gestopt met pil in okt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Babette81, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Ow wat geweldig zeg!!
    Ben je ook wel gerust gesteld nu?

2. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    dankje!
    ja zeker gerust gesteld. je weet zelf natuurlijk als geen ander hoe zo'n echo ook kan verlopen. daar heb ik dan ook zeker aan gedacht.

dit weekend ga ik het mijn familie vertellen, en de schoonfamilie. daar kijk ik ook wel naar uit nu.

3. Breka

Breka Actief lid

11 dec 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi!
    Ook hier hadden we een druk paasweekend, maar wel heel erg fijn!

Kara, wat mooi!!! Ik krijg opnieuw kippevel, da's toch echt een wonder hé. Onze baby'tjes komen zomaar "uit het niets"!!

Rica, ik wou het eerst WEL weten, maar nu gaan we toch proberen om onze te bedwingen! Het is ons eerste kindje, dus eigenlijk maakt het niet uit. Mijn zussen zeggen dat dit zo bijzonder is, dat je het niet op voorhand weet... ben benieuwd of we ons kunnen inhouden... vrijdag mag ik op controle, ben dan al 19 weken!! :$

Babette, geniet van je reis! Wij blijven hier nog wel even aan de grond :)

Groetjes!

4. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja nou denk het wel...ik ben zoooo nieuwschierig en dat ben ik al heel erg hahaha maar pffffff heb nog 3 weken de tijd.

kara wat leuk he!! toch raar om zo te zien he dat dat in je lichaam zit en leeft!
    heeft ze geen termijn gegeven van ongeveer? naja 2 weken weer.... dus dat is wel fijn!!
    en moest het inwendig? viel wel mee he??

5. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Kara, wat fijn dat alles goed was. Bijzonder he dat het zo klein is en dat ze het al zo goed kunnen zien. En over 2 weken weer! Leuk. Ben benieuwd hoever ze je dan schatten. Moet je van je vriend zo voorzichtig zijn of van de gyn? Wel leuk he om je kindje te zien en te merken wat er daardoor eigenlijk een hoop veranderd.

6. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    het is zeker een bijzonder iets.. het groeit echt in je. er zijn twee kloppende harten die je met je mee draagt. soms kan ik het gewoon nog steeds niet bevatten en bekruipt me het 'ik wil het zo graag' gevoel.. en dan denk ik erachter aan: hallo, het is gewoon al zo hor!!
    haha. gewoon omdat het niet tastbaar is.
    maar met die echo hier op tafel wordt het wel een stuk mooier!

ze schatte me nu op 7 weken, maar ging uit van mijn laatste menstruatie. tja, en daar heb je bij mij niet zoveel aan (dan zou ik al 11 weken zijn oid!).
    echo was idd vaginaal en dat ging prima. eigenlijk juist fijn want daardoor kon ze veel beter kijken ook. ik had het wel eens eerder gehad dus vond het niet zo erg en mijn vriend was blij dat het een vrouw was :)
    mijn vriend wil btw dat ik erg voorzichtig doe, ik mag niet meer struikelen enzo :p (oi, dat gaat lastig worden)

Rica, ik ben benieuwd wat het gaat worden over 3 weken! Wat Breka zegt klinkt wel mooi.. zeker bij een eerste kindje maakt het natuurlijk niet uit. Ik kan me voorstellen dat als je een heel sterk voorgevoel hebt, je het dan wél zou willen weten omdat je dan weet of het klopt of niet. Als je geen idee hebt, is het makkelijker in het midden te laten. Maar dat zijn mijn gedachten erover... ;)

Vanavond komen goede vrienden eten, dus dan gaan we het vertellen. Spannend allemaal!

7. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Hoi meiden,
    geeft toch niks dat je van gedachten verandert Rica! Dus je wil het toch wel weten wat het wordt? leuk hoor, ben benieuwd!
    Mooi gezegd idd Breka; wat het ook wordt je bent er toch wel blij mee!
    Kara wil jij eigenlijk weten wat het wordt?

Leuk joh dat jullie het al aan mensen gaan vertellen; ik leefde daar zelf erg naar toe!

Even een vraagje; hadden jullie tussen ei en nod ook last van krampen in je baarmoeder? Of een zeurend gevoel onderin je buik? Ik heb daar last van; zeker na inspanning.

xxx

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    #728 Rica, 28 apr 2011
    Laatst bewerkt: 28 apr 2011
    babbette jaa ongiekrampen... dagen achter elkaar! en dat had ik de vorige ronde's niet. ja alleen voor mn ongie! dus kan een goed teken zijn...hoor/lees het vaak hoor!
    spannend zeg!!!! ik hoop het echt voor je...
    wanneer ga je nou testen?? kun je het nog volhouden??
    wordt nu ook wel nieuwschierig :D

zag vandaag ook zoooooon leuk dekentje voor bij de wandelwagen maarjaaaaa roze!!! echt knal...zo gaaf! maarja moeten we maar mee wachten!
    weet nog niet zeker hoor of ik het wil weten... ik twijfel echt ÉÉÉÉNORM!

mn werk belde net wat ik wou, 4 of 6 weken van te voren.
    ik zei al die maar 6 aangezien ik dan mn rust ook wel wil hebben...lekker voorbereiden en nog even genieten van mn buikkie. alleen die twaalf weken erna lijken me ook lekker i.p.v 10! maar als ik eerder beval dan de uitgerekende datum met 4 weken heb ik wel pech want max is twaalf toch? en als ik nou uitloop??? met 4 weken? heb ik dan daarna nog recht op 12? of is het max 16 in totaal? En als ik uitloop met 6 weken van te voren telt dat niet mee he...dan heb ik alsnog recht op die 10 weken erna max???

jeetje ik had het zo goed gelezen maar toen ik het moest vertellen wist ik even niet meer hoe of wat...

trouwens joan, voel jij al wat gekriebel of soms wat aparts onderin?
    ik wel, niet vaak...soms paar keer achter elkaar met wat tussenpozen en soms een dag niet...

9. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    rica, volgens mij hou je altijd je 16 weken minimaal. Dus als je eerder bevalt heb je de weken die over zijn gewoon na je bevalling. Als je later bevalt hou je altijd de 10 of 12 weken erna (ligt eraan hoeveel weken je ervoor neemt).
    Ik ben benieuwd waar je voor gaat kiezen, wel of niet weten. Ik loop er ook wel tegenaan hoor dat ik gerichter winkelen leuker vind. Maar goed, dat komt dan wel als het geboren is. Krijg dan vast ook veel gerichte spullen. Vandaag weer kleertjes gekocht die voor beide geslachten kunnen. Vind er maar weinig leuks tussen zitten. Is toch jammer om dan wat te kopen waar je eigenlijk niet helemaal tevreden over bent. Maar goed is maar voor even.

babette, ik heb dat ook heel erg gehad. Dacht echt ik ga elk moment ongi worden. Vandaar dat ik alvast ging testen. Wat spannend zeg meis! pffff.......en het duurt nog zo lang voordat je gaat testen!

Kara, wat leuk dat jullie het gaan vertellen. Ben benieuwd hoe ze gaan reageren, of ze het al verwacht hadden. eet smakelijk alvast en veel plezier met vertellen.

Breka, Vrijdag controle bij de verloskundige?, of krijg je echo? Leuk!
    Lekkere paasdagen gehad dus?

liefs

10. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja ik vind maar weinig leuke unisex dingen... en meerdere mensen zeggen dit maargoed je krijgt ook ontzettend veel na de bevalling :)

11. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    goedemorgen!

het vertellen was zeker leuk! ik kijk er ook naar uit om het aan anderen te gaan vertellen... hoewel ik het soms ook lastig vind, omdat het voor sommigen een confrontatie is met de eigen situatie. ik weet wel dat wij daarom niet niet zwanger zouden moeten zijn, maar ik ben liever met iedereen om me heen tegelijkertijd gelukkig!

maar goed, spannend babette die kwaaltjes..! ik herken het niet, maar het klinkt wel alsof het iets kan zijn natuurlijk. herken je het zelf? en wat zegt je gevoel?
    hoe is het eigenlijk voor jou met je omgeving? krijg je nu veel vragen over hoe het ervoor staat? en of je het weer probeert? en hoe is dat?

zonde van de unisex kleertjes! zeker als je thuis komt met kleertjes die je eigenlijk helemaal niet heel leuk vindt! wel vreemd dat er zo weinig leuks is. zijn er niet leuke online shops?
    misschien dan toch weer een voordeel om het wel te willen weten ;)
    maar je zal idd ook nog genoeg krijgen tegen die tijd én je baby groeit ook zo weer uit zijn/haar kleertjes!

en rica, ben je er al uit? :)

veel succes vandaag breka bij vk!

12. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Hoe reageerden je vrienden Kara?

Vorige maand had ik ook krampen; maar niet onafgebroken. Kan ook gewoon naderende ongi zijn.. Maar ik heb ook last van gloeiende wangen en dikke vingers. Ook herkenbaar?
    Temp is hoog.
    Mijn gevoel zegt niet zoveel; ik wil daar ook niet naar luisteren want dat heeft toch geen zin!
    Ik wacht het gewoon allemaal af en tel ondertussen af naar de vakantie.
    Morgen ook een gezellige dag, oranjetompoucen eten mmm!
    Fijne dag! Fijn weekend Rica; je gaat toch weg?
    X

13. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    O en mensen vragen er gelukkig niet naar hoor, of we alweer aan t proberen zijn. Heb wel het gevoel dat de ogen op ons gericht zijn.
    Ook vragen weinig mensen nog naar hoe het gaat. Wat dat betreft vergeten mensen ook snel.. Soms wel jammer!

14. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Gloeiende wangen en dikke vingers, het zou allemaal kunnen natuurlijk dat het wijst op.. of misschien heb je te lang in de zon gezeten ;)
    Je kan eigenlijk gewoon niet anders dan afwachten.
    Wanneer vlieg je weg uit NL?

Wel jammer inderdaad dat mensen snel vergeten! Misschien vinden mensen het ook wel eng om erover te beginnen omdat ze niet weten wat ze wel/niet kunnen zeggen. Maar de ogen zijn dus wel op jullie gericht! Praat je er eigenlijk veel (wat is veel) over met je vriend/goede vrienden/familie? Of heb je het 'afgesloten'?
    Misschien zit je wel helemaal niet te wachten op al mijn vragen.. alleen reageren als je wil hor!

Gisteren hebben we het mijn broer en vader verteld: dat was leuk zeg! We laten gewoon de echo zien, en dan krijg je van die gepuzzelde gezichten :D. En gelukkig was de reactie meer dan leuk! En ineens allemaal mannen om me heen die zich afvragen of ik wel die mars mag eten (is dat wel gezond voor de baby??) :)
    We hebben ook hele schattige winterschoentjes gekocht (die de baby ws alleen voor de sier aan kan :)), dat helpt wel om enthousiast te raken!

Weten jullie trouwens of jullie ouders iets aan jullie willen geven? Mijn vader riep na 5 minuten dat hij met mijn schoonouders maar moest vechten om wie de kinderwagen mocht kopen en dat dat heel gebruikelijk is?

Ik denk dat het rustig zal zijn hier vandaag, veel te druk met oranje tompoucen eten en rommelmarkten afstruinen?! Veel plezier in ieder geval allemaal vandaag!

15. Breka

Breka Actief lid

11 dec 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Gisteren controle gehad, amai, dat is al een groot kindje!!
    We hebben 10 vingers en 10 tenen gezien. We hebben ons sterk gehouden en we weten het geslacht niet.:D

Het zit goed op schema en weegt nu 277 gram, eigenlijk toch al veel hé. Toen we gisterenavond thuiskwamen ging ik in de zetel liggen en voelde ik plots 3 duidelijke schoppen. Dat was zooooo raar en zoooo speciaal! Mijn man was er toen wel niet, dus hij heeft het nog niet gevoeld. Sindsdien ben ik constant op zoek naar beweging, zo leuk!

Ondertussen zegt de weegschaal : +3 kg.... hier gaan we dan...

PS: Ik ben van België en heb steeds een afspraak bij de gynaecoloog.

Fijne dag!!!

16. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    fijn breka dat alles in orde is! al 277 gram, wow. en mooi dat je de eerste schopjes hebt gevoeld!
    goede berichten.
    en ja, die kilo's gaan vanaf nu ook komen..

gaat het goed met de rest??

17. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Hoi meiden,

Lekkere koninginnendag gehad? Ik heb het wel naar mijn zin gehad. Eerst met vrienden bij ons thuis in de tuin gezeten en daarna nog even naar de koemarkt. Daar was live muziek. Alleen allemaal erg Nederlands, Jan Smit en zo, hou ik niet zo van. Kreeg op een gegeven moment wel erg last van mijn rug, dus vroeg naar huis gegaan.

Breka, wat fijn dat alles goed was. En wat sterk dat jullie het nog steeds niet weten. Volgens mij kom je op dat moment wel even in de verleiding. Leuk dat je de baby daarna zo duidelijk voelde. Zal vanaf nu dan alleen maar meer gaan worden!

Babette, ik had geen last van gloeiende wangen en dikke vingers. Maar dat maakt niet uit........is bij iedereen anders. Je kan inderdaad niks anders dan afwachten. Maar snap heel goed dat je achter alles wat je voelt/anders is denk misschien ben ik wel zwanger. Dat is namelijk wel erg herkenbaar voor me ;). Al bijna op vakantie? Wel even lekker hoor!

Kara, ik krijg ook de kinderwagen van mijn ouders. Maar ze hebben niet met mijn schoonouders daarover hoeven vechten hoor. Mijn ouders begonnen gelijk over oppassen net als vriendinnen om me heen. Alleen mijn schoonouders hebben daar nog niks over gezegd. Wat dat betreft vind ik ze erg lauw. Maar goed moeten ze zelf weten. Wel leuk dat je vader en broer zo enthousiast reageerden. Gelijk helemaal plannen maken voor als de baby er is. Erg fijn.

Ik heb er echt zin in dat ik de baby kan gaan voelen. Lijkt me zo fijn om gewoon dagelijks bevestiging te krijgen van leven in je buik. Maar ja, merk nog niks.

Rica, heb je al een beslissing genomen of je het wel of niet wil weten? Wat zijn de beweegredenen om het wel te willen weten? Je leek er in het begin zo van overtuigd dat je het niet wilde weten.

Fijne dag vandaag meiden.

Liefs

18. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    o ja, ik heb trouwens mijn kinderwagen al besteld. Was lente korting bij babypark en scheelde best wat. Heb de donkerblauwe stokke besteld en krijg hem ergens volgende week al. Heb ook gelijk het auto stoeltje mee besteld. Heb er echt zin in.

19. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Hey meiden,
    Fijn dat de controle goed was Breka! Kostte het je moeite om niet stiekem toch naar het geslacht te kijken?
    Kara jij gaat dus vast veel spulletjes krijgen haha. En Joan al wagen gekocht; superleuk! Ik zou niet weten of mn ouders wat willen geven als t zover is. Maar denk t wel!
    Ik heb ook een lekkere koninginnedag gehad. In t zonnetje naar een bandje geluisterd en rommelmarkt over gewandeld.
    Vandaag eigenlijk geen symptomen. Wel nog een hoge temp.
    Ik praat wel makkelijk over de miskraam hoor; gister nog met vrienden die 13 weken zwanger zijn. Mijn miskraam had haar toch wel wat angstiger gemaakt voor de 1e echo; maar alles was goed. Gek genoeg is het vooral familie die er niet zo naar vraagt. Miss vinden ze het eng ja. Nou ja; met mn vriend kan ik t gelukkig heel goed bespreken. Maar is eigenlijk niet zo nodig; we kijken vooruit naar de toekomst.
    Vrijdag gaan we al weg!
    Xxx

20. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Fijn dat koninginnedag geslaagd was! Met NL muziek heb ik ook niet zoveel, dus bij de NL-band waren wij ook snel weg ;)

joan, gaaf dat je spullen volgende week al binnen komen! dat is al snel. en leuk dat ja omgeving ook zo meedenkt en dingen aanbiedt. komt er een vaste oppas zometeen? en heb je al in gedachten hoe de kamer er uit komt te zien?
    hoe voel je je verder? vol met energie zoals zou 'horen' tijdens het 2e trimester?

babette, vrijdag al weg! wow, dat is al snel. aftellen dus :) Fijn dat je gewoon over de miskraam kan praten indien je daar behoefte aan hebt, maar nog fijner dat jullie vooruit kunnen kijken! wel vreemd van je familie dan, zeker als je dat niet zou verwachten. heb je nog steeds zo last van je buik + vingers e.d.?

hier gaat het verder nog steeds wel goed. mijn buik begint al best op te zetten overigens, ik merk echt dat het niet meer mijn 'gewone' buikvet is en ik moet dan ook wel rekening houden met wat ik aandoe. mijn borsten schieten ook al mijn bh's uit (en ook al de 'meegroeibh', nog maar een maatje groter kopen dus!). gisteren is de moeders voor moeders mevrouw geweest, dus ik heb ook de kratten hier staan, dus het verzamelen kan beginnen! erg aardige mevrouw en ik heb een mooie armband gekregen als dank, ook leuk.

rica, al een keuze gemaakt? :)
    fijne dag, liefs!

Deel Deze Pagina