gestopt met pil in okt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Babette81, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    kara he wat klote zeg!! ook omdat je geen ei krijgt!! ik kan me alleen maar indenken hoe rot je je moet voelen!
    Maar er komt een mooie trouwerij op komst! en mooi onderschrift hoor! gingen jullie na de trouwerij nou weer naar ziekenhuis/dokter?
    Ik heb ook welleens wat over chlomid gelezen, sommigen worden er niet vrolijk van maar jeetje meid wie weet helpt het je wel.. elke keer die verdriet is ook niet goed voor je..
    wou dat het allemaal makkelijker ging, al heb ik zelf makkelijk praten denk ik zo... vind het best rot en probeer mee te leven/denken maarja zit je daar op te wachten.
    en huilen mag hoor, is soms wel goed om je even te laten gaan!
    moet je nog veel doen trouwens voor de trouwerij? druk druk druk of valt het wel mee dat geregel?

en sport je 3 keer in de week!?? wat goed van je zeg! ik echt niet, ben lui vergeleken bij jou!

Ik ken paniekaanvallen maar weet ze te onderdrukken, ik wou gewoon weten of de dokter iets had zodat ik meer lucht had. maar op zich weet ik nog wel hoe ik mezelf rustig moet houden behalve die nacht dan! alleen is het gewoon vervelend!

ik krijg vandaag eindelijk glazenwassers, die blijven dan 1 x in de 8 weken komen! heerlijk! Ik kan het ook bijna niet meer opbrengen en op een ladder staan vind ik echt doodeng!

ik ga trouwens naar roermond...pff vandaag op het nieuws. dikke wolkbreuk, ondergelopen huizen etc...pffff en dan met de caravan!

2. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    he lieve meiden,
    dat ik hier af en toe mag digitaal klagen/zeuren/huilen helpt me meer dan jullie denken, net als jullie lieve woorden en medeleven. mijn verhaal kan ik hier in mijn omgeving echt niet meer zo goed kwijt zonder dat mensen bang zijn voor een huilbui oid, dus het is best een verdriet dat je alleen moet dragen. ben dus heel blij met dit clubje en het forum! Ook al klinkt het voor de hand liggend, ben ik het soms even kwijt dat het me/ons wel gegund is. kan ik mezelf behoorlijk verliezen in die angst. wat jullie doen is me daar weer helemaal uit zuigen, dus digiknuffels terug!

slaap lekker xx

3. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    he meiden,

Jeetje was is er veel gekletst zeg. Heb het best druk gehad afgelopen dagen en nu ook maar even snel tijd tussendoor. Man is aan het koken en ik zit even achter de pc :).

Kara wat naar dat het je lichaam niet wil lukken dat ei te produceren terwijl het zo hard werkt. Kan me voorstellen dat je opkijkt tegen de medicatie maar aan de andere kant kan het je ook weer heel goed helpen. Hoop alleen dat je niet teveel bijwerkingen gaat krijgen.

Babette, lijkt me een goed plan om idd lekker op je gemak te kunnen testen en niet snel even voordat je gaat werken. Maar dan niet eerder als die zondag he!

Breka, wat fijn dat de kamer nu geverfd is. Wanneer krijgen jullie de spullen ongeveer binnen? Ben benieuwd.

Rica wat vervelend van die benauwdheid. als een haptonoom of logopedist daarvoor kan helpen is het misschien wel een idee? Ik ben idd ook wel bekend met 'paniekaanvallen'. Vandaar dat ik heel graag die cursus wilde doen. Die is gericht op verschillende ademhalingstechnieken ed. In ieder geval lekker dat je op vakantie gaat maandag. Hoop dat de vloed daar weggetrokken is en zich even niet meer meld.

Ik sport 1 keer in de week, zwangerschapszwemmen. Ik ga vanavond weer. Ik vind dat wel erg lekker om te doen. Het is helaas niet vaker. Verder sport ik niet echt nu.

De cursus was wel interessant. Was nu vooral theorie en kennismaking. Volgende week gaan de oefeningen meer beginnen. Eerste indruk was prima. (behalve dan waar het lag en hoe het er in eerste instantie uitzag).

O ja, we hebben vanochtend de kaartjes besteld. (toch voor zowel een jongen als meisje). Ben er pas zeker van als het eruit is! Ha ha. ben zo benieuwd naar de proefdruk met de naam ed erop!

Liefs

4. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    oh, en leuk kara aftellen naar je bruiloft. Is een erg fijn vooruitzicht!!

5. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Shit zeg, heb sinds gister zo'n testdrang en de angst dat het niet mag lukken is me om het hart geslagen!! Wat is dat nou weer opeens arghhh... !!!

6. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    He babette, wat vervelend dat je zo een drang en angst voelt! Echt naar voor je. Misschien helpt het om zo veel mogelijk afleiding te zorgen?? En natuurlijk hier ook lekker spuien......

7. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Hoi meiden, waar zijn jullie? Rica fijne vakantie!
    Hier nog steeds aan t nagelbijten. Ik kan zo moeilijk wachten, terwijl dat vorige maand heel goed ging. Frustratie alom!!

8. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    He! even snel onder werktijd, doe ik normaal nooit, maar heb een druk weekend gehad dus geen tijd om te reageren.

wat naar Babette, waar komen de frustraties vandaan? is het de angst? de onzekerheid? de 'wat als'? bespreek je het met je man? helpt afleiding, of juist helemaal niet nu? en wat helpt je wel? is het vertrouwen weg?
    o man, ik herken het helemaal, maar niet van het wachten of het wel/niet is gelukt.. té spannend, onzeker, ondraaglijk bijna.
    ik zeg: flink spuien hier! gooi al je frustraties er maar uit, zeker als dat een beetje oplucht!
    en zeg het als je gerustgesteld wil worden, of dat het je meer helpt om samen te schreeuwen. ik denk dat we hier allemaal van beide categorieën genoeg in de aanbieding hebben..
    o meis, ik gun het je zo. ik kan me wel herinneren dat de keer dat het raak was, je ook frustraties had. wat stom dat je dit nu weer moet hebben terwijl je de afloop niet weet. maar misschien zijn het wel hormoon-gerelateerde frustraties..? <je kan het je kan het je kan het december je kan het zo oneerlijk je kan het>

rica, have fun!! en leuk als je af en toe komt buurten :)

joan, proefdruk al binnen??

breka, alles ok?

ik heb net de gyn gebeld en had mezelf voorgenomen niet op te hangen voordat ik 'toestemming' kreeg voor ons bedacht behandelplan. gelukkig is dat gelukt, dus 1 augustus starten we met de medicatie. ik hoop dat mijn lichaam van deadlines en spanning houdt, en weer wacht tot de laatste kans deze week.. we zullen zien.

nu snel weer verder met werken! liefs!!

9. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Thanks Kara. Het is echt de hunkering naar een zwangerschap en de angst.. Ben het wachten zat ineens. Ik voel me ook een zeikerd maar ja..
    Vandaag zo stom geweest een test te doen. Negatief. Dit wil ik niet meer. Ben er nu ook klaar mee en wil wachten tot 31e.
    Hou me please tegen!!

Ik ben blij voor je dat de gyn het eens is met jullie. Ik gun het jou zo; je geduld wordt zo op de proef gesteld.
    Dikke knuf

10. Breka

Breka Actief lid

11 dec 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij zijn er even op uit geweest naar de Limburg.
    Het deed deugd en toch was ik blij weer thuis te zijn, want thuis voel ik me toch het meest op mijn gemak!

Babette en Kara: ik voel zooo hard met jullie mee. Vooral omdat ik me nog heel goed herinner hoe ik me iedere keer voelde toen het niet lukte. En dat was amper 3 keer... Ik wou dat ik meer voor jullie kon betekenen, echt waar! Chapeau voor jullie kracht! Positief blijven denken, ik doe dit alvast voor jullie!
    Soms voel ik me wel een beetje schuldig hoor. Als ik me niet vergis, had Babette dezelfde bevallingsdatum als mij? (of een dag vroeger of later). Het kan niet evident zijn om iemand anders dit wel te zien/lezen meemaken, terwijl jij hier ook recht op had/heeft!

Dikke knuff!!!!

11. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    goedemorgen!

die stomme angst ook.. hopelijk zo ongegrond maar pas weg als het tegendeel bewezen wordt! ook al is het logisch, toch stom van de witte test. maar misschien geeft het ietwat rust tot de 31e?! ik hoop het voor je. we zullen je in ieder geval proberen tegen te houden vanaf hier!
    en die hunkering ook. als je eenmaal hebt gevoeld hoe fijn het is, is het nog een realistischere hunkering denk ik wel eens.
    toch is het ook wel weer goed om zwanger te zijn geweest want stel je voor dat het nu nog niet raak zou zijn geweest.. dan waren er weer hele andere zorgen.
    mijn gyn kon niet genoeg benadrukken hoe medisch goed het was dat ik al zo ver was gekomen omdat het meestal in de eerste weken, of bij de conceptie, mis gaat. iets om aan vast te houden (probeer ik in elk geval te doen).

wat fijn breka, om er even uit te zijn geweest, maar ook om weer lekker thuis te zijn :) home sweet home!
    het is ook oneerlijk verdeeld, maar gelukkig dat we niet allemaal in hetzelfde schuitje zitten, dat zou nog veel verdrietiger zijn. nu komen er tenminste ook posts waar eht eigenlijk allemaal om te doen is. en dat je zo kan meeleven is alleen maar erg fijn, en doet je beseffen wat je hebt. dat helpt mij ook wel. en natuurlijk het positieve denken!! het moet toch gewoon een keer raak zijn en blijven plakken!!
    trouwens, nog maar krap 2 maandjes te gaan voor jou.. hoe voel je je? trekt je lichaam het nog allemaal een beetje?

12. Breka

Breka Actief lid

11 dec 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Mijn lichaam begint toch wel een beetje af te zien.
    Mijn buik is groot aan het worden, alhoewel ik naar het schijnt niet mag klagen. Ik moet ook zoveel plassen, verschrikkelijk gewoon! S'nachts moet ik om de 3 uur plassen. De onderbroken nachten beginnen dan ook door te wegen en de baby is er nog niet eens! Ik zal het maar positief bekijken en zeggen dat ik die nachten al gewoon zal zijn zeker? Ik krijg ook wel last in mijn rug, die 10 kg op mijn buik weegt toch door hoor! Gelukkig kan ik stilaan beginnen aftellen.

Straks naar de winkel, enveloppes halen voor de geboortekaartjes. En donderdag ga ik mijn doopsuiker (of suikerbonen zoals jullie zeggen :)) halen.

Fijne dag!

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    heeeey ik heb toch maar even internet genomen want pfff die mannen willen vissen en ik zit hier beetje te niksen haha, mis mn forumpje wel een beetje!

kara wat fijn dat je medicatie start, hoop dat het echt gaat werken en je het niet lang nodig bent!!!

BABBETTE toch getest!? awww en nu moet je nog 4 dagen wachten toch? nou hoop dat er dan wel een streepje staat!
    is je temp nog hoog? ik duim voor je!!

mijn rug doet me ook zeer, ik kan niet te lang zitten in dezelfde houding....ennn die vreselijke zuurbranden pffff maarja nog ffiez!

Nou ik ga eens even kijken of we vanavond een forelletje kunnen bakken of dat hij weer vast zit in de boom haha!

14. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Rica heb je het naar je zin? Nog vis gegeten? Geniet ervan!
    Breka succes met alle voorbereidingen.

Ik zit er een beetje doorheen. Kon ik vorige maand heel stoer zeggn dat ik meer afstand kon nemen.. Nou dat lukt deze maand NIET! Gister een huilbui gehad; lucht wel op. Ik voel van alles maar denk toch dat het niet raak is. Laat me ook beinvloeden door die witte test denk ik.

Kara voor jou wordt het spannend! Erg benieuwd wat de medicatie gaat doen. Fijn dat je gyn meedenkt en je gerust kon stellen. Dat heb ik best gemist.

Joan is het kamertje nu helemaal af?
    Xxx

15. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    he meiden,

babette wat vervelend dat het deze maand zo tegenvalt. die witte test zegt natuurlijk nog helemaal niks. die was gewoon te vroeg, kon bijna niet anders. Kan me wel voorstellen dat je je er door laat leiden hoor! Wilde dat ik wat voor je kon doen. Het is allemaal zo buiten onze controle. Het enige wat je kan doen is afwachten. Wat frustrerend als je iets zo graag wil!! Ik gun jou en Kara zo erg een zwangerschap......het is niet eerlijk wat jullie overkomen is. Hoe is je temperatuur? Is die nog steeds hoog? en je gaf eerder aan dat je het gevoel hebt een zeikerd te zijn maar dat vind ik iig niet. Snap je frustratie en die moet er gewoon uit. Alleen maar goed om te doen! wat mij betreft hoef je je niet bezwaard te voelen.

Kara jij gaat bijna beginnen met je medicatie. staan jullie nog steeds achter het plan? Begin je al aan het idee te wennen dat je straks medicatie gaat nemen? Ben erg benieuwd of het het gewenste effect gaat brengen. Spannend hoor!!

Breka, hoe waren je doopsuikers? Jeetje nog maar 8 weken voor jou! Zo spannend!! Begin jij ook al ongeduldig te worden? Ik kan niet wachten tot de baby er is. Ook omdat het zwanger zijn me toch een beetje tegenvalt. Wil graag weer mijn lichaam terug. Deze week weer extreem last van misselijkheid, maagzuur en overgeven. Verder heb ik niet echt last van mijn rug. Merk wel dat ik er erg op moet letten dat ik goed recht zit en sta. Dat helpt mij wel. Ik vind het aftellen nu trouwens wel echt begonnen hoor. Vanaf week 10 te gaan.

Rica, wat fijn dat je da internet kon nemen op vakantie. Kan jij gezellig surfen terwijl de mannen vissen en het eten thuis brengen ;). Hoe kijk jij naar de laatste weken zwangerschap? Ben jij er ook al klaar mee of geniet je er nog erg van?

De babykamer is nog niet helemaal af. Hebben verduisterende rolgordijnen besteld en verwacht dat deze met drie weken klaar zijn. Die worden dan voor ons opgehangen. Verder nog een plank en de schilderijtjes, stopcontacten en deurhendel. Ligt eigenlijk een beetje stil. Zijn echt nog kleine afwerk dingen. Dus staat niet echt meer druk op. Mijn kat ligt wel steeds in het babybedje. Gaat er 's nachts stiekem naar binnen. deur dus goed dicht houden.

Ik heb trouwens weer controle gehad bij de vlos. Baby was goed gegroeid. Ligt goed, met het hoofdje naar beneden. Mijn ijzer was goed en mijn bloeddruk ook. Dat is wel erg fijn allemaal. Vertelde dat ik de laatste tijd weer erg last heb van menstruatiepijn. Dat heeft te maken dat mijn lichaam de baby al naar beneden wil werken en dat de baby vind dat het nog genoeg ruimte heeft om te bewegen. Fijn om te weten dat het normaal is.

Liefs

16. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    he ladies!

hoe is het met jullie?
    rica, hoe was de vis? klinkt zwaar relaxed zo je vakantie :) kan je lekker genieten ondertussen?

wat fijn joan dat alles goed gaat. wel ontzettend vervelend van je lichamelijke klachten.... je blijft maar misselijk! maar dat kan ook weer in het laatste trimester terug komen he..
    het is wel echt aftellen geblazen inmiddels.. maar gelukkig nog genoeg tijd voor de laatste details. wel lief dat je kat in het babybedje kruipt, cute! ook al is he tniet echt de bedoeling natuurlijk.

breka, 10 kg is ook wel een hele last erbij! hoe is je doosuiker? heb je al een voorgevoel over welke datum het zal gaan worden (eerder/later?) en waar ga je bevallen? met wie erbij? al helemaal uitgedacht?

babette, vervelend dat je zoveel frustaties/verdriet voelt!! het blijft gewoon met ups en downs gaan.. ene maand zo relaxed, andere maand juist weer helemaal in de stress. Geduld geduld geduld.. pff, kan je dat ergens kopen? wel 'fijn' dat het huilen oplucht, dan levert het in elk geval iets op..
    maar goed, er is natuurlijk wel hoop, want die witte test zegt niets toch? is je temp nog hoog? ga je dan zondag testen? of wachten tot menstruatie komt?

hier is het rustig, ik heb een vermoeden dat een vrijgezellenfeestje aankomt komend weekend.. weet niet precies waarom, want vrienden hebben gevraagd of ik een datum in augustus vrij wil houden. maar ik heb zomaar het vermoeden dat dat een afleidingsmanoeuvre is..
    geen ei in elk geval.. dus de medicatie wordt een feit, het moet maar. en het geeft me inmiddels ook wel hoop, want éindelijk gaat er hopelijk weer iets gebeuren! het geduld is meer dan op.
    het is ook een vreemd besef dat we ongeveer gelijk zijn begonnen en er blijkbaar een kind tussen kan zitten.. jemig. zover hadden we hier ook al kunnen zijn. het is gewoon een gek besef. maar goed, het is hoe het is en het is ook bekend dat het bij sommige nou eenmaal langer duurt of helaas soms misgaat..
    ze zeggen dat je er sterker van wordt, maar zo ervaar ik het helemaal niet. maar goed, het komt vast goed natuurlijk..

ondertussen ben ik echt al de Hele dag bezig met een tussenstukje naaien bij mijn borsten voor mijn trouwjurk. jemig wat frustrerend want dan lijkt het goed, wurm ik mezelf er weer in en zit het helemaal weer scheef.. nou vanavond maar weer verder kijken. eerst maar eens boodschappen doen en even sporten!

fijne dag allemaal

17. Breka

Breka Actief lid

11 dec 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ja, het doopsuiker is gekozen en ligt hier klaar. Klaar om in elkaar geknutseld te worden... zal dit wel pas over een paar weken doen. Ik zou niet graag hebben dat de suikerbonen smelten hé ;)
    We hebben 2 soorten: ofwel een portemonnee'tje (geldbeugel dus) ofwel een magneetje van een diertje op een doosje gehecht. Alles in kleur limoen, dus lekker fris. Dat kleur komt trouwens ook terug in ons geboortekaartje.

Ik heb het ook wel gehad met zwanger zijn hoor! Die baby is super actief! Constant voel ik die stampen! Op zich is dit natuurlijk een goed teken, maar op de duur zou ik toch graag wat rust willen hoor!

Nog amper 8 weekjes... jeetje... de angst omringd me toch een beetje! Zal ik wel een goede mama zijn? Zijn we er klaar voor? Normaal zeker?
    We moeten toch nog een aantal dingen doen hoor, ik hoop maar dat we klaar geraken. Alles is wel uitgewerkt, maar in praktijk moet er nog veel gebeuren: meubels worden dinsdag geleverd en moeten dan nog in elkaar gezet worden, enveloppen schrijven, definitieve proef van geboortekaartje, doopsuikers in elkaar knutselen, snoepzakjes maken voor de kindjes, afwerken geboortelijst, allerlei babyspullen die ik van mn zussen kreeg moeten nog gewassen worden, wiegje in de living zetten, ...

Ik zal bevallen in het ziekenhuis en hoop op 25/09, dat is onze huwelijksverjaardag. Lijkt me super om die dag te mogen bevallen :D
    Enkel mijn man mag aanwezig zijn. Ik ben zo geen fan van veel toeschouwers, ik hoop al dat ik het kan klaarspelen! Lijkt me niet zo evident om een kindje te baren hoor! :( Ben wel beetje bang over wat me te wachten staat, maar goed, het moet er nu uit hé!
    Ben wel zooooooooo benieuwd of het een jongen of meisje zal zijn, hoe hij/zij eruit zal zien. Ik kan niet wachten om dat wonder in mijn armen te houden!!

Rica, fijne vakantie? Joan, ik hoop dat je je snel beter voelt, want zoveel klachten heb ik gelukkig niet! Kara, jouw trouw komt héél dichtbij hé. Vergeet er ook niet van te genieten, want dit is een héél bijzondere dag hoor! Babette, kan je je nog bedwingen? Mijn kaarsje brandt alvast voor jou!!

18. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Hey,
    en Kara heb je je vrijgezellenfeest gehad vandaag??
    Spannend Breka; je gaat het vast heel goed doen! Want volgens mij ben jij een heel koelbloedig iemand (voor zover ik het kan inschatten); en dat kan je wel gebruiken bij een bevalling!

Hier is mijn temp helaas gezakt... Heb de moed al voor 60% opgegeven en ik verwacht morgen ongesteld te worden. Mn stemming is erg wisselend; gister wel weer ok. Maar vandaag alweer aan het grienen :( toen ik een bord kapot had laten vallen. Tja een beetje labiel. Bedankt voor jullie medeleven iig!
    Morgen gaan we voor trouwringen shoppen; dus een mooie missie.
    Een hele fijne zondag,
    xxx

19. Babette81

Babette81 Actief lid

4 dec 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Goeiemorgen,
    Vandaag is mn temp weer gewoon hoog. Test gedaan: negatief. Wat denken jullie, is er nog hoop?
    Kus

20. Breka

Breka Actief lid

11 dec 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    Natuurlijk is er nog hoop! Het is moeilijk in te schatten hé. Soms is temp hoog, dan weer laag. Stemmingswisselingen zijn ook symptomen hé. En langs de andere kant, veel vrouwen hebben slechts na een paar weekjes kwaaltjes. Het kan nog alle kanten uit, maar probeer mss best realistisch te blijven, zodat je niet te hard van de wolk valt... wij denken in ieder geval aan je!!!!

Deel Deze Pagina