Gestopt met Pil in Oktober 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Arian, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik zit weer op het wachtbankje :).. Maar ik reken nergens op.. Moet morgen en vrijdag weer laten bloedprikken op progesteron dus ben benieuwd. De laatste keer waren deze waarden aan de lage kant (maar er was waarschijnlijk te laat geprikt)..

Maar stiekem hoop ik natuurlijk heel erg dat je pendel die ik heb staan van oktober gaat uitkomen ;)!

2. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Elmo, hoe gaat het ermee? Alles nog oke, en ook last van kwaaltjes? ;)

Sunshinelover een fijne vakantie toegewenst!

Marjolein, fijn dat de onderzoekjes zijn meegevallen! Je kijkt er toch altijd een beetje tegenop he.. :)

Anita, ik vind die 2 weken ook altijd zóó lang duren, vind je ook niet? Waar zit je op?

Ik was er heilig van overtuigd zwanger te zijn, ik wist gewoon dat het raak was.. licht positieve testen, vreselijk pijnlijke borsten, buikpijn, misselijk..! Helaas, negatief en zit nu te wachten op mijn ongi, hij komt er aan dat voel ik!

Manlief deze week zijn zaadjes weer even inleveren, 2e keer, de uitslag afwachten en 25 oktober weer naar de huisarts.. Het duurt allemaal zóó lang! :(

Wat is progesteron eigenlijk ,wat kun je daar uit ophalen?

3. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Arian.... *knuffel voor jou* Balen zeg! Sterkte met wachten!

Hier gaat alles goed. Mijn broeken zitten intussen al een beetje strakker. Vanmiddag hebben we een echo en een gesprek met de gyn in het ziekenhuis. Hopelijk is alles goed.
    Nog altijd weinig kwaaltjes. Mijn lijf voelt nu al een aantal weken 'anders' en langzaam begin ik aan dat 'anders'-gevoel te wennen. Dusdanig dat ik me soms in mijn (.)(.) knijp om te checken of ze nog wel gevoelig zijn. ;)

Verder heb ik nu wel last van geurtjes. Manlief smeert zich iedere avond in met teerzalf ivm huidproblemen. Nu stinkt teerzalf op zich al... (alsof er een weg naast je in bed geasfalteerd wordt).... maar ik ga nu bijna over mijn nek. Ik heb gisteren wat parfum op een washandje gespoten en daar lig ik nu aan te snuffelen voor ik in slaap val.

Maar al met al mag ik qua kwaaltjes niet klagen :)

4. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    @elmo fijn dat het zo goed gaat.

Progestron komt vrij na de eisprong en ik kreeg die test om te kijken of er wel een goede eisprong is.

5. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    anita ik ga je nu nog even pendelen....

6. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Het is enkele maanden geleden dat ik hier geweest ben. In het begin had ik er heel erg behoefte aan, maar merkte dat ik er even niet mee bezig wilde zijn!

Heb het een en ander teruggelezen en zie dat Elmo zwanger is!! Gefeli!!

Hoe gaat het met de rest? Zie dat er al een aantal gestart zijn met de MM!? Hopelijk gaat het allemaal een beetje voorspoedig.

Hier helaas nog niet zwanger. Is ook moeilijk met het zaad van mijn man, maar zelf ben ik ook niet helemaal "in orde".
    Mijn cyclus is nog te lang en zou aankomende cyclus gaan starten met hormonen (clomid en pregnyl). Hiervoor moest ik eerst een HSG onderzoek ondergaan en hieruit bleek dat beide eileiders dichtzaten :(... Ook al zou manlief super zaad hebben, dan was het nog niet mogelijk geweest!
    Gelukkig is er 1 open gegaan tijdens het onderzoek. Vandaag telefonisch consult met de gyn om de volgende stappen te bespreken... en 27 okt naar de uroloog in het Erasmus!

7. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    @anoniem, balen dat je nog niet zwanger bent. Gelukkig is een eileider nu open. Hoe komt het dat ze dicht zaten, is er een verklaring voor.
    Wat ik dan meteen zit te denken, nu die rechter open is, gaat dan automatisch alleen aan rechts eisprongen komen, of is het soms ook links, en dat je dan die maand pech hebt.
    Succes met het consult,en de 27e.

Met ons is het zoals het altijd was, niet zwanger. Alleen weten we nu meer. Spontaan zwanger worden is niet uitgesloten, er is zaad, en bij mij is alles perfect, maar het is niet reeel hierop te wachten. 8 november hebben wij een infoavond, met prikinstructie, en dan gaat het echt starten.

8. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    @marjolein1984: ben vanmiddag gebeld dat de arts geen telefonisch consult wil en ben morgen met een afspraak tussendoor gepland. Heb een heleboel vragen, want ik had hier niet op gerekend! Morgen weten we gelukkig meer...

Balen dat je nog niet zwanger bent. Ook balen dat je via de natuurlijke weg niet veel kans heb, maar wel fijn dat je snel kunt beginnen!

Ben benieuwd hoe iedereen er mee omgaat? Ik dacht dat wij er wel makkelijk mee om konden gaan, maar besef toch dat het best zwaar is! Moet veel momenten mijn "rust" pakken om positief en realistisch te blijven!

9. Sunshinelover

Sunshinelover Actief lid

24 jan 2011
    127
    23
    18
    Zo, ik kom nog snel even spieken voor mijn vakantie.

@Anita, hoe is het prikken gegaan? Heb je al een uitslag?
    @Anoniem, hoe is het gegaan?

Vandaag naar de HA geweest en dat was echt een drama. Wij vertelden dat we een jaar bezig waren en hij zegt doodleuk "wat moet ik daaraan doen?" Hij stelde bijna geen vragen, alleen over mijn cyclus en op basis van mijn antwoorden wist hij te melden dat er met mij niks aan de hand was. Ik had netjes mijn temperatuurkaarten meegenomen en daar keek hij niet naar. Verder vond hij dat het aan mij lag, omdat ik te verdrietig was dat het niet lukte. Oh, en hij vond ook dat ik waarschijnlijk helemaal niet zwanger wil worden.
    Echt, weet nu niet meer wat te doen. We zijn nu weggestuurd. Ik denk dat ik maar een second opinion aan een andere arts moet vragen.

10. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Anoniem, hoe was je afspraak?

Marjolein, spannend dat het dan echt gaat gebeuren! :)

Elmo, fijn dat het goed gaat! Heb je het verder al vertelt? Ook tegen je ouders, wat zeiden ze?:D

Sunshinelover, wat BELACHELIJK! Hier kan ik me echt kwaad om maken he!
    En nu? Hij heeft jullie gewoon weggestuurd zonder vervolg afspraken, en niks geen onderzoeken enz!?

Ik zou naar een andere huisarts gaan, echt waar, als hij nu al zo begint, dan durf je toch niet weer heen te gaan! Echt belachelijk!

Ik wil nu niet opscheppen hoor, maar ik ben ook overgestapt naar een andere huisarts, en het was net of kwam ik terecht in een warm bad.. Hij neemt de tijd, stelt allerlei vragen, neemt ons serieus, en onderneemt direct actie.. ;):)Dus zo kan het ook! Ik zou zeggen, overweeg eens een andere huisarts! ;)

Wij mogen 25 oktober ons weer melden bij de HA. Als het goed is, krijgen we dan ook de uitslag van het tweede zaadonderzoek, en horen we wat de volgende stappen zijn.. Ik neem geen genoegen met minder dan onderzoeken bij mij.. :)Daar sta ik op, anders moet ie me de wachtkamer uitslepen, want ik keten me gewoon vast.. :D

11. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sunshinelover: wat balen zeg! Ik zou inderdaad een second opinion vragen. Of een andere huisarts nemen.... zo voel je je toch niet serieus genomen....

@ Arian: Aanstaande opa's en oma's weten het al een paar weken omdat wij op het punt stonden met behandelingen te beginnen toen ik zwanger bleek te zijn, kon ik het niet langer voor me houden.
    Veel leuke reacties gehad.
    Verder hebben we de echofoto van de vorige echo ingescand en via hallmark een kaart van gemaakt. Met een tekst namens ons kindje. Die hebben we naar de opa's en oma's gestuurd. Leuke reacties op gehad!!

12. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    @Arian: Heb niet alles teruggelezen, maar begrijp ik eruit dat het zaad van je man/vriend niet helemaal goed was?
    Toch weer spannend z'n 2de uitslag!

Ik ben afgelopen vrijdag bij de gyn geweest en krijg sowieso een kijkoperatie. Hij kan niet garanderen dat mijn rechter eileider nu echt open is en hij wil graag de oorzaak van de verstoppingen weten voordat we verder gaan.
    Moet volgende cyclus wel met Clomid en Pregnyl beginnen, want als ik hier niet op reageer, dan wil hij ook nog een kijkoperatie in mijn eierstokken. Om niet 2x te hoeven operen, wachten we de aankomende cyclus nog even af!

13. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Anoniem, eerlijk gezegd weet ik daar niet eens een goed antwoord op.. Want..

De eerste keer onderzoek was ongeveer 70% goed, dus best wel redelijk, alleen toen wilden we een nieuwe afspraak maken voor vervolg-stappen, en toen zei de HA, toch nog even een 2e zaadonderzoek omdat de eerste wat "dubieus" was..? :(

Mijn man heeft toen niet verder gevraagd hoe of wat.. (mannen..;)) maar heeft dus afgelopen week weer nieuw zaad in moeten leveren, en dan krijgen we de uitslag de 25e oktober daarvan.. en dan hebben we ook gelijk weer een afspraak staan bij de HA..

Oke! Dus toch een kijkoperatie.. Wordt dit dan je eerste ronde met Clomid en Pregnyl? Vind je het ook spannend? Want ik hoor toch altijd wel goede verhalen daarover!

Misschien stel ik wel dezelfde vragen, maar heb ook geen tijd (en zin;)) om alles terug te lezen, maar wordt dit jullie ook je eerste kindje? En ben jij ook in Okt 2010 gestopt?

Wat mij opvalt is dat iedereen die hier in dit topic schrijft.. (behalve Elmo dan, geluksvogel:D) niet "zomaar" zwanger wordt.. Iedereen is eigenlijk al bij de HA enz geweest.. Iedereen zit zo'n beetje in hetzelfde schuitje..

14. Sunshinelover

Sunshinelover Actief lid

24 jan 2011
    127
    23
    18
    @Arian: Precies, ik wil er eigenlijk gewoon niet meer heen. En ik vind niet dat je opschept hoor! Zo te lezen heb je nu een hartstikke fijne HA! En dat lijkt me echt belangrijk, ook voor je eigen gemoedsrust. Ik bedoel, ook al willen we hier geen stress van krijgen, onbewust krijg je dat wel. En dat is het fijn dat je HA je serieus neemt en op een bepaald moment ook stappen onderneemt.

En ja, het komt er eigenlijk wel op neer dat we zijn weggestuurd zonder verdere vervolg-afspraken. Hij heeft alleen nog aan mijn vriend een laboratorium-formulier meegegeven voor zaad onderzoek. Alleen hebben we dus ook geen idee hoe dat in zijn werk gaat (gewoon geen uitleg of toelichting gekregen). Zelf dacht ik dat je ook een potje meekrijgt ofzo, maar dat hebben we ook niet. Mijn vriend gaat zelf nog maar even langs het ziekenhuis om na te vragen wat nu precies de bedoeling is.
    Ok, we snappen natuurlijk echt wel dat er zaad in een potje moet komen voor onderzoek, zo stom zijn we ook niet :D. Maar moet dat op het ziekenhuis? Of kan dat ook thuis en zo ja, hoe snel moet het potje dan naar het ziekenhuis? En moet mijn vriend nog zaad "opsparen" ?? Dat soort vragen, dat weten we dus niet ...

@Elmo, wat fijn van de leuke reacties. En super dat het allemaal zo voorspoedig verloopt!

@Anoniem, spannend! En logisch dat je de oorzaak van de verstoppingen wilt weten! Hoop voor je dat er snel meer duidelijkheid over is.

Nou, ik zit morgenochtend in het vliegtuig, dus over 12 dagen kom ik hier weer eens koekeloeren.

15. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Als het net zo werkt als bij ons, zo'n zaadonderzoek, dan werkt het als volgt..:D

- 2-3 dagen van te voren geen zaadlozing.
    - je moet een speciaal potje halen bij het ziekenhuis.
    - daarna maak je een afspraak wanneer je het potje kan brengen, kan op verschillende dagen.
    - je moet het potje binnen 2 uur, op lichaamstemp. (dus onder je kleding) gebracht hebben.
    - meestal binnen een week kun je bellen naar je HA, en die heeft dan de uitslag gekregen..

Zo ongeveer.. :D;)
    Verder wens ik je een fijne vakantie en geniet ervan!

16. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sunshinelover: Hele fijne vakantie! Geniet er van... hopelijk even helemaal tot rust komen...

@ Arian: Ben benieuwd naar jullie uitslag! Hopelijk nu een hogere score. Op zich...70% klinkt niet als heel slecht... maar ja...ik heb wat zaad betreft weinig verstand. ;)

@Anoniem: spannend.... kijkoperatie... Ik hoop voor je dat ze je wat duidelijkheid kunnen geven...

@ moeite doen om zwanger te worden: ik weet dat ik best een lucky bastard ben, als ik al jullie verhalen zo lees. Maar ook bij ons ging het niet vanzelf. Of nou ja....ook eigenlijk weer wel. Maar met een eisprong op dag 70 of zoiets van je cyclus (ivm pco) en dan toch raak schieten is best knap. Daar heb ik manlief ook al voor gecomplimenteerd ;) :D
    Ik heb notabene de clomidpilletjes nog in ongeopende verpakking hier liggen. Daar zou ik aan beginnen, maar dat hoefde ineens niet meer. Ik zal ze binnenkort terugbrengen naar de apotheek.
    Knuffel voor jullie allemaal!

17. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Elmo, ik bedoelde er verder niks mee hoor..! ;) Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat als je PCOS hebt, het ook niet gemakkelijk is!

Alleen zoals jij dat zo mooi omschrijft, bijna iedereen die gestopt is in okt 2010, in dit topic, heeft moeite om zwanger te worden, en dat vind ik heel toevallig, en dat we er dan zo met zn allen zo over kunnen praten vind ik toch wel fijn! Even je "ei" kwijt! :D

18. Anita1985

Anita1985 Bekend lid

10 nov 2010
    857
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Sorry meiden, ben jullie een beetje aan 't verwaarlozen geloof ik ;)..

Eerst maar eens even een reactie op jullie reacties..

Arian, hier zitten we ook weer te wachten op de (hopelijk uitblijvende ongi).. Zal vandaag of morgen wel weer zover zijn.. Wat betreft progesteron.. Een week na je eisprong prikken ze bloed en als de waarde dan boven de 25 is betekent dit dat je een goede eisprong hebt gehad.. Dit is wat mij is verteld. En wat betreft je vastketenen en niet weggaan voordat ze ook bij jou alles hebben nagekeken.. Goeie instelling meis!

Elmo, alweer meer dan 11 weken zwanger! Wat gaat dat snel..

Marjolein, nog heel erg bedankt voor je pendel!

Anoniem, tjongejonge.. jullie hebben zo ook al heel wat achter de rug weer! En tja, hoe ga je er mee om.. Voor iedereen verschillend denk ik.. Ben er zelf nog best wel rustig onder denk ik, althans als we gewoon werken. Als we in het weekend geen plannen hebben wordt ik af en toe helemaal gek.. Gister bijvoorbeeld echt een baal en jankdagje gehad maar vandaag gaat het weer helemaal goed.. Maar wel ontzettend fijn dat ze al zo veel acties hebben genomen en gaan nemen bij je!

Sunshinelover, nou daar heb je dan ook lekker veel aan! Zou echt een second opionion aanvragen hoor! Niet hierbij laten zitten.. Maar nu eerst lekker op vakantie! Lekker genieten meis!

Hier hebben we aanstaande donderdag weer een gesprek met de gynaecoloog.. Ze hebben nu 2 cyclussen met echo's gevolgd (allemaal goed), ze hebben 2 keer een samenlevingstest gedaan (1 positieve uitslag en 1 negatieve uitslag) en ze hebben bloed geprikt op progesteron wat de laatste keer er volgens mij ook goed uitzag.. Daarnaast was de laatste zaadtest bij vriendlief ook redelijk te noemen.. Al met al hebben ze bij ons donderdag genoeg redenen om ons voor een half jaar naar huis te sturen :).. Ben dus erg benieuwd naar donderdag..

Allemaal nog een fijne avond!

19. Birds

Birds Nieuw lid

18 okt 2011
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal,

Ik heb besloten om me nu toch maar op een forum aan te melden.. vond het best een stapje maar het lijkt me heerlijk om mijn verhaal kwijt te kunnen. (bij deze..) Op 30 oktober 2010 ben ik gestopt met de pil. De eerste bloeding (ontrekkingsbloeding) kwam keurig op vier november.. daarna was het een drama. De eerste keer duurde het 86 dagen, daarna 42, 47, 48, 54 dagen. Voor de zomervakantie bij de huisarts geweest en daar hebben we twee onderzoeken gehad. Een uitstrijkje bij mij en van mijn man (ben getrouwd) is zijn zaad onderzocht. Dit bleek allemaal in orde. We hebben toen besloten om de zomervakantie af te wachten. In de zomervakantie werd ik weer ongesteld (die dag 54).. na de zomervakantie weer naar de huisarts geweest en die heeft ons door verwezen naar de gyn. Een inwendige echo gehad maar daar was niets vreemds te zien. (ze kon mijn ene eierstok niet vinden maar dat schijnt wel vaker voor te komen) Ik kreeg het advies om op dag 3 en dag 21 bloed af te laten nemen. Op vier november zou ik dan weer een afspraak hebben. De gyn zei nog "dat lijkt me geen probleem". Wel dus want ik zit vandaag op dag 71! van mijn cyclus.. vier november gaan we dus niet redden ivm met de 21 dagen prik... Om mij heen is trouwens de hele wereld zwanger of net bevallen. Dat maakt het voor mij moeilijker om over te praten omdat ik niet wil dat ze ineens anders tegen me gaan doen ofzo.. (is dit stom?) Verder gaat het eigenlijk wel goed.. heb mijn momenten. Als ik lekker aan het werk ben denk ik er niet zoveel aan.. anders is het moeilijker en nu dat wachten... pffff. Wat ik ook echt moeilijk vind is dat het misschien te maken heeft met mijn gewicht. Ben mijn hele leven al zwaar geweest en heb het eigenlijk wel geaccepteerd. Ik ben er nu wel druk mee bezig. Ik heb tenslotte een doel. Naar de weight watchers, zumba, tennis en wandelen/lopen dit gaat de goede kant op.

20. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Anita, en ben je al ongi? Liever niet natuurlijk.. ;)
    Ik kan me voorstellen dat je benieuwd bent naar donderdag, ik hoop voor jullie dat ze jullie niet naar huis sturen! Sta op je strepen meid! -makkelijkergezegddangedaan;)-

Birds, Welkom bij ons "clubje".. Liever had je het natuurlijk niet gehad, maarja, toch is het fijn om zo nu en dan je "ei" kwijt te kunnen!
    Tjonge wat een cyclussen! :$ Heb je wel elke keer een eisprong of weet je dat niet.. Als ik het zo lees, is mijn eerste gedachte PCOS, heb je daar zelf ook al aan gedacht?

Hier net zo, ik ken 9 (!) mensen, waarvan 2 heel dichtbij die zwanger zijn.. Ik ben natuurlijk super blij, maar vind het ook heel moeilijk!

Ben je heel erg te zwaar? Of maar een beetje? Ik ben zelf 2 jaar geleden, 14 kilo afgevallen, en idd als je een doel hebt, lukt het beter! Hou vol, als je advies nodig hebt, laat je het maar weten! Ben gewichtsconsulente in opleiding.. ;)

Deel Deze Pagina