gestopt met pil in okt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Babette81, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    o men.. ik had een heel verhaal getikt en dat is nu verdwenen :(

kort samengevat:
    - wat onwijs vervelend van de depressieve gevoelens. toch denk ik dat het heel normaal is. en er bestaat niet voor niets iets als een pre- of postnatale depressie. voel je je er dus totaal niet schuldig over, gevoel heb je niet altijd in de hand. en zeker op momenten dat je zogenaamd supergelukkig zou moeten zijn! wij hebben ook gewoon ruzie gehad op honeymoon, alsof het nu ineens anders is dan anders... gelukkiger... niet dus ;)
    - succes met de laatste loodjes, ik hoop echt dat het snel mag gaan gebeuren bij jullie!
    - Rica, succes met het moederschap :) ik blijf benieuwd naar foto's en verhalen, maar dat komt wel als je een beetje gewend bent en tijd hebt. o nee, vanaf nu heb je dat neit meer ;)

hier nog geen ei, maar test was vanmorgen bijna positief! hoop dus dat het snel gaat komen! we zitten nu bij de Grand Canyon, erg mooie allemaal. maar ook wel druk en toeristisch. nog een nachtje kamperen en morgen richting LA voor alweer de laatste dagen.

zo, nu is het toch weer een heel verhaal geworden :) haha.
    denk aan jullie en liefs van mij

2. Breka

Breka Actief lid

11 dec 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een woelige nacht gehad... dacht eventjes dat het EINDELIJK zover was, maar nee...

Vandaag ga ik er een dagje op uit met de zus... even gedachten verzetten.

Bedankt voor jullie steun meiden!

Rica, ontbreek ik foto's?

Hug!

3. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Oh kara, wordt wel spannend zo! Dus er zit wel een ei aan te komen..... LEUK! En ruzie hoort er idd ook bij, ook als je getrouwd bent. ha ha. Ben benieuwd naar je uitgebreide verslag van je reis wanneer je terug bent.

Fotos van Lois staan in het fotoalbum van Rica.

Breka, fijn dat je voor vandaag even afleiding hebt. en wie weet wat er dan ineens kan gebeuren. Hoop dat jullie een lekker dagje hebben.

Hier vanaf gisteravond veel last van menstruatie/darmkrampen. Vannacht ook echt vanuit mijn rug pijnscheuten naar mijn buik die warm waren. Weet niet wat dat was maar zette iig niet door. Dus, weer een dag zonder baby ;).

Weet gewoon niet zo goed meer wat ik thuis moet doen. Verveel me best wel af en toe. Tja, nog even (of nog 2 weken en 5 dagen)........

x

4. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    oh joan, je weet niet kan een begin zijn ;);)

fotos staan in mn album hoor ;) ik zet ze liever niet hier want het is ook een geboortekaartje foto en een naakt foto ;)
    dusssssssss kom maar spieken :)

breka overtijd...pffff kan me voorstellen dat je het zat bent..
    ik dacht zelf dat ik degene was die als laatste zou bevallen!!! en jij juist als eerste maar zo zie je maar...voorweeen, rommelen etc zegt dus niks :(

hier een slapeloze nacht gehad, en nu kan ik niet slapen..pfff
    ik zie ook op tegen de nacht!
    morgen gaan we de voeding bespreken want ze groeit niet, haar temperatuur kan ze zelf niet regelen dus tja....
    hopen dat ze vancht wel slaapt...je voelt je zo machteloos als ze zo huilt! Maar ach er zullen wel meer van die nachten komen :)

5. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Goedemiddag dames,

Nou hier nog niks aan de hand hoor! Wel nog steeds buikkrampen maar gebeurt niks.

Welke foto komt op het geboortekaartje? Geef je groot gelijk dat je de fotos in je album zet. Zou ik ook doen.

Hoe is de nacht gegaan? Heeft Lois lekker geslapen? en jij? Lijkt me inderdaad niet fijn als je meisje zo een verdriet heeft en je er zo weinig aan kan doen.

Ging je vandaag bespreken qua voeding? Ben benieuwd wat daaruit komt. Hoe komt het dat ze zichzelf nog niet goed warm kan houden? Dat is toch vaak in het begin met babys dat je kruiken moet gebruiken ed? Of is dit toch wat anders?

Breka hoe gaat het bij jou?

x

6. Breka

Breka Actief lid

11 dec 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een egoïstisch berichtje:
    Ben net terug van controle... pff... niets verandert sinds vrijdag, nog altijd laag en 3 cm opening... pff
    Ze heeft mij nu ook helemaal bang gemaakt voor de inleiding. Ze was echt ronduit onbeleefd vond ik, ben er amper 7 min binnen geweest.
    Hup binnen, hup broek uit, hup eens tasten en hup de volgende mededeling: inleiden kan tot 2 dagen duren, hoog risico op spoedkeizersnede, het zal een zware baby zijn dus veel pijn, het zit laag maar het moet nog veel meer zakken om eruit te komen,... ze was echt grof! Ofwel had ze gewoon een slechte dag.
    Monitor gaf oefenweeën aan tot 66 met interval van 10 minuten, maja, dat wil naar het schijnt niets zeggen.

Ja, ze moeten hem/haar mss nog wat langer laten zitten? Hij/zij zal er niet lichter op worden hé!
    Wie zegt dat er nu nog iets gaat veranderen? Behalve dan dat de kleine nog zal verzwaren?
    Is die inleiding nu echt zoooo slecht? Ik ben nu toch al 5 dagen overtijd hé... Tis toch niet dat ik het geen kans geef?
    Pff... kben echt zoooooo ontmoedigd!

Als ik wil, mag ik morgen binnengaan en gaan ze het inleiden, maar de gynae stond er hélémaal niet achter!

Ik vind het vreselijk dat ze mij zo'n slecht gevoel geeft en heb al helemaal geen vertrouwen meer in haar! Het was dezelfde gynae die trouwens 4,5 weken geleden zei dat de bevalling niet lang meer op zich zou laten wachten... yeah right... ik zit hier nu nog hé. Voor een volgende baby ga ik zeker niet meer terug bij haar! Dat staat nu al vast.

7. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    nou wat een hork breka!!!!!! pfffff, maar trek je niet aan..ik had ook zon heks als gyn...ik weet wel dat inleiden heftig kan zijn , niet om je bang te maken maar dat is wat ze mij vertelden op een hele vriendelijke manier :)
    en strippen?????????????? en ga je morgen heen en inleiden of wacht je toch nog even!

mn meissie is naar het ziekenhuis, ze groeit niks, ze is heel geel, ze eet slechter, is erg futloos bah! ze gaan nu bloedprikken en dan gaan ze kijken of ze opgenomen moet worden :'( ik hoop zo van niet! ik vind het zo zielig maar daar moet ik me maar overheen zetten want ws is er gewoon niks aan de hand!!
    Over een uur hoor ik meer!

joan nog steeds rustig??? je nadert de datum he ;)

8. Breka

Breka Actief lid

11 dec 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik twijfel nu om morgen te gaan of niet. Misschien dan toch beter wachten? Wat zijn die paar dagen nu nog hé... Ik weet het even echt niet meer!

Jeetje Rica, kan me inbeelden dat je je zorgen maakt.
    Het is wel beter om ze even naar het ziekenhuis te brengen en dat ze alles kunnen onderzoeken, dit is wellicht puur uit zekerheid! Hoop dat je ze snel terug mee kan nemen!!!

9. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    He meiden,

Wat een vervelende berichten hebben jullie gekregen zeg!

Rica, snap dat het wel even erg spannend is dat je kleine meisje nu naar het ziekenhuis moet. Dat zie je liever toch anders. Maar het is wel fijn dat ze haar zo goed in de gaten houden en dat ze er gelijk op inspelen. Ze willen toch geen risico's nemen met baby's. Hoop dat de uitslag van het bloed goed is en jullie straks gewoon weer jullie meisje thuis hebben vannacht! Ik hou het hier even in de gaten.... Duim voor je!

Kara, wat belachelijk dat ze op zo een manier met je omgaat zeg! Zo zie je maar weer dat artsen vaak nog veel te leren hebben op sociaal gebied. Dat is echt niet hun sterkste kant. Ik vind het nogal wat heftige informatie die ze over je heen gooit om er vervolgens niet over in gesprek te gaan of verder uit te leggen. Het klopt idd dat je baby groter groeit naar mate het langer blijft zitten maar ik geloof maar 100 gram per week, dus dat valt mee. Kan niet heel veel meer worden dus denk ik. Verder geloof ik ook dat inleiden een stuk heftiger is dan uit jezelf bevallen omdat de weeen gelijk heel heftig en regelmatig zijn. Maar goed dat kan met en ruggenprik weer onderdrukt worden. Ik denk dat ik er zelf voor zou kiezen om nog af te wachten. Die paar dagen kunnen er dan idd ook nog wel bij toch? Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt. En als jij wil dat de baby nu komt moet je daar gewoon aan toegeven. Vind het niet eerlijk van die gyn dat ze nog even benadrukt dat het pijn gaat doen. Dat weet je zelf ook wel. Stomme doos!! Pffff, kan je gen second opinion vragen? Of nog ergens terecht met de vragen die je nu hebt? Ik wens je succes met het maken van een keus. En hoe zit het met strippen? Of hebben ze dat al geprobeerd? Dat is bij mij de eerste stap die ze gaan doen met 41 weken.

Hier gaat het rustig maar merk dat ik vandaag zelf ook meer rust heb met de situatie. Heb vannacht lekker geslapen en dat maakt dat ik het weer even beter aan kan. En dan dit heerlijke weer. Lekker met een boekje in de tuin. Visite net weg dus..... Ben wel blij eigenlijk. Kan weer even genieten. Zat vorige week best in een dipje. Vind dat thuis zitten zo slopend en dat alleen mijn man die met eten thuis komt en waar ik dan mee kan kletsen. Wist me echt even geen raad met mezelf omdat ik niet echt wat meemaak. Vorige week ook geen afspraken met vriendinnen. Nou ja, nu weer beter in mijn hum. Maar zou morgen zomaar weer anders kunnen zijn, ha ha.

Succes meiden vandaag!! Denk aan jullie.

Liefs

10. Breka

Breka Actief lid

11 dec 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben dat vergeten vragen van dat strippen... blijkbaar doen ze dat bij ons niet, aangezien ze meteen over inleiden begon.

11. Breka

Breka Actief lid

11 dec 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na lang twijfelen zal ik nog wachten tot maandag... ik wacht nu al zo lang op ons boeleke, het komt nu ook niet op die paar dagen hé...

Ik heb manlief er gelukkig wel kunnen van overtuigen om vrijdag verlof te nemen. We gaan gewoon gezellig eens naar zee, gaan uitwaaien en lekker eten. Morgen terug op stap met de zus, dus het zal hopelijk snel maandag zijn... of nog beter: de natuur die vanavond in gang schiet...

En toch vind ik die reactie van de gynae echt erover! Ik hoop dat ik niet bij haar moet bevallen!!! Maandag zou het gelukkig iemand anders zijn dan...

Ik hoop dat ik de goede beslissing heb genomen...

12. Breka

Breka Actief lid

11 dec 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rica, alles ok met Loïs???
    Joan, nog rustig? Nog 4 daagjes voor jou!!! Of misschien wel vroeger!

Hier alles OK... wel krampen in buik, maar goed, ondertussen weten we dat dit niets wil zeggen hé... :cool:
    Nog 4 slapeloze nachten te gaan...

13. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    goedemiddag,

Rica, begin me wel een beetje zorgen te maken. Hoop dat alles goed is met Lois en je het gewoon druk hebt en later reageert.

Breka, fijn dat je een beslissing hebt kunnen nemen. Hoop dat het je wat meer rust geeft nu je daarover uit bent?
    Vervelend van die krampen die maar niet door willen zetten!! Ik herken het ook hoor. Heb ook al zo lang allerlei krampen, hecht er ook niet zoveel waarde meer aan. Het schijnt dat je er niet omheen kan als het werkelijk zover is dus daar ga ik dan maar vanuit. alles waar ik over twijfel is dus niet zo en zal er ook niet toe leiden. Gisteren wel even seks gehad omdat dat het misschien op gang kan brengen. Maar niks hoor.

Vanochtend bij de verloskundige. Alles is goed. Baby ingedaald en ligt nog steeds vast. Niet echt veel verandert dus. Gisteren echt niet goed geslapen. Zo een last van maagzuur, niet te kort. had gisterennacht dus echt weer het gevoel van ik ben er klaar mee, kom eruit, en laat me weer mezelf voelen. Maar goed......... Weer een dagje verder. Vind het nu wel spannend worden, komt steeds dichterbij.

Mijn ouders vroegen me of ik hen wel bel als ik weeen krijg. Uhmm, nee dan ben ik wel ergens anders mee bezig en heb geen zin in familie op de gang. Geloof dat het niet zo goed viel en mijn stiefmoeder ging gelijk beledigd naar boven en zei niks meer (rolde nog wel even duidelijk met haar ogen). Nou ja, jammer dan. Is mijn bevalling en ik heb er geen trek in. Hoe is dat bij jullie Breka?, en hoe gaat jullie familie ermee om?

liefs

14. Breka

Breka Actief lid

11 dec 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ja dat gerommel in de buik stelt niets voor, ik weet het, maar toch hoop ik dat het eens zal komen? Dag 6 overtijd nu... pff.. dit had ik toch niet verwacht hoor! Maar goed, het is nu wellicht superwarm in het ziekenhuis... en aangezien ik 4 nachten moet blijven, is het mss beter om pas maandag te bevallen als het iets frisser is? ;)

Overdag lukt het wel, mijn ouders en zussen leven heel hard mee en ze proberen om mij overdag te entertainen (samen boodschappen doen, ijsje eten op terras, spelen met hun kindjes) Maar die nachten zijn echt wel THE HELL hé! Die zijn precies eeuwigdurend en ik kan mij echt niet meer bezighouden. Ik lees iedere nacht een roddelblaadje uit, even gluren bij de buren, 10 keer de trap op en af om iets te eten,...

Bij ons weet iedereen dat we dus maandagmorgen om 7 uur in het ziekenhuis moeten zijn. Ze zijn gelukkig niet zodanig nieuwsgierig dat ze in de gang komen wachten, maar ik zie mijn schoonvader toch in staat om ieder uur te bellen... dus... wij zetten gewoon onze gsm af totdat wij er klaar voor zijn om de geboorte te melden. Als ik pas om 17 uur ofzo beval, zal ik zelfs vragen om niet meer dezelfde dag te komen kijken (tenzij de oma en opa's en de meter). Maar ik denk dat ik dan echt geen zin zal hebben om al mijn zussen en broers + kids (zo'n 15 personen) te ontvangen... zij moeten maar wachten tot dinsdag hoor... Hangt natuurlijk beetje af van hoe de bevalling verloopt hé.

Ik geef het op met die zogezegde middeltjes om weeën op te wekken... hebben 4 avonden op rij seks gehad, eet ananasharten, drink tonic,... NIETS helpt...

Rica, ik maak me nu ook zorgen hoor!

15. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nee nee het was goed!! gelukkig!! maar was helemaal kapot gister...voelde me niet zo lekker!

ze zat er net onder en we zijn toch over gegaan op andere voeding...neem geen kruidvat! ze is 30 gram gegroeid dus dat is goed...ze is nog wel geel maar zit net onder de grens gelukkig!!
    ze wil alleen niet doorslapen..naja logisch ze is klein maar ze mag vanacht al na 5 uur pas weer voeding maaar weet zeker dat ze dit echt niet volhoudt want ze meld zich elke 3 uur!

Nou sorry dat ik jullie zolang heb laten wachten...was echt helemaal op!

breka waarom strippen ze eerst niet, kan je dat niet alsnog vragen? misschien kunnen ze morgen nog even langs komen? ik hoor welleens dat het helpt en je lichaam de rest vanzelf doet...
    dus maandag anders??? jeee spannend zeg!

joan geniet je nog van het mooie weer met je dikke buik :D
    Ja jij nadert DE datum!! anders was mijne morgen maar officieel maandag!

kara hoe gaat het nu! hoe is daar het weer eigelijk?

16. Breka

Breka Actief lid

11 dec 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb echt geen zin om nog te gaan... ze heeft lichtjes aan die baarmoedermond gevoeld en lichtjes getrokken... Is dit strippen? Ik weet niet in hoeverre dat ze dat nu gedaan heeft of niet. Ik hou het gewoon op maandag en hopelijk doet moeder natuur nog een extra'tje voor mij. Spannend vind ik het eigenlijk niet meer... ik snak gewoon naar verlossing!

Blij dat alles goed gaat met je kleine meid!

17. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Rica, gelukkig dat alles goed is met jullie meisje. Goed om te horen. Fijn dat je nu een andere voeding hebt. Hoop dat ze daar lekker van gaat groeien en er even op kan teren. Je mag echt niet eerder geven als ze om de drie uur komt? Lijkt me heel vervelend als je baby om de drie uur komt en dan nog 2 uur moet wachten. Pfff, hoop dat ze er snel aan went.

Tja, die nachten zijn irritant he. En die dingen helpen ook niet, wekt het echt niet op. Strippen is het enige wat zou kunnen helpen. Ze maken dan de vruchtwatervlies (oid) los van je baarmoedermond door te wrikken. Ik denk dat je dat wel voelt als ze dat doen en volgens mij horen ze het ook te zeggen als ze dat doen. Het is niet echt een prettig gevoel en sommigen vinden het ronduit pijnlijk. Nou ja, hoop voor je dat het toch uit zichzelf op gang komt dit weekend en anders weet je dat je maandag je kindje in je armen hebt!! Dat is wel een mooi vooruitzicht. Alweer 6 dagen over tijd zeg...... Gaat zo snel (en toch ook weer niet).

Mijn datum nadert idd ook. Maar kan echt niet zeggen dat ik het gevoel heb dat ik binnenkort ga bevallen. Maar ja, ook dat zegt weer niks. Moet ook zeggen dat ik me er meer bij neer kan leggen dat het nog wel even zou kunnen duren. Baal alleen van die maagzuur. Zo vies en vervelend. En ie stomme rennies helpen niet. Nu kwam de verlos vandaag met iets anders aan, weet even niet meer hoe het heet, is een peperemuntdrankje. Maar goed, heb nu zo iets van het is nog maar zo kort. Hou ik ook nog wel even vol.

X

18. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    he lieve meiden,
    wat een berichten allemaal, wat gebeurt er veel bij jullie! hoop allemaal met een goed resultaat uiteindelijk..
    en ook dat het wachten niet meer lang duurt en de natuur zijn werk doet. echt belachelijk breka, hoe er met je wordt omgegaan in jouw kwetsbare positie. dat zou een gyn toch moeten weten! hoop dat je de laatste loodjes trekt en je morgen even kan ontspannen...
    en rica, succes met alles uitvogelen, kan me voorstellen dat je je veel zorgen gaat maken, wat is zo'n klein meisje dan toch ook kwetsbaar.

update van hier: zitten nu in los angeles, en had gister positieve ovu-test, dus vandaag/morgen een ei neem ik aan. ik voel mijn borsten niet, iets wat ik normaal gesproken ALTIJD wel voelde rond eisprong, dus gerust ben ik er niet op. maar goed, we klussen gewoon wat af en zien het wel..

liefs!

19. Breka

Breka Actief lid

11 dec 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi...

Alweer een zoveelste helse, slapeloze nacht... om 5 uur deze morgen dan naar het ziekenhuis gebeld om te vragen of ze mij dan toch willen inleiden vandaag... moeten straks terugbellen om te weten of de gynae akkoord is. Ze is wel pas bereikbaar vanaf 9 uur, dus ik vrees ervoor. Dat is nu toch ook geen service hé?
    Met tegenzin wou ze mij gisteren inleiden, dus waarom zou ze dat vandaag dan niet willen? Ik zie het al voor me dat ze zal zeggen dat 9 uur te laat is om te starten... maar hé, wij hebben wel al om 5 uur gebeld hé... pff... ben alweer boos op mezelf dat ik me heb laten bangmaken over die inleiding... iedereen vertelt me dat dat eigenlijk meevalt.... pffffffffff
    Het lijkt banaal, maar die laatste dagen zijn er echt TEVEEL aan! Ik ben nu 1 week overtijd, wat in België al lang is, dus het is genoeg geweest... In tegenstelling tot Joan hou ik het niet meer vol en zeker niet met dit warme weer!

Kara, hopelijk een goed ei! Mss helpt het wel dat jullie nu op vakantie zijn. Seks in een ontspannen omgeving is altijd beter dan seks "om te presteren". Geniet met andere woorden van je man hé ;)

20. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Dankjewel Breka! Dat gaat lukken :)
    Jij ontzettend veel succes. Volgens mij met het tijdverschil zit je nu te wachten tot je de gyn spreekt om te horen of je vandaag ingeleid gaat worden? eindelijk lijkt er een eind te komen aan het wachten! hoe naar het misschien ook kan zijn, dit is ook niet vol te houden!
    alle succes van de wereld, het duurt niet lang meer en dan heb je het achter de rug en je kleine in je armen... goed idee om aan vast te houden.

ik voel me maar een zwangerschapsamateur vergeleken met jullie haha. maar hopelijk is mijn ei goed met goed vervolg :)

Deel Deze Pagina