gestopt met pil in okt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Babette81, 4 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Breka

Breka Actief lid

11 dec 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik ben niet zo goed in het "me inbeelden van jullie"... over mij hebben jullie het toch gedeeltelijk mis hoor... heb wel donker haar, maar ben helemaal niet zo'n dametje... Ik draag weinig jurkjes en weinig rokjes... enkel bij feestjes. Mijn haar moet inderdaad wel piekfijn liggen en make up draag ik ook enkel bij feestjes ofzo... Eigenlijk een meisje die er graag goed uitziet op natuurlijke wijze ;)

2. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    pff ik ben gebroken..mevrouw heeft de halve nacht lopen huilen en jammeren, ik ben zo ziek als wat! het komt me de ogen uit....
    Ik baal van die rotnachten! ik lees overal dat babys doorslapen maar wanneer mag dat bij ons eens gebeuren!!!?? ik geef haar al als laatste fles meer dan normaal voeding en dan nog!
    soms wil ze om 3 uur na de fles ook niet meer in bed, dan huilt ze en stopt ook niet weer tot ze bij ons in bed ligt..dan kunnen we slapen 3 a 4 uurtjes en dan komt ze weer.... ik wil zo graag dat ze gewoon in haar eigen bed gaat slapen..

hoe doen jullie dat smiddags, brengen jullie haar dan naar bed?
    ook zou ik dit graag willen doen..ook voor de regelmaat maar ze wil niet en slaapt wel op de bank! Pff soms vraag ik me af wat ik niet goed doe!

3. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    hoi meiden,

Nou nog niet toegekomen aan seks hoor. Linde laat het niet toe. Hier afgelopen twee nachten ook weer drama om in slaap te komen. Beide nachten tegen 2 uur en constant willen drinken. Ik denk dat het voorbereiding is op doorslapen. Ze werd vanochtend namelijk tegen kwart voor 7 pas weer voor eten en had voor het laatst kwart over 12 gehad. Hopen dat ze straks klaar is met regelen en gewoon op tijd gaat slapen.

Rica wat vervelend dat ze om de drie uur blijft komen. Heb je het hier al eens met het CB over gehad? Misschien kunnen zij tips geven? Ik heb ook wel eens gehoord dat ouders een beetje pap in het laatste flesje doen, daar schijnen ze goed op te slapen. Ik weet alleen niet vanaf welke leeftijd ze dat doen? Misschien kan je dat eens vragen. Ik vind het knap dat jullie het volhouden, je kan ook niet anders maar toch. Slaap je dan overdag wel eens? Ik laat linde altijd gewoon beneden slapen. Ze slaapt het liefst bij me. Tja, weet ook niet of je daar nou weer op zit te wachten.

Wat een leuke foto's in je album Rica. Lekker meisje.

x

4. Breka

Breka Actief lid

11 dec 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Er hangt iets in de lucht zeker, want ook wij hadden een superslechte nacht! Margot bleef maar eten en eten en eten en was hyperactief. Om 00u30 is ze dan bij ons in slaap gevallen, in bed, en om 2u wou ik ze dan naar haar kamer brengen, maar werd ze opnieuw wakker voor een uurtje... lastig hé!
    Margot slaapt ook niet in haar bedje hoor, de laatste week slaapt ze in haar draagmand van bij de buggy. Is dan makkelijker om ze in een andere kamer te leggen, maar dan nog...

Rica, ik begrijp je hoor. Ik was deze nacht alweer aan het huilen! Tranen met tuiten zoals we zeggen... ik vraag me ook af wat ik verkeerd doe. Klinkt mss erg, maar ben blij dat je ook zo'n momenten hebt... we zullen wel goed bezig zijn, het is gewoon een fase waar onze meisjes door moeten?

Margot is nu al bijna de ganse dag aan het slapen, dus ik heb al schrik voor straks! Ik wens jullie alleen een goede nachtrust toe... cross your fingers!

5. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    o lieve meiden, ik wou dat ik iets kon zeggen wat zou kunnen helpen, maar weet het echt niet! wat ontzettend lastig dat jullie meiden zulke nachtbrakertjes zijn.
    volgens mij wel 'heel normaal', maar wel lastig! slapen ze overdag heel erg veel/lang? is dat niet uit te stellen? gewoon meer wakker houden overdag?
    goed idee om cb te raadplegen! of mensen in je omgeving? merken jullie dat je deze lastigheden juist wel of niet bespreekt met mensen om je heen? er komt vaak schaamte bij omdat je denkt dat je het zelf niet goed doet, maar als er iets goed gaat is het wel jullie inzet! en de herkenbaarheid bij elkaar is daar getuige van..

het komt goed meiden!! jullie worden alleen heel erg getest in het jonge moederschap. maar dat gaat lukken, ook al is het met gebroken nachten, tranen en wanhoop! misschien helpt het niet, maar ik heb er alle vertrouwen in! liefs

6. Breka

Breka Actief lid

11 dec 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij hadden een zalige nacht! Margot heeft geslapen van 22u tot 06u30! Ze maakt wel veel geluidjes in haar slaap, doen jullie meiden dat ook? Zij kreunt ieder uur wel eens, grappig om te horen, maar ook irritant, want ik word iedere keer wakker.
    Hoe was jullie nacht?

Ik probeer ze vanaf 17u wakker te houden, maar een baby die moe is, kan je eigenlijk niet wakkerhouden... ik probeer het door dan het badje te geven wanneer ze het moeilijk krijgt. Nu slaapt ze ook alweer een uurtjes... met de armpjes omhoog, dus t'is voor even ;)

Kara, is je ei al geweest? Wat is je NOD? Spannend!

7. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    hoi meiden,

afgelopen nacht heeft Linde het erg goed gedaan. Kwart over 12 voor het laatst en toen pas weer kwart over 7. De nacht daarvoor was het weer drama, toen eindelijk om half 3 in slaap en half 6 weer wakker. Ik heb het er wel over met mensen hoor en het is idd normaal en is een fase. Hopen dat ze doorzet hoe het afgelopen nacht is gegaan....... Linde slaapt overdag best veel. Ga haar niet wakker houden want denk niet dat dat goed is voor haar. Baby's hebben gewoon nog veel slaap nodig en dat ze het niet helemaal doet zodat het mij goed uitkomt is jammer maar hopelijk pakt ze straks vanzelf een goed ritme op. Ze is pas 5 weekjes en doet het eigenlijk, vind ik, erg goed. Lekker keten met mama in de nacht. Ligt ze dan met een grote grijns op haar gezicht (soms dan). Moet ik zo om haar lachen. En gelukkig hoef ik niet naar mijn werk. Wel laatst met mijn man een woordenwisseling gehad. Hij laat het allemaal op mij terecht komen in de nacht omdat hij moet werken. Zegt hij dat ik kan uitslapen, ja hoor met een baby. Echt niet hoor...... Heb het er met hem over gehad dat hij elke werkdag uit de situatie stapt en dat ik 24 uur per dag met de baby bezig ben en dat hij daar ook wel eens rekening mee kan houden. Hij geeft ook niet aan dat hij het waardeert dat ik de nachten voor mijn rekening neem (hij denkt er gewoon niet aan om dat uit te spreken). Hij moet ook maar snappen dat ik het na drie uur achter elkaar huilen en troosten soms ook even niet meer zie zitten en het dan irritant vind als hij naast me ligt te snurken. Hoe doen jullie mannen dat? en hoe gaan jullie daarmee om?

Kara, wanneer ga je testen? Volgende week ergens? Ben zo benieuwd!

Rica, hoe zijn de afgelopen twee nachten met Lois gegaan?

xxx

8. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja goed...half 12 voor het laatst de voeding ne kwart over 4 weer en daarna geloof 8 uur weer en toen tot 10 uur geslapen daarna eruit gegaan en haar in bad gedaan.
    ik hou haar ook niet wakker, ze slaapt nou eenmaal veel maar daar wordt ze ook huilerig van. Maar mijn kraamhulp zei ook dat je ook savonds een badje kunt doen omdat ze daar ook wel moe van worden.
    maar ik heb mij voorgenomen over het uitslapen heen te lezen en het aan mij voorbij te laten gaan, elke baby is anders en mijne slaapt nou eenmaal niet 7 a 8 uur achtereen, jammer dan maar ik werdt er zo onzeker door als ik dat elke keer las dat ik echt ging twijfelen of ik iets niet goed deed. maar er zijn meer baby's die niet doorslapen dan wel gelukkig maar.

kara getest?? is het al testtijd voor haar!??? jeetje wat gaat dat ook snel.

9. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    trouwens... joan ik heb die discussie ookal gehad en irri me er nog aan.
    Hij denkt dat hij werkt en denkt daarom dat hij gewoon lekker snachts en dan ook nog de hele ochtend lekker in zn bed kan liggen en ik alles maar doe maar eigelijk begin ik daarvan te balen..ik heb net zoveel recht op een goede nachtrust en hij kan als hij vrij is ook welleens snachts denken van goh laat ik het eens doen want ik lig toch de hele ochtend op mn bed.
    Ik ga er gewoon 8 uur half 9 uit, schoonmaken, badderen met de kleine, boodschapjes doen ach je kent het wel, genoeg te doen! Hij niet hij blijft liggen tot 12 uur en komt dan eens beneden met haar als ik terug komt van de boodschappen, nou kokend ben ik dan!
    dus soms zeg ik nu mag jij snacht, ja maar ik werk zegt hij! ja en ik heb het soms ook wel zwaar en mag ook wel een keer bijtanken toch?
    naja dat is dan waar zegt hij en dan doen hij het wel, maar dan vergeet hij het ook zo weer denk ik dan haha :)

verder valt het wel me hoor, hij is heel goed met de kleine en ook echt wel een papa, niet dat jullie denken dat hij helemaal niks doet :)

10. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Rica, de meeste baby's slapen idd helemaal nog niet de hele nacht door. Ik heb begrepen dat het ook heel goed pas bij 3 a 4 maanden pas kan komen. Linde slaapt iig ook nog niet door.

Dus bij jullie hebben jullie ook heerlijke discussies. het is ook gewoon zoeken. het verandert toch heel veel en daarin moeten we elkaar weer even zien te vinden. mijn man is ook gek op zijn meisje. gelukkig wel :D.

hier vannacht weer wat minder gegaan, ze bleef tot half 2 wakker. werd om half 7 weer wakker en daarna kreeg ik haar niet meer in haar eigen bedje.

xxx

11. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    he meiden!
    het zal nog wel even zoeken blijven... hopen dat die goede nachtjes blijven komen, dan kan je de slechte wat beter behappen :)
    en de discussies met jullie mannen kan me ook goed voorstellen, je moet toch een heel nieuw ritme eigen maken voor allebei! en een kind opvoeden is gewoon mooi, maar ook zwaar.
    hier weinig bijzonders: 21 november in mijn NOD. ga proberen niet te testen voor die tijd. afwachten dus!

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    EN KARA (oops), klopt het plaatje dat je van me had of zie ik er toch anders uit!??? :D:D

vanacht ging wel redelijk..wel om de 3 uur maar daarna gewoon weer lekker geslapen!
    pff echt een zondag vandaag... beetje saai! ik wil wel wandelen maar ook wel weer koud :)
    21 nov kara...gaan we weer in de gaten houden :)

13. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    (ook al in pm): superleuk die foto! en het klopt TOTAAL niet dus haha. maar wel stoer, en ook leuk :) en dat verbaasd me dan natuurlijk weer helemaal niets!

fijne zondagmiddag! wij hebben opgeruimd vandaag.. echt een zondagse activiteit :)

14. Breka

Breka Actief lid

11 dec 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Sorry dat Margot beter slaapt dan jullie meiden... Ik zal er gewoon over zwijgen dan ;)

Wij hadden gisterenavond de vrienden op bezoek. Ik had er helemaal geen zin in, we zijn zo uit elkaar gegroeid. Tot mijn verbazing was het cadeau groter dan verwacht. Naast die cadeau van de geboortelijst, kregen we nog centjes voor haar spaarpotje. Ze hebben in totaal 14 euro per persoon gegeven, dus dat was een meevaller. Maar dan nog, er waren er maar weinig geïnteresseerd in mijn meisje... Ze keken er amper naar! Ochja, kdenk niet dat we elkaar nog snel zullen zien... Jammer, maar ik ga ook niet bedelen om hun interesse hoor! Moeten zij maar weten dan.

Ik heb ook regelmatig discussie met mijn man. Het "thuis zijn" is wel leuk, maar soms zou ik toch ook graag eens een dagje ontsnappen. Nu kan ik wel ns snel boodschappen doen zonder haar, maar dan moet ik me iedere keer haasten, want stel dat ze honger heeft...

Ze is nog steeds niet helemaal genezen, gisterenavond had ze 37,8°, wat ik toch wel wat veel vind...

21/11... spannend Kara... ik hoop hoop hoop hoop op een tweede streep...

15. Breka

Breka Actief lid

11 dec 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zondagnamiddag bestaat uit poetsen, poetsen en poetsen.
    Manlief was het ganse weekend aan het werk in de badkamer en er lag overal stof... We zijn net klaar en straks gaan we met Margot voor het eerst op bezoek bij Opa thuis... (bij hem thuis dus en niet hij die bij ons komt)

16. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    Breka je hoeft je wat mij betreft niet te verontschuldigen dat Margot beter doorslaapt. Ben juist blij voor je. Lekker toch, en gewoon over praten hoor.

Fijn dat de kado's toch wat meer inhielden dan je verwacht had. Wel jammer dat er niet echt interesse was in jullie meisje. Soms groei je gewoon uit elkaar. Niks aan te doen. Dan moet je misschien maar denken leuk om ze af en toe te spreken en er niet teveel van te verwachten. Of er toch voor kiezen geen contact meer te hebben. Is ook zonde als het voor jou meer als verplichting voelt dan dat je het leuk vind. Dat is niet de bedoeling met vrienden.

rica, fijn dat de nacht goed gegaan is. Leuk dat je een foto naar Kara gestuurd hebt en grappig dat hij dan niet overeen komt met wat Kara dacht.

Hier zijn we vandaag naar de sinterklaas optocht geweest. Dit was ook de eerste date die ik met mijn man had dus even nostalgie. Hebben ook nog wat uitgebreider gesproken over onze verwachtingen van elkaar. Hebben het er ook over gehad om wel in elkaar te blijven investeren en als ons iets dwars zit het uit te spreken. Met mijn man erover gehad dat ik het idee heb dat hij nog erg aan zijn vaste ritueeltjes vasthoudt en nog erg zijn eigen dingen doet en dat dit niet meer zo kan nu je een kind hebt. Dan wil hij, als ik vraag of hij haar even wil verschonen, eerst zijn drinken opdrinken. Dan denk ik van ik doe het zelf wel want anders valt ze in slaap en wordt ze wakker als je haar gaat verschonen. Ik denk dat er sowieso een verschil is hoe mannen en vrouwen met een baby omgaan en dat ik daarnaast al 9 maanden gewend ben om me aan te passen aan een baby en al veel heb moeten laten en dat mijn man dat nu pas krijgt. Hij moet denk ik dus nog wat meer wennen. Ach zo ene gesprek brengt ons dan ook weer meer tot elkaar en helpt erbij om wat meer op een lijn te komen. en er zullen er vast nog veel meer gaan volgen ;).

Hier trouwens eindelijk aan seks toe gekomen maar het liep al snel op niks uit. Het deed mij echt pijn. Sowieso mijn schaamlip maar had zoiets als je daar voorbij bent is het ook weer over maar daarna ook nog een plek van binnen. Denk echt dat ik flink wat littekenweefsel heb oid. Gaan het later nog wel een keer proberen en anders een bij de huisarts informeren als ze spiraaltje plaatst. Rica, had jij nu hechtingen gehad? En zo ja, had jij daar geen last van met seksen?

xxx

17. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    oh breka je mag er wel over praten hoor :) ik moet het mijzelf alleen niet zo aantrekken...het is dat ik het ook in mn omgeving en overal hoor en daarom probeer ik er een beetje overheen te lezen en niet al te veel naar te luisteren omdat ik dan aan mezelf ga twijfelen :)
    moet zeggen dat de laatste 2 nachten goed gingen, alleen nu slaapt ze al de hele dag OOOHJEEEEEEE :):)

en die vrienden jeetje kunnen wel mijn vrienden zijn pfff...
    ik had dus gister ook vrienden op bezoek... ik werdt gek van alles! ga je 2e kerstdag mee stappen , eh nee dat boeit me niet meer, en gaan we dan oud en nieuw bij elkaar zitten, eh nee ik zit met de kleine en huisdieren en hoef geen zuipfestijn... Ja zullen we volgend jaar met zn allen op vakantie, nou nee want ik heb een kleintje waar ik voor moet zorgen en kan dus niet lang leve de lol doen.... naja dan kijken ze je aan!! alsof ze afhankelijk van mij zijn..En dan zeggen ze ook nog op zo'n toon, naja dan gaan wij wel stappen. Nou daar maak je mij niet jarloers mee hoor haha :)
    en tot overmaat van ramp had 1 buiten gerookt, komt binnen en neemt haar even op de arm hoor ik opeens, jaaa ze vind het zuigen op je vinger wel lekker he!! Nou ik heb haar vriendelijk noch dringend verzocht dat niet te doen!! bah zeg!!
    maar ik denk ook dat we uit elkaar groeien, en eigelijk zou ik het ook niet erg vinden. soms doet het wel beetje zeer ik weet niet hoe jij dat hebt breka maar ik herken je verhaal zo!

joan ik heb geen last gehad, ja het deed heel even zeer, beetje branden maar moest even doorbijten en daarna ging het wel goed en viel me eigelijk enorm mee :)
    Ik blijf nog even bij condoom, ik ben er nog niet uit en zie het wel.

18. Breka

Breka Actief lid

11 dec 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb te vroeg gejuicht!
    Het is nu 2u26 en Margot is al wakker sinds... hou jullie vast, gisterenmiddag! Ik begrijp niet hoe zo'n klein hummeltje meer dan 12 uur kan wakker zijn, is dat normaal?

Ondertussen slaapt manlief en doet mama:
    1) de was
    2) de box verversen van lakens
    3) eindelijk die benen nog eens scheren ;)
    4) een postje op internet
    5) een restje strijk

Pfff... hoop dat ze snel slaapt...

Oja, morgen controle bij de gynae... benieuwd of ik helemaal "genezen" verklaard word daar beneden :cool::cool:. Ik denk het niet, heb sinds een paar dagen echt pijn daar beneden en vrees voor aambeien ofzo. Ik reageer morgen op de rest... met hopelijk toch nog een nachtrust achter de rug....

19. joan1984

joan1984 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.641
    164
    63
    breka, heb je midden in de nacht je benen geschoren?, geweldig :D.

Linde vannacht ook weer tot half drie gehad..........gelukkig daarna pas om kwart over 7 wakker.

Rica, bah met haar rookhanden een vinger in je meisje haar mond stoppen!! ijlllll........

Hoe gaan jullie eigenlijk om met vreemden die je kindje willen bewonderen en er aan willen gaan zitten ed? Mijn man vroeg vandaag aan mij wat hij daar nou mee moest. Een vrouw pakte het handje van onze dochter (ik was boodschappen aan het afrekenen). Hij vond het zelf vervelend maar Linde trok al haar hand weg en maakte een protesterend geluidje. Ik vind het best raar dat iemand aan haar gaat zitten en helemaal omdat ze gewoon aan het slapen was. Ik heb hem maar gezegd dat het er ook aan ligt hoe iemand eruit ziet hoe ik reageer. Maar vind eigenlijk gewoon dat mensen van mijn kind af moeten blijven. Zo raar dat die grens ineens weg is. Ben ik nu overdreven?

xxx

20. Breka

Breka Actief lid

11 dec 2010
    428
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Benen scheren om 2 uur s'nachts... kwestie van iets nuttigs te doen terwijl ik Margot entertain.... Ze heeft het uiteindelijk uitgehouden tot 3u30... Pff... Te vroeg gejuicht dus. Hebben jullie ook schrik dat dit niet beter zal zijn als jullie terug moeten werken? Wat is jullie eerste werkdag? De mijne is 09/01/2012... Ik zie er niet tegenop, maar ik hoop wel dat Margot tegen dan een ritme heeft...

Ik heb ook niet graag dat mensen aan mijn meisje zitten! Al die microben... nee dank u! Zeker nu ze als eens ziek is geweest, wil ik haar beschermen.

Controle gynae was ok. Ik ben klaar voor het volgende, zei ze... euch... nee dank u!! Heb nog genoeg werk met het eerste :cool:

Deel Deze Pagina