ha ha Breka, zie dat wij steeds gelijk op internet zitten en posten! Zou inderdaad een leuk trouwdag kado zijn. Ik ben 2 oktober uitgerekend. Ga onze trouwdag, 22 oktober niet halen . Ben benieuwd naar jullie kamertje. Komt vast op tijd af. Nog lang genoeg de tijd.
lekker fris joan! jullie zijn echt als een speer gegaan! ik sta stil ...wacht nog op wat dingen voordat ik details erin maak. ik ben 3 okt uitgerekend volgens mijn vk maar die man zei bij de 20 weken echo dat hij uitkwam op 30 sept maarja die paar daagjes maken ookal niks uit... ikzelf ga voor 09-10-11 veel ananas, sex, wandelen en poetsen op die dag haha
Ja en bitter lemon drinken toch?! Kara al een weekend ei gespot? Doe je nu dagelijks ovutesten? Gister kwam mn vriendin langs. Ze is heel misselijk maar echo was gelukkig goed. Ik vind het nog steeds leuk om er met haar ovee te praten. Maar toen ze weg was dacht ik sterk: ik wil ook zo graag!! Ik begin aan het idee te wennen dat het misschien wel nog een tijd zal duren voor het raak mag zijn. Dat lijkt me ook maar het beste. Maar als ik dan een tweede streep krijg zal ik gelukkiger zijn dan ooit. Dat is een ding dat zeker is! Nu eerst op naar een positieve ovutest. Nog plannen dit weekend? Ik morgen weer een kinderverjaardag. Vandaag op zoek naar een spijkerbroek; wat een zoektocht is dat altijd. Maar zo eerst ontbijten met manlief; o ja eergisteren hebben we het huwelijk rond gemaakt voor de NL wet! Xx
ha ha, je gaat proberen invloed uit te oefenen Rica. Ben benieuwd of het je gaat lukken! Mooi dat jullie huwelijk nu ook in Nederland geldig is. Wat moesten jullie daarvoor regelen? Gelukkig vind je het wel leuk om met je vriendin te praten over zwanger zijn. Hoop dat je haar snel mag gaan vertellen dat het bij jou ook raak is. Ik ben gisteren zwangerschapszwemmen gaan doen. Was erg leuk. Nog best wel intensief ook. De hele tijd baantjes heen en weer zwemmen met allerlei oefeningen en dat een uur lang. Maar wel goed geslaagd. Ga nu elke week! Was echt lekker. Ik moet morgen weer weken, helaas. Vandaag kado voor mijn vader gekocht die is maandag jarig en viert het morgen. Kan ik alleen niet bij zijn helaas! babette nog gelukt met de spijkerbroek kopen? Kara, hoe gaat het met jou? Liefs
Wat een gezelligheid hier, soms is het even wat stiller, maar geef het even en we kletsen weer wat af hebben jullie trouwens ook dat als je het terugleest, je denkt: o hier wil ik over zeggen, hierop reageren en dit wil ik vragen. en dat ga je aan je post beginnen en ben je alles alweer kwijt maar goed, ik ga een poging wagen joan, mooi en fris geworden! lijkt me fijn om daar dagelijks even in de kamer te staan en over je buik te wrijven! hoe is het trouwens met je man en zijn been? en wat goed van het zwemmen. is natuurlijk ook een van de weinige sportactiviteiten die je tot het eind kan volhouden denk ik. lekker bezig! succes met werken alvast! breka: fijn dat de echo goed was en je er zo blij mee bent! en dat kamertje komt wel goed natuurlijk. leuk dat je zus je meter is! Rica: haha mooi dat rijtje om de bevalling op te wekken. heb je toevallig die aflevering van Friends gezien waarin Rachel de bevalling wil bespoedigen? ik ben ook wel heel benieuwd of jullie je datum gaan halen, of dat het juist veel langer gaat duren (meestal bij een eerste toch?) of juist veel eerder. spannend allemaal hor, het komt al aardig dichtbij en jullie ontlopen elkaar niet veel! Babette: succes met weer een kinderverjaardag morgen. ben blij dat ik niet te vaak heb! en gefeliciteerd dat je in NL nu ook erkend getrouwd bent! het klinkt wel rustig hoe je zegt te accepteren (sort of) dat het misschien een tijdje kan duren weer voordat het raak is. dat kan nooit kwaad natuurlijk en maakt de tussentijd wat beter/makkelijker. ben benieuwd of je deze ronde weer op dezelfde dag je ei hebt, zou fijn zijn. @hier: weinig bijzonders, een eiloos weekend, hoewel er wel eentje voor me gebakken wordt op dit moment vriendlief wordt toch ook wel wat ongeduldiger nu. we hebben nu een beetje zitten rekenen (als we aan medicatie starten kunnen we een beetje plannen wanneer ik dan ongesteld wordt, en een ongesteldheidsloos trouwfeest en een ei op huwelijksreis lijkt me leuk dus daar maken we maar gebruik van dan) en hebben besloten de 26 met provera (menstruatie opwekker) te starten en dan meteen clomid te gaan gebruiken. er bestaat altijd nog de kans dat het niet eens aanslaat, dus dat blijft ook spannend. deze stilte nekt me wel, heb weer wat verdrietige avonden gehad omdat we maar niet verder kunnen en stil blijven staan. dit concrete plan geeft dus weer een beetje houvast! ik doe trouwens geen ovutesten; zou me een fortuin kosten . ik hoop gewoon dat mijn borsten het nog steeds laten weten, en anders de temperatuur achteraf. we klussen ook niet om de dag nu hor. fijne avond allemaal!!
hoi meiden, Kara ik heb ook hele vaak dat ik op dingen wil reageren maar het dan idd niet meer weet. Zit soms ook met een blaadje en pen ernaast . Wat fijn dat je nu een plan hebt gemaakt met je man. Kan me voorstellen dat het fijn is om te weten wanneer je tot aktie over kan gaan. En idd mooi om het zo te kunnen plannen. Is niet lekker om ongesteld te zijn op je trouwdag. Ik ga inderdaad steeds even kijken in het kamertje. Trekt me aan, ha ha! mijn man moet nog ongeveer twee en een halve week in het gips. Hij zit dus nog steeds thuis. Gelukkig kan hij wel wat beter lopen met dit gips. Hij voelt zich in ieder geval goed genoeg om wel te gaan stappen met vrienden. Merk dat ik het toch wel erg irritant vind als hij dat gaat doen. Ik heb al gezegd dat wanneer ik bevallen ben hij maar 9 maanden met het kind thuis gaat zitten en ik lekker ga stappen. (ben ik helemaal niet van plan hoor maar wil dat hij eens gaat nadenken dat het voor mij ook niet altijd even leuk is als hij dat doet). Ach, hij gaat helemaal niet vaak dus misschien moet ik er ook niet zo een big deal van maken. Laatst toevallig twee keer achter elkaar. Maar hij bedenkt zich helemaal niet dat ik ook niet meer met mijn dikke buik naar de kroeg kan en dat ik dat ook moet missen. Babette, hoe was de kinderverjaardag? Dit keer wat beter te handelen? Leukere gespreksonderwerpen? fijne dag vandaag nog. Hopelijk kunnen jullie ook even van het lekkere weer genieten. x
Hoi meiden, Ja ik heb zovaak dat ik vergeet op alles te reageren! Maar dat moeten we elkaar dan maar niet kwalijk nemen. Kara, goed dat je een plan hebt. Je bedoelt 26 juli starten met medicatie neem ik aan? Er stond 26 alleen. Doe je dat dan zonder gynaecoloog? De meds had je natuurlijk nog in huis. Ik wens jullie alle succes! ! Verdrietige momenten herken ik helemaal. Ik heb ze ook nog; maar kan je wel zeggen dat ze minder frequent zijn en minder lang duren. En vooral na confrontaties met anderen die zwanger zijn. Maar ook uit het niets. De kunst is om te blijven genieten van wat je nu wel hebt (ipv rouwen om wat je niet hebt). Anders verlies je kostbare tijd om te genieten denk ik. Daarom neem ik zelf dat lekkere glas wijn, en gaan we lekker vaak uit eten en doen we leuke dingen. We gaan nu bijv aan een golfcursus beginnen. Ik ben er nl achter gekomen dat ik min of meer alles on hold had gezet voor mijn kinderwens en ging zitten wachten tot ik zwanger ben. Maar das zonde zie ik nu. Het lukt me steeds beter om die knop om te zetten. Ik gun dat jou ook Kara. Of lukt dat jou wel? Ik laat me ook erg opjutten door mijn vriendenkring; wij zijn nu de laatsten met kinderen. Dat deed mij pijn; maar dat slaat eigenlijk nergens op. Tuurlijk wil je meedoen en kunnen meepraten met de rest. Maar het is niet goed om te denken dat je er niet meer bijhoort zonder kinderen; dat praat ik mezelf aan. En dat zie ik nu ook. Gut dat was ik met mn 'wijsheden' hihi. Spijkerbroek is er niet gekomen; we zijn toch lekker thuis gebleven. In de tuin gewerkt (wat een onkruid)!
hallo dames!! even kort..ga zo eten! bietjes..niet mn favo eten maargoed! Ik ga deze week mn laatste nachtdiensten draaien voor mn verlof dan... steek de vlag straks uit! Hoe zit dat eigelijk, misschien weet jij dat joan. Na je verlof kunnen ze je dan weer verplichten nachten te draaien? nu gaan ze heel kinderachtig hier doen, en vind het al flink van mezelf dat ik nachten draai tot mn verlof maargoed ik heb nooit geklaagd en nu zag ik dus mijn nieuwe rooster en daar sta ik gewoon 7x nachtdiensten op! (7x in de 6 weken).. 4 en 3 achter elkaar maarja ik zie dat echt niet zitten en vraag mij dus af of dit wel mag kan... het was altijd zo mensen die minder werkten ook minder nachten hoeften te draaien dus ach 3 vind ik nog geen ramp, maar nu wil hij opeens dat ik er 7 doe samen met de rest gewoon, jaa daaaag! dat ga ik niet doen en red ik ook niet eens, mn man draait ze ook nou en dan!?? Dit was nooit zo, heb echt het idee dat ze het er om doen! ik ben blij dat ik geen ouderschapsverlof heb aangevraagd. mij is namelijk al een baan aangeboden maarja dat is gewoon lastig vind ik... naja zo zijn er nog wel een paar dingetjes die er zijn op dit moment waardoor ik wel helemaal uit mn dak van kan gaan, ik kan ze wel weet niet wat doen op dat moment maar laat ik straks eerst maar genieten!! mn kindje gaat voor! Nou is toch al en heel verhaal he!! hhahaha
Rica, wat vervelend dat je het gevoel krijgt dat ze het op je werk moeilijk maken. Wat betreft nachtdiensten draaien weet ik eigenlijk niet hoe dat zit na de geboorte van je kind. Ik denk dat ze je wel weer gewoon zo mogen inroosteren. Zal wel in je contract staan dat je ook voor de nachtdiensten ingeroosterd wordt. Je kan hier voor de zekerheid jullie CAO er even bij pakken. Het enige wat ik weet is dat je vanaf 12 weken zwangerschap bij ons geen slaapdiensten meer hoeft te draaien. Verder weet ik dat je voldoende tijd en ruimte moet krijgen wanneer je borstvoeding wil geven (geloof 20 procent van je werktijd). Dat is dus behoorlijk wat. Ik weet niet of dat mogelijk is wanneer je nachtdiensten draait want anders zou dat een bezwaar kunnen zijn. Verder zou ik denken dat wanneer je weer nachtdiensten moet gaan draaien dit wel op een nette en evenredige manier moet gaan. Niet jij 7 nachtdiensten en je collega's maar 2. Zo werkt het niet. Je hoeft niet de nachten in te halen die je niet gedraaid hebt in je verlof. Ik zou kijken of je hier in goed overleg met je leidinggevende/rooster maker uit kan komen. Ze zijn trouwens wel op tijd met het rooster zeg! Hoe zit het met de andere baan die je aangeboden hebt gekregen? Overweeg je het? Wel positief als het op het initiatief van hen is. Heerlijke positie lijkt me dat om gewoon een baan aangeboden te krijgen . Babette wat ontzettend fijn om te lezen hoe positief je er op dit moment in staat. Mooi om te zien dat je die kracht gevonden hebt. Lijkt me inderdaad een goed idee om wel gewoon door te gaan met plannen maken en dingen ondernemen. Denk dat je die afleiding echt wel nodig hebt. Mooie andere dingen om op dit moment naar uit te kijken!! Ik ben erg blij voor je. Liefs
ja eigelijk zou ik wel blij moeten zijn dat ik ergens anders terecht kan maar ik werk al wat jaren bij dit bedrijf en vind het echt wel leuk en dan erbij konden z eme geen vaste baan garanderen en moet dus weer opnieuw beginnen. Ik vind het gewoon rot om ergens weg te gaan alleen omdat we er niet uit komen. ik vind het lastig uit te leggen maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar ik heb vandaag mijn werk weer gebeld aangezien ik er zoooo over piekerde! ik heb duidelijk gezegt dat ik wil weten waar ik aan toe ben en echt geen 7 ga draaien, dat is onredelijk en niet haalbaar! Nou hebben ze er 3 afgehaald en gewoon 2 om 2..nouja dat is nog te overzien en aan te kijken toch? heb ook gezegt dat ik niet verplicht ben om 6 maanden na de bevalling nachtdiensten te draaien en eigelijk liever dit ook niet wil! Naja wat ze daar mee doen weet ik niet maar ben al zoooo opgellucht. ik heb er straks 2 in weekend (man is dan vrij) dus dat geeft dan niet...en 2 door de week, dus hopen dat mannetje dan geen nachtdienst heeft :s. naja ik heb besloten het aan te kijken en wil het alsnog echt niet kan ik altijd nog weggaan. het cao ligt bij de nieuwe baas dan ook zooveel lager kwa salaris en ga nu al achterruit natuurlijk dus heb veel lopen piekeren en doen! Er is nog wel meer maar om dat hier neer te zetten lijkt me niet verstandig haha Ik trek mij het ook zo vreselijk aan..maargoed ben al heel blij met 3 minder! ik heb vandaag het kraampakket gekregen van de verzekering...nou doorlekken zal wel niet gaan, pffff heel veel onderleggers en inlegkruisjes e.d. Een leuke knuffel, thermometer en wat watten, gaasjes e.d. Volgende week het hemeltje op maat maken, en dan wachten op de gordijnen! dan nog wat details en klaaaaar!! volgende week caravan ophalen, schoonmaken, boodschappen doen en alweer 2 weken op vakantie !!! Ik krijg het nog druk haha! heb nog heeeel wat wat ik gedaan wil hebben! ben ook zo'n poetsmiep pffff vreselijk af en toe joan wat voor honden of hond had jij ookal weer?? ben je die al aan het voorbereiden? ik wel... de schommelstoel incl pop erin staat hier al voor eventjes en ben in de weer geweest met de pop hahaah zie je het voor je hahah! Nou is het natuurlijk zo nep als wat maar toch wil ik het goed doen hoe gaat het met jou babbette...ben je alweer toe aan een ei? en kara? hoe gaat het daar!? Ik hoop zo dat jullie ook mee kunnen kletsen straks! voel me soms best lullig als ik dit zo neerzet!
Hoi meiden, Rica wat fijn dat je in overleg toch 3 nachtdiensten minder hebt gekregen. Kan me voorstellen dat je er gewoon wil blijven werken. Mits het natuurlijk op een leuke en goede manier gaat allemaal. Gewoon blijven overleggen en duidelijk maken wat jij wil/kan. Wij hebben een keeshond. Ik betrek hem erbij door hem aan de dingen te laten ruiken en de kinderkamer te laten zien. Verder zou ik niet goed weten hoe ik ermee moet oefenen. Wat voor honden heb jij? Ik krijg trouwens veel commentaar op mijn buik. Dat hij zo groot is en of ik echt nog zo lang moet. Of het geen drieling is ed. Wordt er echt wel onzeker van. het is niet leuk om te horen. Je lichaam verandert al zo en net dat ik er trots op begin te worden, duidelijk een zwangerschapsbuik, begin je dat soort opmerkingen te krijgen. Vind dat echt wel lastig om mee om te gaan. Ik heb helemaal niet het idee dat ik zo een ontzettend grote buik heb. gewoon gemiddeld denk ik? Ik ben zelf ook wel groot 1,80. Misschien dat dit ook verschil maakt? Probeer me er niks van aan te trekken maar vind het toch niet altijd even leuk! waarom moeten mensen altijd commentaar geven?? Nou, moest ik even kwijt hoor. Hoe gaat het met de andere meiden?? Liefs
o ja, ik had trouwens ook mijn kraampakket binnen. Moet zeggen dat het toch wel veel indruk op me heeft gemaakt. Heb erover gedroomd! Die bizar grote kraamverbanden!! En dan te bedenken dat je ze toch echt hard nodig hebt......... Brrrrrrrrrrrrrrrrr......
Nou dat valt toch wel mee, als ik kijk op de foto lijken we aardig op elkaar en ik krijg juist te horen, hmm jij bent ook niet dik! anderen zeggen OOOOH krijg jij je broeken nog wel aan dus ach mensen hebben altijd wel wat te zeuren. vind het wel meevallen ... ik vind onze buiken mooi! ik zal zondag weer 1 plaatsen van mijn blote buik, jij ook joan? ik heb nu heeel erg met eten dat ik het erg benauwd heb. ik lig nu ook ondertuit na mn eten want lijkt wel alsof alles verdrukt wordt! Niet fijn want het is best soms zo benauwd dat ik er hartkloppingen van krijg. bukken gaat ook steeds lastiger worden! OH en dat kraamverband moest ik ook wel even om lachen, wat een lappen he!! Nou lekker geklaagt weer hahaha! heo gaat het met de bruidsmeisjes?
he lieve meiden! blij dat jullie het ook herkennen dat je vanalles vergeet, want ik heb net even terug zitten lezen en ben het nu alweer kwijt! pen en papier is soms wel handig ja helemaal eens met wat je zegt babette, over het hier en nu en niet alles in teken van het hypothetische kind zetten. je verwoord het ook mooi en treffend. het lukt me soms, en soms niet.. fijn dat het werk weer wat beter geregeld is!! o en ter 'geruststelling': na mijn curettage hadden ze ook zulke lappen onder mijn kont gelegd, en die raakten echt niet helemaal vol! (nu wordt het even goor als je de inhoud van een volle tampon uit zou smeren op zo'n lap, lijkt het erger dan het is (dit allemaal in het kader van de geruststelling ) en dubbel zo hard genieten, ook namens de niet zwangere(n) hier! ik ben juist blij om te horen dat jullie zo genieten, dat maakt dat ik altijd denk: ze beseffen wat ze hebben! en nog iets: mensen hebben áltijd wel iets te zeggen, vaak omdat ze niet eens weten wat, maar dan maar gewoon iets zeggen.. als je te dik bent klagen ze daarover, als je afvalt ben je inene weer te dun. als je je haar langt hebt moet je het kort doen, en als het kort is, is het langer toch mooi.. enz enz. zo op de foto's te zien zijn jullie buiken prachtig en zijn de mannen het daar ook roerend mee eens. en misschien is het bij sommige vrouwen ook een beetje jaloezie..! ik zeg: pronken met die toeters @hier: de deadline is verschoven naar 1 augustus; kwam toch iets beter uit (anders kans op eisprong in weekendje weg, dan liever evt. ongesteld tijdens de trouwerij). verder gebeurt er nog steeds niets. en daardoor heb ik ook besloten om even wat minder hier te komen. het is frustrerend om steeds geen nieuws te hebben en ik merk dat ik er te veel mee bezig ben. afgelopen dagen heb ik alles een beetje vermeden en dat brengt wat rust en ruimte voor andere dingen. dat weten jullie waarom ik misschien iets minder actief ben komende tijd. liefs!
hoi meiden, Ik zal binnenkort ook weer een foto van mijn buik plaatsen. Even knoeien met mijn telefoon want onze camera is stuk. Moeten dus wel snel een nieuwe gaan kopen voordat de baby geboren wordt. En mensen moeten idd altijd wel wat zeggen. ene oor in het andere weer uit . Kara, ik vind het begrijpelijk hoor dat je even wat minder komt als je merkt dat je er daardoor te veel mee bezig bent. Is het weekendje weg met meerdere mensen? Kan me voorstellen dat je het dan even anders doet. pffffffffff, het klinkt nog zo ver weg! Wat lijkt me dat frustrerend zeg. Hoop dat de medicijnen dan iig goed hun werk doen! Nog even afwachten dus. x