Hoi meiden, hier ben ik weer.. Is weer even geleden maar zijn lekker een weekje wezen skiën in Oostenrijk.. Het was geweldig! Even er helemaal met z'n tweetjes tussenuit.. @Marjolein, pijnlijk inderdaad dat hsg-onderzoek maar dat hebben we er allemaal graag voor over! Wel heftig dat ze bij jou al gelijk aan ICSI denken.. Wat is daar zelf je gevoel bij? En wat goed dat het jezelf spuiten is gelukt! Lijkt me ook erg moeilijk.. Maar zoals je al zegt.. Alles voor een baby! @Sunshinelover, goed dat je verdere actie hebt ondernomen! En voel je jezelf al wat beter! Ziek maar even goed uit zou ik zeggen! @Arian, hmm.. bij mij hebben ze ook 2 cyclussen gevolgd maar bij mij was het zo dat ik op dag 1 van mijn cyclus moest bellen voor het maken van een echo op dag 12.. En tot aan de eisprong moest ik dan om de dag voor een echo tot aan de eisprong.. En ten slotte een week later bloed laten prikken op progesteron waaruit ze konden opmaken of ik ook een goede eisprong had gehad.. Wat betreft hoer het verder in de decembermaand gaat durf ik niet te zeggen.. Heb wel vaker gehoord dat het dan dicht is.. Dat zou echt heel vervelend zijn! @Elmo, jeetje wat gaat het snel bij jou! Inmiddels alweer 15 weken zwanger .. Waar blijft de tijd toch?? Allemaal nog een fijne zondag!
*egomodus aan* het is weer zover, einde ronde... en er gaat er zeker nog een komen.. aangezien wij net net net niet mee kunnen doen voor dit jaar... heel erg balen. maar ja.volgende maand nog een keer bellen, en voor nu lekker zielig zijn, flink veel bankhangen, met kruikjes, enzo, en volgende week gewoon weer verder *egomodus uit*
@Elmo: fijn dat het zo goed gaat. @Marjolein: balen, ook een knuffel vanaf hier. Heb ook niet veel tijd om te reageren, druk druk druk, dus zal wel volgende week worden
Hoi Meiden! Hoe gaat het hier! lang geleden zeg! Hier even weer een update van mijn kant.. We zijn nu bezig met ronde 12, (14maanden) en we zijn onder behandeling van het ziekenhuis.. Op dit moment houden ze een cyclusanalyse van mijn cyclus (dúh) .. Ik moest op dag 3 voor een echo en bloedprikken voor progesteron.. En as vrijdag op dag 12 voor weer een (inwendig) echo en ze houden mn cyclus net zo lang in de gaten totdat ik weer ongi wordt.. Ik zit er zo nu en dan wel een beetje doorheen hoor, pfff ik wil zo graag! Ook hoorde ik vorige week van een vriendin, dat ze in principe 12 weken zwanger was, maar geen kloppend hartje gezien had op de echo van 8 weken.. Dus die wachtte op haar miskraam.. Heel erg natuurlijk.. Ze is nu 9 maanden bij haar vriend, en was in ronde 1 raak.. Ook heeft ze al een kindje, ook in ronde 1 raak.. Sorry hoor, maar hier wordt ik dan heel verdrietig van.. Marjolein, Anita, Sunshinelover (en de rest natuurlijk) hoe is het met jullie?
@ arian: ik snap je verdriet! Ik hoop dat het in de gaten houden van je cyclus voor duidelijkheid gaat zorgen. Ik duim trouwens nog steeds voor jullie allemaal dat er op een dag net zo'n vrolijk kloppend hartje te horen is als die wij vandaag gehoord hebben. Dikke knuffel voor jullie allemaal!
Arian, wat fijn dat ze je nu gaan volgen.. Hopelijk mogen jullie dan snel zwanger zijn.. Hier gaat het momenteel even wat minder.. Hier zijn we van het weekend wéér ongesteld geworden. Hoe kun je nou positief blijven na elke keer weer zo'n teleurstelling?? Pff, heb het er momenteel echt heel erg moeilijk mee! Vraag me echt continu af wat we verkeerd doen.. Het kan toch niet zo zijn dat het elke keer domme pech is.. Elke keer heb ik een mooie test en klussen we volop en steeds mag het niet zo zijn en dat terwijl volgens de artsen alles goed zit bij ons .. Pff.. Hoop echt zo dat de gynaecoloog gelijk heeft en dat ze ons binnen een half jaar terug ziet met goed nieuws.. Kan dat alleen op dit moment niet echt geloven.. Marjolein, jij ook een dikke knuf! Het is allemaal niet makkelijk! Je pendel is dus trouwens helaas niet uitgekomen.. Liefs, Anita
Herkenbaar al het gebaal, wij zitten inmiddels in ronde 14 . Ik denk ook dat het deze ronde niet gaat lukken, aangezien ik nu ziek thuis zit met griep-achtige klachten. Is natuurlijk niet echt een optimale situatie. We zijn in ieder geval naar de VK geweest en zo op het eerste oog is er helemaal niks met ons aan de hand (leefstijl, mijn cyclus, de frequentie van gemeenschap etc.). Nu hebben we gelukkig een andere HA gevonden (de oude HA van mijn vriend wilde ons nog wel aannemen, qua afstand net op het randje, maar goed...), dus ze gaf wel aan dat we het beste daar naartoe konden gaan voor een doorverwijzing. Ook omdat de HA mij dan nog kan onderzoeken. En vooral omdat we niks "fout" doen en onze timing altijd perfect was (heeft het toch nog zin gehad dat ik al die tempkaartjes heb bijgehouden met de dagen waarop we het gezellig hadden). Al zijn mijn tempkaartjes wel "grillig" volgens haar, dat hoeft niks te betekenen, maar kan wel. Op zich wel fijn om te weten dat een hoop voorwaarden dus goed zijn, maar ja, waarom is het dan nog niet gelukt? De nieuwe HA kan dan ook de uitslag van het zaad van mijn vriend bespreken (want vriendlief hoeft pas van mij naar het ziekenhuis, zodra onze dossiers bij de nieuwe HA liggen). De VK hoopt ons iig snel terug te zien en zou ons ook graag willen begeleiden, ook als het ziekenhuis ons zou moeten helpen met zwanger worden. Ik wist niet dat dat kon en mocht, maar als er verder geen medische bijzonderheden zijn, dan mag je toch terug naar een verloskundigenpraktijk. Nou, maar hopen dat we allemaal snel zwanger zijn ! Fijne dag nog!
Sunshinelover: wat fijn dat jullie naar een andere huisarts overstappen. Hopelijk heeft dat ook resultaat, m.b.t. doorverwijzing/onderzoek of iets dergelijks... In principe is het inderdaad zo dat als je eenmaal zwanger bent je door de gyn overgedragen kunt worden naar de vk. Dat is tenminste bij mij wel gebeurd. Ik heb tot week 10 in het ziekenhuis controles gehad en daarna ben ik naar de vk gegaan, dus ik kan me voorstellen dat als jullie nu al contact met een vk hebben zij jullie in het traject ook kan ondersteunen/adviseren/begeleiden (of hoe je het maar noemen wilt..) Beterschap trouwens met je griepklachten!
@Elmo; dankjewel, vrees dat er iets heerst, mensen in mijn omgeving vallen bij bosjes neer. Heb wel het idee dat het langzaam beter gaat.
Inderdaad erg rustig. Met mij gaat alles goed. Sinds een week of twee kan ik het kindje nu voelen. Dat is een heel vreemd gevoel. Wel bijzonder. A.s. maandag hebben we de 20 weken echo. Ik vind dat wel spannend. Hopelijk is alles goed medisch gezien. En misschien weten we dan ook wel wat het wordt.... Hoe gaat het met de rest? Liefs, Elmo
Hier ook alles goed. We gaan de maand in dat we niet zwanger mogen worden... Raar hoor, terwijl je zo graag wil, en er weinig kans is mag het niet. Medicijnen liggen ook al in de koelkast... sjee wat een bedragen, niet normaal. Heb vorige week met een kapitaal gefietst. En 1 januari mag de eerste decapeptyl erin, en 11 januari eerste echo waarna ik misschien mag bijspuiten met puregon. Best spannend allemaal. Wat bijzonder dat je het kindje voelt elmo. Lijkt mij heel speciaal. Kom je maandag nog even vertellen hoe de echo was? Sunshinelover hoe is het met jou... zie dat je inmiddels bij de fertipoli loopt
@ Marjolein: wat fijn....dan gaat het voor jullie echt beginnen! Spannende tijd komt er aan... Het lijkt me inderdaad raar dat je nu een maand niet zwanger mag worden. Hopelijk biedt 2012 jullie een heel mooi jaar! Het kindje voelen is heel apart. Ik voel het, manlief voelt aan de buitenkant nog niks. Het grappige is als ik mijn handen op mijn buik leg, dan houdt het op. Dan wordt ie rustig ofzo... ik weet het niet...maar het is wel heel grappig. Ik kom maandag zeker wel even vertellen hoe de echo was.
Hoi Meiden, Inderdaad heel rustig hier. Wat fijn dat ja al weer bijna de 20 weken echo hebt! Super! Marjolein, voor jullie breekt er dus ook een spannende tijd aan, in 2012 komt het voor ons allemaal goed! Ik weet het zeker! Hier wat minder, vorige zaterdag er achter gekomen dat ik ook zwanger was. Je leest het goed, inderdaad WAS. Dinsdag bloed laten prikken, zat inderdaad HCG in mijn bloed. Vanochtend weer om te kijken of het was gestegen, maar het was bijna allemaal weer uit mn bloed. Dus een VMK. Was ongeveer 4-5 weken zwanger.. Helaas.. Het positieve hieraan is dat we wel spontaan zwanger kunnen raken...
Jeetje Arian.... Wat verdrietig voor jullie. Wel een fijne gedachte lijkt me, om te weten dat je wel zwanger kan raken! Dus wie weet is het geluk komend jaar wel aan jullie zijde. Ik duim er nog steeds lustig op los Liefs, Elmo
Zoals beloofd.... echter een paar dagen later..... even over onze 20-wekenecho. Alles is, voor zover ze dat nu kunnen beoordelen, in orde met ons kindje. Alles zit er op en aan en niertjes, hartje, enzovoorts....alles doet het. Het kindje wilde zich alleen niet zo goed laten bekijken, want telkens als de echoscopist een foto wilde maken, was hij weer aan het bewegen of draaien of iets dergelijks. We weten nu ook of het een jongen of meisje is, maar dat ga ik hier nog niet verklappen. Misschien lezen er wel bekenden mee.... Het blijft echt een wonder dat er zo'n mensje in mijn buik groeit.... Lieve meiden, ik wens jullie hele fijne kerstdagen en dat 2012 voor jullie ook maar zo'n wonder in petto mag hebben! Liefs, Elmo
Wat fijn dat het allemaal goed was! Het komt nu snel dichterbij he.. !? Ik wens jullie ook allemaal fijne feestdagen en dat 2012 ONS jaar mag worden! Lfs, Arian