gestopt met pil in okt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Babette81, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Wat fijn babette dat je je eisprong hebt gehad! Inderdaad mooi dat je lichaam dat snel weer oppakt.

je krijgt inderdaad die eerste twee weken kado. Dus ben je nu bijna 4 weken zwanger. Ik denk zelf dat je deze kado krijgt omdat je lichaam in de eerste twee weken ook al heel veel doet voor een kindje. De moederkoek wordt dan klaargemaakt voor een innesteling. Zonder al dat voorwerk zou er geen innesteling plaats kunnen vinden. Als er een bevrucht ei komt is je lichaam er klaar voor en kan het gelijk een fijn plekje vinden. Als er geen bevrucht ei komt stoot je lichaam de moederkoek af e ben je ongesteld. Tenminste dat is mijn theorie maar weet niet of hij klopt. Heb hem niet ergens getoetst ofzo.....

Kara, ik kon het ook pas echt geloven hoor toe er ook daadwerkelijk zwanger op een test kwam te staan. Wat zegt een streepje nou?? Ha ha! Wel jammer dat het maar één dag blijft staan.

Ik heb inderdaad die hoogglans witte gekocht. Had hem al eerder op internet zie staan maar was er niet van overtuigd dat hij er niet goedkoop uit zou zien. Toen ik hem gisteren zag werd ik er dus helemaal blij van! Zal kijken of ik het plaatje kan toevoegen hier. Ik ben trouwens ook pas echt dingen gaan kopen nadat ik mijn echo had gehad hoor. Is toch heel spannend............ en ook de tweede echo vond ik weer erg spannend.

x

2. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    goedemorgen!

wat goed van je ei Babette! en fertilityfriend zit er wel vaker naast hor, je eigen ideeën zijn vaak betrouwbaarder is mijn ervaring. ff gaf mij ei vaak te vroeg aan, terwijl ik met ovutesten en temp stijging toch best goed wist wanneer het had moeten zijn! als je temp vandaag omhoog is gegaan, is het logisch dat je ei gister/eergister is geweest en niet wo al (alhoewel dat ook mogelijk is natuurlijk)..
    jeetje, dus nu volop in afwachting van je NOD! het zou zo mooi zijn he.. maar goed, all you can do is wait! duimen draaien dan maar! weet je nog goed wat voor kwaaltjes je had in het begin? zeker fijn dat je lichaam het snel weer oppikt allemaal (bravo lichaam!)

wij zitten hier nog wel een beetje in de ontkenning hor.. ik voel helemaal niets en het is gewoon moeilijk om te geloven dat er een baby in mijn buik zit! vriendlief is helemaal nog in ontkenning ;) gelukkig dat mijn verstand zegt: gewoon afwachten, die gevoelens komen vanzelf wel wanneer je gaat groeien enz enz.
    ben er wel blij mee natuurlijk hor :) maar het boort ook wel wat lichtelijke paniekgevoelens aan ;) ook dat is normaal denk ik, dus dat laat ik maar gebeuren.
    ga zo squashen, en ben wel helemaal bezig met wat ik nu anders moet doen! maar goed, alles met mate, dan kan het allemaal niet zoveel kwaad. als ik me bedenk hoe vaak ik ondersteboven in de sneeuw heb gelegen kan de beeb blijkbaar wel wat hebben :D

en nu snap ik die 4 weken idd! goede theorie joan, die kan ik wel accepteren, want als het alleen om 2 weken vanaf je ongesteldheid is, zou ik al 6 weken zwanger zijn ;) hihi. wow, bijna 4 weken dus. wanneer werden jullie misselijk :)

het werpt meteen wel dilemma's op wat betreft werk: ben aan het 'azen' op een nieuwe baan met mooie (doorgroei)mogelijkheden per half juni, maar geen idee of ik daar wat vastigheid heb verder.. en of het handig is om tijdens een zwangerschap met een nieuwe (stressvolle) baan te starten! maar goed, die baan heb ik nog niet eens dus waar maak ik me druk om. eerst die eerste weken maar eens goed doorkomen!

mooie kamer joan, had die foto idd op de site zien staan! erg mooi! dat maakt de voorbereidingen des te leuker als je het al in huis hebt!

hele fijne zaterdag

3. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Mooi kamertje Joan! Ik hou zelf ook erg van wit. Wanneer wordt ie bezorgd?
    Kara ga jij het eigenlijk al aan mensen in je omgeving vertellen of vind je dat nog te vroeg?
    Rica het hartje nog gehoord?

Zwanger en een nieuwe baan.. Zelf ben ik per 1 feb bij een nieuwe baan begonnen (toen was ik 6 weken zwanger). Ik geloof niet dat ik het stressvoller heb gevonden dan wanneer ik niet zwanger was geweest. Of doel je meer op het solliciteren? Ach ja het leven staat niet stil als je zwanger bent. Dus als je de baan erg graag wil hebben.. zou ik ervoor gaan. Je moet wel rekening houden met het opnemen van ouderschapsverlof; je moet minstens 1 jaar werken bij een werkgever om van deze regeling gebruik te mogen maken. In mijn geval bleef ik onder dezelfde werkgever werken dus maakte het niet uit.
    Maar goed misschien ben ik geen goed voorbeeld omdat mijn zwangerschap is mis gegaan ;) Maar we weten dat dat niet van de evt stress kwam.

Ik zou nu op 3 dpo zitten; en hou ik mijn Nod op 14 april. Spannend! Toch hou ik er rekening mee dat mijn ei nog niet is geweest (of er helemaal niet is deze maand) en klussen we nog maar even door denk ik. Is ook geen straf ofzo :D
    doeg!

4. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Kara, het is ook niet niks wat je moet gaan beseffen! Dat duurt nog wel even. En je hebt gelijk al zorgen over je kindje, had dat ook niet zo snel verwacht, maar het is wel zo! Tja, wat betreft die baan je kan het altijd proberen! Nee heb je en ja kan je krijgen! Zekerheid heb je tegenwoordig toch nergens meer. Je moet doen wat voor jou goed voelt.... Maar wel lastig!

Babette, gewoon lekker blijven klussen idd! Je weet het nooit! Ga voor je duimen, 14 april! Spannend hoor......

De kamer wordt niet aankomende vrijdag maar de vrijdag daarna bezorgd! Ik heb verder ook veel witte meubels! Lekker fris.

Vandaag geklust, letterlijk! En met de hond gefietst. Nu ben ik moe, lekker avondje bank hangen!

Ik weet eigenlijk niet meer vanaf wanneer ik misselijk werd. Ik weet alleen nog dat het vanaf week 10 erger werd! Ik had vanaf de dag van mijn eisprong pijnlijke borsten! Maar het is natuurlijk voor iedereen anders, hoop dat jij nergens last van krijgt!
    X

5. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Hoe is het vandaag bij jullie?

ik zie dat je temp vandaag weer íets is gezakt Babette? je temperatuur kaartje is nog niet geheel overtuigend, dus goed dat je lekker doorklust en vooral: dat het ook leuk is! met je NOD op 14 april heb je in ieder geval een afteldatum en als je merkt dat je lichaam nog een andere koers vaart, ben je iig goed aan de klus.

bedankt voor het relativeren van de banenjacht :) er zitten inene allemaal "wat als, en wanneer vertel je het dan en hoe moet dat dan' enzovoorts in mijn hoofd. maar het is zoals jullie het zeggen: het leven gaat gewoon door en als ik kans maak, maak ik kans! dan zie ik dan wel of en hoe ik het ga regelen. ik heb wel gehoord dat je op tijd moet zijn met kinderopvang regelen, maar wij weten echt niet precies nog hoe en wat. maar goed, eerst morgen maar eens naar de gyn bellen en dan zien we het verder wel.. 'slaakt een zucht van verlichting'. bevalt jouw nieuwe baan je eigenlijk Babette? en hoe is het eigenlijk met je kat (die moest naar de dierenarts een keer meen ik me te herinneren...?).

alle boeken die al een tijdje in de kast staan, heb ik er vandaag maar eens uitgehaald. en dat levert meer vragen dan antwoorden op geloof ik :) hihi maar wel goed om te lezen allemaal.
    doen jullie dagelijks bekkenbodemspieroefeningen? en hebben jullie je sportritme aangepast?

hoe gaat het met de moeders voor moeders joan? ben je al bijna klaar ermee? en aftellen naar volgende week vrijdag :) of: kamer opruimen voor volgende week vrijdag zodat de meubels er in passen ;)

hele fijne zondag!

6. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Hi!
    Thanks voor het meekijken Kara. Nee mijn temp stijgt nog niet overtuigend. Morgen moet ie niet verder zakken want dat maakt een eisprong ongeloofwaardig op 1 van de afgelopen dagen.. Vandaag 0,1 graad gezakt. Nog geen ramp.
    Leuk he fantaseren en plannen van kamertjes enzo. Ik heb in mn hoofd het babykamertje al gemaakt! De kamer heeft die bestemming al sinds de verhuizing bijna een jaar geleden ;).
    O met mn kat gaat t weer goed; een onschuldig maar pijnlijk abces op haar rug. Is gebarsten (lekker..) en nu dus weg.
    Heb je het al mensen verteld Kara?
    Leuke banner!

Allemaal een fijne zondag! Ik ga zo effe langs mn vader. Jullie leuke plannen?

7. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    he,
    temp idd morgen maar afwachten. maar (net als je kat..?) kan ie rare sprongen maken. fijn dat je kat het goed maakt, hoewel een gebarsten abces niet heeel lekker klinkt :S

vrijdag heb ik het meteen aan mijn twee beste vriendinnen verteld, die waren ook op de hoogte dat we het aan het proberen waren. ze waren allebei heel erg blij voor ons, maar met een vriendin hebben we altijd gehoopt dat we ooit samen zwanger konden zijn. haar situatie laat het nu niet toe, waardoor het samen lachen maar vooral ook samen huilen was. dat kom je er maar achter dat het ook voor je omgeving een (grote) verandering zal zijn.

verder wachten we nog met vertellen, zeker tot na de 8 weken denk ik, of als we het niet langer stil kunnen houden haha

was het leuk bij je vader?

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Hey kletskouzen! haha had even wat te lezen haha

jaaa hartje weer gehoord....heerlijk! jij dan joan!???? je moet heel laag zoeken.

kara verwisselen van baan, weet niet, lastig. weten ze dat je zwanger bent? je hoeft het niet te zeggen maar denk niet dat erg blij zullen zijn. Krijg je dan een jaar contract? stel dat je na dat jaarcontract dus geen verlenging krijgt, kun je je dat veroorloven? maar als je je oude baan echt niks meer vind zou ik er voor gaan...maar blijft lastig ja. ben je er al over uit???
    Ik ben blij dat ik wat vastigheid heb, maar mocht ik zonder komen te zitten heb ik wel een potje waarmee ik even voorruit kan :)

mooie kamer joan!!!! ik ben er nog niet over uit...zien wel!
    we gaan volgend weekend eerst de grote schoonmaak houden ;)
    alle keukenkastjes en ach je kent het wel he!

Babbette hoe gaat het!!! had je je ei nou gehad?????

9. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Yes yes yes vandaag een temp stijging. Dus toch een eisprong gehad?? We"ll see! Joan en Rica alweer 14 weken ver, gaat snel!

10. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    babette, wat ontzettend spannend weer!! Ben echt druk aan het duimen. Vind dat we nu allemaal wel zwanger mogen zijn. Je had toch een pendel voor April? Hoop dat die dan uit komt!

Dat moeder voor moeders is nog twee weken ongeveer. ben ik wel blij mee hoor want begint toch een beetje mijn neus uit te komen! Steeds in een kan plassen!

Mooie banner Kara. Ik vind het erg leuk om gelijk te kunnen zien hoe ver je bent. Wat een fijne reacties van je vriendinnen. Jammer dat het plan om samen zwanger te zijn niet door ging, maar het hangt met zoveel dingen samen dat het eerder mazzel is om tegelijk zwanger te zijn.

Ik vind de weken ook echt snel gaan, alweer 14 inderdaad. Ik heb er alweer een kwart op zitten! Gisteren wel last van steken in mijn buik. Dat is dan toch wel even spannend. Maar als je logisch na gaat denken is het natuurlijk niet heel vreemd aangezien je buik groeit. Maar toch.....

Kara heb je de gyn al gebeld? Wanneer heb je afspraak?

ik doe trouwens geen bekkenbodemspieroefeningen hoor en heb mijn sportritme ook niet aangepast. Ben geen topsporter dus kan niet echt kwaad denk ik. Wel luister ik naar mij lichaam, ben eerder buiten adem. Ik wil rond 5 maanden op zwangerschapszwemmen en misschien joga. denk dat dat voorbereiding genoeg is. Ik geloof dat je met sporten vooral aan moet houde dat je niet je rechte buikspieren traint, alleen de schuine en dat je niet ineens meer gaat doen dan je gewend bent.

Rica, ik heb niet meer geprobeerd naar het hartje te zoeken. Heb net die echo gehad en dat was even bevestiging genoeg voor mij. Ik weet ook vrij zeker dat ik hem niet ga vinden omdat de baby bij mij erg diep ligt. Werd vorige keer zelfs bij de echo bijna naar huis gestuurd omdat hij niet goed lag en ze dus niet kon zie wat ze moest zien, ook niet inwendig. Gelukkig draaide hij zich. Ik heb trouwens ook gelezen dat die straling van de angelsound niet heel goed is voor de baby, dus dat je het eigenlijk niet te vaak moet doen. Stond ook in de gebruiksaanwijzing. Nu weet ik niet of dat zo een vaart loopt maar probeer het dus eigenlijk zo min mogelijk te doen zelf. Wel fijn dat jij hem elke keer kan vinden! Is toch elke keer weer een heel mooi moment om het hartje te horen.

liefs

11. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Hai,
    Ben ik weer even. Weinig te doen op het werk.
    Vandaag kramp in mn onderbuik! Ik ben er blij mee want dat had ik voor mn zwangerschap ook! Hadden jullie daar ook last van voor je nod? Waar hadden jullie last van?
    Kara wanneer heb je je 1e echo, weet je dat al? En heb je kwaaltjes?

Druk bezig met vakantie plannen. Volgende maand is het al zover! 3 weken geen zp, dat is echt afkicken..
    Xx

12. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    dus je herkent wel dingen die op een zwangerschap zouden kunnen wijzen babette?? Nog 10 dagen dan weten we het!

Ik had vanaf eisprong last van gevoelige borsten. Ging ook niet meer over. Is nu trouwens wel wat minder, maar zet af en toe nog op. Ook had ik een week na eisprong last van menstruatie pijnen. Heeft ook een aantal weken aangehouden. En ik heb een blaasontsteking en schimmelinfectie gehad, schijnt toch ook bij zwangerschappen voor te komen. Ook een nacht bloed in mijn plas. Dacht toen dat dit kwam door mijn blaasontsteking, maar misschien is dat innesteling geweest. Oh, en ik heb vanaf eisprong drie dagen erg last van mijn onderrug gehad, maar had dan toe ook gewijd aan de blaasontsteking. Dat weet ik u niet meer zo zeker. Bij iedereen verschilt dat natuurlijk maar denk dat jij jouw klachten nu wel kan herkennen? Het is balen maar je kan niks anders da afwachtten.

x

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    halloo
    Nou met de angelsound komt er geen straling vrij alleen wel met een echte echo waar je naar gaat kijken...zei mij vk vandaar dat ze hier ook elke 4 weken naar het hartje luisteren i.p.v kijken.
    Ik heb dat nog nagevraagt aangezien ik geen schade wil aanrichten...maar nu begin ik te twijfelen haha!

Ik heb mn eerste aankopen gedaan....ik zag al heel lang zo'n lief setje hangen en nu heb ik hem toch lekker gekocht!!
    Ook een bebe-jou badje (bronze) lijkt op zilver gekocht met pompjes, thermometer en slang. moet alleen nog even de standaard hebben alleen die hadden ze niet meer vandaar de laatste dus weer eens korting :) erg ben ik he!!
    zoek nu dus alleen een bebe-jou standaard, maar pfff wat zijn die in de winkel duur (34,95).

Ik ga vanavond weer eens een buikfoto maken alleen denk dat er weinig verschil is te zien maargoed ik zal ze eens vergelijken!!
    joan kom jij ook nog met 1?:)

Babbette wat spannend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zou wel heel leuk zijn....

kara geloof je het al!???
    fijn van de reacties mijn vriendinnen zijn mij erg tegengevallen en dan druk ik me nog zacht uit. 1 is wel lief en verzameld van alles voor mij vanwege haar opleiding.

joan ik heb ook steken en soms ongie krampen maar idd denk ook dat dat ook met groeien te maken heeft :)

14. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    wat een gezelligheid hier!

Babette, yess!! wat fijn van je temp stijging!! en wat fijn van je symptomen, zeker dat je het herkent... so far so good! of in ieder geval zeer hoopvol. Met al die hoop en draaiende duimen hier kan het bijna niet missen ;) maar goed, afwachten is het enige wat je kan doen.
    zoals je weet heb ik helemaal niets gevoeld voor mijn NOD (nu nog steeds niet trouwens), dus daar kan ik je weinig bij helpen.
    en waar gaat je vakantie heen?? heerlijk vooruitzicht!

@hier: vandaag gyn gebeld en 10 mei kan ik terecht voor eerste echo (pff duurt nog lang!).
    verder ga ik gewoon proberen om die baan te krijgen.. dan zie ik wel hoe het loopt. als ik na dat jaar geen verlenging zou krijgen, dan vind ik (hoop ik ;)) wel weer ander werk. in mijn huidige functie ben ik niet geheel tevreden, maar kan ik het ook prima blijven doen als die nieuwe baan niets wordt. kortom: ik ga er gewoon voor en werp jullie wel dilemma's toe als ik niet meer weet wat ik moet doen :D

ik merk dat ik vandaag weer een stuk gelukkiger ben (besef het meer). Vriendlief zit in het 'hoe werkt mijn baby' boek te lezen (mooi cadeautje he ;)) en ik heb een zwangerschapsdagboek gekocht. voelde een behoefte om mijn ervaringen op te schrijven, ook voor de toekomstige beeb!

die banner vind ik ook wel handig, zie je tenminste hoeveel weken ik ben!

de spulletjes worden wel verzameld bij jullie :) het huis stroomt langzaam vol..
    nou, als ik de lijst in dat boekje zie staan van wat je allemaal nodig hebt, is dat echt een hele waslijst! marktplaats maar eens af gaan struinen..

oo we gaan nu even een ommetje maken samen.. fijne avond!!

15. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
  16. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Rica, ik weet ook niet wat je allemaal wel en niet moet geloven hoor wat dat betreft! Volgens mij wordt alles als slecht gezien voor de baby. Weet alleen dat het op de gebruiksaanwijzing stond maar denk ook dat ze dat schrijven om zichzelf in te dekken zeg maar! Ik ga hem alleen gebruiken als ik die onbedwingbare behoefte weer krijg, hi. Heb volgende week woensdag afspraak bij verloskundige en dan gaan we weer hartje luisteren. Kijk er wel naar uit! Als jouw verloskundige zegt dat het geen kwaad kan Zou ik daar van uitgaan als ik jou was. Dat is de deskundige en zij weet waar ze over praat.

Ik zal morgen avond even foto maken maar denk ook niet dat er veel verandering te zien is. Ga jij ook een startfoto maken kara?

Fijn dat het idee een beetje aan hetbezinken is kara en jullie er nu ook lekker van kunnen genieten! 10 mei echo? Dan ben je 10 weken toch? Hoe laat? Ik heb dan ook echo om half 8, in de avond, geloof ik!

Leuk rica dat je al wat spulletjes hebt gekocht! Mag nu ook toch? Vind dat wij ons heel goed ingehouden hebben! En die standaard is idd duur he!, voor een stom stukje gebogen pijp! Helemaal niks leuks of moois aan.

X

17. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Ik zat trouwens net te denken dat wanneer de angelsound echt schadelijk zou zijn voor de baby deze helemaal niet verkocht zou mogen worden in Nederland! Hoop dat je je niet teveel zorgen bent gaan maken rica want dat was noet de bedoeling. Vertelde alleen wat ik gehoord had!

18. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Hoi meiden,
    Leuk dat je voor die baan gaat Kara! Spannend. Dus ook al op zoek naar babyspullen? Ga je al spullen aanschaffen of wacht je nog? 10 mei lijkt nog zo ver weg he? Mag je niet eerder een echo omdat je al in het medische circuit bezig was? Ik heb er nog over nagedacht maar vind het zo wonderbaarlijk dat je net voor Clomid zwanger bent geraakt! Hoe toevallig is dat wel niet. Dat moeten jij en je partner vast veel tegen elkaar zeggen.
    Geen idee of angelsound schadelijk is. Ik denk niet dat ik er 1 zou aanschaffen. Anders zou ik elke dag gaan luisteren denk ik!
    Vandaag een rotstemming; gisteravond ook al. Of het nou van de hormonen komt die in de war zijn of dat het me allemaal niet snel genoeg gaat; ik weet het niet. De DPO dagen kruipen iig voorbij.. Vandaag weer lichte daling in temp.
    We gaan naar amerika dus lekker ver weg. Heerlijk!
    Fijne dag nog,
    X

19. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    babette, vervelend van je stemming maar ik vind het wel begrijpelijk hoor. ik weet dat ik de tijd na de ovulatie ook erg lang vond duren. Het komt denk ik ook doordat je er dan ook niks meer aan kan doen behalve afwachtten. En jij vertelde al dat je graag de regie hebt. tja, dat heb je in dit geval absoluut niet. Is een lichte daling in je temp erg? In principe niet toch als hij maar niet verder gaat zakken?

Wel lekker naar Amerika zeg! Moeten jullie even heerlijk van gaan genieten. Er even gezellig tussenuit met zijn twee. Zal inderdaad even wennen zijn geen zp maar aan de andere kant heb je waarschijnlijk genoeg afleiding, hi! ik kijk ook erg uit naar mijn vakantie. Nog 5 weken geloof ik.

x

Deel Deze Pagina