Gestopt met Pil in Oktober 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Arian, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Arian,
    ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent, dat was ik toen ook.
    Helaas ben ik toen onverrichte zaken teruggestuurd, maar de HA was wel begripvol en legde een en ander uit.

In tegenstelling tot jullie heb ik juist wel vanaf het begin het gevoel gehad dat het bij ons niet zomaat zou lukken, omdat het bij mijn moeder ook erg lang duurde, 2 jaar en 5 jaar...
    Ik blijf daarom ook van mening dat het nog een poosje gaat duren voordat we positief testen. Ook zegt mijn gevoel dat we hier hulp bij nodig hebben.
    Manlief vindt het maar kolder, maar toch is het mijn gevoel.
    Wij moeten dus wachten tot oktober... en dan zullen we wel weer zien...

Succes allemaal, het komt vast wel goed!

2. Sunshinelover

Sunshinelover Actief lid

24 jan 2011
    127
    23
    18
    Zo, even snel weer spieken (en hoop teruglezen)

@ Anita: Ja heerlijk he die Caribbean, daar is alles vrolijk en onbezorgd. Wil denk ik nog wel een keer die kant op :D.

En een dikke knuf voor Arian, Anoniem en Elmo. Wat een naar nieuws allemaal. Vind het zo balen voor iedereen!

En jullie gevoel (Arian, Elmo en Marjolein) herken ik ook. Ik dacht ook dat ik snel zwanger zou zijn. Nu ben ik erg bang. En net als Marjolein wil ik eigenlijk ook alleen op de natuurlijke manier zwanger raken. Alleen heb ik dat gevoel nu ook nog steeds, dus ben al van slag dat we vrijdag bij de HA zit.

3. mammamia

mammamia Niet meer actief

@Arian: Sterkte met alles en morgen bij de HA!

Maaruh, je zegt dat je maar 1 dag ongi bent geweest en nu nog wat bruin verlies hebt. Dit kan soms ook op een zwangerschap duiden... Misschien morgenochtend toch nog maar ff een testje er tegen aan gooien? Zeker omdat je ook zegt dat je pijnlijke borsten hebt, misselijk bent etc. als je dit normaal gesproken niet hebt tijdens je ongi lijkt het me toch wel wat verdacht... Succes!

@iedereen: dikke knuffel voor jullie!

Ik ga deze week een weekje op vakantie naar de Belgische Ardennen met man en kind en hoop dat als ik terug kom hier al wat leuke nieuwtjes zijn;)

You go girls!

Liefs, mammamia

4. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waaaaa.... sorry, ik moet even gillen.... weer iemand in mijn dichte omgeving zwanger ;)

* zucht*

Dank trouwens voor jullie lieve reacties en zo... het doet me goed hier mijn ei kwijt te kunnen.

Verder heb ik het gisterenavond even moeilijk gehad met het pco-nieuws. Tranen... en manlief die niet snapt waarom ik het zo moeilijk vindt, want 'we zijn toch nog maar pas bezig?' en 'je kàn wel zwanger worden' en 'dat is toch leuk voor al die andere mensen'.

Jaaaaa.... dat is leuk voor die andere mensen, en jaaaa ik kàn zwanger worden en ja we zijn nog maar pas bezig.... maar het voelt gewoon alsof mijn lijf me in de steek laat..... :(

Sorry voor deze ego-post..., moest even;)

5. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Myster, hoop voor je dat de tijd heel snel zal gaan en dat het snel oktober is. Net als jij had ik juist ook altijd het gevoel dat het ons niet zomaar zou lukken.. Weet niet precies waarom maar heb zelf in het verleden 2 buikoperaties gehad.. Misschien daarom..

Sunshinelover, laat het vrijdag gewoon op je af komen! Dan komt alles goed.

Arian, succes vandaag bij de huisarts!

Mammamia, fijne vakantie! Lekker van genieten en hij houdt mooi weer dus dat is dubbel genieten!!

Elmo, zo'n ego-berichtje moet kunnen hoor! Gewoon lekker spuien hier als daar behoefte aan is! En positief blijven.. Ook al is dat af en toe moeilijk.. Onze tijd komt nog wel!

6. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    @Arian: Vanaf januari volgend jaar zitten we bij dezelfde huisarts! Ons (hopelijke) toekomstige kindje gaat dus naar dezelfde huisarts als ik nu!

Er zit wel traag zaad bij mijn man in de familie, maar bij mijn man is de beweeglijkheid goed. Waarschijnlijk zit er een "storing" in het rijpingsproces van de zaadcellen. Dit kan genetisch bepaald zijn. Ook heeft hij vroeger de bof gehad en dit schijnt ook nadelig te zijn voor de vruchtbaarheid.

Helaas kan de uroloog ons ook niets vertellen, dus het is gissen waar het vandaan komt. Het enige wat we weten is dat de kans op een natuurlijke zwangerschap bij ons heel klein is. We moeten ons dus voorbereiden om de MMM die ons te wachten staat!

Gelukkig zijn we beide positief en gaan we er nog steeds vanuit dat we in de toekomst een kleine dreumes hebben rondlopen!! We zijn nog jong...

Hoe is het verder allemaal met iedereen??

7. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Anoniem, Oke dat is inderdaad wel het gemakkelijkst om bij dezelfde huisarts te zitten!
    Weten jullie al wat de volgende stap(pen) zal zijn?

Anita, Dankje, laat het gewoon op me af komen en dan zien we wel.. ;)

Elmo, gil maar even hoor! Dat kan ik dan ook wel doen, als ik weer zoiets hoor! En we begrijpen dat je even je "ei" (;)) kwijt moet hier, daarvoor zijn we er!

Ik begrijp je man ook wel, die van mij is net zo! Hij staat nog het meest positief hierin, is ook wel goed, dan kan hij me er weer even bovenop helpen als ik weer eens in de put zit!
    En mannen zijn nu eenmaal zou, die begrijpen ons niet altijd even goed... ;);)

Mammamia, Ja ik ben maar 1 dag echt ongesteld geweest, en dat was zondag, maandag was het nog "restjes-dag" zoals ik het altijd noem, en nu kan ik het met een inlegkruisje wel af.. ;)
    Maar echt misselijk ben ik niet meer geweest, en ook geen pijnlijke borsten meer... Dus ik denk niet dat het zo is.. Maar ik heb gister 15(!) zwangerschapstesten besteld, en zodra die binnen zijn, doe ik toch nog maar even een testje voor de zekerheid!

Dankje, en jij ook een fijne vakantie toegewenst.. (jaloers..:)) Wou ook dat het nu vakantie was! :D

Dankje Sunshinelover!

Myster, jij moet dus nog zowieso tot oktober wachten? Heeft de huisarts ook gezegd waarom?

Ik heb trouwens niet getempt.. Zou dat erg zijn, ik heb wel elke maand een eisprong, want dat voel ik aan mijn pijn en dat zie ik aan de testjes, en 12-13 dagen wordt ik ongesteld, dus dat ik een eisprong heb is wel duidelijk toch...? :)

8. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    even supersnel op arian. Ik denk als je zelf de eisprong voelt, dat het niet erg is voor de dokter om die niet mee te hebben. Maar. bij onze info voor de eerste intake bij de gyn werd wel sterk aangeraden om een temperatuurlijst mee te nemen. Is misschien wel handig om mee te beginnen. Het zou zonde als je aan het begin van een traject staat, en dan 2 a 3 maanden vertraging oploopt omdat ze per se een lijst willen hebben. Is mijn mening....

9. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    @Arian: Ik zou ook voor de zekerheid beginnen met temperaturen! Maar je gebruikt ook ovulatietesten toch? Dit heb ik ook gedaan en niet getemperatuurd! Volgens onze arts was dit voldoende, omdat je dan je ei ook kan vinden!

10. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Ik weet niet of jullie een smartphone hebben, en ook bezig zijn/willen gaan temperaturen... Ik heb een geweldige app, en weet niet of ik de naam mag noemen, anders haal ik hem later wel weg *en hoop dat in de tussentijd genoeg hem gezien hebben* -Ovu View- Daar kan je naast de temperatuur, ook je dagen van de menstruatie, afscheiding, plaats en stand van de baarmoedermond, en alle emotionele en lichamelijke symptomen invullen. Ik vind hem geweldig. Hij berekend wanneer je mogelijk je ovulatie hebt, en wanneer (liever niet natuurlijk) je weer ongesteld moet worden. Hij ligt 's nachts op mijn nachtkastje naast de thermometer, en 's ochtends plemp ik de temperatuur erin. *reclame modus uit*

11. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor alle fijne reacties.... ik ben inmiddels weer een beetje tot rust gekomen.

Mijn man is de nuchterheid zelf en het is dus wel fijn dat hij me wel weer aan het lachen brengt en uit de put helpt.
    Ik denk inderdaad dat mannen wat dit soort dingen betreft anders in elkaar steken dan wij vrouwen ;).

@ Arian, succes straks bij de huisarts! Ben benieuwd...
    Wat betreft temperaturen: ik heb nog nooit temperatuurlijsten bijgehouden. Ik heb alleen mijn cycluslengte en bijzonderheden bijgehouden sinds oktober en dat was genoeg reden voor mijn huisarts om me door te sturen....

Groetjes,
    Elmo

12. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ja, ik heb wel altijd met ovulatietestjes gewerkt, en ook allemaal bewaard.. Dus als dat nodig is, dan neem ik ze gewoon even mee...
    En als het nodig is om te gaan tempen, dan doe ik dat gewoon, alles voor een BeeB.. :D

13. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    hoe laat moet je arian?

14. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij wil elke arts weer iets anders.... ze zitten niet bepaald op 1 lijn.

de HA heeft me nog niet doorgestuurd omdat:
    1) ik nog jong ben(23)
    2) ik voor het pilgebruik een regelmatige cyclus had.
    3) ik nog geen jaar bezig ben.

Wel heeft ze aangegeven dat ik moest beginnen met temperaturen,daar ben ik dus mee bezig...
    Zit vandaag op 5 DPO, mijn temp is nog altijd hoger dan voor de eisprong... ik voel nog niets... dus ik acht de kan groot dat ik volgende week gewoon ongesteld wordt (als mijn LF 14 dagen is).

Afwachten dus...

Mammamia: fijne vakantie!

15. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Lieve, Lieve meiden..

Ik moest om 16.10 uur bij de huisarts zijn.. Heel spannend en Manlief en ik zaten ook gespannen in de wachtkamer..
    Toen om 16.15 uur de deur openging, sloeg mijn hart een keer over, haha.. Ik had deze jongeman nog nooit gezien, en vond het heel vreemd om mijn verhaal te houden tegen A) iemand die ongeveer even oud is dan mijn man, nog jong dus.. B) Tegen een vreemd iemand.. Maargoed, deze jongeman was heel erg aardig en begripvol, hij luisterde erg goed en nam de tijd..

Ik heb verteld (stotterend, kwam bijna niet uit mijn woorden en zei woorden die volgens mij helemaal niet bestaan..:):D) over dat we bijna een jaar verder zijn, en er nog niets is gebeurd.. Hij vertelde dat we 1 op de 6 kansen hadden per maand om zwanger te worden.. Dus hoe langer je bezig bent, hoe groter de kans.. Hij vertelde er ook bij dat hij zijn clienten niet eerder dan een jaar doorstuurde naar de gyneacoloog.. behalve als er echt redenen waren die problematisch waren..
    Ik moest vertellen hoe mijn cyclus was, Tussen de 30 en 40 dagen, en dat ik daarna maar 1 soms 2 dagen ongesteld was.. Dat vond ie wel een beetje vreemd, maar nog geen reden om direct te worden doorgestuurd..

Hij raadde ons aan om eerst nog 2,3 maanden te gaan temperaturen, zodat wanneer het al zover komt, hij ons gelijk door kan sturen naar het ziekenhuis, omdat ze daar wel altijd om temperatuurkaartjes vragen... Stel dat ik het niet deed en in september weer kwam, en ik had nog niet getempt, moest ik misschien eerst nog wel 2 maanden tempen voor we echt verder konden, omdat de gyneacologen daar wel altijd om vragen!

Ook hebben we afgesproken, dat wanneer het binnen 2,3 maanden nog niet raak was.. Dat hij bij mij het bloed zou onderzoeken en bij Manlief het zaad. Vanuit daar konden we dan een conclusie trekken of juist niet.. Vanaf dan konden ze echt iets voor ons betekenen..

Maar hij wist zeker dat dat niet nodig was, omdat binnenkort mijn menstruatie wel eens uit zou blijven!
    Ook omdat we beide nog jong zijn (ik23-hij29) en we verder, voor zover mogelijk, gezond zijn... Hij was heel positief en aardig, en daarom zijn wij ook positief en gaan we eerst vol goede moed tempen en klussen:D..

Ik ben blij dat we dit hebben gedaan, omdat ik uit mezelf niet was gaan tempen, hadden we dit in oktober misschien eerst nog wel 2 of 3 maanden moeten doen, voor we verder konden...

Een heel verhaal, maar voor mezelf ook wel prettig, dan heb ik het uit mn hoofd, en hoef ik ook niet steeds weer terug te denken over wat hij ook alweer allemaal zei... ;)

Het eerste wat ik dacht toen ik thuis kwam, was.. Oeh, snel aan mn forumvriendinnetjes vertellen haha... :D

16. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Arian,
    we zitten nu dus echt in hetzelfde schuitje!!!
    wat je HA vertelde, vertelde de mijne ook zo ongeveer, vandaar dat ik ook aan het temperaturen ben....

Goed dat jullie zijn gegaan, dat geeft rust...

leuk dat je het direct op het forum hebt gezet!! (knuffel)

17. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ja idd, Ik las jou rijtje vóór mijn berichtje en ik dacht, he dat komt me allemaal bekend voor.. ;)
    Ga morgen direct een "temp-ding" kopen haha..:D

Fijne avond!

18. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Arian,

Wat fijn dat het bezoek aan de huisarts zo'n opluchting gaf. Dat had ik ook toen ik daar de eerste keer geweest was.

Succes met tempen!

19. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Inderdaad heel fijn Arian dat je gerustgesteld bent! Het scheelt altijd een hoop (vind ik) als je arts je begrijpt!! Succes met temperaturen en hopelijk heeft je HA gelijk en ben je snel zwanger!!!

20. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

even snel van mij een reactie.. Ben momenteel helemaal niet lekker en lig met een griepje in de bank... Baal wel een beetje omdat mijn ei zich één dezer dagen weer moet melden om te springen dus hoop dat ik snel opknap.. En dat zo in mijn laatste weekje vakantie :(.. Baal er echt van!

Verder even een reactie op Arian, fijn dat je je opgelucht voelt na je bezoekje aan de huisarts.

Verder ga ik weer snel mijn gemak houden want hebben vanavond van het werk van vriendlief een bbq.. Echt heeeeel veel zin in ;)..

X

Deel Deze Pagina