Joan, hoe is het? wat een vervelende nacht. kan me voorstellen dat je daar verdrietig van wordt..dikke knuffel! hoop dat je je inmiddels iets beter voelt of dat het goed op gang komt.... oefenen is leuk, maar het gaat natuurlijk om het eggie! laat haar maar komen nu dan, volgens mij ben je er meer dan klaar voor.
...en toen was het eten klaar en moest de afwas worden gedaan, maar daar was ik weer ik ben eigenlijk niet weg te slaan hier, verslavend hor zo'n forum.. om info/ervaringen te lezen, maar ook voor dom vermaak in de lounge oid..! hoe is het bij de andere meiden? breka, hoop niet dat het een begin van verstoorde nachtrust is! leek ook wel te mooi om waar te zijn. wel erg fijn dat jullie verse ouderschapskunsten ruim door de keuring heen zijn hebben jullie veel mensen over de vloer? rica, alles weer goed met je kleine meid? mijn week was al vreemd, dus dan kan dit er ook nog wel bij: mijn beste en oudste vriendin, zonder enkele kinderwens, vertelde me dat ze zwanger is. ongelukje. en nu staat ze voor de keuze: houden of niet. ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er van moet vinden. vindt het heel naar voor haar dat ze deze keuze moet maken. ze vond het heel moeilijk om het mij te vertellen, maar ben blij dat ze het gedaan heeft. maar het voelt wel leeg, oneerlijk, gemeen bijna. het is zo vreemd dat ik/we er eigenlijk gewoon laconiek onder zijn. teveel tegenstrijdigheden. het moet nog even bezinken denk ik. nouja, weet ook niet wat jullie er mee moeten maar moest het ergens even kwijt! ga nu lekker met manlief een filmpje kijken, even niets aan onze koppies! merk dat hij er toch ook wel veel mee bezig is, vind het zo lastig dat ik hem ook niet iedere maand een kans geef. maarja, je hebt niet alles in de hand! en al helemaal niet als je op het punt om te bevallen staat (joan??), of een vers gezinslid hebt
He meiden, 9-10-2011 is onze dochter Linde om 00.35 geboren. Zal morgen (eigenlijk vandaag) meer vertellen. Ben erg moe. Nog niet geslapen en kraamzorg is er nu. Maar ik ben blij en trots op mijn meisje.
Joan, gefeliciteerd met Linde!! Wat fijn dat ze er eindelijk is.. Ben benieuwd naar je verhalen, maar dat komt later wel. Wat heerlijk dat ze toch nog zelf gekomen is.. x!
Kara, wat vervelend! Jij lijkt mij bijzonder goed te reageren op het nieuw van je vriendin. Het leven is toch echt oneerlijk hé! Jij verdient dit zoooo hard! Natuurlijk zou ik ook niet in haar schoenen willen staan. Een baby is geen gemakkelijke keuze. Nu Margot er is, besef ik maar al te goed hoe hard wij ons leven zullen moeten aanpassen. Nouja, wij willen dit, maar als dit iets is waar je geen 200% achter staat, mag je er niet aan beginnen... Ik hoop dat je vriendin de juiste keuze maakt. Hoeveel weken is ze al? Chapeau voor jou... sterke vriendin ben jij! Hier alweer een onrustige nacht. Margot is dus een nachtmens . Overdag slaapt ze goed, mama zal dan ook maar een dutje doen zeker?!
9 10 11!!! prachtige datum zeg!! haha L.inde erg mooie naam maar dat wist ik al gefeliciteerd meid, ik dacht het al!! ben reuze benieuwd naar jou bevallingsverhaal, ennnn een foto!!! hoe zwaar en lang is ze???????? was je nou in het ziekenhuis of thuis bevallen...naja ik lees het wel! Geniet van elkaar! als de kraamhulp weg is lijkt het rot maar dan kun je wat langer in bedje blijven en gaat het vanzelf! Rust lekker uit nu! Allemaal meisjes, leuk zeg! kara nog 3 dagen als het goed is he!???? wat rot van je vriendin, en dan ook nog houden of niet...komt hard aan he! Ik heb gister ook wat te horen gekregen van een vriendin, heb wel even lopen janken ja, zeker nu je zoiets moois hebt of wilt en dan is het zo onbegrijpelijk allemaal! Sommigen willen zo dol graag en het wil maar niet, en anderen overkomt het en willen het dan niet! klinkt heel dom maar snap nu ook meer het verdriet van een miskraam... Vond dat al heel erg hoor maar moet nu kan ik daar nog meer emotie bij plaatsen...
het is druk hier vandaag! allemaal in afwachting van het bevallingsverhaal even rustig aan doen en slapen en dingen regelen lijkt me minstens zo belangrijk, dus we hebben geduld hor joan hoop dat je van je meid kan genieten! wel leuk dat er allemaal meisjes zijn hier inderdaad. dankjewel Breka, voor je lieve woorden! het doet me weer beseffen hoe graag wij dit willen en hoe klaar we er voor zijn. misschien lijk ik een sterke vriendin, maar het gaat me maar moeizaam af hor.. maar dat sta ik mezelf ook wel toe. ik hoop ook dat ze een juiste keuze gaat maken.. natuurlijk zal het goed komen maar ik weet ook dat ze nu niet een baby kan geven wat het wel zou verdienen. maar de factor spijt is natuurlijk ook een groot risico. ze is nu 6 weken. mijn NOD is niet 12 oktober meer helaas, weet niet wat er allemaal wel/niet is gebeurd qua ei en krijg daar hopelijk vrijdag meer duidelijkheid over. zelf denk ik dat ik of net een eisprong heb gehad (en niet goed heb geklust omdat we er te laat achter kwamen :S) of helemaal geen eisprong. temp is nog steeds laag.. vooral afwachten dus en duimen op goed nieuws! breka: lekker tukje doen! joan: totaaal niet nieuwsgierig hier rica: ook lekker tukje?
he rica, je post was ineens langer! het is zeker rot. wat had jij van je vriendin gehoord wat je zo raakte? ik kan me ook voorstellen dat als je je kleine meisje zo ziet, je haar dan echt nooit had willen kwijtraken. dan zie je letterlijk wat je had 'misgelopen'. eerlijk is het zeker niet, maar je doet er gewoon niets aan. xx
hoi meiden, mijn verhaal. het eerste deel weten jullie al. zaterdag vanaf 13.45 weer regelmatig weeen om de 5 min. om half 6 verlos gebeld. die zei dat ik niet klonk alsof ik aan het bevallen was. maar ze wilde wel langs komen dus afgesproken dat ze om 20.00 bij ons was. Ze heeft me getoucheerd en ik had 3 cm ontsluiting, toen heeft ze besloten me gelijk te strippen en toen had ik 4 cm ontsluiting. ze hoopte dat het strippen het laatste duwtje zou zijn om me aan het bevallen te krijgen. ik mocht haar weer bellen als ik een uur lang om de 4 min weeen had want om de 5 min deed niet zoveel bij me. ze ging rond 20.30 weg. nou die weeen kwamen snel om de twee, twee en een halve minuut. lekker onder de douche staan omvangen, maar ik hield tussendoor toch echt mijn praatjes houden. om 22.30 verlos gebeld omdat ze zo snel op elkaar kwamen. ze kwam gelijk. ging me weer toucheren en had 7 cm ontsluiting. ze zei daarvoor nog dat ik er niet teveel om gefocust moest zijn hoeveel cm ik had omdat die weeen niet zoveel zeggen. daar kwam ze in mijn geval snel van terug. moesten gelijk naar het ziekenhuis (omdat ik daar wil bevallen). we waren rond 23.00 in het ziekenhuis. om 5 over half 1 was ze er. ik heb 10 minuten persweeen gehad en toen was ze geboren. haar hartje daalde ook dus ze moest eruit. ik heb geen pijnbestrijding gehad en heb me netjes gedragen. ik ben wel erg uitgescheurd en op drie plaatsen gehecht. waaronder op mijn schaamlip en dat kan niet echt verdoofd worden voor het hechten dus dat deed me zeer. vond het hechten pijnlijker dan de bevalling eigenlijk. je bent zo beurs en dan gaat ze daar nog uitgebreid aan de gang....... maar goed het zit weer aan elkaar. ik moet wel opletten met opstaan, anders wordt ik duizelig. verder ben ik net een oud vrouwtje, hoe ik loop. linde doet het erg goed. ze weegt 3290 gram en weet niet hoe lang ze is. ze is niet gemeten? temperatuur is goed, gelijk al na de geboorte maar wel een droog huidje omdat ze zo lang is blijven zitten. borstvoeding gaat ook goed, hoewel ze er soms gewoon op sabbelt en ik het moeilijk vind dat te onderscheiden. maar is nog maar eerste dag. was net na de bevalling wat verdrietig maar dat is alweer voorbij. in totaal maar 2 uur geslapen dus ben wel moe nu. zal een foto toevoegen in mijn album. ik reageer later op jullie. er komt zo visite sorry. maar wilde jullie niet langer in spanning houden. x
Wat fijn om te lezen dat alles uiteindelijk goed is gekomen. Dapper hoe je het zo door bent gekomen! je zal wel uitgeput zijn. vind het wel nog hectisch klinken en uiteindelijk was ze er redelijk snel! het zal ook nog wel redelijk pijn doen met alle hechtingen.. maar dat zal snel genoeg bijtrekken..of niet, en dan heb je weer een potje geduld nodig heb je nog mensen gebeld toen het eenmaal begon? en ik zie nu je foto, wat een lief klein hummeltje! leuke kleertjes ook. het lijkt me niet meer dan logisch dat de bv en de rest allemaal wel even duurt voordat je het onder de knie hebt. krijgen jullie leuk bezoek? he lieve moeders, wat dat zijn jullie, beseffen jullie dat? , geniet van de vrouwelijke kroost! maar dat lukt wel he. slaap lekker! liefs
Hoi, Joan, amai wat een bevalling! Zonder pijnbestrijding... wat heb ik bewondering voor jou! 3 plaatsen uitgescheurd? Ik mag er niet aan denken! Ik had al zoveel pijn van mijn "netjes geplaatste knip", laat staan scheurtjes die zelf kiezen waar ze zitten... Ik kan je goed begrijpen dat je loopt al een oud dametje, ik had dit ook de eerste dagen. Dat naaien doet pijn hé?! Margot lag op mijn buik, maar ik had zoooooveel pijn van dat naaien! Was blij dat ze daarmee klaar waren! Och... je bent nu ook eindelijk mama! Geniet ervan! We lezen je bevindingen later wel... je mag even bekomen, je hebt het dik verdient... Kara, hoe voel je je? Ei geweest? NOD nadert niet? Hier geen veranderingen... slapeloze nachten blijven en ik blijf me maar emo voelen...
joan vond je het hechten erger als de bevalling zelf!?? OH hemel...wat is iedereen toch verschillend dan he! toen alles klaar was, zei ze ja nu moet ik nog hechten dacht ik achterover te slaan maar vond het echt meevallen vergeleken bij de bevalling haha! wat vond ik dat moment van het hoofd ook vreselijk, je voelt het gewoon scheuren/warm worden breka had jij nou een pompje?? helpt dat wel een beetje dan? joan ja mooie foto hoor, dat pakje heeft lois ook! alleen ze past gewoon haast niks! nog steeds niet! zonet nog een truitje kapot getrokken uit woede, moest het vastknopen maar het was net een soepjurk en kreeg de knoop niet weet los en grrrr ook mutjes zijn nog steeds een ramp! ze is nu eindelijk 6pond! groeit margot goed!??? hebben jullie kleintjes aardig wat haar? lois eigelijk wel..het gaat al over haar oortjes (niet dik maar sprieterig) Ook zijn we een minihanekam aan het maken, Kan niet wachten tot de echte vlechtjes! wat een weertje zeg!! iemand nog tips om wat lekkers te eten???
ik heb net mijn eerste chocoladeletter op idee? hoe is het met jullie? rica, wat cute van de haartjes! en de hanekam vlechtjes zijn nog leuker, maar nog even sparen dan.. joan, kan je al een beetje wennen? en is het druk met alle belangstellenden? en kan je een beetje ok zitten? breka, wat vervelend dat je zo emo blijft. hoe verklaarbaar ook, het blijft natuurlijk erg lastig! ben je vooral verdrietig, of voel je je ook somber? en hoe is het met je buik? paar vragen aan jullie alle3: hebben jullie eigenlijk al veel contact met de baby's? voelen jullie een sterke band? en reageert ze sterk op je? ik zit nog steeds in spanning. mijn borsten zijn nog steeds gevoelig en je zou bijna gaan denken niet voor niets... maarr (eigenlijk doorslaggevend) mijn temperatuur is nog steeds laag en dat is wel een voorwaarde voor een eisprong/zwangerschap. kortom: geen idee of ik een NOD heb, maar vrijdag hoor ik meer van de gyn (en ga ik voor de zekerheid/ongeduld ook wel testen!). ik kan echt aan NIETS anders denken lijkt wel, en zolang ik een beetje hoop heb (en de hele dag aan mijn gevoelige borsten zit en die hoop blijf houden haha) vind ik het wel leuk. maar ik weet ook dat als er weer slecht nieuws komt, het weer moeilijk is. maar het is dan maar zo. voorlopig houd ik goede moed! xx
hoi meiden, zo even tijd om hier een berichtje te plaatsen. Kara wat ontzettend vervelend nieuws zeg van je vriendin. Wat knap dat je er op zo een moment wel voor haar kan zijn. Respect voor je hoor! Kan me voorstellen dat het even heel confronterend is....... Wat spannend dat je nog steeds last hebt van pijnlijke borsten. Hoop dat je dan toch een ei hebt gehad en dat jullie op tijd geklust hebben. Fijn dat je het positief probeert te zien. Is eigenlijk ook wel nodig anders hou je het niet vol. Spannend hoor vrijdag. Ik zal extra voor je duimen. Rica, wat frustrerend dat Lois zo weinig past. Kan me voorstellen dat je dan eens iets stuk maakt hoor. Linde is 3290 gram en voor haar is maatje 50 eigenlijk ook wat aan de ruime kant en het kleinste mutsje dat ik heb zakt ook steeds over haar ogen. Alleen die uit het ziekenhuis zit echt goed maar die is niet zo leuk. Breka, jeetje slapeloze nachten zijn echt niet fijn. Hoop dat Margot snel weer in het goede ritme komt. Het breekt echt op als je geen slaap hebt. Kan jij in de middag wel slapen? Of heb jij geen kraamzorg? Eigenlijk proberen mee te slapen als Margot ook slaapt. Misschien kan je de nachten dan wat beter aan? op wat voor manier voel je je emo? Het is natuurlijk niet raar na alles wat je hebt meegemaakt. Het is nogal wat en je leven staat totaal op zijn kop. Je wordt echt een soort van geleefd. Jeetje wat een verandering is het zeg. Dat moet wel verwerkt worden. Hier gaat het goed. Wel super moe. we kwamen in de nacht thuis en toen was de kraamzorg er al om ons te helpen op starten. Tegen 7 uur konden we even gaan slapen maar Linde was zo aan het huilen (waarschijnlijk door de bevalling) dat de kraamzuster haar mee naar beneden nam. Dat voelde voor mij heel raar. Net mijn baby gekregen en dat aan een wildvreemde mee naar beneden geven en zelf gaan slapen. Is me dus maar voor 2 uurtjes gelukt toen wilde ik haar weer terug. Dat is me die nacht wel opgebroken want toen had ze erg last van krampen door die eerste ontlasting. Dus erg huilen en uiteindelijk om kwart voor 2 viel ze in slaap. Daarna is ze om 6 uur nog gekomen om te drinken en stond rond 9 uur de kraamzorg weer aan de deur. Ik merk dat ik al drie dagen echt minimaal geslapen heb en allerlei mensen die op bezoek komen omdat ze haar willen bewonderen. Het breekt echt op. Linde is over het algemeen een erg tevreden baby. Ze ligt graag bij ons en huilt eigenlijk alleen omdat ze krampjes heeft. We hebben daar nu ook infacon voor. Ik heb het idee dat het haar wel helpt. Ze maakt ook allerlei lieve geluidjes maar kan ook een behoorlijke keel opzetten. Kara, ik was gelijk helemaal verliefd op mijn meisje. Het is echt een heel mooi gevoel wat je overkomt. Het is echt niet te beschrijven. Ik ben helemaal in de 7de hemel . Je hebt direct een band met je kind en ze reageert goed op haar papa en mama. Rica, ik vond dat hechten erger omdat de plek waar het bij mij zat niet verdoofd kon worden dus voelde echt alles wat ze deed. en dan die bloedproppen weg halen terwijl alles zo beurs is . de plekken waar ik wel verdoofd was voelde ik het hechten ook niet. Alleen de prik die ze zetten wel. Vond het nogal wat gedoe van 20 minuten tussen mijn benen. Wat schattig van die haartjes. Linde heeft een donsje. Niet zo veel dus maar wel een beetje. dat is al meer dan haar moeder bij haar geboorte . lijkt me leuk om er al een beetje mee te kunnen knoeien. Je bent bij zo een bevalling trouwens wel de schaamte voorbij he en alles wat daarna gebeurt. verbaas me daar best over. Hoe makkelijk je uiteindelijk voor iedereen je benen opent en je temp laat opmeten en aan je borsten laat zitten. pffff, eigenlijk vreemd als je er zo over nadenkt. Gaan zitten doet pijn en als ik hoest of nies oid ook. Het is echt super beurs. Keek gisteren ook na het plassen hoe is dat moest afvegen en schrok van het aanblik. Niet te kort....... Nou ik ga kijken of ik kan gaan slapen. Ben benieuwd naar de nacht. x
Hoi, Merken jullie ook dat jullie leven opeens zoveel drukker is? Sorry als ik niet op alles kan antwoorden, maar ik probeer te zoveel mogelijk te rusten, alhoewel ik er niet echt aan toe kom... Kara, ik blijf duimen hoor! Hopelijk goed nieuws bij de gynae! Rica, is Loïs dan klein? Loïs is toch met 2 puntjes op de i hé? Of typ ik dit nu al de ganse tijd verkeerd? Margot heeft nooit in maatje 50 gekunnen, tis een flinke meid die ondertussen weer op haar geboortegewicht zit! Margot heeft ook een haardosje, niet overdreven veel, ik kan er alleen nog de kleur niet uit afleiden... Soms lijkt het donker, en dan weer lichtbruin. Heeft Loïs d'r naveltje nog? Of is het ook afgevallen? Ik had inderdaad een pijnpomp die ik zelf kon bedienen. Tijdens de weeën heb ik hier gretig gebruik van gemaakt, maar tijdens de persweeën niet en dat heb ik dus gevoeld. Dat hechten deed bij mij ook zoveel pijn! Weet niet goed waarom. Joan, ik heb geen kraamhulp. Ik vond dit veel te duur, dit zou ons 13,5 euro per uur gekost hebben en dan komen ze ook maar overdag (tss 8 uur en 16u30) en laat dit nu net de uren zijn dat Margot lief en rustig is ... Ik doe het dus helemaal alleen, want manlief is al terug werken. Gelukkig neemt hij nu donderdag een dagje recup... kan hij beetje bijspringen. Deze nacht is Margot 4 uur aan een stuk wakker geweest, daarna heeft ze 6 uur geslapen! Ik vond het ook verbazend hoe snel ik over mijn schaamte heen was! Er zaten wel 10 verschillende vrouwen aan mijn borsten, 10 verschillende vrouwen tussen mijn benen om te kijken of alles netjes geneest,... Maar thuis wil ik toch niet dat iedereen mijn borsten ziet, als ik voeding geef, ga ik netjes een andere kamer in! Blijft kraamzorg dan 's nachts bij jullie? Of hoe werkt dit? Lijkt me wel handig, maar toch vond het ik ziekenhuis ook goed hoor! De verpleegster waren er steeds... een belletje veraf . Hoe ik me voel? Ik kan het zelfs niet beschrijven! Ik kan zo beginnen huilen en weet soms niet waarom! Enerzijds de vermoeidheid. Ik probeer mee te rusten, maar vind precies de tijd niet om te rusten. Er is altijd wel iets te doen: wassen, strijken, koken, mezelf verzorgen, visite, badje geven aan Margot,... Iedere namiddag verplicht ik mezelf om minstens een uur mee te slapen met Margot en dat lukt wel. Anderzijds voel ik me verdrietig omdat ik Margot niet altijd kan troosten. Dan vraag ik me af wat ik verkeerd doe?! Ons leven is ook zo drastisch verandert en ik kan me er nog niet zo goed in plaatsen. Ik merk wel dat die gevoelens beter worden met de dag, maar op de duur zou ik denken dat ik zal moeten opletten van een postnatale depressie... zijn precies die symptomen... vreselijk, want Margot maakt me echt wel compleet! Ik was ook meteen helemaal verliefd op haar! Ongelooflijk wat wij gemaakt hebben niet?! Een mengelmoesje van onze liefde... zalig! Om te eindigen met een positieve noot: nog slechts 3 kg te gaan!
ik ook 3,5 kilo!! heerlijk zeg! breka huilen heb ik ook gehad, DE KRAAMTRANEN noemen ze dat toch!? bij mij kwam het echt door de vermoeidheid, alles bij elkaar gewoon! Dus denk dat het je allemaal even teveel is met alles! Loís is met puntjes ja haha, maar die heeft nu ook last van krampjes alleen wil ik geen spul geven omdat ze nog aan de medicijnen zit voor spruw..ik denk dat ze daar ook last heeft..het is een soort spijssmaak wat ik in haar mond moet spuiten maar sinds ik dat doe beweegt ze heeel veel met haar armen en benen met name savonds snacht... Ik wacht eerst die kuur af...ze heeft nog steeds het wit op de tong..dat zou nu toch beter moeten zijn???? Ik heb ook geen spuit gekregen met hechten alleen een soort spray alleen zei ze dat dat niet voor binnenin was alleen voor de oppervlakte.. wat ook zeer deed was die spuit voor je baarmoeder, die jenste ze er zo in zonder te zeggen. EN het masseren van de buik voor de placenta wat ook best lang duurde deed wel beetje zeer..moest weer meepersen pff maarja ach ik zei in het aller begin NOOOIT WEER maar die gedachte heb ik al niet meer hahaha breka wat duuuur ja....dat is dan wel weer rot..maargoed je bent 4 dagen in het ziekenhuis geweest wat dan weer bij ons eraf gaat in dagen.. wat ik echt kul vind is dat die avond dat ik beviel al is meegrekent als kraamdag terwijl ik niemand heb gehad!! belagelijk eigelijk maarja. In het begin is het hier ook zo druk geweest met bezoek dat het mij de neusgaten uit kwam...mensen wouden ook zo snel mogelijk en direct! Ik werdt die 1,5 weeek echt geleefd! maar het went gauw genoeg hoor zodra alles wat rustiger is. joan heb je een goede klik met de kraamhulp?? kara ik ga duimen voor vrijdag hoor....ik hoop het zo!
Hoi meiden, Breka, die huilbuien noemen ze idd vaak kraamtranen. zoals jij het omschrijft denk ik dat dat het ook wel is. Maar verstandig van je om het in de gaten te blijven houden. Heb je geen hulp van je moeder of schoonmoeder of vriendinnen oid? Dan zouden zij misschien Margot even van je over kunnen nemen zodat jij even een uurtje kan slapen? Of ze kunnen wat in het huishouden doen voor je? Of misschien een schoonmaakster voor de eerste tijd? Wordt je een beetje ontlast en kan je misschien weer even bijtanken. De kraamzorg kwam alleen de eerste nacht om te helpen opstarten. daar kan je zelf voor kiezen maar het gaat wel van je uren af. Nu komt ze vaak rond 9 uur en gaat ze rond 16.00 weg. Ik vind het erg prettig. Hoef niks in het huishouden te doen en wordt verzorgt met eten en drinken en ze helpt ons met Linde. In badje doen en tips voor borstvoeding en verschonen ed. Ze stuurt ons in de middag ook naar bed en als Linde huilt dan neemt zij haar mee naar beneden zodat wij overdag onze slaap hebben. Linde is overdag ook makkelijker dan in de nacht. Vannacht kwam ze ook om de twee uur. voel nu ook dat mijn borsten meer gespannen worden. De aanvoer gaat goed . Linde laat zich ook erg makkelijk aanleggen en pakt gelijk de borst. Gelukkig hoef ik me hier geen zorgen om te maken. Ze drinkt goed. Ze is vandaag gewogen en is 70 gram afgevallen maar dat was netjes. Ik vind onze kraamhulp erg prettig. Ze is een erg aardige vrouw die ook leuk met onze hond omgaat, hij is een drukte makertje en nu helemaal. Rica hoe gaat het met jouw honden? en hoe is jouw klik met je kraamhulp? ik heb me nog niet durven wegen..... Als ik jullie zo hoor hoeveel jullie totaal waren aangekomen voelde ik me al dik en nu zijn jullie alweer bijna op gewicht . Ik heb iets heel fout gedaan denk ik. Nou ja, komt wel weer goed, zal wel hard moeten werken ervoor. Rica, dat nooit weer, ha ha. Ik vind dat ook wel herkenbaar. Je bent het echt zo weer vergeten. Niet dat ik het morgen alweer wil hoor . Het viel mij eigenlijk best heel erg mee. Keek er zo tegenop maar vond het prima te doen. Het is echt waar dat je helemaal in jezelf keert en dat je het gewoon aankan. Ik vind het knap van ons dames. Hebben wij toch mooi voor elkaar gekregen!! x
he slanke ladies, en joan, die eigenlijk pas net bevallen is en het nog even aan moet zien (volgens mij valt het best mee want rica en breka hebben het wel heeeeel netjes gedaan?!). breka, zeker goed om jezelf in de gaten te houden. maar ik vind het wel heel positief dat je zegt dat het met de dag ietsjes minder wordt. merk je dat je gekke ideeen in je hoofd kan halen, dingen die je helemaal niet wil denken? en geen controle daarover hebt? of is het meer je algehele lichamelijke gevoel/stemming? en kan je oprecht genieten van je kleine? volgens mij kan je bij een postnatale depressie ook niet echt genieten van je kleine meis. iets wat volgens mij veel vaker voor komt en een taboe is om over te praten, maar het kan wel je gevoel zijn. niet dat ik denk/zeg dat dit bij jou zo is, maar als het wel zo is, is het alleen maar goed dat je dat signaleert en er iets mee kan doen. sorry als ik me met dingen bemoei waar je geen behoefte aan hebt, maar vindt het gewoon vervelend dat je niet helemaal goed voelt! wel erg fijn dat je man deze week weer een dag thuis is! die rust is wel ver te zoeken he? fijn dat de kraamphulp daar wel mee kan helpen. lijkt me zo'n opluchting als dat ook een fijne vrouw is, die ook nog met de hond goed om kan gaan. heerlijk lijkt me dat. en jullie mogen zeker trots zijn, op jezelf, op je lichaam... dat heeft maar mooi een wezentje op de wereld gezet! ik ga even op de bank ploffen en een film kijken. ik word echt gestoord van mezelf vandaag. had een rustige werkdag en kan maar aan een ding denken. heel leuk als het dan zeker weten goed is, maar aangezien ik vooral rekening moet houden met minder nieuws moet ik maar beetje afleiding zoeken. temp was vanmorgen nog steeds laag maar borsten zijn nog steeds gevoelig. snap jij het snap ik het? niet echt he Geduld! xx
Hoi, Alweer een slapeloze nacht! Geen idee hoe Margot 's nachts zo wakker kan zijn! Deze keer was ze wakker van 20u tot 01u30! Daar hoorde natuurlijk weer wat traantjes bij van mama... lastig dat ik haar niet rustig in slaap kan krijgen! Gekke ideeën, het is meer een grote angst dat ik niet zal voldoen als mama. Dat is geen popje, maar een mensje en dat schrikt me nog steeds af! Ik vind het moeilijk om hulp te vragen. Vriendinnen interesseren zich totaal niet. Er zijn er zelfs die nog niet eens op visite zijn geweest! Een schoonmoeder heb ik niet, wij hebben geen contact met mijn man zijn moeder en mijn mama werkt nog full time. Mijn zus springt geregeld binnen om te helpen. Gelukkig heb ik heel veel aan mijn man... als hij thuis is, spendeert hij al zijn tijd aan Margot. Maak jullie geen zorgen hoor, ik vind heus niet dat jullie zich bemoeien! Ik vind het net goed dat ik mij een beetje kan spiegelen aan jullie en zo stel ik mezelf gerust dat deze gevoelen hoogstwaarschijnlijk perfect normaal zijn. Ik weet dat ik me een heel stuk beter zou voelen als Margot 's nachts wat beter zou slapen. Die vermoeidheid speelt een grote rol. Ik vind het ook zo vervelend voor mijn man. Hij is dan ook wakker en hij moet 's anderdaags dan werken... moet heel vermoeiend zijn! Joan, maak je geen zorgen om je gewicht. Toen ik thuiskwam van het ziekenhuis was ik amper 6 kg afgevallen. Vond ik best weinig na 4 dagen en een baby van 3kg750! Het is pas goed beginnen zakken toen de borstvoeding op gang kwam. Kraamzorg lijkt me een goede regeling bij jullie. Ik was wel 4 dagen in het ziekenhuis, maar er was geen sprake van Margot even mee te nemen zodat ik kon bekomen. Als ik echt niet verder kon, kwamen ze gewoon even kijken en gaven ze tips... meer niet. Leuk dat jullie ook een goede klik met hen hebben! Is best belangrijk aangezien ze verantwoordelijk is voor jullie grootste schat ter wereld! Hoe voel je je Kara, wijzigingen? Vervelend dat je lichaam je in de steek laat. Net controle gehad van "Kind en gezin" (dat is een overheidsinstelling die vrijblijvend je kindje opvolgt). Margot weegt nu 3kg560 en meet al 54 cm! Ze zit goed op schema en ze stelde vast dat ze een zeer alerte baby is... yeah right... vertel me iets wat ik nog niet wist . Ze hebben ook een hoortest gedaan en Margot hoort heel erg goed. Leuk om weten! Dat gevoel van NOOIT MEER overheerst bij mij nog steeds hoor! Zeker in combinatie met de slapeloze nachten... Ik wou altijd veel kinderen, maar nu begin ik te twijfelen. Hopelijk kom ik snel weer op mijn plooi en verander ik van gedachte! Zo en nu de zetel in om te rusten!