he! breka, jemig, lekker nachtje. wel mooie gladde benen, die zullen er de laatste tijd wel bij ingeschoten zijn fijn dat controle goed was. hup, op naar de volgende haha. rica, heeeeel vies die vingers! jammer van die vrienden, maar zo gaat het ook vaak gewoon... je gaat je toch automatisch ook beetje nestelen met je gezinnetje en dan verwachten dat je als vanouds gaat stappen?? heel vreemde verwachtingen hor! tijd zal het ze ook wel leren.... joan, gefeliciteerd met de dappere poging van seks! maar wel jammer dat het nog zo'n pijn doet. kan me er wel iets bij voorstellen, is toch wel het een en ander mee gebeurt he.. wanneer ga je spiraaltje laten plaatsen? als lichtelijke smetvrezer lijkt het me heeel verschrikkelijk als mensen zomaar aan je kind gaan zitten. zeker onbekenden! vind dat echt niet kunnen hor.. blij als je kindje dan zelf ook negatief reageert. maar goed, het zal natuurlijk lief bedoeld zijn en al die bacterien zijn goed voor de weerstand he hier aftellen geblazen.. nog 7 nachtjes voordat ik kan testen!
aftellen geblazen hier . nog een uurtje en dan zijn het er nog 5, ha ha. ik heb een leuke lach foto van linde. zal hem hier toevoegen. verder ook weinig te melden. xxx
jaaa, haha nog maar 5! gaat toch nog wel redelijk snel.. gelukkig nog drukke dagen voor de boeg dus dat is wel prettig alles ziet er nog goed uit en ik heb echt opvallend veel slijmverlies, dus I'll take that as a good sign joan, !!! wat onwijs leuke foto, wat een lief, ondeugend mooi lachje wel een wereld van verschil met de andere foto's. nu al twee gezichten . fijne dag meiden!
Kara, veel slijmverlies? Ik had dit ook ... oooooo.... ik heb hier een goed gevoel bij.... Echt waar, er is iets dat mij goed doet voelen dit keer... laat ons hopen!!! Ik stel voor dat we deze keer effectief een kaarsje doen branden?! Alle hulp kan baten hé! Voel je anders nog iets? Spannend spannend spannend!!
ja nou kara nog 5 ja, als het zo is gaat de champagne de lucht in, voor nu veel duimen en dat kaarsje zal ik vanavond doen vind kaarsjes zowieso erg gezellig joan lief he een lachfoto, ik heb er ook 1 en oh moest wel ff een traantje wegpinken, zo mooi~! mooie foto!!! breka hoe gaat het met margot, kun je ook goed zien dat ze veranderd? hier wel, ze krijgt een ronde bolle toet en wagt meer vet op de beentjes...echt al anders vind ik hmmm ze is nu aan het poepen, kronkelen en doen...en wat kan ze al stinken!! ik ruik altijd oohja die heeft gepoept, en haar scheten zijn ookal lekker te ruiken
Hoi, Margot verandert ook heel veel. Ze heeft ook al een ronder gezichtje, bolle kaakjes en die vetkwabjes rond haar billetjes. Haar handjes worden precies ook zo van die stompjes die precies aan haar armpjes werden gelijmd. Grappig! Ik heb over 2 weken foto's laten nemen en binnenkort komen die on line, ik stuur jullie dan de link door. Heb er nu al 2 op mijn kast staan, mooi hoor! Ze is alweer de ganse dag wakker, kan ook wel niet anders, want ze heeft de ganse nacht geslapen (22u tot 8u). Da's toch echt iets bizar hoor, die haar ritme. De ene nacht is ze niet te houden en wil ze niet slapen en de andere nacht is ze zooooo braaf. Ik merk wel dat ik het weer wat emotioneler heb. Toen ze die ene nacht zo verschrikkelijk was, ben ik in huilen uitgebarst bij mijn mama. Ik was zo moe en Margot had toen net gegeten en heeft toen heeft ze alles terug overgegeven. Ik zat helemaal onder de melk, zij ook en ik kon eventjes echt niet meer. Ik probeer nochtans zo weinig mogelijk emo te zijn rond mijn mama, want die zit daar dan altijd mee... Ze kan dat niet hebben dat ik zo emo ben en gaat dan zelf piekeren, terwijl dat eig niet nodig is. Joan, hoe gaat je seks avontuur verder? Ik durf nog geen poging te ondernemen... manlief was gisteren voor het eerst ongeduldig, maar ik had echt geen zin... was veel te moe.
Joan, een hele mooie foto! Was ik nog vergeten te zeggen. Het lijkt me een echt prinsesje! Zo lief! Margot lacht af en toe wel eens, maar nog nooit zo overduidelijk als jullie meiden!
hoi meiden, Rica, dat is ook een mooie lach van jouw meisje. Heerlijk he om te zien! echt genieten, merk dat ik dan zelf ook zit te grinniken. Breka, soms heb je gewoon even van die momentjes dat je er doorheen zit. Dan komen de tranen. Wel vervelend dat je moeder zich zo een zorgen gaat maken dan maar misschien weet ze het zelf ook nog wel van die tijd. Ik heb het ook hoor dat het huilen me op sommige momenten nader staat dan het lachen. Seksen heb ik nog niet geprobeerd. Wil het van het weekend weer een keer gaan proberen. Gelukkig is mijn man nog niet ongeduldig en heeft hij echt iets van jij geeft het maar aan en als het niet gaat dan gaat het niet. Je moet je ook echt niet gaan laten beinvloeden iets te doen waar je nog niet aan toe bent hoor! Gewoon de tijd nemen. Ik ben ook niks gaan forceren want dacht anders ben ik straks helemaal gespannen/bang voor pijn en doet het nog meer pijn. Ik probeer alleen om te seksen omdat ik er zelf echt al weer ene tijdje zin in heb en niet voor mijn man. Wat heeft je meisje goed geslapen zeg! Lekker. Ik hoop dat ze dat snel als vast ritme krijgt. hier is het nog steeds hetzelfde. Linde viert lekker feest tot 2 uur a half 3. Niet constant huilen hoor maar gewoon niet in haar eigen bed willen en als ik denk dat ze slaapt en haar dan in haar bed leg, gaat ze huilen. Bedankt allemaal voor de leuke reacties op de foto van Linde. ik zal vanavond ook een kaarsje aansteken voor je Kara. Baad het niet dan schaad het niet he. Wel mooi dat je een duidelijk verschil merkt qua slijm. Gaan er vanuit dat het een goed teken is. Morgen heb ik een afspraak bij de arts van het cb. Ben benieuwd wat ze over Linde te zeggen hebben en of ze goed gegroeid is. Ik denk het wel. Zij krijgt idd ook al meer van die plooitjes. Zo lekker om te zien. Fijn dat jullie meisjes ook goed groeien. Wat kunnen die meisjes stinken he. Ha ha........ En een geluid die ze kunnen produceren. xxx
nou net terug van het consultatiebureau. Linde zit overal bij het gemiddelde. Ze was 55 cm lang en woog nu 4480 (dus 500 gram aangekomen). Verder was het een beetje bijzonder, ze praten tegen je of je dom bent en stellen allerlei vragen die de vorige keer al gesteld waren. Toen ik vertelde dat Linde nu sinds anderhalve week tot half 3 wakker blijft gaf ze aan dat alleen ik daar verandering in kon brengen. Natuurlijk konden ze dan wel tips geven. Toen ik aangaf dat ik het allemaal wel mee vond vallen en dat ze pas 5,5 weken oud is bevestigde ze dat ze idd nog wel erg jong was maar dat het niet moest duren tot 3 maanden . Heb het hier maar bij gelaten. Vind het nogal een verschil 1 of 3 maanden.......... Maar goed. De controles waren allemaal goed en daar ging ik uiteindelijk voor. De rest...........boeien . xxxx
nou en dan nog? hier nog steeds hoor, om de 3,5 a 4 uur en wat kan ik daar aan doen? ik laat haar soms wel huilen maar jeetje het is nacht en het wordt van kwaad tot erger Niet naar jou bedoelt joan hoor maar ik bedoel het cb! Dus als ze dat met 3 maanden nog doet heb je een probleem? hmm raar dat ze dat zo zeggen... Ik moet 5 keer per dag met haar nekje oefenen, op haar buik leggen en dan moet ze haar hoofdje omhoog doen..nou dat lukt nog echt niet!! ja heeeeeeeel miniscuul beetje en dan is krijsen geblazen haha! jullie dan? kunnen ze al wat omhoogkijken? lijkt me wel mooi om te zien...lekker op het buikje en dan maar loeren breka lekker, dan kun je sommmige nachten wel bijtanken dus! ja andere nachten vertel mij wat pfff dan kan ik ook wel janken hoor...dan ben je ook zo moe! ik zeg mezelf het wordt wel beter, tijd gaat zo snel maarja ze heeft nog nooit door geslapen Achja, gelukkig zijn er meer mooie momenten dan slapeloze nachten breka ben erg benieuwd naar die shoot! kara nog 44444444444444444444444444444 jeetje spannend zeg!!! kun je je nog inhouden!!!??? zou toch mooi wezen! heb je al wel een test in huis!?
Rica, begrijp je reactie en ben het helemaal met je eens hoor maar had niet zo een zin om daar discussie te gaan voeren. Heb het dus maar gelaten. En als het met 3 maanden nog zo is kan ik er ook niks aan doen. Ben benieuwd met wat voor tips ze dan gaan komen. Ga echt mijn kind niet wakker houden of onnodig laten huilen. Linde raakt dan echt in paniek. Vind het gewoon simpel gedacht. Maar goed, had ik me al een beetje op ingesteld. Maar vond het ook zo een dom antwoord dat ik me al echt begin af te vragen of ik daar nog vragen ga stellen. Het klonk ook echt een beetje beschuldigend..... Maar goed. Zet het lekker van me af en ga lekker op de oude voet verder. Ik ga er gewoon vanuit dat Linde het even nodig heeft om in de nacht gezellig bij ons te liggen. Dus ik kom aan haar wensen tegemoet. Ga me niet gek laten maken door het CB. Dat oefenen met het nekje moet ik ook doen idd. Linde kan dat toevallig al, was met de geboorte al sterk in haar nekje. Bij mij ligt ze op mijn borst, buik en doet dan haar nekje omhoog. Ik ging het laatst eens op de bank proberen. Dan piept ze even, denkt bekijk jij het maar, en gaat slapen . Mama kan wel meer willen, ha ha. Ach, het zijn allemaal adviezen he en ze gaan van het gemiddelde uit. Betekend dus dat er kindjes sneller en langzamer zijn. En de een doet het ene sneller en de ander het andere. Het CB is trouwens vrijwillig (wist ik niet) dus als ze echt dom/raar gaan doen ga ik gewoon niet meer. Xxx
Hoi, Ik had gisteren ook controle van kind en gezin (zoals jullie cb) en Margot weegt 4kg730 en meet 57 cm. Overal net ietsje boven het gemiddelde. Ze heft haar nekje ook al enkele weken op, maar ze was ook gewoon actief van bij de geboorte. Margot was ook een week overtijd, dus misschien daarmee dat Loïs dit nog niet kan? Zij was immers wat vroeger toch! Zou me HELEMAAL geen zorgen maken! Ik had dat ook gezegd tegen die mevrouw, dat Margot soms wakker is tot half 4. Zij gaf mij helemaal niet de schuld, maar ik moest wel in het oog houden wanneer ze dan stopt met huilen. Als ze iedere keer direct stopt als ik haar opneem, is het echt wel dat ze al weet dat ze bij mama mag als ze gaat huilen. Stopt ze pas als ze melkje, pamper krijgt, dan kan het helemaal geen kwaad dat ik ze neem. Begrijpen jullie? In principe kunnen we ze ook nog niet verwennen, dan kan pas na 3 maand of zelfs 6 maand! Sommige baby's zouden wel huilen omdat ze de lichaamswarmte van ons missen, maar het is nog niet omdat ze verwend zijn... Laten jullie de meiden inenten tegen tetanus en dergerlijke? Of is dit niet gebruikelijk in NED? Margot zal op 28/11 haar eerste spuitjes krijgen... Foto's zijn nog niet actief... nog even wachten. Kara... hoe voel je je? Hoe is je temp? Mijn kaarsje gaat hier iedere avond aan en dan denk ik echt even aan je! Mss bijgelovig, maar wie weet...
Nou hier is het nog steeds feest. Ben er helemaal klaar mee! Weet niet wat IK zou moeten doen hoor!! Ze gaat gewoon niet slapen en het lijkt nu wel van kwaad naar erger te gaan. Het is gewoon al 4 uur geweest....... Nog niet kunnen slapen. Weet gewoon niet wat er nu aan de hand is met haar??
he lieve meiden, Jemig Joan, wat een rotnacht.. hoe is het afgelopen? Hoop dat je nu nog ligt te slapen.. pff. En sluit me helemaal aan wat betreft cb. Wat denegrerend dat ze je doen. Alsof je niet je uiterste best doet.. je hebt meer aan tips, zoals jij Breka. Daar kán je tenminste wat mee. Ik wist ook niet dat cb vrijwillig was! Kan je niet naar een ander gaan? Of wordt bepaald waar je heen moet.. je kan het natuurlijk ook gewoon niet treffen met de cb-arts. Wat denk je zelf eigenlijk wat er aan de hand is dat Linde nog niet doorslaapt? Is het de fase? Is het gemis van papa/mama? Is het honger? Of denk je nog aan iets heel anders? Of weet je het gewoon echt niet, waardoor het zo lastig is?? Ik vind jullie echt lief.. mijn duimen draaien natuurlijk overuren, maar dat jullie dat ook doen en de 'magie' van de kaarsjes laten werken! Dankjulliewel! wow, het móet bijna wel raak zijn he . Nog 3 nachtjes en dan weten we meer! Maar zondag ga ik misschien al wel testen hor.. Slijm is nog steeds aanwezig, en verder eigenlijk niets bijzonders. Blij dat jij dat slijm ook had Breka Echt een goed teken dus. Vannacht droomde ik wel dat ik borstvoeding ging geven (deed pijn!!) haha. We zullen zien. Aan de ene kant denk ik dat het niet raak is, maar eigenlijk stiekem denk ik van wel. Ik voel niet zoveel, en dat was bij 1e zwangerschap ook zo. Werk is alleen ontzettend onzeker, dus dat is wel een dreiging die in de lucht hangt. maar ik heb allemaal romantische beelden van ons gezin in een klein hutje op de hei En ik moet wel lachen trouwens over hoe erg jullie meiden kunnen stinken hihi. Lekker charmant lijkt me dat. En het lijkt me ook heerlijk dat dat mag als baby/kind... als je moet, moet je, en ga je ook gewoon meteen. Niet dat ik nu de hele dag scheten zou willen laten hor haha, maar als je iets verkeerds hebt gegeten en het kan er niet uit zeg maar... nou ja, jullie snappen (hoop ik ) wat ik bedoel! Gaan jullie nog leuke dingen doen komend weekend? Liefs! en ik houd jullie natuurlijk op de hoogte van de (niet?) te bedwingen testdrang hier! Oja, hier nog mijn temperatuurkaartje: 33bce8 Ovulation charts on FertilityFriend.com ziet er hoopvol uit tot nog toe!
joan het hangt in de lucht!!! ik ben ook een zombie...ligt ze op mn arm begint ze te lachen..hmm leuk maar IK WIL SLAPEN naja ik denk dat ik nou 3 uurtjes geslapen heb en dan niet achtereen! ze heeft nu al 10 lueirs met geitenkeutel gemaakt, dus echt harde poep...zo sneu maar als ze perst krijst ze het uit... maar ben er wel even klaar mee...nog ff en dan mag manlief met haar wiegen en doen! Ze ligt nu op mn arm... heb haar water gegeven maar dat is met een rotgang er weer uit gegaan! ze spuugt de laatste tijd weer enorm met gulven... pfffffff joan ik ga ook duimen op een goede nacht voor vanavond, alhoewel ik nu manlief heb gezegt dat ik deze avond wil bijtanken aangezien ik er ook 7 uur morgenvroeg weer uitmoet! het doorslapen ik heb gehoord dat er meer baby's niet doorslapen dan wel dus denk dat je er gewoon weinig tegen kunt doen, de tijd zal het leren? kara ik ga dit weekend niks doen, teminste niks in de planning maar zou best kunnen dat we morgen weer op pad gaan ofzo jij dan?
Hoi, Jeetje... wat een helse nachten hebben jullie... Ik voel me bijna schuldig... Wat ze mij ook als tip gaven, is ze niet laten "inslapen op de arm". Als je merkt dat ze moe worden, leg je ze in hun bedje. Bij ons slaapt Margot in haar draagmand van de buggy. Ze staat dan naast ons bed (op een bankje) en eens ze slaapt, dragen we de mand naar haar kamer. Voorheen lieten we ze in slaap vallen op onze arm, maar nu ze dat in haar mand doet, is het een stuk beter. Rica heeft gelijk, er zijn nog maar weinig baby's die nu al doorslapen, maar ik kan me inbeelden dat jullie al blij zouden zijn als ze gewoon in slaap vallen... hoeft daarom niet de hele nacht te zijn, maar gewoon een paar uren deftige nachtrust! Ze gaven me ook de tip om haar eens een nachtje te laten huilen als je merkt dat ze gewoon graag bij jullie op de arm of in bed zit... maar dan moet je wel sterk zijn om dit gekrijs te kunnen verdragen, ik zou het ook niet kunnen hoor! Hopelijk is het gewoon een fase van de meiden? Rica, is die poep niet normaal? Ik had ergens gelezen dat de poep vanaf 6 weken keihard wordt, maar dan zou het wel niet meermaals per dag mogen? Aléja, "mogen", wie zegt dat dit de regel is hé ... Moet ze echt hard persen, zou ze pijn hebben? Als dit zo blijft, mss eens een dokter raadplegen? Welk soort melk gebruik jij? Misschien heeft ze last van reflux? Ooo, je moederhart breekt waarschijnlijk? En tegelijk ben je natuurlijk doodop! Ik hoop dat het snel beter wordt! Joan, Linde heeft toch geen honger? Misschien is ze net zoals Margot en heeft ze gewoon niet genoeg melk aan jouw borsten alleen? Heb je ooit al eens afgekolfd zodat je weet hoeveel melk je ongeveer produceert? Margot was een gans andere baby door haar extra flesje... Margot was ook niet te houden toen ze enkel de borst kreeg, bleek nadien dat ze gewoon honger had. Ze zoog wel aan de borst, maar als er niets meer in zit... Dan maken ze zich boos en na een paar uur zijn ze gewoon uitgeput en vallen ze hierdoor in slaap. Herkenbaar? Of sla ik de bal helemaal mis. Ik snap wel dat je erdoorheen gaat... logisch toch?! Kara, ik plan weinig op voorhand en doe wat het moment me ingeeft . Zaterdagavond gaan we uiteten met mijn ouders, papa is jarig. Mijn beste vriendin komt babysitten... hopelijk is Margotje braaf en kan mama makkelijk afstand nemen . En zondag hebben we korte visite. Voor de rest bekijken we het op het moment. Nog 4 dagen? Ligt de test al klaar? Jeetje... spannend. Probeer je wel rekening te houden met de beide resultaten, zowel positief als negatief. Ik zou niet graag hebben dat je dan nog meer teleurgesteld bent... We hopen natuurlijk voor het ALLERBESTE!!! Straks weer puffen bij de kiné...
Hoi allemaal, allereerst: gefeliciteerd met jullie dochters!! Wat een mooie meiden zeg, en zo in de gauwigheid te lezen gaat het goed! Heerlijk voor jullie! Kara gefeliciteerd met je huwelijk!!!! Verder hoop ik niet dat jullie er aanstoot aan nemen dat ik weer eens mijn gezicht laat zien na zo'n lange tijd. Ik moet eerlijk zeggen dat het mij rust heeft gebracht om hier niet dagelijks meerdere keren te zijn op het forum dus het was een goed besluit om te stoppen. Maar nu wilde ik toch even kijken hoe het met jullie gaat; en vertellen hoe het mij is vergaan. Hopelijk willen jullie dat ook weten hihi. Breka, Rica en Joan dus goed en wel bevallen en 3 gezonde meiden. Toevallig wel he, geen jongens?! Ik heb aan jullie gedacht; wist natuurlijk wanneer jullie uitgerekend waren. En Kara met een goed plan bezig; en nu in spannende afwachting. Ook aan jou heb ik gedacht en gun het je nog evenveel als toen dat het mag lukken! En ik tja.. Ik ben nog steeds blijven ovutesten (en stiekem beetje temperaturen). In augustus kwam mijn eisprong maar niet; eindelijk een week later had ik op 2 verschillende momenten quasi-positieve testen. Volop aan de klus; maar ik kreeg migraine en vond het kortom een hele rare maand. Mijn onbedwingbare testdrang kon ik niet weerstaan en 8 dagen na deze testen deed ik een test: positief.. Ik kon het niet geloven. En heb nog erg lang gedacht dat het niet waar was; of nog fout kon gaan. Met 6 weken kreeg ik al een echo; en tot onze stomme verbazing waren er 2 vruchtjes op te zien: een tweeling! Met 8 weken zaten ze er nog; en nu na 15 weken heb ik al een dikke buik. Het toont maar weer eens aan dat de dingen raar kunnen lopen; en de wonderen de wereld nog niet uit zijn.. Ik ben lang onzeker geweest; en mijn man ook. Maar kon langzaamaan steeds meer genieten vanaf de 12e week. Wel erg ziek geweest en werk nu halve dagen om die reden. Maar erg blij natuurlijk. Ik had mezelf nooit voorgesteld als een tweelingmoeder; ook komt het niet in de fam. voor. (het is tweeeiig trouwens). Ik heb lang nagedacht of ik hier weer zou komen; maar mijn nieuwsgierigheid overwon. Ik weet ook niet of ik nu weer vaker zal komen. IIG wel om te kijken of Kara deze maand geluk heeft! En om jullie reacties te lezen. Nogmaals hopelijk zijn jullie niet verbolgen. Groetjes, Babette
waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat babbette een tweeling jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee WAT EEN GOED NIEUWS!!! ben je al 15 weken joh!?klinkt zover he hahaha goh, een tweetal...van harte meid ennuh is helemaal aan jezelf of je hier wilt blijven komen of niet maar tzou toch wel leuk zijn... die buik zal nog veeel groter worden hoor, ik zie soms tweelingbuiken pffff maar wel mooi. wil je het geslacht weten? breka ik weet zeker dat ze echt komt voor eten, na het eten slaapt ze wel weer verder.... behalce als er echt wat is he zoals vanacht. ik heb haar welleens laten huilen maar dat wordt van kwaad tot erger... en idd inslapen op de arm doe ik niet...gewoon gelijk in haar bedje want anders raakt ze helemaal in paniek! kara jij gaat ons ook goed nieuws brengen!!!!ik voel het!