jaaa kara die is het!!!!!!!!!!!!!!!! gaaf he, haal je hem voor mij op??tis een beetje ver weg hahaah~! Joan nee maak me geen zorgen maar omdat ik vorige keer zo vroeg van goh kunnen we niet stiekem kijken naar de baby maar nee die straling zou niet goed zijn en het luisteren wel...naja ik luister nu ook minder maar soms dan heb ik daar even behoefte aan ) iK HEB ZOOOOOOOOOOOOOOOOO'N ZUURBRANDEN! buikpijn en rugpijn! ik ben vanacht wakker geworden van de kramp/steken of waar het eigelijk maar op lijkt...en toen die zuurbranden pffff Ik hoop dat ik vanacht heerlijk ga slapen hoor joan ik ben benieuwd naar je foto!!!
Bekijk bijlage 142129 Hierbij mijn buik. gebeurd niet zoveel meer geloof ik. Ik heb ook last van steken/krampen in mijn buik hoor rica. Vind het wel fijn om te horen dat jij hier ook last van hebt. Het zal allemaal wel normaal zijn maar toch maak je je best snel zorgen. (ik ten minste wel). Vind krampen in mijn buik toch een beetje eng. Hoop dat je vannacht weer lekker slaapt.
Dank je wel babette. Krijg nu ook reacties van mijn omgeving dat je het echt begint te zien! Dat is toch wel leuk om te horen! Fijne avond allemaal
zeker mooie buik joan! het is al echt een zwangerschapsbuik gewoon (duh, je bent ook zwanger )! in de boekjes lees ik dat het pas bij 16 kan komen, maar dit is veel leuker . en leuk dat we 10 mei allebei een echo hebben! maar volgende week heb je ook weer een afspraak, wat fijn al die afspraken..! ik kon helaas gewoon niet eerder terecht, ben dan 9+1 week. afwachten dus maar. ik denk dat het dan 'echt gaat beginnen' omdat het nu nog steeds alleen maar op een 'streepje' gebaseerd is allemaal. babette, vandaag temp weer wat hoger zie ik.. mooi zo! dat geeft de mens hoop... maar dat de dagen voorbij kruipen, zonder dat je zelf er iets aan kan doen, is gewoon tergend. heb je (leuke) afleiding deze week? nog last van de symptomen? ooo, ik hoop het echt zo voor je..! het is zeker echt bijzonder dat ik niet aan de clomid hoef. wat we vooral veel tegen elkaar zeggen is: vreemd is dit toch! ik ben ook wel veranderd in zijn ogen, ineens ben ik een zwangere vrouw geworden. en dat is best ingrijpend allemaal. maar goed, we zijn allemaal ooit ter wereld gekomen, dus zo vreemd is het misschien ook weer niet.. maar ik besef me wel dat we aan een 'life-event' zijn begonnen nu hoe is dat voor jullie?? worden jullie ook wel eens overspoeld door alle angsten van het ouderschap? ik houd jullie op de hoogte van de baanhunt! en met spulletjes aanschaffen valt het wel mee, zat meer gewoon beetje te kijken naar wat er allemaal is! hebben jullie zo'n gratis box aangevraagd? rica, lekker geslapen vannacht?? wat vervelend van je symptomen :S... maar wel fijn dat je soms even kan luisteren naar je kleine! zo, weer even genoeg bijgekletst voor nu hopelijk een fijne, snel voorbijgaande dag! x
He meiden, Jaja weer een stijginkje in mijn temp; stapsgewijs stijgt ie nog steeds! Ik geloof dus wel dat ik een eisprong heb gehad. Of ik ook weer zwanger mag zijn..? De tijd zal het leren. Afleiding doet goed ja, morgen vrije dag dus ga mezelf maar lekker bezighouden. Vrijdag een feestje, zaterdag etentje en zondag een kinderverjaardag. Vannacht droomde ik dat ik een test had gedaan waarop stond: 17-20 weken zwanger, haha! Kun je nagaan hoeveel ik ermee bezig ben. Ik wil niet voor mn nod testen omdat het net erna nog zomaar mis kan gaan. maar vind het moeilijk! Eerst maar eens zorgen dat ik niet ongesteld wordt voor die tijd. Naast een zwaar gevoel in mn onderbuik en krampjes geen symptomen. Genoeg over mij. Vervelend zeg van dat maagzuur Rica! Ik mocht Regla innemen ertegen (drankje). Niks voor jou? Vanillevla schijnt ook te helpen. Joan nog zo misselijk? 10 mei is een grote dag dus! Dan ben ik helaas al op vak dus zal het later meekrijgen. Rica wanneer mag jij weer? Gaan jullie nog buikfotos maken Rica en Kara? Ga jij aan Moeders voor moeders meedoen Kara?
ik 1 dag na mn nod..volgens mn ticker dan...wanneer is jou nod babbette??spannend meid, ik ga duimen! ik heb lekker geslapen alleen slaap ik toch anders....lichter en sneller wakker en vaker plassen en dan die zuurbranden. achja het is voor een goed doel en kom er nog behoorlijk goed vanaf (afkloppen). ik mag 18 april weer maar dan alleen luisteren naar hartje... ik wil graag ziieeeeeen!! dan ga ik bellen voor de 20 weken echo! ik twijfel of ik wil weten wat het wordt.....75 % zegt nee...maar soms denkik ach wat maakt het uit is makkelijk!!! mn man wil het zeer zeker weten maar lot licht in mijn handen haha! jullie dan? jij wel he joan??? Kan vanaf 16 weken jij dan kara willen jullie het weten? en babbette zou jij het willen weten!??? Ik wil wel in het ziekenhuis bevallen, ik ben een piet lut namelijk! ik wil niet dat de buren mij kunnen horen krijsen, ik wil geen gesmeer en gestof in mn slaapkamer en denk dat ik rustiger ben ik een ziekenhuis waar ik mij kan uitleven haha..ja gek mens ben ik! buikfoto
zo zie je het idd goed hoe mooi je buik is gegroeid! hij lijkt bij 10 weken wel groter dan nu! haha. er verandert toch wel een hoop in je dagelijkse ritme.. je bent nu al alerter aan het slapen. ben je zometeen snel wakker als de kleine je 's nachts nodig heeft (en ) . jouw man geeft dus aan jou de keuze of jullie het geslacht willen weten...? helemaal zelf weten natuurlijk, kan me voorstellen dat het 'knaagt' . wij willen het allebei zeker wel weten, meer ook om onthutste gevoelens te voorkomen. ik heb wel gehoord en hier gelezen dat wanneer je een sterk vermoeden hebt wat het gaat worden, en dit anders uitpakt, het niet niet-welkom is (uiteraard), maar dat het toch enorm omschakelen is. áls ik dus een sterk voorgevoel ontwikkel en het blijkt anders, lijkt het me fijn om daar tijdens de zwangerschap al aan gewend te zijn! plus dat het 'praktisch' is en je het tegenwoordig ook kán weten. maar vind het ook wel spannend als je het niet zou weten hor! babette, duimen voor je NOD. kan me zeker voorstellen dat je wil wachten met testen. ik zou idd ook proberen om je NOD minimaal af te wachten.. áls het raak is, is het toch wel raak. en ik kan me voorstellen dat hoe vroeger je dat zou weten, hoe langer je je zorgen kan maken of het deze keer wel goed gaat. en als het voor die tijd mis gaat, kan je het maar beter niet weten....? ik las wel in mijn zwangerschapsboek dat de kans gewoon erg groot is dat het een tweede keer in een keer goed gaat (geruststellend?). gaaf btw dat je naar Amerika gaat!! moet je wel ontforummen is lastig kan ik je vertellen . maar vakantie en zwanger raken schijnt een goede combinatie te zijn mijn eten staat klaar, dus aan tafel (nouja, een plekje opschuiven ). tot snel weer! (ik ben echt ontzettend hyper vandaag!!) liefs!
ja ik dacht al dat mn buik aan het krimpen was maar dat kan dat je darmen nu niet meer gaan opzetten maar nu je "echte buik" begint....heb het ook maar gelezen hoor!! ja kara sommige mensen willen het gewoon weten en ach misschien is het wel handig maar ik hou van een verassing jongen meisje het maakt me niet uit... bij een meisje ga ik voor het roze en veel paardestaartjes en een jongen is gewoon heel stoer hahaha
Goeiemorgen! Wij willen het ook weten. Omdat het praktisch is en je inderdaad je erop kan instellen (mentaal). Nog steeds hyper Kara? Op hoeveel na Nod zat je uiteindelijk bij het testen? Hier niks te melden. Temp even hoog als gisteren! Fijne zonnige dag!
Hoi allemaal, is iedereen het weekend vrij? Als het goed is wordt het heerlijk weer. Ik ben een weekendje weg met schoonouders. Kijk er wel een beetje tegenop omdat ik me niet echt lekker voel. Al drie dagen beetje ziekjes, hoofdpijn, misselijk, steken in buik diarree en ontzettend moe! Bah, weet niet of het van de zwangerschap komt of dat het gewoon een buikgriepje is. Zag gisteren ook erg wit volgens mensen om me heen. Me dus ook net ziek gemeld op mijn werk, had eigenlijk slaapdienst. Vin dik wel lastig omdat ik anderen niet wil lastig vallen met mijn zwangerschap! babette, dat was best een confronterende droom zeg. (bijna soort nachtmerrie??). Je bent gewoon druk bezig met verwerken. Gaat zelfs door in je slaap! aan de ene kant heel vervelend lijkt mij maar aan de andere kant ook heel goed denk ik! Ik mocht op donderdag testen en heb uiteindelijk de maandag daarvoor getest. Kon niet meer wachten na al die zwangeren ! Maar het verstandigste is natuurlijk gewoon op of na je NOD want als de test voor je NOD negatief is kan het nog alle kanten op. als je dus direct zekerheid wil hebben zou ik mijn NOD afwachten. Maar dat is rationeel gezegd. Kara, ik had mijn eerste echo ook met 9 weken en 1 dag. Wat grappig. Vond het zelf wel op een goed termijn. had niet zo erg last van het moeten wachten. Maar als je je kindje ziet, dat is echt zo een leuk en bijzonder moment. Wij waren er allebei echt even stil van. Ik heb woensdag inderdaad weer een afspraak maar dan bij mijn verloskundige. Zij gaat allen aar het hartje luisteren. Hoop wel dat ze het kan vinden, denk dat ik anders wel een beetje zenuwachtig wordt. Heb zelf gisteren even de angelsound weer geprobeerd maar kan niks vinden. Hij is ook nog stuk gegaan, stom ding! Ik heb ook de gratis zwangerschapsbox aangevraagd maar die krijg je pas ergens rond de 8 maanden ofzo. Dus dat duurt wel even. Ik zat me al steeds af te vragen wanneer ik hem nou eens kreeg. Ik ken die gevoelens van angst voor het ouderschap wel een beetje hoor Kara. Ik maak me er af en toe wel druk over of ik wel een lief kindje krijg. Zou het zo erg vinden als ik een kind zonder geweten krijg oid. Pffffff, waar je je al niet druk om kan maken. Heb daar zelfs een nachtmerrie over gehad. Ik denk dat het ouder zijn vanzelf wel gaat komen trouwens. Zal wel even wennen zijn maar in het begin heb je natuurlijk hulp en dan ga je vanzelf je kindje leren kennen. Maak me zelf meer druk over de dingen die ik niet zelf onder controle heb. Maar probeer dat wel los te laten omdat ik er toch niks aan kan veranderen. Kan me wel voorstellen dat het heel erg vervelend kan zijn wanneer je baby maar blijft huilen terwijl je alles al geprobeerd hebt. Volgens mij ga je je dan wel snel druk maken om je kindje en twijfel je dan ook wel eens aan je kunde als ouder. Daarbij denk ik dat je sowieso niet alles goed gaat doen als ouder. Hoe goed je bedoelingen ook zijn het zal niet altijd zo uitpakken als jij gepland had. Als je ergens geen controle over hebt......................ha ha. Dat wordt wat voor ons. Mooie buik Rica heb je al. Mijn buik is nu trouwens ook minder groot dan rond de 10 weken hoor. Zal idd wel met darmen te maken hebben gehad. Wij willen ook niet weten wat het wordt. Vinden de verrassing ook erg leuk. Ben wel benieuwd hoor, ook naar hoe het eruit zal zien en of het op mij zal lijken. x
he lieve meiden! hoe is het met jullie? zwaar weekend voor de boeg joan... !! of het nou aan de zwangerschap ligt of niet, is er wel begrip voor het 'ziek zijn'? of vind je het zelf lastig om anderen tot last te zijn ermee... hoe vervelend ook: ziek is ziek! je zorgen klinken bekend! haha. heel normaal om je dat soort dingen dus af te vragen. ik hoop maar dat we allebei een beetje een klik hebben met ons kindje.. zucht. time will tell! wel leuk dat je ook bij 9+1 weken je eerste echo had! aan de ene kant wel ver weg nog, maar ook wel veilig.. tot die tijd nog even wennen! positieve test was bij mij ongeveer 1/2 dagen na NOD (luteale fase wisselde nogal, dus niet helemaal zeker). maar had achteraf gezien wel veel eerder kunnen testen en wel 'braaf' gewacht. wij hebben wel een flink baalmoment: we komen net thuis (waren uit eten geweest) en er lag een kaartje in de bus van de moeder van een van mijn beste vriendinnen die ik het vrijdag meteen verteld heb!!! een felicitatiekaartje met een babietje erop!!! terwijl ik mijn vriendin heb verteld dat ik het ALLEEN aan haar en mijn andere vriendin zou vertellen en verder geheim wilde houden. Nu snap ik best dat ze zoiets groots (en moeilijks voor haar) met haar moeder wil delen, maar zorg er dan iig voor dat wij daar niets van merken en dat het geheim blijft verder!! ik vind het echt enorm vervelend. mijn vader woont in dezelfde stad en nu zijn zij de eerste die ons ermee feliciteren terwijl onze eigen ouders het (nog lang) niet weten!! zo, sorry hor, ben gewoon even stoom aan het afblazen!! (en jemig, dit soort stomme situaties kan je dus krijgen.. en ik maar denken dat bevallen lastig is ) ik heb mijn vriendin net meteen geprobeerd te bellen, maar ze neemt niet op. kan het dus niet nu bespreken. WAAAH vind het echt erg. ook zo'n confrontatie zo'n kaartje als je zelf nog zo in onzekerheid zit. het zal wel weer loslopen, maar ben geloof ik echt een beetje boos dat het zo uit handen gegeven wordt.. ga maar lekker slapen zometeen, en even knuffels halen bij mijn vriend
Argh dat meen je niet Kara. Het is lief bedoeld van die moeder maar kan me voorstellen dat je baalt. Zeker als je ouders het nog niet weten. Ik zou me best belazerd voelen door mn vriendin ook.. Heb je haar al gesproken? Voel je je al wat beter Joan? Hopelijk heb je toch een leuk weekend. En tja ziek is ziek inderdaad.. Gister heerlijk geshopt (altijd een goeie afleider). Cadeautjes en kleding. Zit weer kiplekker in mn vel de afgelopen dagen. Geen echte symptomen meer. Wel nog een stabiele hoge temp. Dat geeft hoop! Uitgaande van mn vorige cyclussen zou ik dit weekend ongesteld moeten worden. Maar omdat mn ei wat later geweest lijkt te zijn hopelijk nu een paar dagen later. Of helemaal niet (9 maanden)! Oow ik hoop het zo. Voor wat het waard is: ik heb er wel een goed gevoel over Kus
He willen jullie even meedenken? Ik heb het idee om morgenochtend een test te doen. Om die vervolgens met een test te kunnen vergelijken die ik over een week doe. Ik heb voorheen nl clearblue plus gebruikt maar ik lees daar negatieve verhalen over (vals positief enzo). Dus als ik nu een ander merk zou gebruiken zou ik niet kunnen vergelijken. De test moet immers donkerder zijn dan eerdere testen om uit te kunnen sluiten dat hcg nog van mn vorige zwangerschap is. Het is dus belangrijk dat ik 1 en hetzelfde merk gebruik. Hm snappen jullie? Ik ga trouwens dan kruidvat 2 voor 5 euro kopen. Ik ga er dan dus vanuit dat (mocht ik zwanger zijn) mijn hcg tussen nu en een week stijgt en de test dus donkerder zou moeten kleuren. Dat is toch juist? Hcg verdubbelt toch om de 2 dagen? Is het handig denken jullie?
Sorry heb jullie advies niet afgewacht En ook maar de test gedaan. Zien jullie het lichte streepje? Kan dus nog van miskraam zijn. Nu maar hopen dat menstruatie uit blijft en ik nog een test kan doen en die donkerder is!
wijsneus wilde net gaan zeggen dat je het volgens mij goed hebt bedacht allemaal toen ik je foto zag!! ik zie het lichte streepje ook maar we gaan pas echt juichen als het donkerder wordt (want dan maak je opnieuw HCG aan en is het niet meer een rest van wat nog in je lichaam zat, zeg ik dat goed?)!! het verdubbelt idd per dag, mijn testen zijn nu echt heel donker. ik ga wel een 'positieve-test-dansje' doen hier, goed, want jeetje wat spannend dit ook! wat zegt je eigen gevoel? zwanger? (het zou echt fantastisch zijn he, meteen weer raak!). sowieso heel fijn dat je je afgelopen dagen veel beter voelt! ik heb mijn vriendin inmiddels gesproken en het blijkt dat zij ook niets van het kaartje af wist, maar haar moeder dat gewoon heeft gedaan. snappen doe ik het niet helemaal, want het is toch niet vreemd dat je het nog niet van de daken schreeuwt als de embryo amper 3 weekjes oud is... maar goed, wel even uitgepraat enzo en dat kaartje ga ik gewoon ergens ver uit zicht plaatsen (of verscheuren)! ik gun het hun gewoon niet om ons als eerste te kunnen feliciteren, daar komt het beetje op neer geloof ik. dat horen mensen die dicht bij me staan te doen wanneer wij beslissen om het te vertellen! nou, goede avond, wanneer ga je weer testen.. want daar hoef je niet een week voor te wachten. elke dag verdubbelt het, dus morgen weer ? of overmorgen dan
Ohhhhh......babette!, wat ontzettend spannend! Je hebt toch al een keer een test gedaan die wit was na de miskraam? Ik hoop zo voor je dat je weer zwanger bent. Zie iig duidelijk een streepje! Zo was die van mij ook drie dagen voor nod! Wat is jouw gevoel? Reageer dit weekend verder niet veel omdat ik weekendje weg ben en geen computer heb, doe alles op mijn bb en dat beeldscherm is niet erg groot! Maar kon dit echt niet negeren!! X
Ja ik vond het ook wel slim bedacht van mezelf . Helaas zegt deze uitslag nog niets. Ik had eerder zo goed als negatief getest maar met clearblue. Kruidvat schijnt gevoeliger te zijn. Dus die zou hcg van de miskraam miss nog op kunnen pikken. Als het van een nieuwe zwangerschap zou zijn zou het vruchtje al ingenesteld moeten zijn (kan wel, op 9 dpo). De test zal dan dus echt donkerder moeten worden. Ik wil het echt zeker weten dus probeer pas over een paar dagen te testen. Zal wel moeilijk worden! Overigens wel met middagurine getest en clearblue met ochtend. Pff nou ja voorspellen gaat gewoon niet; ik zal t moeten afwachten! Goede vrienden van ons zijn zwanger van een 2e hoorden we vanavond. Wel lief want ze voelden zich bezwaard om t ons te vertellen. Ben echt blij voor ze! Maar gun t mezelf ook zo Ga een beetje weemoedig slapen. Fijn weekend,x