gestopt met pil in okt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Babette81, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Klinkt als een mooi luxeprobleem Babette..! Ben meteen nieuwsgierig naar wat voor keuze het is en wat het zal worden..? Fijne afleiding in ieder geval! Spannend afwachten tot vrijdag... (ik ging net melk pakken uit de koelkast en zag dat de houdbaarheidsdatum 16-12 was; toen dacht ik 'hmmm wat was daar ook alweer mee' en toen kwam ik hier online en zag ik jou bericht weer :) hahaha)

Welkom Breka! Gezellig dat je ook je ongeduld met ons deelt :D

De echo van vanmorgen was wat ik al dacht: ik heb PCO, waardoor mijn eitjes niet goed rijpen en er geen eisprong tot stand komt (of gelukkig soms wel, maar totaal niet voorspelbaar/regelmatig). Ik heb dus een doos provera mee om menstruatie op te wekken, en mag daarna met chlomid de eisprong gaan opwekken!
    Het was best een beetje een tegenslag, maar aan de andere kant geeft het me waarschijnlijk een stuk meer kans op zwanger te kunnen raken, dus ga het graag aan allemaal. Zal ook eens op het forum rondneuzen naar ervaringen..

Het betekent wel dat ik 3 jan geen NOD meer heb (Rica, ga voor jou duimen dan!) en in 2010 geen baby meer zal ontstaan. nou ja, 2011 klinkt ook als een mooi maakjaar toch?

2. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    hoi meiden,

ik ben 26 jaar en ben in oktober getrouwd. In november heb ik mijn laatste pil genomen. en sindsdien zijn we gericht aan het 'klussen' (zo wordt dat hier genoemd geloof ik ;)). Ik weet dus nog niet precies wat mijn cyclus is maar ben voor deze ronde voor het gemak maar uitgegaan van 28 dagen. Als dat klopt zou ik tweede kerstdag mijn NOD moeten hebben. Erg spannend............ voel van alles in mijn lichaam wat te maken zou kunnen hebben met een zwangerschap. Maar zou ook heel goed te maken kunnen hebben met ontpillen. Ik hoop natuurlijk het laatste :p! kan niks anders dan afwachtten, hoe frustrerend dan ook!

@babette, idd een luxe probleem. Helemaal in deze tijd ;). Maar wel een heel fijne positie waar je in zit. Hoe is het afgelopen? Al een keus kunnen maken? Ook erg spannend dat je over drie dagen al mag testen! hopen dat het gelukt is!

@Kara, hoe is het met je echo afgelopen? Was het inderdaad goed nieuws? Ik hoop het voor je.

Bij mij gaat het met de spanning trouwens wel oké. Maar ben er genoeg mee bezig dat ik toch wil mee kletsen op een forum over hoe iedereen deze tijd beleeft. Toch fijn dat je ergens terecht kan aangezien je het niet met je vriendinnen ed kan delen. Hoewel ik het wel aan één vriendin heb verteld omdat ik graag steun wil als het niet gaat lukken of als ik een MK zou hebben.
    Het klussen gaat gelukkig nog lekker op een ongedwongen manier. Wel gericht op mijn vruchtbare dag deze maand, maar op een leuke manier. Hebben er eigenlijk gewoon wel lol om.

Nou ik ga even kijken of ik ook een banner onder mijn naam kan krijgen. Vind ik namelijk wel zo leuk en duidelijk. maar ben absoluut gene held op dat gebied dus, kan even duren. ha ha.

Groetjes

3. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Joan, succes met je banner (het is sommige digibeten hier ook gelukt (waaronder ikzelf), dus er is hoop ;)).
    Het zou fantastisch zijn als het in een keer raak blijkt te zijn bij je!

Wat ik me nog afvroeg: hoe staan jullie mannen in dit hele verhaal? Zijn zij net zo (hormonaal en) enthousiast als jijzelf of vinden ze het wel gewoon ok? En hebben jullie nog wel eens momenten dat de kinderwens er even niet is?
    Het lijkt me voor mannen zo'n andere beleving namelijk en dat merk ik natuurlijk ook wel aan mijn vriend. Ben benieuwd hoe dat bij jullie is?

4. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Kara, mijn man is er lang niet zo mee bezig als ik dat ben! Denk dat dit ook de reden is dat vrouwen zich toch tot de computer wenden ;)! Lekker uitgebreid babbelen over gevoelens ed. hij begint er niet uit zichzelf over maar ik denk dat hij in zijn hoofd er nog wel mee bezig is. We hebben het er al ruim een jaar over gehad, zouden eigenlijk vorig jaar al gaan beginnen maar hebben uiteindelijk besloten eerst te gaan trouwen. Nu kwam het er op aan en vond hij het toch wel erg spannend. Vraagt zich dan af of hij er wel klaar voor is en begint dan te twijfelen. Houdt hem dus wel bezig.....al die verantwoordelijkheid voor zo een klein mensje.

Ik ga even eten. O ja, als het goed is, is het me gelukt om die banner toe te voegen maar het duurt geloof ik even tot hij ook getoond wordt.

groetjes

5. Milouu

Milouu Actief lid

7 dec 2010
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik heb ook een vraag. Wij zijn ook bezig om zwanger te worden van ons eerste kindje en nu weet ik dat als je zwanger bent je bijvoorbeeld de kattenbak niet mag schoonmaken. Weet een van jullie misschien of dat nu ook al het geval is, zolang ik niet zwanger ben?

6. Peeter

Peeter Actief lid

26 jun 2010
    115
    0
    0
    Hey Meiden,

Leuk dat het hier zo gezellig druk is. Moest even goed bijlezen sinds gisteren haha. Het is wel goed voor de afleiding! Ik ben (nog) niet ongesteld geworden :$. Ik word er echt gek van haha! Ik voel iets, nee toch niet, zie je wel ik word ongesteld, of is het toch een ander gevoel als bij ongesteldheid? Wat kan een mens zichzelf toch gek maken he!
    Maar ik blijf ook maar realistisch, ik ben uitgegaan van een gemiddelde van 28 dagen, maar ik heb ook wel eens een cyclus van 32 dagen gehad, het zegt dus allemaal niets. En ik heb natuurlijk afgelopen zaterdag negatief getest.
    Ik ga vandaag ook niet meer testen, ik ga proberen om pas vrijdag op z'n vroegst te testen (als ik dan natuurlijk nog niet ongesteld ben geworden). Ben benieuwd of ik dat volhou...
    @ kara (en de rest) : uiteraard laat ik iets weten als ik getest heb (en ook als de ongesteldheid doorzet)! Vervelend zeg het bericht dat je PCO hebt, maar wel fijn dat je nu weet hoe het zit. 2011 wordt vast jouw jaar!!
    @ Rica: het is helaas alweer ronde 12 (maar ik moet eerlijk zeggen dat we er niet iedere ronde even actief mee bezig zijn geweest)

Hoe is het bij jullie?
    @ babette; leuk dat je een nieuwe baan krijgt. Heb je een voorkeur voor 1 van de twee banen? Succes met het maken van een keuze in ieder geval!
    Voor de anderen, leuk dat jullie meekletsen!

7. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    @ Milou, je mag inderdaad de kattenbak niet meer verschonen als je zwanger bent, dat heeft te maken met een bacterie geloof ik. Ja mag bv ook niet meer zonder handschoenen in de tuin werken. Het is belangrijk dit niet meer te doen als je zwanger bent! Je zou dat voor de zekerheid al aan iemand anders over kunnen laten maar aan de andere kant kan het ook nog een tijd duren voordat je zwanger bent! Al is het wel fijn dat iemand anders de bak verschoont natuurlijk :)!

@ Peeter, kan me helemaal voorstellen dat je nu alles voelt in je lichaam! Wat ontzettend spannend zeg!!!! Ik zal voor je duimen dat je toch zwanger bent en gewoon wat te vroeg getest hebt! Zou het wel erg knap van je vinden als je tot vrijdag kunt wachten! Ben benieuwd.

@ Kara, wat vervelend dat je PCO hebt zeg! Maar wel fijn dat je nu duidelijkheid hebt en dat je de juiste medicijnen hebt. kan je gericht aan de slag!

groetjes

8. Peeter

Peeter Actief lid

26 jun 2010
    115
    0
    0
    Hallo meiden,
    Ik ben gisteravond laat toch nog ongesteld geworden. Baal er echt gruwelijk van....
    Op naar de volgende ronde!
    x Peeter

9. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    @Peeter :( toch wel dus... wat je zegt: op naar de volgende ronde!

@joan: leuk/herkenbaar wat je vertelt van je man! leve het forum en dit soort contact/mogelijkheden. hoe zullen vrouwen dat vroeger hebben gedaan vraag ik me wel eens af ;) het lijkt me voor een man ook een veel grotere stap: van helemaal niets naar een mensje; wij hebben nog een zwangerschap er tussen waarin je je veel meer kan voorbereiden. wat zeg je tegen je man als hij zich zorgen maakt over de verantwoordelijkheden?

jouw cyclus is trouwens wel erg netjes zie ik (handig zo'n banner)! dat wordt KMK (klussen met kerst ;))

fijne dag ladies!

10. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    @ peeter, wat jammer zeg :(. echt balen, maar gewoon op naar de volgende ronde!!

@ kara, hij vroeg aan mij of ik dacht dat hij die verantwoordelijkheid wel aan kon. Heb hem toen gezegd dat als ik dacht dat hij dat niet zou kunnen ik ook nog geen kindje met hem zou willen :)! Dat het ook spannend is en dat dit niet raar is! Dat ik het ook spannend vind, het is natuurlijk ook niet niks. Maar dat ik het ook vooral erg leuk vind. Inderdaad wel fijn dat wij internet hebben om van alles op te kunnen zoeken en er met elkaar over te kunnen kletsen.

We hebben gisteren grapjes gemaakt over hoe het kindje eruit zal komen te zien, of het de scheve oren van mijn man zou hebben :D! erg gezellig! Ik vanaf gisteren gevoelige tepels! Heb een rommelende/borrelende buik en moet erg vaak boeren! Laatst ook een keer zuur, terwijl ik daar nooit last van heb! Zijn dat allemaal dingen die met ontpillen te maken kunnen hebben? Hadden jullie daar ook last van?

groetjes

11. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Hai!
    Peeter wat jammer! Ben je erg teleurgesteld?

Ik heb een keuze kunnen maken en heb dus een nieuwe baan per feb! Ik werk in de ggz. Een roerige sector in deze tijd helaas.
    Heb er ook wel wat stress van gehad. En denk dan natuurlijk over de invloed na die het kan hebben op zwanger worden. Ik vraag me af of het is gelukt deze ronde. Ik voel trouwens niet echt wat, beetje gevoel alsof ik ongesteld ga worden. Nog even afwachten. Ik ga overigens niet meteen testen, ik wil wel een paar dagen over tijd wachten. Mijn vriend vindt t belachelijk als ik al op mn Nod ga testen, hij is ook een stuk geduldiger dan ik! Hij heeft ook gelijk, kost alleen maar onnodig geld als ik erna gewoon ongesteld word. Hij helpt me wel om een beetje met beide voeten op de grond te blijven. Ik denk ook dat het toch anders voor die mannen is; zij voelen niet van alles in hun lijf en hoeven het kindje niet zelf te dragen dus staan ze er letterlijk ook wat verder vanaf denk ik.
    Allemaal een fijne dag, met niet teveel zorgen hoor!

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ohh kara hoop dat het met die doosjes gaat lukken :)
    clomid worden ook wel mensen ziek van toch? lijkt me heftig spul... maar alles voor een goed doel he ;)
    Ik dacht eerst, echo!?? heb ik wat gemist maar helaas was het niet wat ik dacht.

babbette wat goed van die man van jou, mijne heeft dat ook.
    zegt wacht nou maar gewoon af die paar dagen..Maar ik wil dan ook op mn nod testen want ik ben dan net een stuiterbal...wel niet wel niet :)

13. Breka

Breka Actief lid

11 dec 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Sorry, maar vond de topic niet meteen terug. Ben nieuw op het forum en vind mijn weg nog niet echt :D

Mijn man leeft ongelooflijk met me mee. We hebben allebei al zo lang een kinderwens, maar wouden er pas aan beginnen als we echt klaar waren (= huisje, tuintje, getrouwd), lekker ouderwets dus.

Nu is het poging 3 en aanstaande dinsdag zou ik mijn regels liever niet krijgen ;) Vandaag wel al lichte ms pijnen gehad, dus ik vrees ervoor...

14. Breka

Breka Actief lid

11 dec 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben er opnieuw, hoe maken jullie de banner aan?
    (kalender met verloop van cyclus). Ik raak er niet aan uit :)

15. Breka

Breka Actief lid

11 dec 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    gelukt, kben toch slimmer dan ik dacht :)

16. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Hey!
    Mooie banner Breka!
    Alles goed? Me net door het barre weer geploegd met mn autootje, wat een ellende! Zou liever bij de kachel zitten maja, werk aan de winkel!
    Hier nog geen menstruatie! Vandaag is mijn nod. Spannend hoor..
    Maar niet echt klachten die op zwangerschap zouden kunnen duiden. Dus afwachten maar!
    Alvast fijn weekend,
    X

17. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Dapper dat je door de sneeuw bent geploeterd! Vanmiddag heb ik een afspraak, dus zal ik ook wel moeten, maar voor nu zit ik lekker binnen (maar het warme water doet het dan weer niet brr). Wel fijn van de doorgehakte knoop! Is je oude baan in de GGZ toevallig niet iets voor mij (ben nog op zoek ;)).

Spannend vandaag je NOD! gisteren las ik nog een topic van vrouwen die niets aan hun lichaam merkten en toch zwanger waren ;)

en Breka, zeker mooie banner :)! volgende week wordt dus spannend!

leuk ook om jullie mannen verhalen te horen, zo gaat het bij de mijne ook wel.
    ik zou echt de godgansedag over babies kunnen praten en over hoe spannend het is en stel je voor dat en dit en zus en zo.... maar ik merk wel dat hij het soms even genoeg vindt (en terecht..), maar bij vriendinnen kan je het ook niet echt kwijt (die zitten er ook niet de hele tijd op te wachten merk ik). Blij dus dat ik het hier een beetje kwijt kan, maar soms wel lastig hor!
    we hebben besloten om even de feestdagen zonder hormonen door te komen, aangezien de bijwerkingen niet zo erg fijn zijn, dus even afwachten of mijn lichaam zelf wat doet, en anders in het nieuwe jaar starten met alle kuren! het niet hebben van een vaste baan helpt niet echt met een gerust gevoel zwanger willen worden, dus dat is het plan nu en dat geeft wel even rust.

niet uitglijden vandaag :D!

18. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Kara volgens mij had ik nog niet gereageerd op de uitkomsten van je echo. Pco, ik weet er niet heel veel van maar was je erg teleurgesteld? Ik hoop echt dat de clomid je gaat helpen!! Verstandig om de feestdagen rustig door te komen denk ik. Kan je er lekker van genieten.
    X

19. Breka

Breka Actief lid

11 dec 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,
    Deze ochtend getest, ik kon me niet meer houden.
    I know, héél dom en natuurlijk dik negatief :(

20. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    he,

@breka: :( maar volgende week is eigenlijk je NOD pas toch??

@Babette: wel beetje teleurgesteld dat je lichaam niet functioneert naar behoren, maar met alle opties zie ik het niet somber in. natuurlijk verhoogt het de angst wat om nooit zwanger te kunnen worden, maar dat zal de tijd uitwijzen.
    bij jou al gerommel...?

@Rica: als er een klein wonder door komt, wil ik alle bijwerkingen wel doorstaan (moet wel natuurlijk, dus daarom roep ik dit maar even hardop ;))! maar ik hoop dat het meevalt natuurlijk.
    Ben je je al aan het voorbereiden op komende klusweek :D

Deel Deze Pagina