gestopt met pil in okt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Babette81, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Helaas vandaag ongesteld geworden :(
    Ach het was ook wel te mooi om waar te zijn, 1e keer meteen al raak. Nette cyclus van 29 dagen. Maar wel een korte luteale fase van 12 dagen als ik fertility friend mag geloven.
    Mijn lijf was er kennelijk niet klaar voor. So be it. Maar jammer!
    Wel blij dat ik weer een ritme heb in mn cyclus. Dat is ook wat waard.

Bedankt iig voor de steun!

Gister met mn vriend besproken dat ik ook wel obsessief ermee bezig ben. Miss is dat ook niet gezond. Zit erover te denken om hier op ZP minder of even helemaal niet te komen. In vakantie sowieso niet maar miss moet ik daar bewust voor kiezen. Ik weet t nog niet. En dan bijv weer terugkomen als ik zwanger ben.
    En zal ik met tempen doorgaan? Eigenlijk doe je dat pas als het niet lukt om zwanger te raken volgens mij. Dan adviseren artsen dat. Dus miss ook maar mee stoppen.
    Wat denken jullie?

Blij dat je je beter voelt Joan!
    Xx

2. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    babette, wat ontzettend jammer dat het niet zo mocht zijn deze ronde. Ik had het je zo gegund om weer zwanger te zijn!
    Wat er wel mooi aan is, is dat je lichaam je cyclus wel snel weer heeft opgepakt. LF is ook best netjes hoor!, een ei heeft genoeg tijd om zich te nestelen. Maar dit zal allemaal wel een schrale troost zijn.

Tja, of je wel of niet meer op zp moet komen is iets wat je echt zelf moet beslissen. kan me aan de ene kant voorstellen dat het je juist voed in je obsessie aan de andere kant kan je ook lekker ontladen. Denk dat je voor jezelf moet bedenken wat jij er wel of juist niet uithaalt op dit moment. Zal het wel jammer vinden als je niet meer komt hoor!
    Over temperaturen. Ik ben daar niet zo een voorstander van omdat ik het to much vind in het begin. Maar dat is ene keus die ik hele bewust gemaakt hem, niet temperaturen, geen ovulatietestjes ed. Gewoon kijken wat mijn vruchtbare dagen waren en dan klussen. Wilde er niet te veel mee bezig zijn en had ook iets wat als het na een half jaar nog niet gelukt is wat kan ik dan nog proberen. Maar het is echt heel persoonlijk wat jij prettig vind en waar jij mee om kan gaan. Vind het moeilijk om je daarin te adviseren kan je alleen vertellen waarom ik er niet voor gekozen heb.

Kara, wat leuk dat je de baan aangeboden hebt gekregen. En dan je dilemma......................dat kun je wel zeggen idd. Ik denk dat ik voor eerlijkheid zou kiezen. Gaat ook makkelijk geloof ik want kan niet liegen daar voel ik me echt heel slecht bij en zou dan de zenuwen hebben. daarbij zou ik bang zijn dat ik alsnog te horen krijg dat ik mijn spullen kan pakken als ze er achteraf achter komen. Misschien niet eens om de reden dat je zwanger bent maar meer omdat je 'gelogen/verzwegen' hebt dat je zwanger bent terwijl je dat wel wist. Wat geef je daarmee voor signaal af. ik denk dat ik lekkerder zou beginnen als ik open kaart speel. Weet iedereen waar ze aan toe zijn en waar ze aan beginnen. Kans is dan natuurlijk wel aanwezig dat je het niet wordt! Maar dan heb je wel zekerheid dat je niet je baan kwijt raakt als je zegt dat je zwanger bent. Waar je nu zit mogen ze je er niet om ontslaan en bij je nieuwe werk weten ze wat/wie ze aannemen en in welke toestand. Tja weet niet hoor, eerlijkheid duurt het langst toch?? maar dat ben ik, ik zou het risico niet willen lopen. wel spannend hoor.....hoop dat je eruit komt en dat het allemaal goed afloopt.

Ik ben blij dat mijn kwaaltjes een stuk minder zijn. idd lekker aan het genieten. Energie is veel beter! Gelukkig maar, vond het al erg lang duren. Ha ha.

Rica, inderdaad de jongste van ons. Hoe gaat het? Hartje nog gehoord de laatste tijd?

Liefs

3. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    vandaag trouwens een naar verhaal gehoord. een vriendin van een collega van mij is met 25 weken bevallen, uiteindelijk is het kindje na 4 dagen overleden. Van dat soort verhalen voel ik me nu heel naar!! Eigenlijk wil ik dat soort dingen niet horen. (sorry dat ik jullie er nu mee lastig val), maar vroeg me af of mensen dat soort dingen ook aan jullie vertellen? Ineens krijg ik allemaal verhalen te horen over miskramen en dan zeggen ze, maar bij jou zal dat vast niet zo gaan! Wat heb ik daar nou aan? Vind het echt k*t! Zit dan altijd met kippenvel op mijn armen helemaal naar te zijn. Kan er ook niks mee op zo een moment! Moest ik even kwijt :).

4. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    :( toch ongesteld. wat balen!
    luteale fase van 12 dagen is wel netjes hor, geen reden voor zorgen in ieder geval. en goed dat je lichaam het zo netjes weer heeft opgepakt..
    en daar moet je het voor nu mee doen.

wat betreft tempen en ovutesten (ik heb er nog tig liggen hier... als je wil): tja, als het niet nodig is, zou ik het denk ik niet doen. tenzij je er lol in hebt en het niet bijdraagt aan je 'obsessie'.. je weet dat je cyclus netjes is, je weet dat je in staat bent zwanger te worden, dus wat dat betreft zou ik inderdaad zeggen: testen/thermometer de deur uit en gewoon in vruchtbare weken vrijen! kllinkt wel luchtig in elk geval..
    minderen op zp kan daar ook goed onderdeel van uitmaken. jammer voor ons, maar wel begrijpelijk.. hoewel het soms wel lekker kan zijn even alles van je af te schrijven, want of je nou wel of niet op zp komt, het is niet zo dat je er ineens niet aan denkt! maar als de 'confrontatie' met alle zwangeren meer kwaad dan goed doet, dan is het misschien wel handig.

nu ga ik eerst even eten en vriendlief wat aandacht geven (' je hebt alleen maar oog voor dat forum' ;))

tot later!

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    kara als ik eerlijk ben vind ik het niet netjes als je niet zou vertellen dat je zwanger bent als dit echt een hele leuke baan is! misschien vinden ze het wel niet erg, denk dat ze het erger vinden als je het verzwijgt. en op den duur ga je het zien en weet niet of het zwaar werk is? Maar als dit echt een hele toffe baan is waar je wel zou willen blijven zou ik gewoon het vertellen NA de goede echo dat wel natuurlijk, weet niet per wanneer je gaat beginnen want je krijgt gewoon je proeftijd toch? dus misschien kun je het in je proeftijd vertellen....dan weet je fo het wat is en kunnen hun zien dat je echt je best doet!
    lastig lastig hoop dat je mij begrijpt... succes met je keuze!!

babbette wat klote zeg! maar geef de moed niet op meid, het was de 1e keer na je mk. Je moet doen waar jij je goed bij voelt.
    ikzelf vind het fijn hier af en toe mn ei kwijt te kunnen, als jij dit ook zo vind en het je echt helpt bij het verwerken etc...zou ikminderen maar niet stoppen. Ik denk dat je er ookal is het onbewust toch mee bezig bent...
    maar ik snap je keuze welke die ook is!!!

joan...ja raar is dat he...begin je je dan gelijk beetje rot te voelen!
    Vandaag kreeg mn vader een overlijdenskaartje binnen. 1 van een tweeling is overleden in de buik en ook geboren...de ander is kritiek... geloof rond de 25 weken. gewoon ongelovelijk dat dat kan gebeuren! het raakt mij ook hoor zulke dingen ook omdat je er zelf in zit, je weet dat er iets moois in je groeit en pff dan gebeuren er toch zulke dingen...vreselijk!

6. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Thanks meiden! Ik ga er nog es over nadenken wat ik met ZP doe. Thermometer gaat er denk ik wel uit..

He wat een nare verhalen meiden.. Tja dat soort dingen krijg je juist te horen als je zwanger bent volgens mij. Extra confronterend zijn ze dan. Niet meer dan menselijk! Maar jullie doen het hartstikke goed volgens mij. Laten je niet snel uit t veld slaan! en jullie zwangerschappen verlopen op wat kwaaltjes na prima, dus ga er vanuit dat dat zo blijft!

Ik zou persoonlijk nog niet over mn zwangerschap vertellen in het huidige stadium Kara. Die staat nl totaal los van je werk en carriere vind ik. Ik neem tenminste aan dat je (weliswaar minder misschien) gewoon blijft werken na de geboorte. Ok je bent even met verlof maar daar komt men wel overheen op je werk. Ik vind dat als ze besluiten een vrouw van jouw leeftijd aan te nemen ze zelf best kunnen bedenken dat de mogelijkheid erin zit dat ze met een kinderwens bezig is. Zo heb ik zelf iig wel gedacht bij mijn sollicitatie. Dan moeten ze maar een man aannemen :)
    Bovendien, stel dat t onverhoopt mis gaat: dan krijg je wellicht spijt dat je het al hebt verteld.
    Zelf heb ik vooral gekeken of de nieuwe baan voldoende mogelijkheden bood om op termijn parttime te kunnen gaan werken na de evt geboorte. En heb ik verder mijn carriere toch echt los gezien van een evt zwangerschap.
    Maar goed, volgens mij ben je wel al zeker van dat je de baan wil.

Succes!

7. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    daar was ik weer :)
    bedankt voor het meedenken allemaal! ik blijf het lastig vinden. ik begrijp wat je zegt Rica, en daar sluit ik me ook helemaal bij aan. voordat ik zou beginnen en in mijn proeftijd terecht kom zou ik het wel willen vertellen, zeker omdat ik open kaart wil spelen en zij ook weten waar ze aan toe zijn met me.
    ik twijfel nu met name of ik het al voor het tekenen van het contract moet vertellen.
    wat Babette zegt herken ik wel: ik zie mijn carriere los van de zwangerschap en ben nog steeds van mening dat beiden goed samen moeten kunnen gaan. ik wil niet zometeen balen van een gemiste kans omdat ik meteen open kaart wilde spelen. misschien moet ik nog even wachten tot na het eerste gesprek. hmmmm
    eerdaags ga ik er met een wijs persoon (in het vak ook) even over brainstormen, zij weet altijd de juiste antwoorden te geven en kent het bedrijf ook waar ik voor ga werken...
    blijft lastig! ik had een topic erover geopend en daar zeggen ze allemaal: eerlijk zijn!! en hadden ze het bij 6 weken al verteld.
    zit ook weer veel in...! lastig, maar een luxe-probleem, dat besef ik me wel.
    het helpt me wel om zo verschillende meningen/invalshoeken te horen, dus thanx

en zeker vervelend om die nare verhalen te horen... vallen ze nu gewoon meer op, of denken mensen dat je alle nare verhalen als zwangere graag wil horen?! phoehe, niet wat je graag mee wil krijgen. kan me voorstellen dat het wel wat met je doet, zeker hoe langer je in de zwangerschap zit en zo'n verhaal dichtbij jouw duur komt..

dat brengt me meteen op de volgende vraag: hoe is het met de band met jou en je kleine?

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Kara bedoel je de band op dit moment, in mijn buik???

9. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    de band met je baby: ben je erg gehecht aan je baby, heb je veel liefde voor je baby...?
    dat bedoel ik (hebben we het dan over hetzelfde haha)

10. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    goedemorgen meiden,

Ik ben heel erg benieuwd hoe het gaat aflopen met je baan Kara. Mocht je de gok nemen en je baan opzeggen, beginnen bij je nieuwe baan en dan in je proeftijd vertellen dat je zwanger bent. Stel dat ze er niet goed op reageren en je ontslagen wordt kunnen jullie dat financieel dan wel ondervangen?? Als dat zo is zou ik zeggen, wacht idd je eerste echo af en zeg het daarna pas.

wat betreft de band met mijn kind. Moet zeggen dat die nog niet zo sterk aanwezig is. Wel dat ik het ontzettend graag wil en niet kan wachten tot het er is. Maar vind het zo moeilijk er wat bij voor te stellen, het is zo ongrijpbaar. Misschien gaat dat makkelijker als ik de baby ga voelen. Nog een paar weekjes wachten dus. Ik denk dat het ook lastig is (voor mij) om van iets te houden wat je nog helemaal niet kent of hebt gezien. Ook probeer ik bewust nog wat afstand te houden denk ik. Je hoort toch nog zo vaak verhalen dat het mis gaat. Ook al weten we de namen al voor ons kind, ik praat toch over de baby. In het begin zelfs over een parasiet :)! Erg he! Had dat gevoel echt even dat ik me zo rot voelde! Maar ben er wel heel blij mee hoor!!! (vooral als het er straks is en ik het vast kan houden), heerlijk lijkt me dat!

Straks afspraak bij de verloskundige. Kijk er echt naar uit om het hartje te horen. Hoop wel dat ze het kan vinden! pffffffff...........vind dat toch elke keer weer erg spannend.

Dat is ook een heel heftig verhaal Rica! Zo................ Moet r niet aan denken. Ben je al zo ver en dan toch nog gaat het mis. Bizar.

liefs

11. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    ik wil toch even terug komen op het niet emotioneler zijn en nog niet echt gevoelens hebben voor het kindje..... Blijkbaar zit er toch wat meer dan ik voor mezelf wil toegeven. wordt denk ik een beetje bang door al die verhalen die mensen zo nodig moeten vertellen en die je uit goed fatsoen niet wil afkappen. Net het hartje gehoord bij de verloskundige en kreeg gewoon tranen in mijn ogen. was zo opgelucht dat ze hem kon vinden! Niet normaal. Het kindje gaf ook nog even een flinke trap tegen het ding, ha ha! Ben erg gelukkig dat het allemaal goed zit. Bloeddruk was ook goed 110 over 70. nog nooit zo laag gehad geloof ik :)!

Zo moest ik even kwijt! Nu ga ik aan mijn huiswerk dat ik heb meegekregen, het regelen van kraamzorg en mijn verzekering van het kindje op de hoogte stellen.

Liefs

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    bedoel je van buitenaf of hier op het forum joan, ik bedoel die zin van jou met "wordt denk ik een beetje bang door al die verhalen die mensen zo nodig moeten vertellen en die je uit goed fatsoen niet wil afkappen"

Ik denk dat mensen het niet express doen, en juist hun emotie kwijt willen. waarom zou dat niet kunnen, het is toch iets heftigs wat hun hebben meegemaakt, en sommigen denken dat echt niet na en hopen dat jij hun wel begrijpt. denk niet eens dat ze erbij nadenken wat het met een zwanger iemand kan doen.
    Ik moet zeggen dat ik er niet bang van wordt maar het raakt me wel, het verdriet van een ander zeg maar.

maar fijn dat je het hartje hebt gehoord!!!! super is dat he!! misschien kun je hem nu ook vinden met je angelsound! of ligt die al opgeruimd en wel :)
    Ik snap je helemaal, ik werdt een beetje emo van de eerste ech waarbij ej het gewoon kon zien...zo iets moois!!

13. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Rica, het zijn vaak verhalen van jaren geleden! Vind het persoonlijk geen toegevoegde waarde hebben om dat aan iemand te vertellen die zwanger is! Als iemand er nou net middenin zit en steun zoekt vind ik het een heel ander verhaal! Ook als mensen verhalen vertellen die ze hebben gehoord over mensen waarbij het mis is gegaan en ik die mensen helemaal niet ken dus er ook niks mee kan. Ik vind dat niet prettig om te horen en vraag me dan af waarom mensen het vertellen! Dat bedoel ik ermee. Snap dat je het zo beter begrijpt? Wel fijn dat jij er niet angstig van wordt!

14. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Bedoel trouwens niets met de uitroeptekens hoor. Heb het op mijn bb getypt en die doet dat automatisch.

15. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    haha typte net al neer...poeh die uitroeptekens :) wat is trouwens BB?
    Naja ik denk dat die mensen er gewoon echt niet bij nadenken en juist omdat wij zwanger zijn het er over hebben. zou het ze dan gewoon zeggen, als je het niet fijn vind anders beginnen ze er elke keer over. Nougoed ik ben ook blij dat het me niet angstig maakt :) voor zover ik weet gaat het goed en concentreer ik me daar op...

Hoe gaat het met de rest!???

16. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Bb is blackbarry. Ik probeer me ook gewoon op het positieve te concentreren. Was alleen verbaast dat het er dus blijkbaar meer inhakt dan ik verwacht had. Stond er nogal van te kijken dat ik zo emotioneel werd.

Haha, heb nu gelet op de uitroeptekens.

Heb jij ook zo een zin in de 20 weken echo? Kan echt niet wachten. Dan is het al groot en kan je al helemaal het profiel zien.

Hoe gaat het verder met jou? Heb jij nog klachtjes?

X

17. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja reuze zin! echt!!! dit is pas de 2e keer dat ik hem of haar ga zien....duurt echt te lang hoor!
    ik ga volgende week bellen, en jij dan!?? wel grappig we zijn 1 dag van elkaar verwijderd :)
    begin je al wat te groeien...vandaag viel het mn collega's op! ik heb heel klein jas maatje van werk...en er steekt iets kleins uit : Nou mag ook wel want ik wordt gek van die opmerking..hmmje ziet nog niks! oh wat ben je nog slank!...pffff

heb je de angelsound nog eens geprobeerd???

18. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Ik heb 10 mei mijn 20 weken echo. Idd leuk dat we zo vlak bij elkaar zitten. Ben benieuwd wie het eerst gaat bevallen, of misschien wel tegelijk?

Mijn buik is al erg opvallend vind ik. Krijg ook wel opmerkingen erover van mensen die me goed kennen, dat ze het echt gaan zien. Buik groeit geloof ik ook weer want heb menstruatiepijn en steken. Vandaag aan verloskundige gevraagd en die gaf aan dat het met groei te maken heeft.

Ik heb de angelsound niet meer gebruikt want hij is stuk. Echt belachelijk, had hem nieuw gekocht en was de 3de keer dat ik hem gebruikte.

19. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    goedemorgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ;)

wat fijn dat de echo zo mooi was! en bedankt voor je eerlijke antwoord wat betreft de band met de kleine. ik kan het me helemaal voorstellen namelijk. ik denk nu wel eens: zou ik niet al enorm van die baby moeten houden? dat voel ik nog helemaal niet. ik heb er wel ontzettend veel zin in als hij/zij er eenmaal zou zijn.. maar wat je zegt klopt wel: het is ook wel beetje zelfbescherming, want er kan nog zoveel mis gaan. eerste mijlpaal: 10 mei! dat wordt hopelijk een mooie dag voor meerdere van ons :)
    enne, parasiet kan ik me ook voorstellen hor! volgens mij heb ik wel verteld dat ik veel met vrouwen met hyperemesis gravidarum heb gewerkt (overmatig braken, zodat ze met uitdroging in het ziekenhuis worden opgenomen)? 9 van de 10 vrouwen vervloekte die baby en hebben allemaal op het punt gestaan om de zwangerschap af te breken.. en dat wordt ineens erg begrijpelijk als je wekenlang niets binnen houdt, alles er uit spuugt, afvalt, en je keiziek voelt!
    kan dus nog veel erger dan parasiet ;)

tot nu toe heb ik nog steeds nergens last van, behalve mijn borsten die wat gespannen zijn en mijn darmen lijken wel wat opgezetter. geen misselijkheid nog, maar dat zal vast nog gaan komen vrees ik..

over de ongewenste zwangerschaps-horror-verhalen: als iemand zoiets tegen mij zou vertellen, en het zou me meer raken dan lief, zou ik diegene toch onderbreken en met een grapje vragen om horrorverhalen voor zich te houden. maar daar moet je je wel gemakkelijk bij voelen natuurlijk.

al die buikverhalen maken me wel benieuwd naar nieuwe buikfoto's.. tijd voor een update?

ik heb trouwens eindelijk de trouwjurk van mijn moeder gepast! hij pastte nog erg goed (we keken ook even naar buikgroeiruimte ;)), dus dat viel mee. maarrrr het is niet zo'n heel mooie jurk. eigenlijk gewoon ontzettend gedateerd. mijn vriend zei dat het meer leek alsof ik naar een verkleedpartij ging :). kortom: ik geloof niet dat het dé jurk gaat worden. maar misschien kunnen we nog iets anders er mee doen (misschien ook iets voor de kleine).

het wordt wel steeds lastiger om mijn mond te houden merk ik. maar het is ook wel fijn, áls het 10 mei goed is, dán kan ik het de wereld vertellen. maar het is wel grappig als je vader de hele tijd opmerkingen maakt over 'áls jullie nou ooit.... dan dit en dat..'. en dan kijken we elkaar even aan en denken: je moest eens weten! haha. het is ook wel mooi om samen dit 'geheim' te hebben.

ik geloof dat ik toch wel neig naar het eerlijk vertellen bij mijn nieuwe baan. we kunnen het ons niet veroorloven om zonder baan te komen. daarom wil ik eerst zeker weten dat de zwangerschap geen probleem is, voordat ik mijn huidige baan op zeg. anders sta ik zometeen met lege handen, en dat wil ik al helemaal niet. wel fijn dat jullie meedenken!!

fijne dag vandaag,
    en tot forum :p

20. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja ik zal er 1 maken met mn trui aan... begint nu te komen alleen wel de mensen die het weten hoor want het kan ook net zo goed zijn dat ik teveel aan de snickers en kitkat zit :)
    zondag is het weer foto tijd.....

bij de lild buikbanden gekocht, 2 voor 5 euro.... en 2 truitjes. waren erg goedkoop dus ooit zal ik ze wel kunnen dragen :) alleen nu nog niet...
    moet wel zeggen dat positie kleding erg groot uitvalt...dacht neem een L dan moet dat toch goed wezen. nou het lijkt wel een xl/xxl...de oksels zitten veelste laag/los.

Ohja dat is waar ook joan, hij was kapot!! nou ik heb hem 2ehands van iemand hier uit de stad voor 10,00 en dat gekke ding doet het nog steeds.
    10 mei spannend!!! geen geslacht spieken he ;)

kara wat ben je er vroeg bij!!! slecht geslapen ?
    Dus opzoek naar een nieuwe jurk!?? leuk hoor...wil je een prinsessenjurk of een gewone niet TE.
    Ik vind dat zo mooi zo'n prinsessenjurk hahaha

Deel Deze Pagina