morning! fijn om te lezen dat de moed weer terug komt. Ronde 4 here Breka comes! en als je je zus in vertrouwen kan nemen... virtueel je hart luchten is idd toch anders! fijne dag
Hai allemaal! Fijn dat je weer wat optimistischer bent Breka! Ik heb gister bedacht om te gaan temperaturen. Voor de zekerheid: je temp gaat toch omhoog na de eisprong en niet ervoor? Dus als je temp stijgt is het zeker dat je een eitje hebt geproduceerd? Weten jullie dat? Temp is vanochtend 36.7 Nou fijne dag! Ik heb vanmidd een borrel maar ga niet aan de alcohol. X
succes met het temperaturen, hopelijk gaat het je mooie inzichten geven! temp gaat inderdaad omhoog nadat je ei gesprongen is, dus vooral in retrospect handig als je het een aantal maanden bij kan houden om te kunnen inschatten wanneer je eisprong is. heb je een vast moment op de dag waarop je meet? bij mij schommelt het van dag tot dag (als ik uitslaap begin ik de dag een stuk warmer ), maar nadat het ei gesprongen is schiet ie wel omhoog! spannend, en het geeft je misschien juist wel iets om te doen om zo de wachtperiode effectief door te brengen..! borrelse vanmiddag! X
Ja haha is ook een soort bezigheidstherapie. Tja ik hou er idd wel van om met iets tastbaars bezig te zijn. Om het gevoel te hebben nog enigszins controle te hebben over het zwanger pogen te worden. Want het is toch grotendeels toeval. Maar goed, ik ben de enige niet die dit moeilijk vindt gezien de veeele forums! Het is wel echt een valkuil. De kans bestaat dat ik me zo erin vastbijt dat de lol eraf gaat en ik in t ergste geval door de stress niet zwanger raak. Maar dat is miss wel heel negatief gedacht. Ik probeer elke dag na t opstaan te gaan tempen. Groetjes
Hoi, Ja ik neem ook al mijn temp. Zodra die omhoog gaat, is je eisprong reeds 1 à 2 dagen voorbij. Ik heb ergens gelezen dat je die best VOOR het opstaan s'ochtends neemt. Ms zijn bijna verdwenen, we kunnen er dan weer aan beginnen
Hello! Aan t werk vandaag of hebben jullie vakantie? Ik ben aan t werk maar het is lekker rustig. Is je eisprong al 1 of 2 dagen geweest dan, ok dan weet ik dat ook. Ben benieuwd! Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen met de ovutesten Breka! Leuke plannen met de kerst? Voor mij de verplichte familiebezoekjes. Gezellig hoor maar zou t ook wel es lekker vinden om met kerst lekker op vakantie te gaan met zn tweetjes! Volgend jaar misschien. Ik wens jullie fijne dagen iig!!
Hoi allemaal, Ik was jullie al enige tijd kwijt! Wel jammer want vond het wel gezellig en niet al te druk, kan je tenminste nog iedereen zijn verhaal een beetje bijhouden. Ik zou dus graag weer mee kletsen met jullie. Zelf temperatuur ik nog niet maar ik ben ook pas net begonnen en heb het idee nog wat achter de hand te willen hebben voor wanneer het gewoon niet zo goed lukt! Ik weet er dus eigenlijk ook niet echt iets vanaf. Ik las ook over het niet hebben van een vaste baan en dan wel actief bezig zijn met een kindje. Wanneer je wat spaargeld achter de hand hebt en het op één salaris ook red dan is er volgens mij niks aan de hand. En in de GGZ hebben ze inderdaad vaak wel mensen nodig. En ik weet niet hoe uitgebreid je opleiding is maardan kan je misschien ook wat breder zoeken, voor wat financiële zekerheid? Ik heb zondag mijn NOD, alleen moet ik dan werken. Had afgelopen donderdag wel zo een vervroegde zwangerschapstest gedaan en die was negatief dus denk dat het niet raak is deze maand. Heb ook nergens last van. Alleen in het begin had ik veel klachten, maar dat had te maken met ontpillen denk ik. Dus als ik straks ongesteld ben geweest kunnen we echt gaan beginnen. Ha ha. Op het nieuwe jaar en in januari veel positieve testen!! Ik ga nu werken. liefs
o ja, en ik heb het aan één vriendin verteld dat we begonnen zijn met klussen, ha ha! Haar vertrouw ik en het is inderdaad prettig om met iemand te praten die je goed kent en waar je je verhaal bij kwijt kan. Zij is ook al helemaal enthousiast, over winkelen en oppassen. Erg leuk DUs als je je zus vertrouwt dat ze het voor zich kan houden, zou ik het zeker vertellen. Kerst vier ik ook met familie en tweede kerstdag werken. Mijn man en ik hadden het er al over om volgend jaar op vakantie te gaan. DAt getrek aan je altijd wie waar is op welke kerstdag, wat nog lastiger wordt omdat ik onregelmatige diensten heb en de moeder van mijn man ook. Pffff...............
hey meiden, Ik was jullie helemaal kwijt! Was al bang dat "ons clubje" een stille dood gestorven was haha. Ik heb het eigenlijk pas aan 1 iemand verteld dat we bezig zijn. Ze vertelde mij in vertrouwen dat ze begin dit jaar een vroege miskraam gehad heeft en dat het sinds die niet meer gelukt is om opnieuw zwanger te raken. Toen kon ik het echt niet meer voor me houden! Verder weet dus niemand het, m'n man wil het liever niet. Ik moet zeggen dat ik er toch wel steeds meer behoefte aan krijg. Verder gaat het met mij redelijk. Weer vol goede moed begonnen aan een nieuwe ronde en deze week is "de klusweek", dus we maken het wel gezellig met de kerst Vandaag lekker vrij en volgende week moet ik van ma t/m do werken en ook weer vrijdag lekker vrij. fijn kerstdagen en ik wens jullie een 2011 vol met roze teststreepjes!! Groetjes, Peeter
Hoi hoi, Net terug van bij mama, alles klaar gaan zetten voor deze avond. Ik heb er eigenlijk niet veel zin in. Ik had altijd gedacht dat ik met kerst toch wel zwanger zou zijn en het is dus niet het geval. Integendeel... Ze gaf toen een opmerking: tja, je moet ook maar eens aan kindjes beginnen hé! Mama, je zou eens moeten weten hoe moeilijk ik het hiermee heb! Wij zullen volgende week kunnen starten met klussen. Normaal eisprong op 1 januari. Met oudejaarsavond zit ons huis VOL met vrienden, dus het zal er snel voor moeten gebeuren Ik wens jullie ook een mooi einde en natuurlijk hoop ik dat 2011 ons jaar wordt = zwanger worden + bevallen! Dikke knuff!!
Voor degene die ons clubje niet makkelijk terugvinden. Ik heb een "abonnement" op deze topic genomen. Iedere keer als er iemand reageert, krijg ik een mailtje met een link. Héél handig!
@Breka, wat vervelend dat je moeder zo een opmerking maakt. Mensen kunnen toch vaak niet inschatten wat ze losmaken met bepaalde onderwerpen. Ik denk dat je dat pas beseft als je zelf in zo een situatie zit. Mensen gaan er toch vaak vanuit dat het gewoon lukt, maar helaas is dat niet altijd zo. Ik denk zelf dat je moeder er niet eens zo bij stil staat en dat het meer een terloopse opmerking is om misschien wat te polsen? Of gewoon zo een standaard opmerking die mensen soms maken. Maar begrijp dat het vervelend is voor je! Ik wens jullie alvast veel succes voor volgende week met klussen! Hoop dat het raak mag zijn met oudjaarsavond. Wel een echt knallend uiteinde 8)!
wat fijn dat we weer herenigd zijn met z'n allen op kerstavond goed voor de kerstgedachte eten staat hiet op mij te wachten, maar wilde jullie iig veel kerst-klus-plezier wensen, en ik weet zeker dat er over een jaar veel veranderd zijn zal voor ons allemaal (hopelijk)! dus alvast een mooi 2011 ik hoef niet te klussen volgende week, maar dat knallende uiteinde lijkt me wel wat ho ho ho!
Hoi, Ja mijn mama bedoelt het zeker niet slecht hoor. Ik denk eerder dat zij denkt dat we al zwanger zijn. Ik voel me de laatste dagen niet al te lekker, zowel mentaal al fysiek. Er doet hier een buikgriepje de ronde en ik voel me nogal slapjes... Dus ze heeft dat zeker opgemerkt. Vroeger dacht ik ook dat dat allemaal niet moeilijk kan zijn, maar eens je ermee begint, steekt de twijfel nogal snel op! Prettig kerstmis!! Geen rustdag voor ons, we zijn volop onze hal aan het schilderen.
goedemorgen allemaal! @joan Bedankt voor de reactie van geen werk op oog hebben. als je het zo zegt, maak ik me meteen een stuk minder zorgen het is alleen wel zo dat we beiden wat onstabiel zijn qua werk en nog geen financiele zekerheid hebben. maar goed, ik weet zeker dat áls ik zwanger mag raken het ook wel goed komt en ik kan me niet bedenken dat ik een baan/carrierekans/.. liever zou hebben dan een baby, dus ik zie wel hoe het gaat lopen. ben vandaag wel in de 'o mijn god wat wil ik het toch graag en ik kan niet wachten maar ik kan er ook niets aan doen vandaag om het sneller te laten gaan' stemming. ik zit maar een beetje verhalen te lezen op het forum (bang te worden van hoe lang het kan duren..), dan weer verhalen van mensen waarbij het in een keer raak is geweest (dat kan ook gelukkig).. nog geen eisprong hier iig (kan het aan mijn tepels voelen, dus elke ochtend als ik wakker wordt, grijp ik naar m'n tiet haha; wel handig, minder charmant ) @breka: veel beterschap! en verfsucces...! mooi kleurtje voor de hal of 'gewoon' wit? hopelijk kan je het je een beetje afleiden en mentaal wat oppeppen!? @babette: wat goed dat je je eigen valkuilen goed weet, volgens mij kan zo'n inzicht je al wel behoeden voor het er in vallen. en wij kunnen je ook een beetje in de gaten houden als je gaat melden dat je je temp elke dag zes keer meet oid . tempen is goede bezigheidstherapie! en misschien is het deze ronde wel gewoon raak..! laten we het hopen.. ik heb trouwens ook mijn eerste opmerking binnen van schoonmoeder (dezelfde die altijd pleitte voor 'eerst financiele zekerheid, dan pas aan kinderen beginnen')... tot mijn eigen verbazing kon ik het netjes afdoen met een grapje en heb gezegd dat we daar voorlopig niet aan beginnen.. voorlopig geen vragen in ieder geval.. we gaan btw volgend jaar trouwen (niet groots en bijzonder, maar toch wel leuk ) toch weer fijn dat ik mijn ei hier even kwijt kan (hoewel ik hem (haar?) liever in mijn buik tegen kom ) fijne dag! X
@ Kara: De hal wordt flashy mojito groen in combinatie met chocolade bruin. We durven nogal hé Hebben jullie de ouders nog niet verteld dat jullie bezig zijn? Jullie zijn toch al even bezig niet? Of klopt de banner niet? Ik mag er niet aan denken, ik denk dat we het gaan vertellen als we 6 maand bezig zijn. Zo kan ik mijn "humeur" toch een beetje verklaren hé. Trouwen? Wat leuk!! Wij zijn afgelopen september getrouwd met alles erop en eraan. Wat een zalige tijd!! Geniet ervan. Ik heb dit zoveel mogelijk geprobeerd, maar die dag gaat zooooo snel! Gelukkig kan ik nog af en toe wat nostalgie opsnuiven door naar onze dvd te kijken. En je carrière, dat komt wel op zijn plooitjes hoor! Sinds gisteren zijn we weer "aan de klus", gelukkig doen we dit nog altijd even raar. Vol goede moed is ronde 4 gestart! Knuff!!
raar = graag? anders moet je die zin even van wat uitleg voorzien enne, zeker gewaagd met die kleuren de hal verven! klinkt wel als een mooie combo in elk geval. lijkt me een gezellige boel bij jullie thuis banner klopt hier wel, maar we zijn 'pas' sinds een aantal maanden echt gericht aan het klussen. ac al dit hele jaar links laten liggen maar omdat ik mijn eisprong goed aanvoel wisten we wanneer het wel/niet veilig kon, vandaar! we hebben met onze (schoon)ouders niet een dusdanig hechte band dat we ze op de hoogte brengen van de pogingen. het scheelt misschien ook dat ik geen zwangere zus/schoonzus dichtbij heb en er weinig vragen zijn vanuit de omgeving. kan me namelijk goed voorstellen dat je het bij 6 maanden wel zou willen vertellen (als het tegen die tijd niet raak is.. je weet niet hoe het kan lopen!). fijne avond!
Oeps, duidelijk een typfoutje... GRAAG ! Tja, ik heb momenteel enkele zwangere collega's, een zwangere zus en een 5-tal kennissen die zwanger zijn... moeilijk te ontlopen dus.
Jammer dat het een typfoutje was, had graag gehoord hoe je dat 'raar' deed en PFFF, zeker moeilijk te ontlopen met zoveel zwangeren in de buurt. leuk voor alle zwangeren, maar confronterend voor jou!
Hoi Meiden, Allemaal een lekkere kerstdagen gehad?? Heerlijk vol gegeten? Ha ha! Nou ik wel, twee keer gourmet gehad. Dat is toch ene beetje veel van het goede hoor! Gisteren ook nog geskied met mijn werk, dat was wel weer even wennen. Maar ben maar twee keer gevallen. @Breka, dat zijn inderdaad gewaagde kleuren maar wel een mooie combinatie. Jullie zijn dus dubbel aan de klus?? Veel succes en plezier natuurlijk! Blij dat jullie het nog even graag doen. Zou toch vervelend zijn als het echt een moetje wordt. @Kara, wat vervel;end dat je zoveel te maken hebt met zwangere vrouwen om je heen zeg! Lijkt me lastig. Helemaal omdat je er volgens mij al meer op gefocust bent als je zelf bezig bent. Zie steeds meer vrouwen die zwanger zijn! Wat leuk dat jullie gaan trouwen. Gefeliciteerd!! Echt een heel spannende tijd! Ik ben in oktober getrouwd en zo een dag gaat zo snel voorbij. Probeer er zo veel mogelijk van te genieten hoor! ik zat laatst op het forum die bevallingverhalen te lezen maar kreeg het daar toch ene beetje benauwd van! Sta al niet heel erg te popelen om te bevallen. Heb het dus maar even weggedaan, anders durf ik niet meer. En als het er eenmaal in zit moet het er toch uit! Hier nog geen ongesteldheid. Hoop dat hij toch snel gaat komen! Zou ene gemiddelde cyclus toch wel fijn vinden. Maar kan toch niks anders dan wachtten.