komt of dat ik gewoon een slechte padvinder ben maar ik ga het vanavond wel weer proberen. dat is het nadeel van zo'n ding he...het kan voorkomen dat je het niet kan vinden maarja geen paniek gister was al heel mooi! Ik heb hem gekocht van iemand maar die kende ik wel...dus lekker makkelijk . ik heb de angelsounds jumper. Kijk wel uit als je op mp ofzo gaat kijken want ze vragen soms 25,00 terwijl ze in de winkel 34,95 0f zelfs 30,00 zijn (is mij verteld hoor) dus betaal niet teveel!
lieve meiden, nog niet eerder had ik het zo lang zonder zp moeten doen, maar het gaat nu echt gebeuren (hihi). ontzettend veel succes in de komende week, ik ga duimen op goede echo's, en verwacht uiteraard teskt en beeld wanneer ik terug ben na overleg met vriendlief hebben we besloten toch wat testjes in de tas te gooien, voor het geval ik me niet kan houden en voor de rest maar gewoon even genieten en niets meer! @babette: dank voor je antwoord, was idd benieuwd of je iets zou zien. krijg je nog een uitslag te horen nadat het is onderzocht? kunnen ze nog iets aanwijzen als oorzaak? @rica: sensitest testen gebruik ik, nu eerste keer dus ben benieuwd. nee, geen ei elke ronde, dus dat maakt het extra spannend! succes met speuren, lijkt me heerlijk dat je (na goed speurwerk ) je kindje dagelijks kan horen! @joan: arme jij! het is al niet leuk om over te moeten geven, maar zeker als het zo plots op komt.. krijg je wel genoeg voedingsstoffen binnen? fijn dat je man zo begripvol is. of eigenlijk ook gewoon slim, want je wil idd niet in de bios het braaksel van je vrouw van de stoelen moeten schrapen . ik hoop dat je kwaaltjes wat gaan afnemen en je zometeen ook de 'fitte' periode meekrijgt! maar volgens mij is er ook iets in je achterhoofd dat je het allemaal wel doorstaat en je weet waar het voor is natuurlijk! liefs!
nog heeeeeel snel: we moeten over een half uur vertrekken en deed net nog een testje (borsten voelden toch wel wat anders??) en uitgerekend NU een positieve ovulatietest!! waaaaah ei komt eraan dus snel nog ff klussen (hoe bedoel je vakantiestress ) liefs!
OO haha fantastisch!! Het toilet aan boord van de bus lijkt me iets te klein voor een 'klusje' dus zul je nu snel aan de bak moeten hihi! Veel succes en plezier!! Wordt vast een superleuke vakantie!
Hier is het een rare dag. Ik ging vandaag weer werken. Maar na een paar uur werd ik me toch duizelig en draaierig! Ik moest echt gaan zitten. En nu bij elke hoofdbeweging draait alles weer. Heb de gyn poli gebeld maar zij verwezen me naar de huisarts. Ik ga daar vanmiddag bloed prikken en bloeddruk meten. Hij vermoedt een lage bloeddruk of laag ijzergehalte. Ik ben inmiddels dus weer thuis. Wat een teleurstelling zeg; ben echt zo boos op mijn lichaam :x. Waarom werkt het nou niet mee... gisteren ook echt even heel kwaad geweest; niet eens echt verdrietig. En de angst he; dat ik geen gezond kindje op de wereld kan zetten... die speelt ook erg.. Ben hiernaast ook gaan praten in een miskraam forum; ik kan me nl voorstellen dat de zwangeren onder ons niet erg vrolijk worden van mijn verhalen. Maar ook kan ik daar misschien wat lotgenoten vinden. Maar ja zoals ik al eerder schreef; wat ik zoek (en dat is volgens mij ultieme controle over mijn lichaam en krijgen van een gezonde baby) kan ik toch nergens vinden. En dat moet ik accepteren...
Ja kan het helemaal begrijpen dat je lotgenoten zoekt...hoop ook nooit 1 te worden maar begrijp je volkomen alleen je valt mij er echt niet mee lastig hoor!kan mij eerder voorstellen dat je beetje emo van onze verhalen wordt! dus gooi het er maar gewoon uit! En doe rustig aan en denk aan jezelf...praat met iemand dat lucht op! Nee kara ik kan hem niet dagelijks vinden...gister niet en net ook niet...maar misschien vanvond weer na een opgezette buik! Ik zie het wel...weeet in ieder geval zeker dat ik hem erengister gehoord heb Enne in een half uur tijd kan er heel wat gebeuren hoor....dus doe je best!!!! spannende tijd komt er weer aan Ik heb het mijn werk vandaag verteld! Ik was vandaag weer zo gespannend want ja na de echo zouden we het zeggen dus werdt steeeds gestrester en heel gespannen was ik. Ik denk nu is het genoeg ik vertel het! ik moet er vanaf want ik geniet zo niet! nou wat heb ik me druk gemaakt om niks zeg, ze waren blij voor ons en niks aan de hand. ze konden zich voorstellen dat dit ging gebeuren en waren gewoon erg lief dinsdag vertel ik me andere collega's het wel na de echo maar wat die vinden zal me