gestopt met pil in okt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Babette81, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    dag allemaal!

hoe is het bij jullie? ik heb jullie soms even overspoeld met een korte reactie, maar gelukkig heb ik nu alles weer bij kunnen lezen. zp gaat wel in je dagelijkse ritme zitten heb ik wel gemerkt! blij dat ik weer thuis ben, en weer even, zonder glurende ogen :), kan internetten..

babette, hoe is het bij jou? je temp lijkt zich meer en meer te gaan stabiliseren.. geld dat ook voor je lichaam verder? geen bloedingen meer? wat mij betreft schreeuw je elke dag hier even hoe vervelend/angstig/verdrietig het is.. dat is het namelijk ook gewoon! die zekerheid zal je nooit krijgen tot het zover is. maar zoals joan/rica al mooi zeggen: het gebeurt vaak en hoeft helemaal niets te zeggen over een volgende keer. Maar zo'n gedachte stelt de ene keer meer gerust dan de andere keer denk ik zo..
    de confrontatie met andere zwangeren wordt in elk geval ineens heel anders nu dan toen je nog nooit zwanger was geweest. gebruik je nu ook ovutesten, of vrijen jullie gewoon geregeld?

rica, behalve de vergeetachtigheid alles goed? het lijkt allemaal in ieder geval rustig/fijn bij je? leuk dat ze zo goed reageerde op je werk, toch weer een last van je schouders lijkt me! lukken de nachtdiensten?? en wat heerlijk dat de echo echt goed was, nu mag de hele wereld het weten :)

joan, hoe is het bij jou? volgens mij valt er een voorzichtige conclusie te trekken: niets is zaligmakend...!! een leven zonder zwangerschap niet, een leven met zwangerschap niet, en waarschijnlijk een leven met een gezond, leuk kind ook niet. is misschien een beetje taboe om te stellen, maar nu heb ik wel eens een offday, tja die zal ik vast ook hebben als ik zometeen zwanger ben (nog erger waarschijnlijk), laat staan als er een kleine rondloopt en ik alle dingen waar ik nu geen tijd voor heb ook gewoon nog moet doen! enne Stef, ik mag de naam wel en had geen seconde aan stephanie gedacht. ik vind het wel een wat 'oude' naam (niet voor een baby, wel voor mannen zeg maar). dinsdag echo?! spannend!

@hier: het helpt wel dat jullie zo met me mee duimen! we hebben tijdens de vakantie goed geklust en ik ben niet meer (kei)hard gevallen daarna ;) nu dus afwachten. we hebben er allebei geen zwanger gevoel bij, maar we zullen zien. ik ben er wel achter dat mijn luteale fase soms erg kort kan duren (7 dagen), dus wanneer ik nu ongesteld word start ik echt met de clomid! kan ik meteen onder controle van de gyn kijken of mijn lichaam wel in staat is om een bevrucht ei in te laten nestelen!
    mijn NOD houd ik even op zaterdag 2 april.

enne, hoe zit het met de buikfoto's? :)

2. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Hee wat leuk dat je er weer bent Kara! Fijn dat alles goed is gegaan. En het qua klussen ook een actief weekje was! Vond je het skieen leuk? Voor herhaling vatbaar? Was je met een grote groep familie?
    Aftellen naar Nod!
    Hier net een stuk gewandeld en ijs gegeten. Even daarvoor nog een aanvaring met vriendlief. Hij gaat toch anders met de miskraam om dan ik. Voor mn gevoel zit ik nog middenin de nasleep, hij lijkt al verder in het verwerkingsproces. Hij vindt dan ook min of meer dat ik er niet meer zo mee bezig moet zijn; en ook niet zoveel met anderen over moet praten. Nou ja dat gevoel kreeg ik. Hij snapte later ook wel weer dat t voor mij toch anders is omdat het mijn lijf betreft. Ik snap hem ook wel; maar mannen kunnen soms zo kort door de bocht zijn..
    Snappen jullie mannen jullie een beetje? De kwaaltjes, hormonen, de kinderwens?

Bedankt dat ik alles mag ventileren :)

Xx

3. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Ps buikfoto's buikfoto's!

4. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    O ja wat ik van Stef vindt. Namen zijn zo persoonlijk dus je moet lekker zelf kiezen natuurlijk!! Ik heb er geen negatieve associatie bij iig, ook niet aan Stephanie gedacht.. Op de 1 of andere manier klinkt het vlaams, maar waarom weet ik niet eigenlijk haha.
    Xx

5. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    die vlaamse associatie had ik ook bij Stef :) hihi

blij om terug te zijn :D en skiën is leuk, heel moeilijk en soms veel te snel, maar wel leuk! niet hele grote familie. zeker voor herhaling vatbaar, maar dan wel met een grote vriendengroep oid. het viel me btw wel op dat er ongelooflijk veel kleine kids rondliepen (of me voorbij vlogen op de piste :p)

wat je zegt over je vriend herken ik ook wel. mijne is hier nu nog enorm geduldig en zal me niet snel afkappen oid, maar ik merk wel aan hem dat ik soms iets teveel er mee bezig ben en dan weer met dit scenario kom, dan weer met een ander scenario. en wat nou als dit, dan dit en dat enz. enz. enz. en ik ben nog niet eens zwanger (geweest)!

maar ik denk dat mannen er gewoon letterlijk anders in staan. niet alleen omdat ze man zijn, maar vooral omdat het zoveel lastiger te bevatten is allemaal. jouw lichaam doet alles en daardoor is het per definitie al een andere beleving. stoor je je erg aan het verschil? of vind je het vervelend dat je vriend al een stuk verder aan het denken is?

ik ben ook blij met de ventilatiemogelijkheden hier! lezen jullie mannen wel eens mee trouwens?

6. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Kara, gezellig dat je terug bent! Fijn dat het wintersporten leuk was. Alleen jammer van de familie! Met een groep vrienden lijkt me echt helemaal te gek!
    Dat is wel een heel korte LF fase. ik dacht dat die minstens 10-12 dagen moest zijn om een ei te kunnen laten innestelen?, klopt dat? Wel goed dat je daar u achter gekomen bent. Ben je al een heel stuk wijzer. Maar nu eerst je NOD afwachtten. Hoop dat het raak is.

Mijn man leest eigenlijk nooit mee. Wel eens een blik als ik naast hem op de bank zit met de laptop of hij moet elke dag stiekem zelf kijken ;)! Ik vertel hem in principe ook wat ik hier vertel alleen kan hij het zich ook niet altijd helemaal voorstellen. Hij weet niet wat ik voel. Ik zei laatst iets als deze zwangerschap mis gaat heb ik me twaalf weken voor niks zo kut gevoeld en weet ook niet of ik snel weer zwanger zou willen worden. Daar schrok hij wel een beetje om. Zegt ook dat hij niet voelt wat ik voel. Gelukkig heb ik een collega waar ik het gisteren wel open hierover kon hebben en zij herkende heel erg wat ik zei. zij moest ook heel vaak overgeven en gaf aan het op een gegeven moment niet eens erg te vinden als het mis zou gaan want dan was ze daar tenminste vanaf. Heb continu een vieze smaak in mijn mond en moet van tandenpoetsen of kauwgom kokhalzen. ook heb ik de hele tijd een bah gevoel in mijn buik. mijn man kijkt me vragend aan als ik dat zeg en zij herkent het gelijk. Was zo blij om daar even bevestiging in te krijgen. Voel me zo slecht dat ik niet op die roze wolk zit. Hoop zo dat het nog wel gaat komen!! Ben wel heel blij met de baby hoor. Heb vannacht zelfs gedroomd dat het geboren was en was echt een schatje en heb er lekker mee geknuffeld. Maar de zwangerschap, nee die sla ik liever over. Volgende mag mij man doen, hi! (sorry dat het een beetje (boel) negatief is).

Babette heb je nu het gevoel dat je vriend er niet is voor je en jij je gevoelens niet mag hebben? Dat lijkt me wel erg lastig. Misschien is het handig om het daar over te hebben met je vriend want dat maat het rouwen alleen maar zwaarder. Je moet toch echt door de pijn heen kunnen om het een plekje te geven. De een doet daar langer over dan de ander en je moet elkaar daar wel de ruimte voor geven. Ik denk dat het verschil inderdaad is dat jij het kindje i je hebt gedragen en je lichaam anders hebt voelen worden. Succes hiermee!

Bedankt meiden voor jullie mening over Stef. Ik weet het nog echt niet hoor. Ik vind zelf Niek erg leuk of Nils of Tijn of Jurre, maar dat vind mijn man allemaal niks. Zo lastig.

Gister ochtend trouwens weer lekker boven de pot gehangen. Zo vies!! Gelukkig morgen mijn echo, weet ik weer even waar ik het voor doe! Heb er erg veel zin in!

Zal een buikfoto toevoegen.

Liefs

7. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Bekijk bijlage 140370

ik vind hem zelf niet echt meer gegroeid. Verschil is nu wel dat ik hem de hele dag heb en niet meer alleen in de avond.

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    oh gelukkig (sorry) joan, Idd hoor welleens dat ze krimpen vanwege de darmen die nu minder gaan opzetten! nu ik jou foto zie valt het mee ik maakte mij al zorgen omdat ik echt het idee had te krimpen en stil te staan al 2 weken! Maar jij ook zie ik, niet negatief bedoelt hoor je hebt een mooi buikje maar had een meer bolletje verwacht, ook bij mezelf! daarom vind ik mijn tekst onder de ticker ook irri hahaha....ik ben in de ochtend zo plat als een tientje :)

9. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Ha ha, geeft niet hoor rica! Ik was zelf wel blij dat ie niet meer zo hard groeit want zag mezelf al rond rollen over een paar maanden, hi! Maar idd wel fijn om te horen dat jij ook niet meer echt groeit! En die ticker, tja toch een richtlijn van de gemiddelde vrouw he! Wij zijn gewoon wat eerder gaan groeien en stoppen nu even! Ha ha....

Ik ga lekker slapen.

10. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Hai hai, even een kort berichtje.
    Joan druk bezig met namen verzinnen dus? Moeilijk he!
    En de groei van de buiken staat effe stil? Lijkt me wel normaal; eerst gaan je darmen verplaatsen en wordt dat zichtbaar. Pas een tijdje erna wordt je baarmoeder zo groot dat die zichtbaar wordt. Die banner klopte bij mij overigens ook niet..
    En nu ook niet! Want gezien mijn temp is er nog geen ei in zicht. Wel al sinds 3 dagen geen bloed verlies meer, yes! En aan de klus..
    Heb jij nog dingen gevoeld Kara? Hoe is je gevoel over deze ronde?
    Fijne dag!
    X

11. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Ik ben even helemaal verliefd!!! Hebben echo gehad en was helemaal leuk! Alles was goed. De uitslag van de combinatietest was goed en ze kon ook al zegge dat het hoogstwaarschijnlijk geen open ruggetje heeft. Ook heeft het twee voetjes en aan elke hand 5 vingertjes. Ben zo blij................. Wat is dat fijn zeg!

Zal een echo toevoegen.

Liefs

O ja en hij was zo gegroeid dat ik inmiddels op 2 oktober uitgerekend ben.

12. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Oo wat geweldig zeg!! Wat een mooie echofoto ook!!

13. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    dank je wel! Zit nu wel even op mijn roze wolk!

Hoe is het met jou? Inmiddels het bloeden gestopt? Kan je er dan vanuit gaan dat je over 14 dagen eisprong hebt?

x

14. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Ja heerlijk voor jullie!

Nouuu; vandaag bemerkte ik elastisch slijm tot mijn vreugde! De vorige keer was dat een aankondiging van mijn eisprong. Sinds 3 dagen al geen bloedverlies meer. Mijn temp is ook weer redelijk stabiel. Wel een dipje in mijn temp gehad; mogelijk duidt dat ook op een komende eisprong. Ik ben eerlijk gezegd positief erover! En hoop dat vriendlief wil klussen ;)

xxx

15. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Oh, wat fijn babette! Hij MOET gewoon klussen!! Hoop zo dat je eisprong er aankomt!! Ga hier flink duimen voor je!

16. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    hey, wat een duidelijke en mooi echo!!!!!!!!!!! wow, je voorspelde het goed: geniet van je roze wolk, nu weet je wel waar je het voor doet allemaal.
    zeker mooie buikfoto ook btw (daarbinnen gebeurt het toch maar allemaal)! lijkt me ook wel fijn als het even stil staat, zometeen gaat ie nog genoeg groeien :O
    en ik vind dat je leuke jongensnamen in gedachten hebt, kan je die niet heel vaak hardop uitspreken zodat je man aan de namen went :D

en Babette, fijn dat je temp laag blijft.. weer volop aan de klus.. ei kan elk moment komen nu denk ik? zeker met het slijm :D:D wie had ooit gedacht dat je blij met je slijm zou zijn he :)

rica, nog met de angelsound gespeeld?

ben blij dat jullie zulk mooi nieuws hebben vandaag!!
    hier helaas minder nieuws: ongesteldheid komt door :( nu even afwachten tot het goed doorzet en dan de clomid maar gaan slikken. het is niet anders, optimistisch blijven en maar gewoon weer doorgaan. het kan altijd nog erger/langer duren en het is nog geen juni!!
    (dit komt er makkelijk uit, maar kostte wel wat moeite vandaag hor, toch weer teleurstelling..). gelukkig kan ik met jullie een beetje meegenieten!

slaap lekker, droom zacht en blijf maar even op de wolk bungelen ;)

17. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    He wat vervelend nou Kara!! Dikke knuffel! Hoe lang zou je luteale fase nu dan zijn?
    Met clomid; hoeveel groter zijn je kansen dan? Zijn daar cijfers over bekend?
    Ik snap heel goed dat je teleurgesteld bent!
    Xxx

18. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    He verdorie kara wat een kl*te zooi! Hoop dat de clomid je goed zal helpen en dat je er niet al te veel bijwerkingen door hebt!! Snap dat je teleurgesteld bent!! Je mag er ook echt wel even flink van balen hoor!

X

Deel Deze Pagina