gestopt met pil in okt

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by Babette81, Dec 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    foto's in fotoalbum! x

2. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Mooie jurk kara!!!! mooie kleur ook...en mooi slank, staat erg mooi!

Hier mijn foto.... Was er 1 vergeten te maken met 24 weken en ziet toch wel verschil (heb zelf een hele rij van om de 2 weken)
    vind op de foto wel groter lijken dan in echt met kleren aan...maargoed ik vind het een beetje een puntje :):)

3. Babette81

Babette81 Actief lid

Dec 4, 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Hoi,
    even een korte reactie tussen de bedrijven door. Spannende en mooi jurk Kara, en je figuur komt er mooi in uit moet ik zeggen! Heeft je vriend 'm gezien?
    Breka heb je al een afspraak? Wel goed dat alles zo goed bekeken wordt toch?
    Mooie buiken vliegen hier voorbij..!
    en kamertjes in wording.
    Ik ben gesloopt na het weekend! We waren naar Blijdorp. Vanavond maar vroeg naar bed. Als dat lukt!
    fijne dag!!!

4. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,641
    164
    63
    hallo,

wat een mooie jurk Kara. Staat je echt goed. denk dat je aanstaande zijn ogen uitkijkt als hij je zo ziet aankomen :D! mooie kleur ook! Stoer. Had jij nou vandaag een afspraak bij de gyn of is dat morgen? En wat gaven ze aan? Heb je nog een echo gehad? Is er een ei in de maak?

Rica, ik vind je een mooie buik hebben. Duidelijk zwanger hoor!

Babette, nog even lekker bijgekomen? Hoop het maar. Ik ga morgen op kamp met 8 gehandicapte kindjes. Zal ook wel slopend zijn maar heb er wel zin in.

Schoonouders zijn nu druk bezig in onze babykamer. Wel raar om dat uit handen te moeten geven hoor! Had het graag zelf gedaan. Maar erg lief dat ze helpen.

Liefs

5. Babette81

Babette81 Actief lid

Dec 4, 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Veel plezier op kamp Joan! Hoe oud zijn de kids?
    Kara hoe ging het bij de gyn??

6. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    morning ladies!

zeker mooie buik Rica!

weer een beetje bijgekomen van de dierentuin Babette? :)

en Joan, wat een zwaar werk lijkt me dat, maar wel erg mooi werk. Wel zwaar zo'n weekendje op pad! En goed dat je het klussen uit handen kan geven aan je schoonouders. Dan wel het juist klussen uiteraard ;)

en thanks voor de complimenten voor de jurk! hij is niet zo traditioneel, maar vond hem ook wel stoer. ik ga btw nog wel iets borstbedekkends er tussen naaien ;) nu geef ik zeg maar alles prijs, en dat is meteen zo ordinair (nooit gewenst kleinere borsten te hebben, nu eens een keer wel haha)

gister naar de gyn geweest inderdaad. het bericht was eigenlijk: afwachten tot eigen cyclus op gang komt...
    omdat ik zonder medicatie al zwanger ben geworden en dus heb bewezen een goede eisprong te hebben, geeft hij de sterke voorkeur eraan om nog af te wachten. het is 'normaal' dat het even duurt voordat je eierstokken weer 'gekalmeerd' zijn na een curettage en een ei kan aanmaken. tot wel 3 maanden.
    dus er is nu afgesproken dat ik of:
    1) afwacht tot 16 augustus en als er dan niets gebeurd is met medicatie start
    2) hopen dat mijn cyclus op gang komt en regelmatig wordt
    3) hopen dat mijn cyclus op gang komt en niet regelmatig wordt (meer dan 35 dagen) --> medicatie starten
    4) hopen dat ik een ei krijg, meteen zwanger raak en geen gedoe en gezeur aan mijn lichaam!!

mijn geduld wordt wel flink op de proef gesteld zo, maar ik voel ook wel dat het beter is om te kijken wat mijn lichaam zelf doet. het enige wat zo ontzettend moeilijk is daaraan is de tijd die maar voortschrijdt..
    vannacht droomde ik over een positieve ovulatietest.. zucht!
    maar goed, gewoon maar hopen dus dat alles op gang komt. hup ei hup ei!

voor zover dus. voorlopig weinig bijzonders of actie helaas :(

7. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ahh kara dus weer afwachten!! Ja je hebt eigelijk niks erover te beslissen maar wat zou je er moe van worden zeg! Ik leef met je mee!

Ja ik vind je jurk wel mooi en wit geldt niet meer he ;)
    Nou er mag best me gepronkt worden maar kan me wel voorstellen dat je er iets tussen naait ;)

hoe gaat het met de rest?
    ik wacht op regen!!! hoef k niet de planten te doen!

8. Babette81

Babette81 Actief lid

Dec 4, 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    O kara wat wordt jouw geduld op de proef gesteld. Maar wel begrijpelijk om de natuur af te wachten. Ik duim zo voor een ei binnenkort! Is er nou nog een echo gedaan? Had de gyn nog nuttige info over je lijf of cyclussen na een miskraam? De mijne was zo kortaf..
    Ik vind je jurk nu ook al mooi hoor!!

Ik heb even gerekend (kon t niet laten) en als ik mn langste luteale fase optel bij mn eisprong deze maand zou mijn nod op dins a.s. vallen. Ik heb met mezelf afgesproken dat ik die dag mag testen MITS mijn temp nog hoog is. Goeie deal of niet? Staan jullie me bij op zwakke testdrang momenten? En als het op een teleurstelling uit draait?.. Ben er nu al weer bang voor..
    Xxx

9. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    bedankt voor jullie reacties! het helpt toch om te weten dat mensen 'met je mee wachten'. oo maar dat geduld. ik hoop ook gewoon op een ei snel.
    geen echo gehad (had toch geen zin), en inderdaad kortaf. ik heb zelf veel door moeten vragen om wat antwoorden te krijgen.
    waar ik me wel aan stoorde was dat hij een aantal keer benadrukte dat ik 'pas 27 was' en het anders zou zijn geweest als ik 39 zou zijn geweest.
    ook al ben ik 'pas' 27; dat voelt helemaal niet zo :S.

maar goed

Babette: puik plan! we zijn hier voor goed óf slecht nieuws natuurlijk... maar goed voornemen, mits de temp hoog is testen dinsdag. merk je dingen aan je lichaam? uiteraard ;) maar herkenbare dingen? of wil je daar niet teveel op proberen te letten?

hele fijne dag!
    regen nog gekomen Rica?? :)

10. Babette81

Babette81 Actief lid

Dec 4, 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Ok dus geen echo. Als ze geen aanleiding zien doen ze dat kennelijk ook niet in het ziekenhuis.
    Ik vind het wachten killing.. Het is rustig op het werk dus heb alle tijd om symptomen te checken, vreselijk!! Kan het maar moeilijk laten. Het enige wat ik voel is een beurs gevoel aan de zijkanten van mn borsten. Ik weet niet zeker of ik dat voorgaande maanden ook had. Hadden julie daar last van?
    Tips voor afleiding???

11. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Het enige wat ik had was ongiekrampen... paar dagen lang! toen na die dagen mn temp ook nog hoog bleef vermoedde ik al iets....

Ik wacht nu op de kraamzorg voor intake...hopelijk kort maar krachtig! ik ben erg moe, heb super slecht en kort geslapen! Die stoere hond was nogal bang voor onweer en dan moest ik aanhoren ook :), die kleine gaf geen kik, jaaa echt vrouwtje's hond ;)
    ik hoop dat ze zich zo gedragen, die bull kan nog welleens zo uit het niets op schoot springen en dat is erg vervelend en voor sommigen beangstigend.. we zijn hier ook mee bezig maar zn enthousiasme wil soms welleens de overhand nemen...
    ik wil zowieso een kraamhulp die of totaal niet bang is voor honden of zelf ook honden heeft want bange mensen dat voelen ze aan, die kleine trekt dan ook altijd naar diegene toe haha erg raar!
    ben benieuwd straks!

Hoe gaat het daar? de storm overleefd!? Hier viel het wel mee behalve onweer! had vliegende stoelen en potten verwacht maar viel mee....

babbette, hoop echt voor je dat je temp mooi hoog blijft!! spannend zeg!

12. Babette81

Babette81 Actief lid

Dec 4, 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Allemaal Babyboom aan het kijken?
    Brok in mn keel..

13. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    ben nu babyboom aan het terugkijken..
    pff zwaar he
    zo herkenbaar
    en beangstigend dat ons een zelfde weg/lot wacht... ZUCHT!

enne, wat betreft beurse borsten: nee.. eigenlijk had ik helemaal Geen kwaaltjes voordat ik ongesteld zou moeten worden.

nog maar 6 nachtjes voordat je duidelijkheid krijgt.. aftellen maar weer deze maand.

slaap lekker!

14. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,641
    164
    63
    Hoi meiden,

ben weer terug van kamp hoor. De kinderen waren tussen de 9 en 12 jaar. Was erg leuk maar ook erg vermoeiend. Deze kinderen reageren zo heftig op dit soort dingen. Vele moeilijke momenten voor de kinderen dus.

Kara, ik heb nog eens naar je foto gekeken maar vind het zelf erg mooi. Vind dat je er best mee mag pronken ;). Maar snap het wel als je jezelf er niet prettig bij voelt. Dan moet je dat idd doen. Ben zelf ook niet zo van alles bloot geven maar vind het je erg goed staan!
    Wat vreemd van die gyneacoloog. Snap niet dat hij naar je leeftijd kijkt. Hij hoort gewoon te kijken naar de feiten en er geen waardeoordeel bij te betrekken. Ik bedoel je had toch al de medicijnen binnen? Waarom mag je die nu ineens niet gaan gebruiken? Je hebt toch gewoon geen regelmatige cyclus dus kan je best wat hulp gebruiken om je elke maand een eerlijke kans te geven. Zelfs met een regelmatige cyclus is het al een uitdaging om zwanger te worden en jij hebt niet elke 28 dagen een ei. Ik vind dat reden genoeg om wel verder te kijken. Kan je er niet gewoon op staan of anders eens met je huisarts overleggen? en anders een second opinion oid? Bedoel dit trouwens niet vervelend naar jou toe hoor. Maar snap gewoon niet zo goed waarom hij hiervoor kiest. Uiteindelijk zijn die medicijnen er toch alleen voor om de groei van je ei te stimuleren en om de eisprong te laten gebeuren? Dan vind ik het nog op een redelijk natuurlijke manier gaan. Alleen met een beetje stimulans. Nou goed ik ben natuurlijk geen expert maar wordt er gewoon een beetje boos van als ik het zo lees. Snap echt niet dat hij er zo makkelijk over kan beslissen terwijl het jullie zo na aan het hart ligt!

Babette, ik vind het een goed uitgangspunt van je. Idd wachten tot dinsdag en dan alleen testen als je temperatuur hoog is. Wanneer je testdrang krijgt hier typen en dan zullen we proberen je te helpen deze te weerstaan. Wel weer spannend hoor! Ik had wel erg last van mijn borsten vanaf mijn ei sprong. Nu heb ik dat altijd wel maar dan maar 1 of 2 dagen. Dit keer hield het aan bij mij. Hoop dat het snel wat drukker op je werk wordt en je afleiding krijgt!

Rica, hoe was de kraamzorg? Bij mij vroegen ze naar mijn huisdieren. Ze houden er dan rekening mee dat ze iemand sturen die daar niet bang of allergisch voor is.

Breka, hoe gaat het met jou? Al een afspraak voor een echo? Wel goed dat ze het gewoon voor de zekerheid controleren als ze het niet kunnen zien. Is het erg dat je kindje voor loopt in de groei? Heb je dan kans op een grote baby? Of zeiden ze daar niks over?

Liefs

15. Babette81

Babette81 Actief lid

Dec 4, 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Hm ja er zit wat in wat je zegt Joan. maar ergens kan ik me ook voorstellen dat men liever nog even wacht met medicatie; je wil ook niet het lijf pushen of overhaasten. Misschien is het nog niet klaar voor een zwangerschap na de miskraam/curettage.
    Hoe vergaat het wachten jou Kara?
    Ja trieste verhalen bij Babyboom; heb echt met de mensen te doen. 9 jaar bezig om zwanger te raken, jeetje... Maar ook emotioneel als mensen een positieve test hebben, zo leuk.
    Voor mijn man was het volgens mij iets te confronterend want hij ging spontaan een wandeling maken.. Zoals ik al zei is het niet zo'n prater.

Wat voor werk doe je nou precies Joan?

Rica de storm hebben we overleefd; ik kon juist heerlijk slapen met die regen tegen mijn raam en af en toe een knal hihi. Hoe was de kraamzorg?

Breka hoest nou met jou; weet je al meer??

Hier is temp met 0,2 gedaald. Als 'ie morgen niet weer stijgt schat ik mijn kansen niet zo best in deze maand.
    Nou ja dat zou me weer een test schelen :D. De testdrang is groot; maar ik moet ze gewoon niet in huis halen, dan KAN ik ook niet testen. Ik heb er nog eentje liggen uit Amerika maar die wil ik pas doen als ik ook echt zwanger blijk te zijn omdat het mij zo leuk lijkt om dan PREGNANT te zien verschijnen. Dus die laat ik zowiezo liggen.
    Vandaag wel stout geweest. ik had nog 1 ovulatietest en die ging er natuurlijk aan... De streep was bijna net zo fel als de controlestreep. Zegt eigenlijk helemaal niks natuurlijk. Je hoort wel eens dat de test positief uitslaat als je zwanger bent. Maar in mijn geval kan ik er niet zoveel mee. Nu dus geen testen meer in huis en die ga ik ook nog niet kopen! Tsjakka!
    Bedankt dat jullie me elke keer weer willen aanhoren... :)

16. Breka

Breka Actief lid

Dec 11, 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ladies,

Babyboom ken ik hier niet, in België loopt er momenteel geen seizoen.

Babette, spannend afwachten hoor!! Ik duim zo hard.
    Kara, al een ei in zicht? Jeetje, wat frustrerend. het is je nochtans zo hard gegund! Wat een mooie jurk trouwens!!

Ik heb hemel en aarde moeten verzetten voor een afspraak voor die speciale echo. Eerste optie was pas 28/07,maar zo lang kan ik echt niet wachten hoor. Ook al weet ik wel dat alles OK zal zijn, ik wil zekerheid, ik wil nog kunnen genieten van de resterende tijd van mijn zwangerschap. Na een beetje dramatisch te doen, heb ik een afpsraak gekregen op 08/07. Het is wel een ander ziekenhuis, maar het maakt me niet uit, al moet ik een uur rijden!
    De gynaecoloog zei niets speciaal over het gewicht. Ik veronderstel dat het dan zoooo zwaar niet is zeker? Volgende keer zal ik er meer om vragen, had er eigenlijk niet aan gedacht :).

17. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    1,641
    164
    63
    Als Kara er geen probleem mee heeft en achter het plan staat dan maakt het inderdaad ook niks uit :D. Maar vind de reden die de gyn op geeft echt de plank misslaan. Denk dat ik even te veel mijn eigen gevoel laat meespelen en ben soms wat fel door de zwangerschap :).

ik werk in een woonhuis voor jongeren tussen de 12 en 18 jaar die gedragsproblemen hebben en niet thuis kunnen wonen. Het is 24 uurs opvang.

Dit kamp was met mijn broertje mee, die autistisch is. Ik werk met hem ongeveer 4 uur in de week. Nu ging hij met school op kamp en ben ik meegegaan omdat mijn ouders erg bezorgd zijn en willen dat er één iemand 24 uur per dag op hem let. mijn broertje is ook onbetrouwbaar en heeft dit nodig. Hij kan niet echt praten en trekt gewoon zijn eigen plan. dus erg veel gevaar om hem kwijt te raken en dan kan hij niet bedenken wat hij moet doen.

Breka, fijn dat je die vervroegde afspraak voor elkaar hebt kunnen krijgen. Kan me voorstellen hoor dat je dat graag wil. Kan je idd weer gewoon gaan genieten. Ook al weet je de reden dat je doorverwezen wordt er zit toch wat bezorgdheid. Begrijpelijk hoor.

Babette, wat jammer van je temperatuur. hoop dat hij morgen weer stijgt. Wat betreft je ovutest, het klopt dat die positief kunnen uitslaan als je zwanger bent. zou er alleen niet op rekenen. anders is het zo een teleurstelling. Iig fijn dat ze nu op zijn en je niet meer in de verleiding kan komen. Gewoon dinsdag afwachten en je temp in de gaten houden. En even spuien mag altijd natuurlijk!! gewoon lekker doen hoor.

Heb net even de raamkozijnen geschilderd in de babykamer. Gaan nu echt opbouwen. Plafond is ook gewit dus binnenkort aan de muren beginnen. Misschien zaterdag al behangen! Heb er zo een zin in dat het kamertje af is!

Liefs

18. Rica

Rica VIP lid

May 16, 2008
    7,521
    105
    63
    Female
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    babyboom gister heeeelemaaaal vergeten!! Oeh ik ga straks/nu gelijk terug kijken!! best emo als ik dat zo lees!
    Kraamzorg was wel oke, voelde me nou niet echt op mn gemak, naja was wat stijfjes..maar ze deed wel haar best hoor maar ik ben zelf gewoon wat losser en minder "serieus"...de vk's bij ons zijn wel heel leuk, daar voel ik me wel thuis, die maken soms een grapje en gaan dan weer verder snappen jullie wat ik bedoel? dit ging heel stijfjes en formeel.... Ik heb mn hondjes maar buiten gelaten want die zijn zo druk en enthousiast en dit was nou niet bepaald iemand waarvan ik dacht hmmm die is ervan gediend :):) We hebben ook door gegeven dat het iemand moet zijn dat er totaal niet bang voor is want dan wordt het gewoon niks...
    verder ging het over de kraamzorguren, wat ze doet, 4 hele dagen, 4 korte dagen, borstvoeding (wat ik wel wil proberen) etc...

babbette omhoog met die temp!!

19. Babette81

Babette81 Actief lid

Dec 4, 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Hoi meiden,
    Jammer van de stijve houding Rica. Ga je wel voor dat bureau kiezen?
    Hoe oud is je broer Joan? Lijkt me een zware baan af en toe! Heb je nog nachtdiensten?
    Kara hoe gaat ie?
    Tjemig belachelijk he dat je zo lang op een echo moet wachten. Wat een beetje drama al niet kan doen ;)
    Hier is mn temp weer gestegen maar ben beroerd vandaag. Blijf een dag thuis. Dus ik vraag me af of die temp dan wel betrouwbaar is. Slecht geslapen ook, bah bah!!

20. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    getsie Babette ! hoop dat je je snel beter voelt. ik moet meteen aan dat ene stel uit babyboom denken: die werd opgenomen in het zkh met zwangerschapssymptomen ;)
    oo, nou ik duim voor je hor. het klinkt zo mooi ('zoveel rondes na de mk was het weer raak'). en dan die testdrang van je, zo herkenbaar ook! geen test is veilig bij jou thuis.
    als je koorts hebt kan het zeker wel misleidend zijn inderdaad, heb ik ook wel eens gehad.

joan, wat een mooi, maar ook zwaar beroep lijkt me. wel een mooie regeling dat je op deze manier bij je broertje betrokken bent. maakt de bloedband het soms niet dubbel zo zwaar ook juist? fijn dat je stappen weer hebt gezet in de babykamer!

breka, fijn dat je ook drama kan tonen en dat helpt dus! volgende week echo dus. het zou fijn zijn als je dan nog wat meer kan genieten van je zwangerschap. kan je je lichamelijke veranderingen nog aan?

rica, ik moet altijd wel beetje lachen: zie het wel voor me hoe jij daar met zo'n stijve vrouw zit (ook al ken ik je natuurlijk niet echt)! maar ga je wel in zee met dit bureau? babyboom inmiddels gekeken?

ik vind het erg fijn dat jullie zo met me meedenken en oprecht reageren en je mening deelt. hou ook wel van wat discussie ;)
    ik merk ook die boosheid die jij hebt ook erg joan. vooral omdat ik nog maar 27 ben. alsof de kinderwens dan minder prioriteit heeft! medisch gezien natuurlijk wel, maar emotioneel zeker niet.

wat me ook stoort is dat ons kinderplan nu helemaal in handen lijkt te liggen van een of andere dokter die ik helemaal niet ken. een ander had misschien iets anders gezegd blijf ik maar denken... Natuurlijk doe ik het liever op natuurlijke wijze, zonder medicatie.
    Maar de zorgen/angsten die ik nu heb zijn soms ook niet gezond.

Mijn plan (en hierin steunt mijn vriend me zeker) is nu als volgt: wel wachten tot ik uit mezelf ongesteld word, om het natuurlijk herstel niet te doorbreken met medicatie (meest verstorende namelijk): maa r áls ik ongesteld word, ga ik meteen starten met de clomid.
    de gyn wilde namelijk afwachten om te kijken of mijn cyclus nu onregelmatig is. nou, bekijk mijn onderschrift dan maar eens. ik heb geen zin om nog maanden af te wachten om opnieuw aan te tonen was ik zelf allang al weet: ik heb helemaal geen regelmatige cyclus (nou, 1 ronde geloof ik in 3 jaar tijd )!!

ahum, zit toch meer 'boosheid' dan ik dacht. maar als ik het eenmaal zo opschrijf...!
    ik wil gewoon dat het goed komt allemaal en niet nog zo lang in onzekerheid moeten zitten over of en wanneer er weer iets gebeurt.. mk is al zwaar genoeg.
    blegh

maar goed, ga zo richting A'dam voor een dagje uit, dus dat is weer fijne afleiding!

sorry en bedankt dat ik hier zo mijn ei (o daar wassie) kwijt kan!

Share This Page