kara, pffff, wat een onzekerheid dat je wel je borsten zo voelt maar je temp laag blijft. En dan duurt het lang tot het vrijdag is......... Ik hoop zo op goed nieuws voor je. Snap wel dat je rekening probeert te houden met teleurstellend nieuws. Toch is het wel belangrijk om die hoop te houden. Voel je al meer in je lichaam? Breka, als ze wakker is van 20.00 tot 1.30 is ze dan continue aan het huilen of is ze gewoon wakker? En als ze dan om 1.30 in slaap valt hoe laat wordt ze de ochtend dan wakker? een baby is ook een heel grote verantwoordelijkheid. Snap dat je soms even twijfelt aan je kunde. Ik bedoel je volgt overal een opleiding van een aantal jaar voor maar een kindje kan je gewoon krijgen. Probeer op je gevoel te vertrouwen en volgens mij zit het wel goed met je moedergevoelens!! Je wilt gewoon het beste voor je kleine meisje en doet daar alles aan. Lijkt mij niks mis mee. Maar probeer jezelf niet te vergeten. linde had gisteren om 18.00 gegeten, toen kwam ze om 19.30 weer en daarna pas om 1.30 (terwijl ze eigenlijk om de 3 a 4 uur moet eten) Kan me daar dan wel hele erg druk om gaan maken en gaan dwingen maar dat lukt toch echt niet. Hem me er dus maar bij neergelegd (is wel even lastig omdat je wilt doen wat ze zeggen), en ze kwam uiteindelijk een uurtje later. Eigenlijk niks mis mee, ze had gewoon nog geen behoefte eraan en ze laat echt wel van zich horen als ze wel honger heeft. Hierna werd ze om half 6 wakker en moesten we haar verschonen en wilde ze bij ons liggen, weer niet eten maar wel gewoon even lichamelijk contact. Ze is weer in slaap gevallen en uiteindelijk om 7.00 wilde ze weer eten. Linde komt dus in de nacht ook erg vaak. Baby's zijn in de buik ook gewend dat ze continu geluid om hen heen hebben, hartslag, darmen ed. Dat is voor hun in de nacht dus erg raar dat het zo stil is (dat zei mijn kraamhulp). Daarnaast werd Linde altijd wakker als ik naar bed ging. Ze hebben gewoon nog een omgedraaid dag en nachtritme omdat zij wakker werden als mama sliep. Misschien dat bovenstaande je een beetje gerust kan stellen Breka? Linde spookt dus ook erg in de nacht. Kraamhulp zegt dat het normaal is en dat het soms wel 3 a 4 maanden kan duren voordat ze echt de nacht doorslapen. liefs
He meiden, Klinkt heel logisch en goed wat je zegt joan. Hoop dat het wat geruststelling kan brengen. En ik vind het een hele goede vergelijking: een studie duurt zeker een paar jaar en nu verwacht je van jezelf dat je alles binnen een paar dagen weet! Als ik jullie soms zo hoor eh.. lees , dan lijkt het wel alsof jullie al jaren moeder zijn, terwijl het nog maar heeeeel kort is! dus dan mag je ook wel wennen. hoe mooi het ook zou zijn dat je elkaar helemaal totaal aanvoelt, is dat gewoon niet mogelijk, tenzij je kindje geboren is met regelmaat en rust. maar die ken ik niet hor.. gaat helemaal goedkomen met jullie allemaal, zoveel liefde en aandacht.. ze boffen maar! dit is trouwens mijn 500e bericht, zie ik per toeval. wat een mijlpaal he gelukkig komt mijn man nu thuis en gaan we even relaxen samen. laatste dagen heb ik van de spanning me erg ellendig gevoeld, dus kan het wel gebruiken! update: borsten nog steeds gespannen, lh-test (die testdrang he, dan maar lh testen ) was helemaal negatief, dus borsten zijn niet van aankomend ei.... waaah nog 2 nachten en dan meer duidelijkheid! slaap -met tussenpozen- lekker x
Nou kara morgen testen he!!! spannend hoor, ik ga gelijk morgen hier kijken hahaha! breka Loïs is ook veel in de avond en snachts wakker.... het ging aardig goed maar de laATSTE week is het weer drama...of ze nou last heeft van haar spruw, of de darmen die opspelen of weet ik veel wat ik doe mn best maar jeetje...vanacht was het echt BRULLEN...madam had het koud...oops dat kan dus ook nog Morgen ga ik naar de dokter met haar, dan is de kuur klaar en dan kijken ze er maar naar...savonds en snachts is we wat huileriger en ik wil weten hoe dit komt. of de spruw weg is ja of te nee! hoe gaat het met L.inde Joan??
jaaaaa nog een nachtje.. de week duurde zelden zo lang!! het kan ook zijn dat ik nog een week moet wachten, maar eerst morgen maar eens zien. ik heb wel krampen - alsof ik ongesteld moet worden.. afwachten maar dus; ik zal het morgen laten weten zodra ik iets weet! hopelijk krijg jij ook wat duidelijkheid rica morgen over de spruw ja of nee! en lois had het dus koud! daar moet je ook maar weer op komen... boeren.. eten.. poepen... koud! dat kan ook nog dus.. nou voeg te warm daar dan ook maar meteen aan toe hoe is het met de andere moeders? merken jullie al dat je veel minder tijd voor jezelf hebt.. mis je dat al??
net getest en niets te zien behalve het controlestreepje ben benieuwd of de gyn me nog iets anders kan vertellen, en wat er nu moet gebeuren. denk weer bloedprikken om te zien of de eisprong vorige week misschien wel is geweest. anders weet ik het ook niet meer. x
Kara, wat balen dat de test wit is. ik ben benieuwd wat de gyn ervan gaat zeggen. En wie weet dat je NOD toch een week later is? Rica, hoe was het bij de dokter? Is de spruw weg? Ik hoop het maar. Is niet leuk om je kleine meisje zo te zien. Linde was gisteren aan het huilen omdat ze het te warm had...... Vervelend he om te zien dat je meisje zo een verdriet heeft en je niet weet wat er is en je van alles probeert om haar te troosten. Het is echt nog wennen wat, welk huiltje betekend. Linde was gisteren een beetje van slag. Ze heeft een hielprikje en gehoortest gehad. Daarnaast kwam de verloskundige langs en ook nog de huisarts (omdat ik haar bij mij heb laten inschrijven). dus erg druk met allerlei mensen en dan nog zo een onderzoek. Ze was echt een beetje van slag. de nacht is wel erg goed gegaan. Ze is om half 10 voor eten gekomen, tot half 3 en toen weer om 6 uur. Heerlijk kunnen slapen dus. Ben helemaal trots op mijn meisje. Wat is het toch genieten. Kara, ik merk wel dat je minder tijd voor jezelf hebt. Je bouwt je hele leven om je kindje heen. Nu slaapt ze nog wel veel dus dan kan ik even mijn eigen ding doen maar het is best druk. Gelukkig dat ik er echt volop van kan genieten. Was door mijn teleurstelling in mijn zwangerschap toch een beetje bang dat dit me ook tegen zou vallen. Zo blij dat het niet het geval is. Zit nu echt heel hoog op mijn roze wolk. Heb ook (nog) geen kraamtranen gehad. Wat nog wel even plannen is, is wanneer wij zelf gaan avondeten. Nu heb ik al twee keer achter elkaar gehad dat Linde precies op het moment kwam dat het eten voor ons klaar was. dan dus mijn bordje opwarmen in de magnetron en dat ik wel wat minder lekker. Dus qua plannen zijn we nog wel aan het leren. Net zoals ik eraan moet denken om zoogcompressen en spuugdoekjes mee te nemen als ik ga voeden en in de nacht haar eerst moet verschonen en inflacon moet geven voordat ik haar ga voeden. Maar ook dat lukt steeds beter. Het is gewoon erg vooruitdenken omdat je niet even snel tussendoor wat kan halen. Breka, hoe gaat het nu met jou? en met Margot? Wat vervelend dat je vriendinnen niet zo enthousiast zijn. Zou toch wel fijn zijn als ze wat voor je konden betekenen. x
Hoi meiden, Het is hier even druk geweest... visite die komt, moest dringend inkopen doen,... Vandaag is mijn meisje al 2 weken oud! Ik durf het haast niet uit te spreken, maar het lijkt alsof ze een ritme begint te vinden. Margot is/was een 5-tal uur aan één stuk wakker. Dan is ze aan het jammeren, huilen, bewegen, kortom: ze is niet op haar gemak. We moeten ze gedurende die uren bij ons nemen of ze krijst het huis bijeen. Nadien valt ze dan als een blok in slaap voor 5 à 6 uur, wat natuurlijk hééél zalig is! Overdag is ze ook braaf hoor. Als ze dan wakker is, kan ze gewoon in de doomoo seat zitten of gezellig bij mij op de arm. De laatste 2 nachten zijn reuze meegevallen, maar ik durf nog niet te hopen dat dit haar ritme zal zijn/worden. Fingers crossed! Joan, wat je kraamhulp zei lijkt me ook logisch, maar het begint toch een beetje door te wegen. Hier had ik me niet helemaal aan verwacht, had ik beter bij moeten stilstaan. Mijn kraamtranen lijken ook grotendeels voorbij! Gelukkig maar! Ik voel me beter en beter en ik kan mijn meisje wel opeten . Zo graag zie ik ze. Ik overlaad ze met miljoenen kusjes en knuffeltjes, heerlijk gevoel. Ze herkent mij ook zo goed, dat is gewoonweg fantastisch! Papa is ook helemaal verliefd. Iedere avond komt hij thuis en rent hij meteen naar haar wiegje en zegt: wat heb ik jou vandaag weer hard gemist! Linde lijkt me al een netjes ritme te hebben? Rica, hoe is het met Loïs? Spruw genezen? Wat moet je nu nog doen? Kan je je nachtrust al wat terugvinden? Het is moeilijk om te weten wat er scheelt hé. Margot huilt vooral als ze honger heeft, makkelijk te herkennen. Ze lijkt wel steeds honger te hebben. Misschien dat ze nu een groeispurtje heeft? Heb hierover gelezen op het internet. Ik merk dat ik geen tijd meer heb voor mezelf. Gisteren wou ik met mijn zus kleertjes kopen voor Margot. Mijn man was thuis, dus het leek met het makkelijkst om ze thuis te laten en wat melk af te kolven om haar dan met een flesje te voeden. Zo gezegd, zo gedaan, alleen had ze niet genoeg met haar flesje en mocht ik razendsnel naar huis om mevrouw een extra'tje te geven. Mijn boodschappen zijn dus maar half gedaan en ik snak zo naar een uurtje in de badkamer, tijd voor mezelf: een heerlijk badje, peeling, maskertje, eens deftig onthaaren ... Nouja, die tijd komt heus wel terug hé... Kara, benieuwd naar je afspraak! Hopelijk goed nieuws. Mijn vriendinnen begrijpen mij totaal niet! Wij moeten volgende week zaterdag naar een huwelijk van één van onze beste vrienden en nu zaterdag is er al een pré-feestje. Ik zie dit feestje totaal niet zitten en blijf dus thuis, de vriendinnen begrijpen dat niet... ik zal het al moeilijk genoeg hebben om mijn meisje volgende week naar mijn zus te brengen, laat staan dat ik dit 2 weken op rij zou doen?! Nee hoor, ik blijf lekker thuis met mijn kapoen! Heb de indruk dat onze vriendschap dit niet zal overleven. Mijn prioriteit is nu Margot en hun prioriteit is nog uitgaan. Een wereld van verschil dus. Bye!
breka ooooh dat verhaal van vriendinnen, breek me de bek niet open grof gezegt! flauw soms he.... lois ook, is nu wat ziekig en savonds gewoon huileriger...vriendin geeft nu voor de 3e keer haar verjaardagsfeestje maar dan voor familie..pff 3 keer! naja maargoed ik zeg al ik kom een uurtje want mn man zou vriend helpen met at dingen. JAA neem je haar toch lekker mee...eh NEE ik ga niet met haar lopen leuren en zeker nu niet nu ze al wat huileriger is... ik hoor wel meer dingen van een andere vriendin die gezegt zijn en daar baal ik van! ze snappen er niks van.... maar we hebben het toch druk, denk er verder niet bij na! dus breka..laat ze maar, sommigen zullen het nooit snappen tot ze er zelf 1 hebben. kara aaah wit!?? misschien is je nod dan toch later...hoop het! wanneer ga je naar de gyn dan!? wat kunnen jullie kleintjes al aardig lang doorslapen zeg! hier nog steeds 3 uur en als ik heeel erg veel geluk heb misschien 4 uur.... maar dat is bijna nooit.... hoeveel cc drinken jullie meiske's??? hier de ene keer 50 de andere keer 70 en heel soms 80...maar vaak zit ze rond de 60/70.
Nou, jullie krijgen wel weinig begrip zeg van jullie vriendinnen! Be-lachelijk... of gewoon jaloezie? Vriendinnen met kleine baby's laat ik altijd minstens een maand met rust voordat ik iets van ze zou vragen, laat staan verwachten. Helaas is een druk sociaal leven voor kinderen niet altijd goed vol te houden, maar is dat ook minder erg als je weet waar je je tijd liever aan besteed. Gyn had ik vanmiddag gesproken: ik had geen eisprong gehad in USA.. logisch dat er dus geen positieve test is en geen ongi! vanmiddag weer bloed geprikt om te kijken of ik afgelopen week wel een ei heb gehad, maar dat zou dan te laat zijn voor de clomid. ik zal dus sowieso een hogere dosis moeten proberen. allemaal niet zo heel fijn dus. ben ook zo verdrietig al de hele dag en iedere keer als ik er weer aan denk. dit weekend ga ik de hele dag met die ene net-zwangere vriendin op stap, merk dat ik er ook wel tegenop zie. vind het gewoon moeilijk om mijn eigen verdriet weg te stoppen. het komt vast wel goed, maar ik ben het zo zat! en bang voor wat ons allemaal nog te wachten staat.. zwanger worden was zo leuk, maar vind het nu alleen maar frustrerend en verdriet opleveren. zo weer genoeg gezeurd! hoe gaat het met jullie mannen? zijn ze goede, natuurlijke vaders? laten ze veel aan jullie over, heb je het idee dat jullie je meisie 'beter aanvoelen'?
Ahhh kara knuffel!!!! rot weer zeg maar gaan zed nu kijken of je nu een eitje hebt? en moet je daarom je clomid verhogen of is dat ook al voor de volgende ronde!??? Nou meid geniet lekker van het weer! joan hoe gaat het met jullie kleine meisje!?? kunnen jullie het ritme goed vinden!?? Hebben jullie al veel roze kleertjes
Kara, wat balen zeg!! Vind het zo naar voor je.... Had zo gehoopt op ander nieuws. Snap dat je er even heel erg verdrietig om bent. Hoeveel wordt je dosis verhoogd? En hoe groot is de kans dat die wel aanslaat? Wanneer ga je met die hogere dosering beginnen? Snap dat het baby maken op zo een manier niet meer zo ontspannen is. Het spontane is er natuurlijk wel af zo met al die medicijnen en controles! Vind het echt naar voor je! Breka en Rica, wat raar van jullie vriendinnen zeg. jammer dat ze zich zo weinig tot niet kunnen inleven in jullie situatie op dit moment. Dit maakt voor mij duidelijk dat ik erg blij mag zijn met mijn omgeving. Ik wordt elke dag gesms't hoe het met ons en ons kleine meisje gaat. een andere vriendin van me is gelijk naar de winkels gerend toen ze hoorde dat ik gleen leuke meisjes kleren had in maat 50 voor Linde. Maakte het gelijk tot haar missie om dat te gaan regelen. Ze willen ook vaak langs komen om van ons meisje te genieten. Iedereen zegt ook dat ik het rustig aan moet doen met langs komen. Een vriendin van mij heeft thuis verbouwt en ik gaf aan langs te willen komen met Linde en toen zei ze dat ik maar even moest kijken hoe het gaat en dat zij de eerste tijd wel bij mij langs komt ed. Ik vind echt dat dit ook zo hoort. Als vriendinnen leef je toch met elkaar mee, waar diegene op dat moment mee bezig is. Vreemd hoor! Hoop dat ze snel bijtrekken. Rica, ik weet niet hoeveel cc Linde drinkt. Ze krijgt borstvoeding en ik kolf het niet af. Gisteren kwam ze vanaf 9 uur om het uur om te drinken, tot half 1. de nacht ging wel goed, ze kwam pas om half 6 weer en toen om 9.00. Erg netjes dus. Ze is vandaag gewogen en weegt inmiddels alweer 3340 gram. Ruim boven haar geboorte gewicht dus, ze krijgt dus genoeg binnen. Ik mocht daarom vandaag ook lekker naar buiten. Linde vond het een beetje matig maar ik vind het wel weer heerlijk hoor om naar buiten te kunnen. Linde is eigenlijk een heel makkelijke baby, tot nu toe. De kraamverzorgster zei vandaag ook dat het wat haar betreft zo goed gaat dat ze morgen niet meer hoeft te komen omdat we alles al zelf doen en zij alleen in het huishouden dingen voor ons doet. Dit natuurlijk alleen als het voor mij ook goed voelde maar ik vind het prima. Het gaat ook heel goed en dan moet je niet op iemand blijven steunen. Dus vanaf nu gaan we het echt samen doen. De hechtingen zijn er ook uitgehaald vandaag dus ik ben helemaal blij. Het is wel weer wat gevoeliger daar beneden. Heb jij al veel roze kleertjes Rica? Ik heb heel wat gehad van een vriendin van mij, haar dochter is 10 maanden en ze heeft al die tijd haar kleren bewaart voor mij. erg lief dus. Mijn man is helemaal gek op zijn meisje en wil ook alles zelf doen en leren. Hij is erg enthousiast. doordat ik borstvoeding geef ben ik over het algemeen wel wat vaker met haar bezig maar dat compenseert hij weer door haar dan te verschonen. Ik ben helemaal trots op mijn man. Ik vind dat we nog dichter tot elkaar gekomen zijn doordat we samen zoiets moois en speciaals hebben gemaakt. Breka, wat fijn dat je een ritme lijkt te hebben gevonden met Margot. En heerlijk he om ze helemaal 'op te eten'. Linde duwt me soms weg met haar handjes. Dan heeft ze er niet zo een zin in. Ik had in het boekje van de kraamzorg gelezen dat ze hun tong terug uit kunnen steken als jij dat doet, ze gaan je dan nadoen. Ik heb dit vanochtend geprobeerd en dat doet ze ook. Gisteren heb ik mijn vinger ook voor haar gezicht heen en weer gedaan en die volgt ze ook al met haar ogen. Echt zo knap van haar. Dit weekend hebben we echt veel visite. Hoe gaat dat met jullie? Rica, hoe ging het nu met Lois haar spruw? Of heb ik daarover heen gelezen? x
He lieve ladies, Wat fijn joan, dat je het ritme hebt gevonden en dat ze al zo goed reageert op jou/jullie! lijkt me erg prettig en genieten. ook hoe je beschrijft hoe je man er mee omgaat. veel succes met alle visite dit weekend. is dat niet vermoeiend? en hoe doe je dat met bv? in gezelschap? en maak je je dan zorgen of linde wel in haar goede hum is? of laat je iedereen zich lekker naar haar voegen? ben het trouwens helemaal eens met wat je zegt over vriendinnen, ik zag dat mijn reactie beetje kortaf was. als mensen in zo'n verschillende levensfase zitten is het niet altijd te combineren, maar zulke reacties/verwachtingen zijn dan ook weer niet nodig. o ik moet nu weg, reageer later weer meer! vandaag gaat het wel. voel me beetje leeg en probeer me maar gewoon op andere dingen te concentreren! lief van jullie dat jullie zo met me mee leven, vind ik echt wel bijzonder gezien onze situaties nu! xx
Even kort reageren... ben uitgeput! Margot heeft nog helemaal geen ritme gevonden en houdt ons al 2 nachten op rij wakker tot 03u30! Het gaat van kwaad naar erger...
breka is ze dan gewoon wakker of huilt ze ook dan nog?? lois de ene keer wel de andere keer niet,morgen gaat ze in haar eigen bedje...wordt weer een zware nacht want ja haar temperatuur is nog niet helemaal je van het soms als het wat kouder is maarja ze moet toch een keertje. ze is nu aan de fles..dan is het weer afwachten want rond de avond (nu dus) begint te weer wat te jengelen (krampjes etc) dan hou ik haar heel stevig vast tegen mij aan tot ze slaapt...stribbelt even tegen maar daarna ligt ze wel heel lekker...ze probert alleen te vechten tegen de slaap dan kara hoor het nog wel...je moest snel weg
haha, ik moest inderdaad rennen breka, wat naar!! klinkt niet best en dat zal jou ook niet goed doen.. kan je er achter komen wat haar wakker houdt? of kan je iemand om hulp vragen? en hoe trekt je vriend het? rica, mooie methode om haar in slaap te krijgen . ben je helemaal over op fles eigenlijk? verder goed weekend gehad? xx
Hoi, Ze was dan wakker en ontroostbaar. Ofwel aan het jammeren ofwel aan het huilen... ondertussen zijn we erachter gekomen dat ze waarschijnlijk niet voldoende heeft met borstvoeding alleen. Als ik afkolf, heb ik maar een 70 cc per borst. En 's avonds kan ze makkelijk om de 2 uur 100cc drinken... dus nu geven we een flesje bij... hopelijk lukt dit nu. Deze nacht is ze om 00u30 in slaap gevallen, dus dat scheelt al 3 uur! Gelukkig! Hopelijk hebben we nu gevonden wat er scheelt hé... ben wel nog heel erg moe. Ik merk ook dat de mensen nu volop bellen om even langs te komen, dus ik kan nu nog minder rusten. Dus... om 16u komt er visite... nu dus nog een dutje doen (als Margot ook wil slapen tenminste)...
ahh ja dat is het nadeel van borstvoeding, je weet gewoon niet wat ze drinkt (ja of je moet kolfen)... je hoort toch wel vaak dat mensen fles erbij doen of toch overgaan op fles.... ik had het nooit gered met borstvoeding dus gelukkig die keuze had ik dan al niet... hoe gaat het verder met iedereen... deze week ook weer druk met visite....ik vind er steeds minder aan. gister vroeg een vriendin of ik mee ging stappen..ik vroeg al of ze gek was met mijn gebroken nachten pfff... wat hebben jullie van je vriendin gekregen als kraamcadeau? hier is het om te lachen..maargoed als mensen eenmaal zelf zover zijn dan komen ze er nog wel achter hoe mooi maar ook druk het kan zijn kara wanneer moest je nou naar de gyn?
Breka, ik hoop echt dat jullie het gevonden hebben en het vannacht ook weer beter gaat! Wat is het toch lastig om goed te peilen hoeveel ze binnenkrijgt... goed dat je apart hebt gekolfd, weet je tenmisnte hoeveel er uit komt. alle succes en rust van de wereld gewenst hor.. het is zeker niet makkelijk altijd. heb je nog wel kunnen dutten overdag? Rica, hoe komt het dat je er steeds minder aan vindt met visite? is de nieuwigheid er vanaf ? of blijft het maar komen en wil je wel eens rust? hoe gaat het eigenlijk met de hond en Lois? Joan, hoe is het bij jou? Kan je ritme vast blijven houden? Heb je het gevoel dat ze er al veeeeeeeel langer is dan dat ze er werkelijk is? En vraag aan allemaal: denken jullie nog veel aan de bevalling? vroeg ik me zomaar af. vandaag had ik de bloeduitslag: progesteron was 18.. en vanaf 20 wordt pas gesproken van een mogelijke eisprong. op het randje dus. temp is wel omhoog gegaan dus ik vermoed zelf dat ik vorige week wel mijn ei heb gehad, maar de gyn zag op de echo geen ei meer (maar een geel lichaam)... ik hoop dus enorm dat ze dat niet goed heeft gezien! we hebben alleen (daarom) niet goed geklust.. maar goed, ben al blij als ik niet weer een menstruatie op hoef te wekken. ga dus eerst nog maar een weekje rustig afwachten (voor zover dat lukt natuurlijk ). slaap lekker!
He meiden, hier weer even een berichtje van mij. Had het een beetje druk met visite en Linde is nu meer wakker en dan wil ik mijn tijd aan haar spenderen. Nu zit mijn man lekker met haar te keuvelen en dacht laat ik even een up date geven. Breka, wat vervelend dat jullie zulke nare nachten hebben gehad. Hoop dat het bijgeven van een flesje de oplossing is. Iig was er de eerste nacht verbetering te zien. Hoe is dat nu? Kan me voorstellen dat je een beetje wanhopig wordt als je meisje zo verdrietig is en ontroostbaar. Oei, en dan ook nog druk met visite. Trek je dat een beetje? Wel goed aan je eigen grenzen denken hoor. Als het niet wil lukken dan gaat het niet. Linde was laatst een keer van slag door het hielprikje en de gehoortest. De ouders van mijn man kwamen in de middag langs maar toen hebben ze haar niet mogen vasthouden van me. Vond dat niet nodig na zo een dag. Misschien niet heel leuk voor ze maar ze leken het wel te begrijpen. Ze zeiden zelfs dat we ze ook af hadden mogen bellen. Rica, wat jij zegt over visite dat gevoel heb ik ook. Ik wil op een gegeven moment wel weer gewoon een beetje mijn eigen leven terug en genieten met zijn 3en. Nu hebben we zowat elke dag visite en dat begint me een beetje te vervelen. Ik heb als kraamcadeau van mijn vriendinnen knuffels, kleding, schoenen, handdoeken pakket, bad eendjes, naamtreintje, geld, spaarpot ed gehad. Veel leuke dingen dus. Wat heb jij dan gekregen dat het je tegenviel? Mijn hond vind Linde helemaal leuk. Hij is super bezorgt om haar en staat gelijk bij de box als ze geluid maakt. In het begin moest hij ook echt piepen als we naar bed gingen en hij niet bij haar kon komen. Hij mag niet op bed. Hij is ook helemaal kapot aan het eind van de avond en ligt dan snurkend in zijn mand. Erg leuk om te zien. Kara, Wat verwarrend allemaal zeg wat je schrijft. Maar je hebt dus waarschijnlijk wel een eisprong gehad? Alleen waren je waarde te laag om het echt zo te kunnen noemen? Hoop dat je menstruatie uit zichzelf komt. Ga je volgende maand dan een hogere dosis gebruiken? Hier gaat het goed. Linde is nu overdag meer wakker en ik vind het heerlijk om dan met haar te knuffelen. de nachten gaan goed en ze huilt eigenlijk alleen als ze honger heeft. Verder is het ene heel tevreden baby. We zijn gisteren ook lekker met haar de stad in gegaan om wat kleren te kopen maar er is maar heel weinig in maat 50. Nou mijn opa komt op visite dus ik ga stoppen. x
Hoi, Kara, ik snap het niet helemaal. Je hebt dus geen eisprong gehad, maar temp is omhoog? Kan dat? Of kan je ei net gesprongen zijn? Ik hoop dat moeder natuur een extra'tje voor jou doet hoor! Rica, ik heb nog helemaal NIETS gekregen van de vriendinnen. Er zijn er zelfs 2 die Margot nog niet gezien hebben! Geen interesse zeker? Ik denk niet dat ik nog veel vriendinnen zal overhouden nu ik mama ben. Zij zitten nog allemaal in een andere fase in hun leven en begrijpen niet wat mama zijn inhoudt! Is de spruw al weg? Joan, leuk dat Linde een tevreden baby is. Visite kan lastig worden hé. Gisteren namiddag is er een collega geweest, deze middag 2 andere collega's en omstreeks 17u komt een buurvrouw... druk dus, maar nog even tijd om een dutje. Ik probeer iedere namiddag een uurtje te dutten of toch minstens in de zetel een boekje te lezen om te ontspannen. Voldoende rust zou belangrijk zijn voor borstvoeding. Deze nacht een zalige nacht gehad. Ik hoop echt dat we Margot "haar probleem" gevonden hebben. Ze drinkt makkelijk haar flesje en is veel rustiger geworden! Zalig! Gisteren dronk ze om 18u haar flesje, 90cc en om 20u30 dan 130cc afgekolvde borstmelk. Om 21u30 is ze in slaap gevallen en dan was ze er pas terug om 04u en om 09u. Zalig dus! Deze voormiddag was de wel voortdurend wakker, maar wel lief. Ze kijkt gewoon rond en even op de arm. Ik hoop dat we dit ritme even kunnen vasthouden! Voel me al stukken beter ook.