Gestopt met Pil in Oktober 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Arian, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Meiden, Ik wil jullie allemaal veel succes wensen bij de komende behandelingen..

Ik hou me even een tijdje afzijdig.. Ik kan het allemaal niet zo goed meer "handelen" en wil me even een beetje afzonderen van ZP.
    Ik lees veel het topic over de vage testjes enz, en wordt altijd verdrietig de laatste tijd, als ik lees dat er weer meiden zwanger zijn, van hun 1ste, 3de, of 4de, en denk ik echt, waarom zij wel, en ik niet..?
    Vooral nu wij ook de MMM ingaan,zit ik er veel mee.. Misschien is het daarom beter dat ik een tijdje wat minder op ZP ben.. Ik lees af en toe nog wel mee, en reageer zo nu en dan ook vast nog wel eens, maar niet regelmatig meer. Even niet.

Ik hoop dat jullie dit kunnen begrijpen en wens jullie allemaal veel geluk in de komende periode!

Trouwens nog wel 1 klein vraagje, vorige week heb ik bloed laten prikken, vandaag een week terug.. Moet ik nou zelf achter de uitslag aanbellen of bellen zij mij, de huisarts of ziekenhuis? Ben nog niet zo thuis in dit soort dingen.. ;)

2. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    :Daah wat rot arian *knuffel* Tuurlijk begrijp ik het, maar vind het wel jammer. Zelf heb ik minder problemen met mensen op het forum die zwanger worden enzo. Zowiso als ik ze niet ken, mensen buiten dit cluppie of andere cluppies waarin ik meeschrijf, maar vanochtend toen ik tijdens het winkelen behoorlijk wat zwangere vrouwen zag, pfoee... kon ze wel schieten. -heb het maar niet gedaan :)-

Ik weet niet of je moet bellen voor de uitslag, Ik krijg het waarschijnlijk de 28ste te horen tijdens ons gesprek, maar anita had volgens mij gebeld... misschien iemand anders een idee?

3. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ arian: Knuffel voor jou! Helemaal begrijpelijk! Wat betreft dat bellen: als ik jou was zou ik gewoon even bellen. Je kunt toch vragen dat je niet precies weet of jij moest bellen of dat zij zouden bellen. Wellicht weet je dan meer..... nooit geschoten is altijd mis ;)
    Sterkte!

Even een korte update van hier: ik durf het bijna niet te schrijven, maar ik heb vandaag een hartje zien kloppen op de echo. :)
    Het is allemaal goed en ik blijk 6 weken en 5 dagen zwanger te zijn. Ik heb me net aangemeld voor moeders voor moeders. Doe ik iets nuttigs voor iedereen in de medische molen! ;) "wanneer was uw laatste menstruatie?" vroeg de mevrouw. "Ehm.... 9 juni", zei ik.
    Ik heb toen maar even uitgelegd dat ik pco heb ;)

4. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    hey elmo, leuk dat je even kwam neuzen. Wat lijkt me dat geweldig een echo, en dan een kloppend hartje, fijn dat het zo goed gaat. Nog last van symptomen? Helemaal goed dat je meedoet aan moeders voor moeders. Ik ga dat ook doen als het zover is.

5. Sunshinelover

Sunshinelover Actief lid

24 jan 2011
    127
    23
    18
    Veel gebeurd hier! Ik zie dat de meesten al "geholpen" worden (dus dat er wordt gekeken hoe het komt dat ze nog niet zwanger zijn of al behandelingen krijgen). Ben een tijdje niet geweest, omdat ik het allemaal moeilijk en verdrietig vind om steeds weer ongesteld te worden. En ik wilde er niet teveel mee bezig zijn. Heb wel geprobeerd bij te lezen, maar mogelijk is me ook een hoop ontgaan.

Maar goed, wij gaan nu ook echt terug naar de huisarts en die gaat kijken wat hij nu verder gaat doen. Zijn nu ronde 12 in gegaan. Sinds die vage positieve test is het bij mij een complete puinhoop geworden. Eigenlijk ben ik nu bijna non-stop "ongesteld". Dus na mijn ongesteldheid stopt het bloedverlies niet echt. Heb bijna dagelijks bruinverlies. En ook tussendoor 2 of 3 dagen echt bloedverlies. Ik geloof er eigenlijk niet meer in dat dit nog goed gaat komen... Ook geen idee wat ik als eerste dag van mijn cyclus moet aanhouden. We mogen volgende week langskomen.

Maar wat gaat de HA dan precies doen? Niet zo heel lang geleden had ik al een inwendig onderzoek gehad en dat zag er allemaal erg goed uit volgens de HA. Ik heb temperatuurkaartjes van 7 maanden, dus die neem ik mee. Iemand nog tips?

6. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Hoi meiden,

Ben ik toch nog even weer, vind het toch wel prettig om zo nu en dan bij te lezen en mijn verhaal kwijt te kunnen... :)

Hier zonet de uitslag van bloed en zaadonderzoek binnen. Mijn bloed zag er goed uit, en ook het zaad van manlief was "redelijk" goed. De kwaliteit was Iets verslechterd, maar niet zo erg om ons daar ongerust over te maken.. Gelukkig maar!

Over 2,3 weken nog een keer een zaadonderzoek en vanuit daar zien we wel verder.. Aan de ene kant ben ik opgelucht, maar aan de andere kant denk ik, het ligt niet aan het zaad, dus moet het wel aan mij liggen..:(
    Over 2,3 weken zit ik ook weer tegen mijn NOD aan en als ik dan weer ongesteld wordt dan gaan we op ons strepen staan, en "eisen" ;) we verder onderzoek bij mij..

Maar eerst nog even een paar weekjes wachten dus (..alweer..), heel frustrerend allemaal, maar het is niet anders..

Sunshinelover, ik begrijp je verdriet heel goed, en vind het heel vervelend voor jou dat je constant "ongesteld" bent..

Ik heb verder geen idee wat de HA gaat doen, maar ik neem aan dat ze jou doorsturen naar de gyn enz.. Ik ben zelf nog niet zover, dus ik zou het eerlijk gezegd niet weten.. :)

7. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Arian, wat betreft dat bloed prikken.. Ik kan eigenlijk altijd gewoon zelf bellen voor de uitslag. Maar kan me voorstellen dat dit per ziekenhuis/huisarts verschilt. Heel veel succes meid! En ik begrijp je volkomen.. Heb zelf ook al vaak overwogen om wat afstand te nemen ;)..

Elmo, wat gaaf dat je het hartje heb gehoord!

Sunshinelover, ik zou het gewoon maar even op je af laten komen. Dat hebben wij ook gedaan en dat bevalt me prima ;).

Hier hebben we gisteren ook weer een gesprek met de gynaecoloog achter de rug.. Hebben gelukkig wel al onze vragen kunnen stellen. Deze cyclus gaan ze ook weer uitgebreid monitoren en mijn vriend krijgt ook weer een nieuw zaadonderzoek. Op basis daarvan gaan ze nu kijken of er iets gedaan gaat worden of dat we voor een half jaar naar huis worden gestuurd :).. Dus we wachten, wachten en wachten nog maar eens..

Nog een fijne avond meiden!

8. Sunshinelover

Sunshinelover Actief lid

24 jan 2011
    127
    23
    18
    Vervelend he dat wachten? Vooral als je niet weet waar je aan toe bent. Ik denk dat wachten nog wel het ergste is, omdat je dan niks anders kan doen dan wachten. Als er iets wordt nagekeken en/ of gedaan wordt, heb je nog het gevoel dat je "iets" doet, dat je er iets van invloed op hebt (het gevoel, want als we er echt invloed op hadden, hadden we natuurlijk allemaal al een baby gehad :)).

Van de week aan een collega verteld dat het bij ons niet wil lukken. Ik wist van haar al dat ze in hetzelfde schuitje zit, want zij is echt al bezig met behandelingen (ze gaan nu met IVF beginnen). Had haar niet verteld dat wij het ook aan het proberen waren, om haar niet te kwetsen (toen had ik natuurlijk nog geen idee dat het allemaal niet zou gaan lukken bij ons). Aan haar verhalen te horen, had zij het er al zwaar genoeg mee. En zij kon/kan gewoon altijd bij mij terecht om haar verhaal te doen.

Ze nam me sowieso al in vertrouwen met wat het allemaal met haar gevoel deed, maar volgens mij was ze echt "blij" dat ik nu ook in hetzelfde schuitje zit. Natuurlijk vind ze het verschrikkelijk voor mij, maar ze weet nu ook hoe ik me voel, dus ze voelt zich er dan niet zo alleen in. Dus in die zin blij zeg maar. Ze had me al een hoop verteld, maar nu kwam er nog meer uit. Ik denk eigenlijk ook dat je sommige dingen alleen verteld als je zeker weet dat diegene je begrijpt zeg maar. Vooral de onzekerheid dat je nooit weet of het zal lukken. Bijvoorbeeld bij haar is er met zowel haar als haar man niks aan de hand, beiden helemaal gezond, geen afwijkingen, dus geen oorzaak gevonden.

En gisteren ruzie gehad met mijn vriend. Stel dat we de MMM in moeten, ik weet echt niet of ik dat wel wil. Gewoon omdat ik een hoop mensen ken die daar wel zijn ingegaan en dus weet hoe heftig het allemaal is. Tja, hij kijkt daar dus anders tegenaan.

9. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Even dit topic wat leven inblazen PFFFFPFFFF!!!

Fijn dat je weer terugbent sunshine! Jammer dat je het er zo moeiljk mee hebt, maar kan het me goed voorstellen. Hoe is de discussie afgelopen met je vriend?

Anita, heb je inmiddels al meer uitslagen/info?. ben benieuwd

Wij zijn vandaag voor de 2e keer bij de IA geweest, en het is bevestigd, wij gaan ICSI doen. 3e test, waar ook opwassing gedaan had moeten worden, was weer slecht. 1.4 mln. Minder als de vorige 2 keren. Bewegelijke zaadcellen was aan de lage kant, maar ze waren er wel, en dat was een goed teken. IA zegt al dat met de opwassing de uitslag niet goed genoeg was geweest voor een IVF.
    Mijn uitslagen waren allemaal perfect. Progestron van 45.5 FSH van 6,nogwat en oestrogeen van 151. Ook de kweekjes waren allemaal goed. Het ligt dus echt aan manlief, om het zo maar te zeggen. Nu moeten wij komende week bloedprikken op HIV en hep. A en B... Ik heb woensdag een hysterscopie IEEEKSSS, en 8 november hebben wij de infoavond van IVF/ICSI. En nu is het de vraag of we nog net dit jaar worden geholpen, of dat het begin volgend jaar is.

10. Sunshinelover

Sunshinelover Actief lid

24 jan 2011
    127
    23
    18
    @Marjolein: spannend, wat is precies het verschil tussen ICSI en IVF? Heb wel begrepen van mijn collega dat ze alles heel goed uitleggen op zo'n infoavond. Krijgen jullie dan ook begeleiding (om er mee om te gaan)? Zou wel fijn zijn als jullie nog dit jaar kunnen beginnen.

Tja, de discussie. Hij zegt dat hij eerst wil afwachten wat de HA te zeggen heeft en dat ik me van tevoren niet druk moet maken. Hij zegt dat ik pas iets zou moeten beslissen als we meer weten. Dat snap ik ook wel. Maar het is natuurlijk wel handig als je van tevoren op 1 lijn zit ;). Maar goed, wie weet valt het allemaal wel mee. Ik wacht eerst vrijdag af.

11. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Is wel zo hoor, wij hebben het geluk dat we eigenlijk overal wel hetzelfde over denken. Wat hebben jullie ondernomen? waar wacht je op wat de huisarts zegt?(is me misschien ontschoten)

op onze vragenlijst kon je aangeven of je behoefte had aan een maatschappelijk werker, wij beiden vonden dit (nog) niet nodig.

Qua intensiteit is IVF en ICSI hetzelfde, hormonen spuiten eicellen weghalen, en terugzetten, alleen de bevruchting is anders. Bij IVF zetten ze de eicel in een medium met zo'n 100.000 tot 300.000 (is verschillend) zaadcellen erom heen, en dan wachten op bevruchting. ISCI is dat in een lab een goed uitziende zaadcel wordt uitgekozen en die wordt in de eicel geinjecteerd.

12. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    wat is het rustig hier..... nog ontwikkelingen?

13. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad rustig hier....

Ik heb me expres wat minder laten zien hier, omdat jullie misschien niet zo zitten te wachten op zwangerschapskwaaltjes enzo ;)

Hier gaat alles goed. Buik begint echt te groeien. Beetje raar, zo snel, maar ik moet met name 's avonds mijn broek echt open doen.

Verder zit ik op een soort wachtbankje. Volgende week hebben we rond deze tijd de echo en de afspraak bij de gyn gehad. Spannend. Ik hoop dat alles goed is.
    Inmiddels heb ik nieuwe bh's gekocht. Er zit echt een cupmaat meer aan mij op het moment. Verder gaat het met de kwaaltjes redelijk goed. Weinig last, maar wel snel moe, en obstipatie....
    En tot mijn eigen verbazing ben ik nog geen grammetje aangekomen. En dat dus met een cupmaat meer en een broek die open moet...

Lieve allemaal,
    Ik hoop van harte dat we hier over een tijdje met z'n allen over zwangerschapskwaaltjes/baby's kunnen kletsen. Veel sterkte met alle medische trajecten die (misschien) voor de deur staan.

Veel liefs,
    Elmo

14. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Idd erg rustig hier..!

Elmo, meid, jij bent altijd van harte welkom hier! Wat fijn dat je je aadig goed voelt, en -spannend- de echo komt al dichtbij! :) Ook fijn dat de weegschaal nog steeds lief voor je is..! =)

Hier ook op het wachtbankje, zit 6 of 7 dpo.. Hier lijkt het ook wel of ik een cup-maat groter heb! Pijnlijke borsten en zo nu en dan menstruatiekrampen, Maarrrr.. dit had ik vorige maand ook, dus ik ga nergens meer vanuit!

Ik ben er zo klaar mee, wanneer ben ik (en jullie;)) nou eens aan de beurt!!

Fijne avond allemaal! Ga zo bevallingsverhalen kijken;)

15. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Inderdaad erg rustig hier..
    Ben zelf ook wat minder actief hier op zp omdat ik er een beetje minder mee wil bezig zijn..

Morgen heb ik weer een follikelmeting en een samenlevingstest want eitje kan één van de komende dagen weer gaan springen.. Weer een spannende tijd dus!

Marolein, voor deze maand heb ik nog een pendel van jou staan dus laten we hopen dat hij gaat uitkomen! Tot dusver heb ik er echt al vele gehad maar nog nooit een juiste voorspelling :)! Of wil je nog eens kijken of hij nog steeds oktober aangeeft??

Liefs,
    Anita

16. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    eigenlijk pendel ik niet zoveel meer, maar voor jou wil ik dat nog wel even doen. pb je gegevens even, en dan kijk ik wanneer ik komende week tijd heb. Wij lopen wel de hele tijd gelijk anita, eerste afspraak, bloedprikken, en morgen weer.... ik vind het best spannend, want ik lees verschillende verhalen, van dat het heel erg pijn doet, en mensen die naar afloop zeggen was dit het nou. Ik hoop dat het hetzelfde is als toenertijd met mijn echo en inwendig onderzoek. Had ik ook het gevoel van is dit het nou...

elmo, fijn dat het zo goed gaat, kan je er al een beetje aan wennen?. en hoeveel klachten heb je, ik hoop dat je niet teveel last hebt

hier zijn wij weer behoorlijk erg... we hebben beide vakantie, en zitten nu in mijn vruchtbare dagen(volgens mij is hij net geweest)... dus sja:).. wij hebben er flink misbruik van gemaakt:D. Zei gister al tegen manlief, mocht ik nou deze maand zwanger worden, en wij willen ooit voor een tweede dan weet je wel dat ik een hele week elke dag sex verwacht he.;) was wel grappig.

17. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Dan ga ik je zo eerst eens pb'en! Alvast heel erg bedankt en kijk maar wanneer je er de tijd voor ziet!

Wat betreft de echo en samenlevingstest.. Echo's (follikelmetingen) heb ik nu al 6 achter de rug en persoonlijk vindt ik dit niets voorstellen.. Wel mooi om te zien hoe het van binnen allemaal groeit!
    En wat betreft de samenlevingstest, die heb ik morgen voor de tweede keer, ook dit is gebeurt voordat je het in de gaten hebt! Maar al met al blijft het spannend!

Heel veel succes morgen en hopelijk is het voor ons beide gewoon raak nu!

Liefs,
    Anita

18. Sunshinelover

Sunshinelover Actief lid

24 jan 2011
    127
    23
    18
    @Marjolein: de HA zou dan aanvullend onderzoek gaan doen. Dus ik denk zaad van vriendlief onderzoeken etc. Ikzelf heb al inwendig onderzoek gehad. We zouden vorige week vrijdag naar de HA gaan, maar er was iets tussen gekomen. Dus we moeten een nieuwe afspraak maken.

Ik ben hier even een tijdje niet, want we gaan volgende week op vakantie. Eind oktober zijn we weer terug. Denk dat ik komende week ook niet echt kan komen kijken, want heb superstress van mijn werk. Er moeten nu opeens allemaal mensen ontslagen gaan worden, net nu we gaan beginnen met allerlei onderzoeken. Daar ga ik dus niks van zeggen op mij werk, maar hoe ik het dan allemaal geregeld krijg?

19. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Sunshinelover, een hele fijne vakantie!

Marjolein, hoe zijn je onderzoekjes gegaan? Pijnlijk, of alles meegevallen?

Liefs,
    Anita

20. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Ik had er maar een de hysterscopie, en zat er best tegenop, maar het is me heel erg meegevallen. Het was niet fijn, maar ook niet pijnlijk... Beetje ongemakkelijk gevoel, zegmaar, vooral toen de camera aan het einde van de baarmoedermond erdoor moest, en bij de eileiders zoeken. Het was er wel een drukke bedoeling, naast ik, manlief en gyn, was er nog een assistent, en 2 artsen in opleiding... naja, maakte niet uit.

Hoe is het met jou onderzoek

Sunshine, een hele fijne vakantie, daar niet stressen he.
    Wat vervelend dat het zo op je werk gaat, dan kan je ziekenhuisbezoeken en onderzoeken er eigenlijk niet bij gebruiken.

Deel Deze Pagina