Gestopt met Pil in Oktober 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Arian, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Hallo!

Ook ik en mijn man zijn sinds oktober 2010 "bezig" voor ons 1ste kindje. Tot op heden helaas nog niet zwanger, vandaar dat ik me aangemeld heb voor dit forum!

Ondertussen zijn er meerdere vriendinnen zwanger en is het lastig om niet iedere maand verdrietig te zijn als je weer ongesteld wordt!

We zijn al wel door de huisarts doorverwezen voor de "standaard" onderzoeken. Helaas is gebleken dat het zaad van mijn man niet goed is. De hoeveelheid is goed, de beweeglijkheid matig en de vorm heel slecht (minder dan 1% is goed van vorm).
    Van de week moet hij weer een test bekertje inleveren om te kijken of dit wellicht eenmalig was en anders gaan worden we doorgestuurd naar het ziekenhuis!

2. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Ik hoop voor jullie dat jullie vandaag dan de uitslag krijgen!
    Babyboom is soms ook zo herkenbaar he..;)

Welkom Anoniem,
    Spannende tijden voor jullie dus. Wat zijn de volgende stappen als dit niet eenmalig was?

En mag ik vragen waarom jullie al naar de huisarts zijn gestapt binnen een jaar? Wisten jullie dat er al iets aan de hand was?

Wat is de leeftijd van jou en je man als ik vragen mag?

3. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    sheena, dan heb je wel optijd gekeken. Wanneer ga je weer testen? Ik zie trouwens dat jij een paar pendels hebt, hoe kom je eraan? (om het zo maar te zeggen:p) Lijkt mij ook grappig om een paar te hebben, niet dat ik me erop ga binden ofzo, maar toch.

Welkom anoniem, Ik ben ook net nieuw hier. Ook mijn man heeft geen top zwemmers, voor wat ik had begrepen was de bewegelijkheid en vorm goed, maar zijn het gewoon veel ste weinig. We zijn nu, aan het wachten op de 2e uitslag. Weten jullie de reden waardoor de uitslag maar matig is?

4. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    ik ga morgen ochtend maar weer een testje doen denk ik... de pendels heb ik ook van het forum...

helemaal onderaan zie je een topic pendels en daar kun je ze aanvragen. ik bind me er ook niet op want mijn eerdere waren ook fout maar vind het wel grappig

5. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    @Arian

Ik was bij de dokter vanwege mijn darmen (waar ik vaak last van heb). Zij weet natuurlijk van onze kinderwens en vroeg zich af of het met een evt. zwangerschap te maken kon hebben.

Omdat dit niet het geval is en we toch 8 maanden aan het proberen zijn met ovulatietesten en temperaturen, vond zij het niet nodig om tot een jaar te wachten met standaard onderzoeken. Als hier niets uitgekomen was, had ze ons ook nog niet naar de gynecoloog / uroloog. Het enige voordeel hiervan is dat je weer positiever wordt en dat de testen niet meer gedaan hoeven te worden als je na een jaar doorverwezen wordt.

In ons geval wordt mijn man sowieso doorverwezen naar de uroloog, omdat ze niet verwachten dat de aankomende test qua vorm veel beter is.

Mijn man is 30 jaar en ikzelf ben 26.

6. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    @marjolein1984:

Was voor jullie ook wel even schrikken denk ik? De eerst dag heb ik het heel zwaar gehad, maar nu zijn we beide weer positief en gaan we er gewoon voor, wat ons ook te wachten staat!

Helaas hebben we nog geen reden waarom de vorm en de beweeglijkheid niet goed is. Mijn man heeft al wel een uitwendig onderzoek gehad, maar dat was allemaal goed. Het inwendig volgt in juli.

Hebben jullie al wel een reden gekregen?

7. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Arian,

Nee, alleen wat ik in het begin van de topic al had beschreven mbt naar de HA gaan heb ik gedaan, verder geen actie ondernomen. HA ook niet, omdat ik toen op zo'n 6 weken zat qua menstruatie. Na de vmk was het dus 56 dagen en nu zit ik op 45/50 dagen (6/7 weken).
    Ik wacht het dus gewoon af tot oktober en als het dan nog niet is gelukt ga ik de MMM in.

Het zou allemaal ook nog met ontpillen te maken kunnen hebben... dus ja... geduld is een schone zaak :D

8. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    #68 marjolein1984, 14 jun 2011
    Laatst bewerkt: 14 jun 2011
    @anoniem. De schok was niet heel groot. Ik had al vanalles opgezocht, en wist gewoon dat het heel slecht kan uitvallen.. Ik had misschien wel meer verwacht, iets van de helft ofzo.
    Van de andere kant was het ook weer een opluchting, nu weten we waar het van komt, en kunnen we verder kijken. Toch blijft het niet leuk om te horen. Het liefst hoor je natuurlijk, alles is goed, jullie moeten meer geduld hebben, het zij zo.
    Reden dat het zo slecht uitviel, had ik ook een paar pagina;s eerder opgeschreven, is dat mijn man pas op zijn 13e aan niet ingedaalde balletjes is geopereerd. Dat is dus veel ste laat, nu doen ze het na een half jaar, en moet het voor ze 2 zijn.

Myster, ze zeggen dat ontpillen wel een jaar kan duren. Ik weet niet, zelf had ik meteen al mijn 'oude' cyclus terug

9. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Marjolein,
    Ja dat is zo, daarom wacht ik het ook maar 'rustig' af...
    Mocht het er in oktober nog zo uitzien, dan ga ik weer terug naar de HA en gaan we ons laten testen.

Bij mijn moeder heeft het ook 2 jaar geduurd en daarna 5 jaar, dus wat dat betreft kan ik nog even...

Mijn pendels wezen juli'11, aug'11 uit, maar daar hou ik me niet aan vast... ik wíl me daar niet aan vasthouden!!

Ook ken ik mensen die nog langere cyclussen hadden en wél ongestel werden, dus ik hou nog hoop!

Hoe is het verder bij jou? Welke stap(pen) gaan jullie nu ondernemen?

10. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Afwachten wat de 2e uitslag is. En dan waarschijnlijk een gesprek met de gynacoloog. De dokter had het na aanleiding van het vorige onderzoek over een IUI of een IVF.

11. Sunshinelover

Sunshinelover Actief lid

24 jan 2011
    127
    23
    18
    Wat spannend Sheena! Ik zie op mijn laptop wel een heel licht lijntje. Hopen dat ie over een paar dagen fel is.

@ Myster: Ik heb geen idee wat dat kan zijn met je laatste cyclus. Maar ik zag dat je HA ook afwacht, dus hopen dat het snel goed komt.

@ Marjolein: Nou, ik merk helaas wel wat en dat is een ongigevoel... Het is hetzelfde gevoel als de afgelopen cyclussen. En ik ben nu ook misselijk, maar ook dat heb ik al vaker gehad tussen mijn ei en NOD. Dus ik denk dat het deze ronde einde oefening gaat zijn. Spannend om de tweede uitslag af te wachten. Wanneer krijgen jullie de uitslag (weet eigenlijk niet of je dat al had gezegd, maar kan het zo niet vinden)?

@Anoniem: Fijn om te horen dat je HA al verder wilde kijken. Wel schrikken voor jullie de uitslag. Hopelijk was het eenmalig, maar anders kan er iig gekeken worden wat te doen.

Zelf zit ik er ook aan te denken om na deze ronde naar de HA te gaan. We hebben de afgelopen periode steeds op de juiste momenten geklust (wisten we achteraf), maar qua temp en eisprong is het echt een puinhoop. Ik temp vanaf het begin en sinds 4 of 5 maanden gebruik ik ook ovutesten. Eigenlijk wil ik daarmee stoppen, maar de grafieken en momenten van eisprong verschillen zo per maand, dat ik dan toch weer doorga. Daarnaast ben ik in het verleden behandeld door een dermatoloog ivm huidproblemen, waarvan toen werd gezegd dat het met mijn hormonen te maken had. En nu deze cyclus met 4 dagen een knal ovutest wat eigenlijk niet zou moeten kunnen... bleegh

12. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Had gehoopt op een uitslag vandaag..man geeft huisarts nog een kans (een dag:p) en dan gaan we er zelf achteraan bellen..

13. Sunshinelover

Sunshinelover Actief lid

24 jan 2011
    127
    23
    18
    Succes Marjolein! Hopelijk hoor je dan vandaag wat meer!

14. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    @Sunshinelover

Het is inderdaad wel fijn dat we verder kunnen kijken, maar we geven de hoop op een spontane zwangerschap nog niet op!! De kans is klein, maar nog steeds aanwezig!

@Sheena21: En al een test gedaan??

15. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Wat is het rustig hier!.... Hier baal ik een beetje, voornamelijk van mijzelf. We zijn dus gister gebeld, maar ik was net op dat moment niet thuis. Ga je voor 1 uurtje weg, en net op dat moment... Maar goed net de assistente gebeld, en tussen 12 en 1 worden we gebeld. Ben heel erg benieuwd of het iets meer is geworden. De vorige keer heeft mijn man ingeleverd met 3 dagen onthouding, nu werd door de dokter gevraagd 5 dagen onthouding te nemen. nog 1 tot 2 uur wachten.

Hoe is het met sheena (sorry weet even niet helemaal hoe de naam was, hoop dat ik het goed heb geschreven), Je zou vandaag of gister toch weer testen. Ben benieuwd.

16. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    @marjolein1984:

Dat is vervelend! Ik hoop dat de uitslag wat positiever is dan de vorige keer!

17. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    nou.... we hebben de uitslag, en het is er niet beter op. Dokter wist het niet helemaal zeker, maar hij dacht weer 2 miljoen... Mag nu een brief ophalen met een telefoonnummer voor een gynacoloog... Hoewel ik het wel had verwacht, is het toch een enorme domper. En dat op een dag dat je je al niet al te happy voelt...

Zometeen even lekker werken en stoom afblazen. Ik ga gewoon alle kinderen aan het voetballen buiten zetten, weer of geen weer... Vertel vanavond meer.

18. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

@marjolein Sterkte.

Ik kwam hier toevallig omdat wij nu ook sinds oktober bezig zijn(direct na ons huwelijk gestopt) Mijn cylcus kwam pas in februari weer op gang. In mei heb ik een miskraam gehad met 7 weken en nu weer volop aan de klus. We gaan de MM nog niet in omdat ik alwel een keer zwanger ben geworden dus logische wijs moet alles wel werken zegt de HA en VK

19. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Hoi Meiden,

Sheena weet je al meer? Of heb ik al iets gemist.. ;)

Marjolein, Balen zeg! Tuurlijk hou je er rekening mee dat de uitslag niet zo goed kan zijn, maar als het dan ook nog eens echt zo is, dan mag je verdietig zijn! Het is niet niks!
    Sterkte.. En hopelijk komen jullie gauw verder!

Mamamia, Het doosje is binnen hoor! Thanx..

Oktober en februari zit nogal wat tussen:$..Foxy,
    Een miskraam met 7 weken gaat je ook niet in de koude kleren zitten, hoe is het nu? En is je cyclus alweer een beetje "normaal"..?

Hier nu op cd 16, nog geen ei gespot.. Dus we wachten "rustig" af.. :)
    Sommige momenten voel ik me wel eens depressief, heel eventjes maar hoor haha, maarja dat zal er allemaal wel bij horen! ;)

Hoe is het verder met iedereen?

20. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

@Arian
    Ja dat duurde lang voordat de boel weer opgestart was. Maar toen ook gelijk goed. Gaat nu heel goed met me. Heb de MK een plekje gegeven. We waren al blij dat we vrij snel zwanger waren (ben 36 en te zwaar) dus we houden goede moed dat het weer gaat lukken.
    Mijn cyclus is nu weer normaal schat ik in.
    25 mei de MK gehad en 29mei was de zwangerschapstest al negatief. Op 11 juni had ik een giga positieve ovulatietest in handen dus dat werkt weer. Nu maar hopen over 2 weken weer een positieve test

Deel Deze Pagina