Gestopt met Pil in Oktober 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Arian, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Dankje voor alle reacties!
    Anita Beterschap, en veel plezier vanavond.. ;)

2. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Trouwens, ik snap helemaal niks van dat tempen!

Ik lees dat je moet beginnen op de dag je ongesteld bent geworden, nou dan ben ik dus al te laat, want zit al op cd4, is dat al te laat dan?

En de dokter zei dat wanneer je temp zakt je dan je eisprong hebt gehad..? Maar nu lees ik overal dat wanneer je temp omhoog gaat dat je dán je eisprong hebt gehad? Wat is nu waar, en kan iemand het mij uitleggen hoe het precies werkt? :)

3. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Ik temp ook niet altijd als ik ongesteld ben. In het begin zelfs helemaal niet. Dan stopte ik vlak voor ik ongesteld moest worden, ik was veel ste bang dat hij ging dalen:). In de periode tot je eisprong is je temperatuur lager. Vanaf het moment dat de eisprong is geweest gaat je temperatuur omhoog en dat blijft tot ongeveer je menstruatie. Sommigen daalt hij een dag ervoor al, bij mij nadat ik 1 of 2 dagen ongesteldheid al heb gehad. Als je temperatuur hoger is dan 'normaal' zit je waarschijnlijk na je eisprong dus.

anita beterschap! hopen dat je snel weer beter bent, en nog gebruik kan maken van je ei.

4. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Arian,

Ik ben er zowaar een expert in geworden :D (al was ik het liever niet geweest, want dan was het niet nodig geweest)...

Ik ben begonnen met tempen op mijn eerste ongesteldheidsdag = 1e cyclus dag.. Dit blijf je doen tót je volgende 1e cyclus dag... (je eerste volgende cyclus dag is dus eigenlijk ook je 1e cyclus dag! snap je het nog??

Tijdens het tempen zul je zien dat op een gegeven moment je temp iets lager is dan gemiddeld (dit hoeft niet perse), als vervolgend je temp de dag erna > 0,3 graad hoger is en dit ook een paar dagen blijft, dan heb je dus de dag voordat je de eerste keer >0,3 graad hoger had je eisprong gehad.
    Met tempen kun je dus altijd je eisprong achteraf vaststellen, daarom is het ook belangrijk om, om de dag, te klussen.

Als je temp ná de eisprong hoog blijft is dit een positief teken, dat kan duiden op een eventuele zwangerschap. Zodra je ongesteld (gaat) wordt dan daalt je temperatuur weer....
    Na de eisprong vindt de innesteling gemiddeld na 5-7dagen plaats. In die periode kun je een innestelingsbloeding krijgen (dit overkomt maar weinig vrouwen)...

Zo een heel verhaal, maar ik hoop dat het je duidelijk is...

Voorbeeld: ik had vorige week woensdag 29 juni een temp van 36.4, donderdag 30 juni had ik een temp van 36,8.
    Dit heeft ingehouden dat ik dus woensdag 29 juni een eisprong heb gehad... Tot op de dag van vandaag is mijn temp nog altijd 36.8 en ik zit vandaag op 7 days past ovulation (7 DPO)...
    Ik weet overigens niet of je temp al eerder daalt als het eitje niet bevrucht is, maar tot nu toe is mijn temp hoog, dat geeft hoop.

Het is overigens wel erg belangrijk dat je élke dag op een vast tijdstip je temp. opneemt.
    Men adviseert om het elke ochtend te doen, zodra je wakker wordt (dus voor het opstaan, plassen etc.).
    Het vergt wel discipline, omdat je dag in en dag uit je wekker moet zetten, ook op dagen dat je uit zou kunnen slapen.
    Als je namelijk op een later tijdstip je temp opneemt is dit een onbetrouwbare waarde.. hoe later het tijdstip, hoe hoger je temp..

Succes!!

5. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Oke, bedankt voor de heldere uitleg!
    Dan heeft meneer Dok me toch een verkeer beeld gegeven, want hij zei echt, dat wanneer je temp lager wordt, je je eisprong hebt gehad.. Foei.. Niet goed van een huisarts..:D

Ik ga gewoon elke ochtend om half 6 tempen, want dan moet Manlief eruit, ik kan gewoon blijven liggen, neem ik aan..
    Ding erin-ding eruit- opschrijven- verder slapen.. :D, haha..

En verder blijf ik gewoon ook doorgaan met O-testjes, kun je je eisprong in ieder geval van te voren ook spotten ipv erna...

Heb je verder ook symptomen? Omdat je op 7dpo zit... Spannend!

6. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Myster, wat een heldere uitleg! Ik snapte ook nooit hoe je dat dan moest doen, dat tempen... maar dit is heel duidelijk...

Hier alles weer rustig... ik ben een beetje bekomen van al het nieuws van mensen die zwanger zijn en van mijn eigen nieuws.

Verder sta ik nu al twee ochtenden op met enorme misselijkheid... het zal toch niet... ???? ;)

7. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Arian,
    Ik voel helemaal niets...daarom ben ik ook 'bang' dat het niet raak is... helaas, maar we wachten nog even af...
    het schijnt dat er meer mensen zijn die helemaal niets voelen en toch zwanger zijn ;)

@ Elmo,
    SPANNEND!!! het zou iets kunnen betekenen!!!

8. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Elmo, maar je hebt je eisprong nog niet gehad of wel? Of is die banner niet reeël? En anders, TESTEN! Spannend... :D

Myster, nee je hoeft natuurlijk niet altijd wat te voelen he..! Ook spannend..! Ga je ook eerder testen of niet?
    ;)

9. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och...die banner heb ik slechts ingesteld om niet steeds de tel kwijt te raken op welke dag ik van mijn cyclus zit. Maar gezien de afgelopen cyclussen is die ook niet 100% betrouwbaar ;)
    Ik doe (nog) niet aan methodes om mijn eisprong te spotten....dus ik weet niet of die geweest is. Ik heb trouwens wel rechtsonder in mijn buik een beetje vreemd gevoel/pijn gehad en wat extra slijmverlies vorige week... maar ja... bij mij weet je het nooit ;)

10. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Nee hoor, waarschijnlijk zijn mijn eitjes nog nooit bevrucht, en ik blijf altijd een hoge temperatuur houden tot 1 of 2 dagen na mijn menstruatie. In de 4 maanden dat ik al temp

11. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hoi meiden,

hier nog steeds niet helemaal lekker. Maar het gaat gelukkig al wat beter dan gister..

Hier ligt onze buurvrouw alleen in het ziekenhuis, misschien dat we er straks wel een buurmeisje of buurjongetje bij hebben. Natuurlijk hartstikke leuk maar ook wel weer heel erg confronterend!!

Verder morgen bij vrienden op bezoek die ook alweer 15 weken zwanger zijn.. Pff, vindt dat toch best moeilijk..

Vraag me dan vaak af wanneer het bij ons zo mag zijn..

En wat betreft het tempen! Ik had het niet beter kunnen uitleggen.. Doen het nu al een aantal maanden en vindt het zelf wel heel erg handig, zo weet ik tenminste ook wanneer ik ongesteld moet worden ;), of liever gezegt niet..

12. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Arian:
    nee ik ga niet eerder testen, omdat ik niet weet hoelang mijn LF is.
    Als ik volgend weekend (16/17 juli) nog niet ongesteld ben, dan ga ik msischien wel ff testen...

@ Anita:
    Heb ik het toch goed uitgelegd;)

13. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het allemaal met het temperaturen?? Ik zit er ook aan te denken om dat te gaan doen. Ovulatietesten is best duur en voor ons eigenlijk ook niet nuttig!!

Kan me voorstellen Anita dat je het moeilijk vindt dat het kindje van je buren komt, mag ik vragen welke leeftijd dat is??

Ik heb gisteren voor het eerst na onze uitslag een hele zware avond gehad. Ik ging uit eten met mijn basisschool vriendinnetjes (waarvan er eentje zwanger is) en heel de avond ging het over baby's, zwanger worden, behandelingen. Aan het einde van de avond heb ik het verteld, omdat ik het anders echt niet meer trok! Ook kondigde iemand weer een zwangerschap aan (de 11de in onze omgeving).

Nu lekker even onze spulletjes pakken om een weekend naar Frankrijk te gaan. Had er al heel veel zin in, maar nu komt het helemaal fijn uit!

Jullie nog leuke plannen van het weekend?

14. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Anoniem,

Vervelend zo'n etentje.... ik heb a.s. maandag zo'n vergelijkbaar etentje ;) met allemaal zwangere vrouwen....

Geniet van je weekend in Frankrijk.

Hier een rustig weekend met zaterdag een feestje en verder helemaal geen verplichtingen...heerlijk!

15. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Anoniem, wat vervelend zeg zo'n etentje. Hoe reageerde de mensen toen je over je situatie vertelde?
    En wat bedoel je met de leeftijd? De leeftijd van onze buren? Zij zijn jonger dan dat wij zijn en dit wordt al hun tweede kindje. Is ook een beetje vreemd want voordat wij te horen kregen dat ze zwanger waren waren wij ook al bezig en nu is het er alweer bijna :$.
    Jij een fijn weekend in Frankrijk!

Elmo, Veel succes met het etentje! Hoop dat je het op dat moment een beetje van je af kunt zetten...

Wat betreft onze weekendplannen..

Vanmiddag gaan we bij zwangere vrienden op bezoek ;).. Dus dat wordt ook praten over baby's..

Morgen op bezoek bij een vriendin/collega (weet dat ook zij proberen om zwanger te worden maar dit ook niet loopt hoe ze eigenlijk willen)

En zondag even een bakkie doen bij de schoonouders.. En dan zit onze vakantie er helaas weer op en moeten we weer volle bak aan het werk :(.. Onze vakantie is wat dat betreft echt omgevlogen..

16. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Hai Meiden..

Anoniem, oeh zo'n etentje komt dan wel hard aan, denk ik... Hoe reageerden ze?
    Een weekendje Frankrijk? Toe maar, haha, onze weekendjes zijn altijd in Nederland, centerparcs of Volendam haha.. Is een weekendje dan niet te kort voor Frankrijk?

Anita, Ja een vakantie is altijd zomaar om he... Ik mag morgen ook weer na 2 weekjes vrij te zijn geweest, 1 weekje werken, 1 weekje vrij, 2 weekjes werken, 3 weekjes vrij.. En dan lekker op Vakantie:D!

Tja, en dat tempen, hmmm, vind het niet leuk, haha, elke ochtend probeer ik het rond dezelfde tijd te doen.. Ik maak me er verder niet te druk over, schrijf het op en klaar. Dat tempen doe ik echt alleen maar voor evt verder onderzoek, waar ze het dan voor nodig hebben, en voor de rest hou ik het gewoon bij de O-testjes..
    Ik bestel ze dan per 20 of 40 bij Zwanger&Kids, van rond de 15 euro ongeveer.. Valt mee...

Myster, gelijk heb je hoor! Gewoon rustig afwachten.. Ik test vaak wel wat eerder omdat mijn LF rond de 12/13 zit.. Vandaar;)

fijn weekend allemaal!

17. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    He!

Waar is iedereen? ;)

Hoe gaat het met jullie?

Hier zit ik nu op cd 7 en heb me toch een ovulatiepijn..! Deed net een testje en was toch bijna wel positief... :(
    Heb ik dan nu al een eisprong, op misschien dag 8 of 9?

Ben net van mijn ongesteldheid af, alleen steeds bruinverlies, nog steeds.. Ben een beetje confused.. Haha, zal ik voor de zekerheid nog een zwangerschapstestje doen?;)

18. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Arian:
    oeh... spannend joh!
    ik zal maar gewoon een testje wagen als ik jou was. Voor het zelfde geld heb je bandenpijn tgv uitzetten van je baarmoeder = ZWANGERSCHAP!!

waar staat CD voor?
    Hier nog altijd een hogere temp en voel zo nu en dan iets in mijn onderbuik.... maar goed... we w8en het 'rustig' af.

Laat je me weten als je getest hebt?

19. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    CD staat voor Cyclus Dag.. Heb vanmiddag voor de zekerheid getest, maar stond alleen maar een indroogstreepje..

En als ik al zwanger was geweest, dan had ik nu al 5 weken moeten zijn, dus helaas!
    Maar dan komt mijn ei gewoon lekker vroeg.. (hoop ik:D)

Voor jou ook Spannend! ;)

20. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen allemaal,

Iedereen een fijn weekend gehad?

Nou, alsof ze het ruiken, kreeg ik van het weekend op een feestje de vraag van mijn schoonzusje: "En, begint het bij jullie nog niet te kriebelen?"
    Poef...rood hoofd, net te lang aarzelen, maakt dat ik de situatie maar even uitgelegd heb. Mijn man had i.v.m. een afspraak met zijn zus al tegen haar gezegd dat hij een bepaalde datum niet kon omdat we dan een afspraak hadden. Nou ja, beetje slimme mensen roken aan de manier waarop hij dat gezegd had al dat dat mogelijk om een verloskundige zou kunnen gaan... maar helaas heb ik mijn schoonzusje even uit die droom geholpen en haar vertelt hoe het precies zit.

Fijn dat mensen er zo'n begrip voor hebben.

Deze week ga ik trouwens een paar testjes inslaan, omdat ik graag wil testen voor we naar de gynaecoloog gaan of ik mogelijk toch zwanger ben geraakt. Ik verwacht er niet veel van....maar ja...je zult net zien.... en aangezien er hier wel wat geklust is....;):D

Deel Deze Pagina