He hoi! Leuke dagen gehad?? Er is weer flink gekletst! Sorry als ik niet overal op reageer, zal morgen wat bijlezen. Breka aan t schilderen, wordt t mooi? Ik ben ook aan t verven geweest bij mn broertje vandaag. En tevens in de 'klus'week net als jij. Ik ben benieuwd hoor wat deze ronde brengt (of wat niet). Leuke plannen met oud en nieuw? We vieren t altijd met vrienden en dit jaar bij ons thuis. Dus dat wordt wel gezellig. Leuk dat je gaat trouwen Kara! Welke maand? Ben je er druk mee bezig? Voor ons geen trouwplannen. Ik zou t best leuk vinden maar mn vriend heeft er weinig mee. Wie weet ooit nog wel. De afgelopen dagen weer een stuk of 10 toespelingen gehad van familie over wanneer wij eens aan kids gaan beginnen enzo. Word er wel moe van hoor. Nou ik ga slapen, truste!
Nou ben vandaag ongesteld geworden hoor. Voelde het al aankomen vanmorgen want had echt erg pijn in mijn buik. Dat is lang geleden dat ik er zo een last van heb gehad. Wel fijn dat ik ongesteld ben geworden, vond het toch een beetje spannend. Heb gelijk mijn banner aangepast, op naar de volgende ronde. @babette, succes met klussen. Ben benieuwd of het bij iemand van ons raak gaat zijn in januari! Afwachtten dus...... Snap dat je er moe van wordt als er de hele tijd gevraagd word wanneer je kinderen gaat nemen. Als je zwanger bent vertel je het ze heus wel!! Bah.... Ik ga oud en nieuw ook met vrienden vieren. Wel eerst even langs mijn schoonouders en rond 9 uur naar het oppas huis van een vriendin. Vorig jaar was het bij ons. Inderdaad altijd wel gezellig met vrienden.
Wij vieren oud en nieuw bij ons thuis, samen met vrienden. De hal gaat goed vooruit, het wordt héél mooi, al zeg ik het zelf Hoe oud zijn jullie? Wij zijn 25 en 29 jaar, reeds 6,5 jaar samen en ondertussen 3 maand getrouwd
wij zijn allebei 26 en zijn 5 jaar samen en sinds 2 maanden getrouwd. (toen gingen we precies 5 jaar met elkaar). We wonen nu drie jaar samen.
Goedemorgen, Een hoop ongesteldheid en geklus hier! Hopelijk resulteert het in een mooi begin van 2011 voor (minimaal) een van ons! Mijn lichaam houdt zich angstvallig stil en gisteren telefonisch gehoord (wat ik al wist, dus was geen schok): 'mevrouw u hebt geen eisprong gehad'. ik vond het natuurlijk niet leuk, maar ook wel grappig want het idee dat een onbekende vrouw wist wat er in mijn lichaam gebeurt en me dat telefonisch meedeelt alsof het de normaalste zaak van de wereld is (wat voor haar ook zo is), moest wel een beetje lachen oja: ik ben 26, vriend 27, 6 jaar samen, gaan trouwen ergens in 2011! we gaan niet heel groots trouwen (niet zo ons ding), maar wel een goed feest geven! fijn dat er hier genoeg verse trouwervaring is, dan weet ik waar ik moet zijn voor vragen 8). bevalt het om getrouwd te zijn? @babette: áls je zwanger raakt, is trouwen ook gewoon erg praktisch; weet je vriend dat ? maar zoals je zelf al zegt: wie weet ooit! oud en nieuw klinkt relaxed bij jullie! wij hebben afgesproken naar een feest te gaan, maar stiekem verlang ik naar lekker bank hangen maar goed, de ervaring leert dat als je er geen zin in hebt, het toch gezellig kan worden! en nu mag ik in elk geval ordinair zuipen als ik wil
@kara, wat vervelend meid dat je geen eisprong hebt gehad! Echt balen....ook al zag je het al een beetje aankomen. Je blijft toch hoop houden!! Hoop echt voor jou dat je in januari een eisprong hebt en zwanger wordt! Even een vraagje die je misschien al een keer beantwoord heb maar gebruik jij medicijnen om je eisprong op te wekken? Kan me wel voorstellen dat het je een raar gevoel geeft dat een vreemde vrouw jou komt mededelen dat je geen eisprong hebt gehad. Ik vond het al raar om een banner aan te maken, dan kan iedereen (die je niet kent) je cyclus zien. Ik ben nog steeds blij dat ik getrouwd ben. Was op de ochtend zelf heel erg zenuwachtig. Liep kokhalsend naar de kapper. (ook met mijn vrijgezellenfeest trouwens). Wist niet dat je zo zenuwachtig ergens voor kon zijn. En waarom??? Geen idee! Maar goed, dat mijn man me eindelijk kwam ophalen, trouwde om half drie maar moest kwart voor 9 al bij de kapper zijn, toen was het helemaal goed. Gingen eerst samen foto's maken en dat vond ik zelf een heel fijn moment. Erg van kunnen genieten. Even lekker samen weg uit de drukte. Verder hebben wij het ook niet heel groots gedaan. Hadden wel tussentijd en zijn toen met vrienden bij ons thuis wat gaan drinken. Erg gezellig trouwens. Voor je het weet is de dag voorbij. Erg leuk dus om foto's te hebben en bij ons heeft ene vriendin gefilmd. Wil echt super graag het filmpje zien. Wij wilden eerst eigenlijk ook niet trouwen. Uiteindelijk toch voor gekozen omdat het inderdaad praktischer is met kinderen en we dachten dat het moeilijker sparen zou zijn voor ene bruiloft wanneer je eenmaal kinderen hebt. Er verandert trouwens niet echt veel als je trouwt hoor. Gaat gewoon door alleen dan met een ring om je vinger ! En je hebt wat andere grapjes naar elkaar! Moet wel zeggen dat ik er erg aan moet wennen dat ik nu een andere naam heb en gebruik hem eigenlijk nog steeds niet zo. (heb ervoor gekozen om de naam van mijn man aan te nemen. wel zo makkelijk als er kinderen komen.) En ik vond het erg leuk om de eerste keer te zeggen 'waar is mijn man?' Waren toen net getrouwd en hij stond verderop tussen de mensen. o ja, en iedereen wil met je praten, best druk dus, je kan iedereen maar kort spreken en hebt achteraf het idee niemand gesproken te hebben. nou ik moet even gaan werken. Kijk vanmiddag wel weer of er al iemand geweest is! Praten jullie trouwens ook bij andere groepjes?? Liefs
Hoi meiden, Hoe gaat t? Voor jou dus geen verrassing Kara dat je geen eisprong hebt gehad. Bizar idd om dat van een vreemde te horen! Hoe kijk je tegen gebruik van chlomid aan straks? Ik wens je alle succes en hoop dat t aanslaat uiteraard!! Was dit je 1e cyclus Joan? Sorrry als je dit al had gezegd. Is de hal klaar Breka? Miss een brutale vraag maar 'klus' je in deze vruchtbare week elke dag? Ik zelf niet; ik kan dat niet op brengen eerlijk gezegd Ik ben trouwens 29 en mn vriend 31. Zijn bijna 7 jaar samen waarvan 6 samenwonend. Hij zegt dat hij nu niet hoeft te trouwen maar miss later als we kinderen hebben. Hij zou t voor mij nu wel doen als ik echt graag zou willen. Maar dat heb ik nou ook weer niet. Ik ben een beetje druk deze dagen. Met v alles en nog wat. Klussen bij mn broer, werk, tussendoor nog 'klussen' aangezien dit mn vruchtbare periode is. Daarbovenop niet super in mn vel en wat kwaaltjes. Ik heb wel veel zin om 2011 in te luiden vrijdag. Ik zie het jaar positief tegemoet! Ik hoop dat we allemaal onze babywens in vervulling mogen zien gaan! Liefs
@babette, Dit is inderdaad mijn eerste cyclus. Ik heb 25 november mijn laatste pil gehad. @Breka, en hoe beviel je werkdag?? Ik moet vandaag weer werken, heb slaapdienst, dus kan morgenmiddag pas weer reageren. Heb trouwens ook besloten om lekker te gaan drinken vrijdag met oud en nieuw. heb 13 januari pas mijn eisprong dus vind dat het wel kan. op zich drink ik niet vaak dus mis het niet maar vind het met oud en nieuw toch wel een beetje erbij horen.
Hoi hoi, Weer bijgelezen. Leuke verhalen over trouwen! Het lijkt weer helemaal in om te trouwen. Veel mensen in mn omgeving trouwen ook. Maar veel ook weer niet. Een feestje is iig altijd leuk zeg ik! Mijn ouders zijn gescheiden. Miss dat je daardoor ook wel wat terughoudender bent om zelf te trouwen. Ze hebben allebei een nieuwe partner maar zeggen allebei nooit meer te willen trouwen. Das niet echt bemoedigend dan haha. Heb gister een boek gevonden over bevruchting, zwangerschap met hele mooi foto's erin van in de baarmoeder (hoe doen ze dat). Is van mn moeder geweest uit de tijd dat ze zwanger was van mij. Het heeft me bestwel ontroerd tijdens het lezen. Het heeft me op gedachten gebracht om mn moeder miss in vertrouwen te nemen. Ik ga nog eens goed nadenken waarom ik dat niet zou doen want eigenlijk weet ik dat niet goed. Ja omdat t leuker is om te vertellen als ik eenmaal zwanger ben. Maar miss is dat t niet helemaal. Heb jij je zus nog verteld dat je aan t proberen bent Breka? Wat waren jouw overwegingen om t wel-niet te doen? Fijne dag!!
O ja, vandaag is mn eisprong volgens mijn banner. Dat zou wel kunnen kloppen. Voel een druk onderin mn buik en hij is ook opgezet. Soort steek links in mn zij. Dit zou dus de pijn voorafgaand aan mn eisprong kunnen zijn.. Maar goed dat we gister hebben geklust Voelen jullie elke maand wat van je vermoedelijke eisprong? X
Hoi meiden! De hal is bijna klaar. Gelukkig, want morgenavond zijn we gastheer en gastvrouw van dienst... drukke dag. Nog eerst gaan werken en dan alle klaar zetten. Het was superdruk vandaag! Gelukkig, zo heb ik niet al te veel tijd om stil te staan bij de eisprong. Sinds deze maand doe ik ovulatietestjes. Deze was daarnet héél licht positief. Dus ik vermoed dat de eisprong dan wel zal kloppen met banner. Wij klussen niet iedere dag. Wij klussen om de dag, zo zouden de zaadjes voldoende kunnen "kweken" (lees ik toch overal). Ik heb ook mijn bloed eens laten controleren bij de dokter. Alles was goed, maar mijn lever was lichtjes "gestoord". Ik ben ook beschermd tegen toxoplasmose, dus da's al handig. Mocht ik binnen 8 weken nog niet zwanger zijn, moet ik opnieuw bloed laten afnemen om mijn lever te controleren. Raar, had nog nooit van een gestoorde lever gehoord Maar de dokter maakte zich geen zorgen, dus het zal wel niet erg zijn zeker? @Babette: ik denk iedere maand mijn eisprong te voelen, maar kwou dit dus nu eens dubbelchecken met ovu testjes. Ik hou je op de hoogte Ik heb mijn zus nog niet op de hoogte gebracht. Ik twijfel. Ik heb een ongelooflijk goede band met haar. Als ik het zou vertellen, zou ik in huilen uitbarsten omdat het nog niet is gelukt. Ik denk dat ze dan te fel met mij gaat in zitten. Ik weet trouwens dat zij volgende zomer zal starten met het proberen van een 3e. Ik wil dat natuurlijk niet in de weg staan ook.... ik wacht nog deze ronde af en zie dan wel. @Joan: ik praat niet bij andere groepjes. Ik heb graag enkele "close" vriendinnen waarbij ik tenminste hun verhaal kan volgen. @Kara: was dat de dokter die jou belde? Zij had bloed afgenomen ofzo? Of heb ik iets gemist Dikke knuff!
Hey meiden! Zo hehe, eindelijk ff de tijd om alles goed te lezen! Leuk clubbie hebben hier in ieder geval zo ik kijk er al helemaal naar uit als ik weer even rustig op internet kan zitten haha. Het is lastig om te beslissen wie je wat vertelt he. Aan de ene kant is het superfijn om dingen te kunnen delen, maar ik merk dat ik het toch niet heel goed kan delen met mijn beste vriendinnen, omdat ze er zelf heel anders voor staan. Ik voel me met al mijn babyverhalen ook al snel in de herhaling vallen.. waaaaaaaaaaaaaah wil het gewoon zo graag! Jullie zijn trouwens goed bezig allemaal: een hoop geklus deze week en als we toch intiem bezig zijn: nu je moet klussen voor een beeb, is het anders/frequenter/verplichter? en zou je bv ook klussen als je net mot hebt met elkaar maar je net je eisprong hebt? @Babette: goed dat je je eisprong voelt! had je het al eerder gevoeld dat je het nu herkent? en ben je nog aan het tempen? dat ordinaire zuipen zul je iig achterwege moeten laten.. volgens mij doen ik en joan het namens jou morgen @joan: leuk je trouwverhaal!! het lijkt me vooral zo 'gek' om ineens zo met z'n tweeen het ja-woord uit te spreken in het bijzijn van familie/vrienden, terwijl het iets is wat ik vooral uit de film ken. we zullen het gaan zien. binnenkort gaan we iig wat feestlocaties bekijken. het is ook een fijn project om als afleiding te hebben van de babywens! ik klets trouwens niet bij een ander groepje (wel eens geprobeerd om andere chlomid gebruiksters te volgen, maar die zijn lang zo leuk niet als hier 8)). @breka: veel succes en plezier morgen! als ze maar geen wijn in de hal tegen de muur morsen waarom was je bloed gecontroleerd trouwens? nooit gehoord van een 'gestoorde lever'. geen idee wat dat zou inhouden. als je huisarts zich geen zorgen maakt, zou ik dat ook niet doen. en fijn dat je over 8 weken eventueel weer een check hebt, als het dan al niet raak is! bij mij had de assistent van de gynaecoloog me gebeld: twee weken geleden had ik een inwendige echo laten maken waarop te zien was dat ik veel te veel follikels gevuld had --> teveel eitjes die een poging deden om afgevuurd te worden, maar doordat het er teveel zijn, 'wint' er geen een (en dat gebeurt dus bij PCO). op dag 21 van mijn opgewekte cyclus moest ik bloed prikken om zeker te weten dat er geen eisprong was geweest en dat klopte dus! Wij hebben besloten om een maandje af te wachten of ik zelf een eisprong krijg en anders eind jan/feb te gaan beginnen met de kuren (eerst provera om menstruatie op te wekken, daarna chlomid om eisprong te stimuleren; dat laatste werkt niet altijd, dus tegen die tijd duimen dat het bij mij aanslaat!). Ik zou erg graag mijn lichaam een 'kans' willen geven, maar als het te lang duurt, moeten die pillen er maar in want zoveel geduld heb ik nou ook weer niet.. Het lukt me niet echt om mijn berichten kort te houden @allemaal: een enorm fijne avond alvast voor morgen gewenst! met een hoop of juist geen alcohol en om 0.00 uur denken we waarschijnlijk allemaal hetzelfde als we onze vent kussen...... en laten we hopen dat die droom voor ons allemaal snel uitkomt in 2011!! Liefs
He meiden, Het is gezellig geweest hier. Ha ha, had even wat bij te lezen. @babette, ik kan me voorstellen als je ouders gescheiden zijn en allebei ook niet meer willen hertrouwen dat dit wel meespeelt in je keuze of je het wel of niet ziet zitten. Mijn ouders zijn gewoon altijd bij elkaar gebleven en waren volgens mij erg gelukkig met elkaar. Mijn moeder is alleen erg jong overleden (ik was toen 13). Mijn vader is toen wel hertrouwd, en is nog steeds samen met haar (ook alweer 13 jaar). De ouders van mijn man zijn ook nog steeds getrouwd en gelukkig met elkaar. Dat zijn dus wel heel andere ervaringen. Ik heb nu één pilvrije cyclus gehad en had wel het idee dat ik mijn eisprong heb gevoeld. Had linksonder steken en die dag erna vruchtbaar slijm. (had dit op de site gelezen dat het tekenen zijn van een eisprong). Anders was het me waarschijnlijk niet als zodanig opgevallen. ik kan me ook voorstellen dat je het aan je moeder wilt vertellen dat je bezig bent om zwanger te worden. Zij weet natuurlijk wat je meemaakt en zal vast erg met je meeleven. Ik weet zelf niet wat ik gedaan had als mijn moeder nog had geleefd. Misschien dat ik het haar dan ook verteld had. Misschien juist wel fijn als er iemand meeleeft met je. Daarom heb ik het ook een vriendin verteld hoewel ik die niet al te gek probeer te maken met mijn 'gezeur' over zwanger worden. Ha ha. ik denk dat een moeder het net zo spannend zal vinden als jij, zij wordt dan tenslotte oma! ik denk dat je moet doen waar jij je goed bij voelt. Dat is voor iedereen anders natuurlijk. Het heeft voor- en nadelen en je moet afwegen wat meer telt. @Breka, ik had ook nog nooit gehoord van een 'gestoorde' lever. Ging je zomaar bloed laten prikken of had je er een reden voor? Kan je lever te maken hebben met het wel of niet zwanger worden dan? Dat wist ik niet. Nou ja, altijd goed dat ze je in de gaten houden toch? Maar denk niet dat je je zorgen hoeft te maken als de huisarts dat ook niet doet. En toxoplasmose is dat die bacterie die je kan oplopen van de kattenbak? Of is dat weer wat anders? Hebben jullie allemaal aan de huisarts verteld dat je probeert zwanger te worden? Ik vind het ook hoor dat je beter met een paar anderen ideeën kan uitwisselen dat met heel veel mensen. Vind dit groepje ook lekker overzichtelijk en gezellig natuurlijk. Kijk wel eens bij andere groepjes en zie dan dat ze elke dag zo een 5 pagina's moeten bij lezen, nou dan ben ik de draad alweer kwijt. Maar je leest af en toe wel interessante dingen ! @Kara, Wij zijn pas één ronde bezig maar merkte wel dat we vaker aan het klussen waren, ha ha! Nu maak je toch wel even zin want straks mis je het eitje! En uiteindelijk is het dan toch altijd wel weer lekker ! We hebben nog niet gehad dat we ruzie hadden met elkaar en dat dit rond de eisprong was. Dus daar kan ik nog niks over zeggen maar kan me voorstellen dat je dan toch gaat klussen met elkaar. Mooie manier om het goed te maken toch....... Ook kan ik me voorstellen dat als je langer bezig bent het een verplichter karakter gaat hebben. Het plannen van de bruiloft is inderdaad al heel erg leuk en kan je op dit moment mooi afleiden ja! Het ja-woord is toch wel heel bijzonder. Je bent je niet eens zo heel erg bewust van alle anderen om je heen. alleen op het goede moment wachtten, ha ha! Ik vond vooral het moment dat ik werd weggegeven door mijn vader wel even spannend. Kom je zo een zaal in terwijl je lang (voor je gevoel) hebt moeten wachtten tot iedereen er klaar voor zat. En dan staat iedereen op en gaat klappen. Durfde bijna niet om me heen te kijken, ha ha! Je staat wel echt in het middelpunt op zo een dag. Ben benieuwd hoe jij het gaat beleven. Ben je al voor een jurk gaan kijken? Wie neem je mee? Iedereen een heel fijne jaarwisseling gewenst en allemaal zwanger in 2011! Dat wordt ons jaar. (en ik ga nog even lekker aan de borrel! Dat is dan weer een voor- bij een nadeel) Liefs
Allemaal veel plezier vanavond! Een mooi jaar gewenst waarin al jullie (baby)wensen mogen uitkomen!!! Ik spreek jullie in t nieuwe jaar! Xxx
zo meiden hoe was de inluiding van 2011?? Bij ons erg gezellig. Alleen een vriendin kwam met het nieuws zwanger te zijn. Erg leuk voor haar natuurlijk maar het was wel even slikken voor me. Had het ook helemaal niet zien aankomen. Had het idee dat er nog niemand met kinderen bij ons bezig was. Ze had foto's van haar echo mee. Het is dus ook een groot deel van de avond over haar zwangerschap gegaan. Dat is dan toch even lastig. Had niet verwacht dat ik dat gevoel zou hebben. Helemaal niet omdat wij nog maar net bezig zijn! Maar in ieder geval wel gelijk baby nieuws in 2011 (nog net 2010 eigenlijk). Dat belooft dus een goed jaar te worden !
Hoi, Amai het was hier even druk. Ik probeer op iedereen te antwoorden. @ all: ik heb zomaar eens bloed laten afnemen. Uiteindelijk zijn we nu ronde 4. Ik had al eens gehoord van een vertraagde schildklier (slecht voor proberen zwanger te worden), het was ook al meer als een jaar geleden voor eens te controleren, dus het was gewoon het moment. Ook handig om nu al te weten dat ik immuun ben tegen toxoplasmose (= kattenbak, rauwe groenten, rauw vlees). Tja, ik moet een beetje opletten met verzadigde vetten, dus ik ga dat nu ook doen. Bij deze weet de huisarts ook dat we bezig zijn. Ze zegt dat we ons nog geen zorgen moeten maken, maar ze begrijpt wel dat we weinig geduld hebben. @Joan: ik vind het ook latig om te horen als een vriendin zwanger is. Ik gun het hen wel, maar wij willen het ook... @Kara: ik hoop dat je snel een goed ei'tje krijgt. Ik heb er wel één, maar is het wel een goed? Op de duur begin je aan alles te twijfelen. Op 31/12 een positieve ovutest gehad. Voor de gasten toekwamen nog snel geklust en ook gisteren nog zelfs 2 keer geklust. Eentje om zeker te zijn en t'ander omdat we gewoon veel zin hadden Mijn temperatuur begint nu te stijgen, dus onze kansen voor deze maand zijn verkeken. Nu hopen op een goe resultaat hé! O ja, ik wens jullie een fantastisch nieuw jaar en ik hoop dat onze grote wens voor iedereen mag uitkomen!
Hey all!! Gelukkig nieuwjaar!! Leuke jaarwisseling gehad dus? Wij ook, met veel vrienden, champagne (voor mij 1 glaasje) en mooi vuurwerk. Mooi begin van 2011 zeg ik. Leuk voor je vriendin Joan de zwangerschap! is zij de 1e? Maar idd wel moeilijk voor jou. zou leuk zijn als het bij jou ook gauw raak is; kunnen de kids met elkaar spelen. Breka fijn om inzicht te hebben in je gezondheidstoestand; je lever even in de gaten houden dus. Kara heb je een kater of valt het mee hihi. Gister leek mijn temp ook omhoog te gaan; vanochtend nog niet gemeten oeps... Dus nu maar afwachten! kus