gestopt met pil in okt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Babette81, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    he nieuwsgierige aagjes ;),

en Rica, wil je het nog steeds niet weten?
    en jij Joan?

Babette is al lekker in the USA nu! ik hoop echt dat ze met goed nieuws terug komt... of dat ze in ieder geval een fijne, vruchtbare vakantie heeft gehad. we zullen het zien...!

ik heb echt een paar rotdagen, heb het veels te druk gehad/gemaakt, dus ben moe/prikkelbaar/emo/blegh! maar goed, maar even rustig aan doen dit weekend en dag voor dag nemen..! en aftellen naar dinsdag..

wat me vooral moe maakt is dat iedereen ons nu ineens veel meer wil zien en dat benauwt me een beetje. hebben jullie daar ook 'last' van?

2. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Oh nee gelukkig hier niet!
    mn hele goede vriendin kraait nergens naar, wat mij juist weer irriteert.

nee wil nog steeds niks weten! :D
    babbette ging moederdag een test doen toch? zou ze hier kunnen plaatsen dan? Wanneer kwam ze nou weer dan? ik ben echt een zeef hoor, echt erg! spannend voor haar maar hier houdt ze de spanning er dan ook wel in ;)

3. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    vervelend Kara dat je even een dipje hebt. Je moet echt heel goed naar je lichaam gaan luisteren en je grenzen aan gaan geven. Helemaal als er zo een appél op je gedaan wordt. Ik heb daar gene last van hoor. Alles gaat eigenlijk gewoon zijn normale gangetje. Heb geen mensen die nu bijzonder aan mij trekken. Weet iedereen het nu dan in je omgeving?

Op dit moment zeggen we dat we het wel willen weten dinsdag. Pfffff......wil het gewoon graag weten en de verrassing blijft toch wel groot. We gaan het verder alleen aan niemand vertellen. Want we vinden het wel leuk als dat een verrassing blijft. Wel raar weten we straks wat het is en hoe het gaat heten. Namen hebben we al. Linde voor een meisje en Stef voor een jongen. (vast niet echt een verrassing).

wat leuk Rica dat je nu toch weer om bent de andere kant op. jammer van je beste vriendin die niet zoveel interesse toont. Ik heb ook een goede vriendin die er nog helemaal niet zelf mee bezig is. Merk dat ik met haar ook anders/minder over de baby praat. zij heeft net ene vriendje, gaat nog veel stappen/feestjes af etc. Liggen op dit moment gewoon wat verder uit elkaar. Hoop dat je vriendin gaat bijdraaien.

Vandaag moederdag, ha ha! ben Benieuwd of Babette nu even USA onveilig aan het maken is met feesten. Hoop het maar. in ieder geval voor ons wel de laatste moederdag dat we zelf nog niet officieel moeder zijn. Volgend jaar kadootje, ha ha.

Liefs

4. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    HAHA ja feesten met of zonder alcohol is de vraag he ;)

Wij hebben ook al namen alleen de jongens naam is nog niet 100%, jullie mogen de namen wel weten hoor maar ben bang dat iemand mij kent hier of naja je kent het wel met internet tegenwoordig. dus mocht je het echt willen weten wil ik het wel pb'en haha.

ik moet werken, nog 2 nachten pfff best zwaar hoor... slaap wel goed GELUKKIG want dat was de laatste tijd bagger!

ik krijg nu echt veel opmerkingen wat ik natuurlijk wel heel leuk vind :), mijn buik is de laatste week 1,5 echt gegroeid joh zelfs ik kan het nu zien!! hij moet nog wel iets boller worden maar er is een begin, hoera hoera hahaha

hoe gaat het nu met je kara?

5. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    goedemorgen!
    even kort een berichtje voordat de werkweek weer begint (zucht en ach, heb er ook wel zin in, want mag al snel starten op nieuwe werkplek!).

het gaat gelukkig weer helemaal goed hier! heb 2 dagen mezelf teruggetrokken van de wereld en dat was blijkbaar effectief. Gewoon even lekker mijn eigen dingen gedaan (sporten, wat kan je daar van opknappen zeg, intimiteit met vriend, hard nodig allemaal).

Ga nu wel beter naar mijn lichaam luisteren want wil mijn baby geen onnodige stress geven natuurlijk!

leuk dat je het toch wel wil weten Joan. spannend, want dan weet je morgen of het Linde of Stef (toch Stef! je bent er aan gewend?!) wordt! waaaaaaaaaah. wat blijft het toch spannend allemaal.

wat kan het toch verschillen he, hoe omstanders er mee omgaan. ik herken ook wel dat sommige er minder over praten omdat ze er zelf niet veel mee hebben, maar merk toch vooral de extra interesse (ook niet van iedereen hor, maar van bepaalde familieleden vooral :)).
    maar goed, die aandacht is ook alleen maar leuk, want dat kan ook anders besef ik me. het is gewoon alleen soms een beetje too much.

wij hebben ook al wat namen in gedachten, maar durf ze ook niet online te zetten :D. blijft het nog even een verrassing ;)

nog een nachtje slapen, dan mogen we weer kijken!!
    Rica, jij nog een weekje wachten. spannende tijden allemaal hor.
    soms vind ik het fijn dat het nog 7 maanden duurt, maar soms zou ik willen dat die kleine er al was... zucht!

enne, buikfoto's bij zulke vorderingen, leuk ! ;)

6. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Rica, kan me voorstellen dat die nachtdiensten zwaar zijn. Ik heb gewoon slaapdiensten (en die vind ik af en toe ook al zwaar omdat ik er gewoon niet goed slaap). ik wil je namen wel graag weten. Ben benieuwd. Wat leuk dat je buik alweer zo snel gegroeid is, vond het vorige keer al een duidelijke zwangerschapsbuik hoor! Maar fijn dat jij het nu ook gaat zien. idd leuk een foto weer. Ik zal er ook één plaatsen. Alleen denk ik niet dat die van mij ten opzichte van de vorige foto groter is geworden.

Ik heb vandaag een gesprek met mijn baas. Ga ook eens informeren hoe het moet als ik plotseling weeën krijg op mijn werk. Staan 's nachts altijd alleen en in het weekend ook. Heb geen zin om dan de hele invallijst af te moeten bellen. En ga in gesprek dat ik naar 28 uur wil. en dat ik ook nog twee weken vakantie aansluitend op mijn zwangerschapsverlof wil. Wat vervelend is omdat er feestdagen in vallen, tweede kerstdag en oud en nieuw. Hoop dat het geen probleem gaat worden. Mara moet het vast ook nog in het team bespreken.

hebben jullie trouwens ook zo een last van jullie bh? Ze doen bij mij gewoon echt pijn. Nu maar weer grotere gehaald maar zal daar ook zo wel weer uitgroeien. Pffff..........

kara wanneer ga je dan beginnen op je nieuwe werk? Morgen ook weer een echo? leuk dat die toch nog is blijven staan. Hebben we op dezelfde dag onze echo. Ik ben zo benieuwd wat het wordt. Spannend hoor....

Ja het is idd toch Stef geworden. Vind hem eigenlijk wel leuk en ben nu van mijn associatie met Stephanie af. ha ha. moest gewoon even wennen. Maar vind hem erg leuk en niet zo alledaags.

rica, jij hebt toch ook honden? Maak jij je druk hoe die het gaan doen met de baby? mijn hond komt uit het asiel en is eigenlijk af en toe ene beetje overenthousiast, ongeleid projectiel. We hebben hem al heel veel geleerd maar blijven tegen sommige dingen aanlopen. Ben bang dat hij op de baby gaat 'jagen' als deze gaat kruipen. En de baby is dan lager dus onderdanig in zijn ogen. Hij jaagt ook altijd op onze katten. Doet niks maar rent er heel hard op af en stopt dan op het laatste moment. Ook wanneer we stoeien, ziet hij dit als ruzie, en gaat hij zich ermee bemoeien. Dat wordt wat als er een kindje is. Ga je uiteindelijk ook mee stoeien. Nou ja, we moeten het maar even gaan aankijken en ondertussen blijven corrigeren.

Liefs

7. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik maak morgen avond wel even weer een foto...
    leuk joan!
    Mijn honden, ach ik denk dat het wel los loopt. je moet gewoon erg opletten. alleen mijn ene hond is ook zo lomp...Ik hoop dat hij snel gewend is aan de kleine zodat hij weet dat hij er echt bij hoort. Hij heeft nog welleens de neiging om mensen omver te springen wat erg lastig is maar denk dat het wel goed gaat komen. hij is gewoon erg lief!
    Die andere die is heel voorzichtig en zal nooit uit zichzelf naar anderen toe gaan, ja even snuffelen en dan klaar tenzij vrouwtje weer binnen komt ;)...alleen is hij wel brommerig soms. Hij heeft een ontzettende ochtendhumeur en accepteerd niemand bij zn botten of eten dus dat staat nu al opgeborgen.
    verder is dat echt mijn poepie dus hoop zo dat het goed gaat komen, ik zou er niet aan moeten denken hem te missen hoor! maarja veiligheid boven alles.

wat heb jij voor hond joan??

dus lekker uitgerust kara?

nou jullie hebben morgen echo!!! spannend en leuk!!

joan op een goede echo met alles erop en eraan!
    en dan wel even laten weten he wat het is geworden!!leul leuk leuk! succes!
    en kara krijg je ook weer een foto mee?

8. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Dag ladies!

Goed om te horen dat het goed gaat bij jullie.
    Mooie foto Joan, niet alleen je buik maar ook de kleding/kleuren. Mooie buik hor. Nog geen tekenen van vervelende strepen in de huid? Ook niet op je borsten met de groeispurts die die ondergaan....?
    Stef vind ik ook een leuke naam, lekker kort en stoer. Leuk ook voor je man dat je het een leuke naam bent gaan vinden :)

en spannend je gesprek vandaag! heb je het inmiddels achter de rug? ik hoop dat al je wensen uitvoerbaar zijn, en goed worden opgevangen. je hebt natuurlijk een hoop rechten, maar het is ook wel fijn als het goed ontvangen wordt allemaal bij je collega's. leven ze erg met je mee op het werk?

spannend morgen hor!! waah, dan weet je het gewoon!

kan me wel voorstellen dat jullie het spannend vinden hoe de combinatie honden en baby is. wij hebben ook huisdieren (vogels) en maken ons ook best zorgen. vooral om de herrie die ze kunnen maken! gaat dat wel samen? maar de baby is het belangrijkste daarin, maar wil ook geen afscheid nemen van huisdieren. hopelijk gaat het gewoon goed samen.

ooe mijn eten wordt nu geserveerd, dus ik schuif een plaatsje op (heerlijk zo'n kookaanval van mijn vriend :D). ik heb vandaag wel veel steken in mijn buik - bandenpijn? trekt wel steeds weer weg, dus probeer me maar geen zorgen te maken. zin in morgen, hoop dat alles nog steeds goed is dan...!

hele fijne avond!

9. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    He meiden, ben nu nog op mijn werk en type dit op mijn BB. Gesprek was goed gegaan. Hij dacht erg prettig mee en gaat zelfs nog voor me uitzoeken of ik evengoed mijn contracturen na het opnemen van ouderschapsverlof zou kunnen aanpassen zonder terug te hoeven betalen. Reageer morgen weer uitgebreider want dit typt niet handig.

10. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Goede eerste bericht in elk geval! en wat fijn dat hij verder met je meedenkt ook.

Ontzettend veel plezier vandaag!

11. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    het lukt me amper om het te typen maar we zijn net terug uit het ziekenhuis en het hartje is bij 8 weken gestopt met kloppen.
    een miskraam dus :(

hoe nu verder weet ik even niet omdat het zwanger raken zo'n wonder was met mijn cyclus, dus we denken maar even niet verder en voelen ons in en in verdrietig :(

hopelijk bij jullie beter nieuws.

12. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    oh god, neeeeeeeeee! Kara wat ontzettend k*t. Kan het gewoon niet geloven. Wat erg voor jullie!! Weet niet wat ik moet zeggen. Ik vind het echt ongelofelijk triest. Ik wens jullie heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies! kan me voorstellen dat jullie helemaal weggeblazen zijn door het nieuws. Ik vind het echt heel erg. Kan het niet begrijpen! Ik hoop dat je hier je verhaal kwijt kan wanneer je daar klaar voor bent en dat je ook hier steun kan vinden!!

Liefs

13. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    he lieve joan,
    we kunnen het ook nog niet beseffen, maar het is wel de keiharde werkelijkheid dus we moeten wel. maar wat een deceptie zeg en wat brengt het veel onzekerheid met zich mee. maar goed, eerst maar eens laten bezinken, uithuilen en ergens weer moed vandaan halen (hoe doe je dat). ik weet het allemaal even niet meer. kan me niet herinneren met ooit zo verslagen te hebben gevoeld.

hoe triest mijn dag ook is, ik heb wel behoefte aan goed nieuws, dus houd je niet in met het verslag van jouw bezoek vandaag! Stef of Linde...?
    x

14. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ik ben weer met stomheid geslagen...pfff ik weet ff niet hoe te reageren! ik schrik er beetje van...leef met je mee kara!
    Heel veel stertke voor jullie beiden! En gewoon hier typen wat je kwijt wilt hoor, goed of slecht!!!

joan weet je al meer?????

15. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    dankje Rica. het is fijn om een plek te hebben waar ook plaats is voor dit verdriet. pff loop echt te dwalen door huis - weet niet waar ik het zoeken moet. zometeen maar naar bed toe
    maar wat goed nieuws (van joan) kan ik wel gebruiken!

16. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Ik snap dat je even niet weet waar je de moed vandaan moet halen om verder te gaan. Je zal toch echt eerst door het verdriet heen moeten voordat je weer naar de toekomst kan kijken. Geef het zo veel mogelijk de tijd en praat er zoveel over als jij de behoefte aan hebt.

bedankt Kara dat je aangeeft wel nieuws van me te willen horen. Had er zelf al min of meer voor gekozen om het voor vandaag er maar even bij te laten. Was voor de echo in principe al erg zenuwachtig (voel nog steeds de baby niet) en toen las ik nog net je berichtje over het hartje dat gestopt was. Voelde echt even de grond onder me vandaan gaan. Ben sowieso al emotioneler de laatste tijd. vond het zo onterecht dat het jullie (jou en Babette) overkomen is. Heb ook aan mijn man gevraagd wat het maakt dat wij er wel recht op hebben. Daar ga je dan pas over nadenken. Waarom wij wel en anderen niet. Wat een groot verschil tussen ontzettende vreugde en ontzettende verbijstering en verdriet. Hoe snel wordt je wereld op zijn kop gezet. Ik vind het echt niet te bevatten en zo onredelijk. Niet te geloven gewoon.

Onze echo was gelukkig goed. alles zat erop en eraan. Geen open ruggetje en geen waterhoofd, hazenlip of open schedel. de nieren waren aanwezig en alle hartkamers en de nieren. Ook de ruggenwervel was goed en de ribben ed. De baby was wel flink aan het bewegen en foto's moesten snel gemaakt worden. Zal er ook een toevoegen. Het is trouwens een meisje dus Linde. Mijn voorgevoel was dus goed. Wel heel leuk om te weten wat het wordt. Krijg gelijk gerichtere fantasie. ze legde ook echt haar benen in haar nek. Hoe flexibel. Erg fijn om te zien. Morgen heb ik afspraak bij de verloskundige en dan kan ik het hartje ook weer horen. Toch nog wel leuk. Had eerst iets van nou weet toch al dat het goed is dan dus maakt die afspraak niet zoveel verschil. Maar vind het toch wel leuk dat ik hem nog even ga horen, vandaag niet gehoord. Mijn placenta ligt trouwens aan de voorkant dus daardoor voel ik haar nog niet (of heel soms). Dat is moeilijker. wel fijn om te weten, hoef ik me daar niet meer zo druk om te maken.

Liefs

17. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    wow joan, wat een mooie duidelijke foto. en gefeliciteerd met je gezonde dochter! en verklaarbaar waarom je haar nog niet voelt dus. ook goed om te weten!
    wat vond je man er van? (geen Stef!)

het zet mij natuurlijk ook aan het denken: waarom is het ons niet gegund? maar daar is gewoon geen antwoord op. als er iets goeds is wat dit voortbrengt is het wel dat er anderen (jullie) zijn die extra genieten van hun 'onbezorgde' zwangerschap - en dat gun ik jullie ongelooflijk van harte! moet er niet aan denken dat het bij jullie nu mis zou gaan, of bij een van ons nog een keer. dus geniet maar dubbel..

slaap lekker, liefs

18. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    goedemorgen,

mijn man is er hele erg blij mee. Het kon hem echt niet zoveel uitmaken een meisje of een jongetje. Zei wel even, o je nu ben ik in de minderheid en lopen er straks twee schreeuwende dames rond :D. Hij maakt zich alleen wel een beetje zorgen dat ik mijn mond voorbij praat. Moet dus echt in de hij vorm blijven praten, ha ha.

Het klopt idd dat er geen antwoord is op die vragen. Ik ben me er iig wel bewuster van geworden hoe erg ik bof. geniet er daardoor idd meer van. (hoewel die zorgen blijven hoor). Het is me nu wel duidelijk geworden dat het nog niet zo 'makkelijk' is allemaal en je gewoon geluk moet hebben. Je hebt er gewoon zelf echt geen controle over. Hoop dat jullie snel weer zwanger mogen worden en dat het dan blijft zitten. Dit wens je niemand toe en al helemaal geen tweede keer.

Hoe gaat het nu verder in zijn werking Kara? Krijg je nog ene keer een echo voor de zekerheid? Of wordt je direct doorverwezen voor een abortus? Of moet je nog even afwachten?

Liefs

Deel Deze Pagina