Gestopt met Pil in Oktober 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Arian, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    hihi, idd veel geschreven. Heb van het weekend wel gelezen, maar was te druk om er ook echt op te reageren.

@mammamia leuk dat je toch nog meeleest, ook al pas je er niet echt bij. Top!

@arian, Fijn dat het lijkt dat je cyclus wat korter wordt. Ovulatiepijnen heb ik nog nooit gehad, ik ben wel fanatiek met de ovulatietesten dus weet wel wanneer het eraan zit te komen. Overigens ga ik daar wel mee stoppen als ik alles op hebt. Ik weet nu ongeveer wanneer ik het kan verwachten, en het is een vrij dure business met zo weinig kans.

@sunshine, Balen he als er weer een zwanger is en jij bent het zelf niet. Ik kan er soms ook zo boos over worden, maar zwanger wordt je er niet sneller van. Probeer me er dan ook zo vaak mogelijk overheen te zetten en iets anders heel fanatiek te gaan doen. Soms poetsen, en dan is het best handig :). Ik hoop dat je toch niet ongesteld word. Geen bloed geeft moed, zeggen ze dan. Ga je vrijdag testen?

@ elmo waarom had jij een echo precies, en heb je ook al een uitslag? spannend hoor.

anoniem, balen zeg, een ongesteldheid is zo definitief. Dan is het echt over voor die maand. En ook al is de kans klein, toch blijf je hopen. Wanneer mogen jullie naar het ziekenhuis?

Hier is de eisprong weer geweest, dus ik zit in mijn wachtdagen. Niet dat ik er heel veel van verwacht, maar goed.
    Verder ben ik alle informatie aan het verzamelen en lezen wat er bestaat op het gebied van IUI en IVF. Ik word wat dat betreft al een echte kenner :p. Maar het geeft me wel rust. Ik kan me er al wat op voorbereiden zeg maar.

Gister hebben we met de familie van mijn man een slip cursus gehad. Was wel erg interresant en leerzaam. Cadeautje voor de verjaardagen.

2. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ marjolein
    Ik had een echo gehad omdat mijn cyclussen erg lang en zeer onregelmatig zijn. Huisarts wilde PCO uitsluiten/bevestigen. Ik heb de huisarts nog niet gesproken omdat de praktijk t/m vrijdag gesloten is ivm vakantie! Bovendien heb ik ook bloed laten prikken en ben dus wel benieuwd wat daar uitgekomen is en wat nu het plan-de-campagne wordt.

3. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Elmo,
    we zitten in bijna het zelfde schuitje.
    mijn cyclussen zijn ook lang- en onregelmatig!
    Echter moet ik van de HA tot oktober wachten, omdat we dan een jaar bezig zijn :(

Helaas... ik hoop dat het ons voor die tijd is gelukt en dat er niets ernstigs aan de hand is.

Moet er toch niet aan denken dat je nooit zwanger kan worden:$:(

4. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Goedemiddag Dames,

Myster, vervelend he dat wachten, wij gaan als het deze ronde niet lukt, ook naar de huisarts.. Dan zijn we 9/10 maanden bezig, en dan wil ik ook gewoon hulp, we hebben aan beide kanten naaste familie (broer/zus) die niet vruchtbaar zijn, dus ik ga dan niet langer wachten en wil dan ook dat ze me gelijk helpen!
    Gebruik je ook Etos Zwanger Worden pillen? Ik hoor dat die heel geschikt, zijn.. Ik heb ze donderdag voor het eerst gebruikt, en zaterdag een positieve eisprong.. haha, weet niet of het daar door komt, maar is wel heel toevallig:D

Elmo, dus jij moet nog tot vrijdag wachten voordat je weet of je PCO hebt? Heb je zelf enig idee, door bijv klachtjes?

Marjolein, je hebt gelijk, ik maak ze nog op en dan hou ik er ook mee op.. Ik voel heel duidelijk wanneer ik rond mijn vruchtbare dagen zit. Veel buikpijn en steken, 2 dagen lang..
    Idd heel fijn dat mijn cyclus weer normaal wordt, zit nu op 32-33 dagen.. Dus bijna weer gewoon! Wanneer is je NOD?
    Vervelend he dat wachten, dan lijkt 2 weken nog zo ver weg! :)

Anoniem, het is altijd een teleurstelling als je dan ook daadwerkelijk ongesteld wordt. Je verwacht het al een beetje, maar als het dan ook werkelijk komt, is het altijd verdrietig!
    Heb je een datum staan voor de afspraak?

5. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Arian,

Ja het is heel slopend.
    Je wilt er niet veel mee bezig zijn, maar toch doe je dat wel (ik althans).

Ik ben in april naar de HA vanwege mijn onregelmatigheid, maar ik mag 'pas' weer terug komen in oktober.
    Ik snap het ook wel, omdat het tegenwoordig normaal is dat je het een jaar probeert, maar toch...

Het feit dat mijn moeder erg moeilijk zwanger werd baart mij wel zorgen.
    Daarbij is het een optelsom: onregelmatige cyclus, lange cyclus, geen eisprong gevonden met temp-curve = voor mij een teken dat ik verminderd vruchtbaar ben.
    Daarom ben ik blij als het oktober is, dat we dan de volgende stap naar de HA kunnen zetten, dan krijg je als het goed is in elk geval duidelijkheid of er ergens een kink in de kabel zit of dat je gewoon geduld moet hebben....

6. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    @Arian & Marjolein1984

We hebben op 4 juli onze eerste afspraak bij de uroloog. We weten nog niet goed wat ons te wachten staat!!

Ik snap heel goed Arian dat je na deze cyclus, mits je zwanger bent natuurlijk, naar de dokter gaat! Gelukkig hebben we hier een hele meegaande dokter die je duurt stuurt, zodra je langer dan een half jaar bezig bent, ondanks de leeftijd!

7. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Myster,

Wat balen dat je moet wachten tot oktober.
    Ik durf het bijna niet te zeggen... maar..wij zijn zelf pas met de derde ronde bezig voor het krijgen van een kindje (ben overigens al wel dus sinds oktober met de pil gestopt) en ik werd toch doorgestuurd voor onderzoek begin juni. Ik moet zeggen dat ik daar zelf wel blij mee was....

Verder herken ik je gevoelens wel...

Sterkte met het geduld hebben.....

Groetjes,
    Elmo.

8. myster

myster Actief lid

4 apr 2011
    263
    1
    0
    NULL
    NULL
    @ Elmo,
    joh, daar hoef je je niet schuldig over te voelen hoor!!
    ik vind het fijn voor je dat je zo snel doorgestuurd bent!!
    ben heel benieuwd wat eruit komt....

Ik dénk dat mijn HA me pas na een jaar wil doorsturen, omdat ik voor het pilgebruik wel gewoon een goede cyclus had 28-30 dagen, dus ik denk dat ze denkt dat mijn lichaam gewoon wat langer aan het ontpillen is...

we will see...

geduld is een schone zaak...

9. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Meiden meiden... wat een lekkere kletsers zijn jullie toch !

Ik heb jullie zojuist gepromoveerd tot heuse club. Veel kletsplezier hier :D!

10. mammamia

mammamia Niet meer actief

Mooi gezongen josien!

11. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moest even zoeken, maar ik heb jullie weer gevonden ;)

12. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    whoeiii wij zijn een club:D

13. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Een heuse club nog wel, haha..
    Meiden, ik kom vanavond even weer kletsen!
    Nu eerst even weer wat doen hier in huis enz.. =)

14. Sunshinelover

Sunshinelover Actief lid

24 jan 2011
    127
    23
    18
    We zijn verhuisd zie ik! Maar ik heb jullie weer gevonden.

@Anoniem: balen dat je ongesteld bent geworden! Ook al is de kans klein, het is dan toch rot en confronterend weer ongesteld te moeten worden.

@Marjolein: je hebt helemaal gelijk. Was het maar zo dat we van dat boos worden wel sneller zwanger werden... dan ga ik toch een partij los:D! Maar afleiding zoeken is wel herkenbaar! Alleen poetsen lukt dan weer net niet bij mij... Als ik een goed humeur heb is alles stralend schoon, maar als ik me wat minder voel, tja, dan ziet ons huis er ook wat minder uit.

@Elmo: spannend, dat wachten op de uitslag! Hoop dat ze dan ook gelijk een soort plan van aanpak hebben (afhankelijk natuurlijk van wat de uitslag zal zijn).

@Myster: he wat naar dat je tot oktober moet wachten. Kon de HA je misschien wel geruststellen? Want heeft ze ook gezegd of ze denkt dat het ontpillen is?

@Arian: dat kan ik me dan wel voorstellen, ik zou het gewoon ook zo uitleggen bij de HA waarom je komt. Kan me niet voorstellen dat ie je dan weg gaat sturen.

Nou, ik denk dat testen in mijn geval er niet meer in gaat zitten. Heb vandaag bruinverlies gespot, dus vrees dat het voor deze ronde over en uit gaat zijn. Vet balen. Ga nu wel een afspraak maken bij de HA, alleen om hem naar de tempcurves te laten kijken. Ben het tempen nu wel beu, dus hoop dat ik dat niet meer hoef te doen (stel dat het na een jaar niet gelukt is, dat ik het dan niet weer moet doen, dat hij in dat geval al genoeg info heeft zeg maar). De afspraak wil ik combineren met met uitstrijkje voor het bevolkingsonderzoek, wie weet kan hij me dan ook gerust stellen.

Ik wil de ovutestjes nog wel doorgebruiken, maar dat is meer omdat mijn ei zo onvoorspelbaar is.

Nou, ik ga zo eten. Vanavond helemaal home alone.

15. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    He meiden,

Anoniem, 4 juli is te overzien, nog een paar weekjes!
    Wens jullie veel succes voor dan! Ik hoop dat onze huisarts ook zo meegaand is als die van jou, ben vandaag overgestapt naar de huisarts van mijn man, zodat wel samen 1 hebben, we hadden altijd beide een andere huisarts..

Sunshine lover, Balen! Misschien valt het nog mee, en blijft het bij bruinverlies...
    Is Tempen om te zien of je een eisprong hebt ja of nee? Ik ben wel bang dat de HA mij eerst weer naar huis stuurt om bijvoorbeeld 2 maanden te gaan tempen.. Maar ik heb wel een eisprong, dat voel ik aan mijn ovulatiepijn en de ovulatietestjes bevestigen dat.. Of is Tempen om een andere reden?
    Vind je het prettig om alleen thuis te zijn? Haha, ik wel, mijn man is ook de hele avond weg, lekker mijn eigen programma's kijken:D

Hebben we al weer eens wat van Sheena gehoord of niet? Ben wel benieuwd..

Hier Zaterdag, Zondag en Maandag een positieve ovulatietest. Hij zakt nu weer wat af..Maar ook afgelopen 3 dagen geklust, en vanaaf nog even.. Dus hoop dat het genoeg is! :D

Vanaf wanneer moet ik mijn NOD berekenen eigenlijk..? Vanaf zaterdag of vanaf vandaag..? Dus zit ik vandaag op 1DPO (vanaf vandaag) of 2/3DPO.. (vanaf zaterdag&zondag):(
    Hoe berekenen jullie de NOD?

Nou ga ff GTST kijken..:D

16. Sunshinelover

Sunshinelover Actief lid

24 jan 2011
    127
    23
    18
    Ja, stiekem hoop ik ook dat het bij bruinverlies blijft, maar ik denk dat het echt helaas pindakaas is. Het tempen is idd om te kijken of er een eisprong is. Ik ben pas later ovutesten gaan doen. Ik doe het nu vooral om te kijken hoe lang de fase duurt na mijn ei. Het gemiddelde is dacht ik 14 dagen, maar wat dagen eronder of erboven zou niet erg moeten zijn. Maar ik had ook gehoord dat die fase minimaal 10 tot 11 dagen moet duren. Ik heb geen idee of je HA je naar huis stuurt om te tempen...

Nu was ik in het begin al begonnen met tempen, omdat ik nieuwsgierig was naar wat mijn cyclus na de pil zou doen. Toevallig moest ik naar de HA voor een ontsteking een paar maanden terug. Ik had aangegeven dat we bezig waren met zwanger worden i.v.m. medicatie. De HA informeerde zelf hoe lang we bezig waren. Toen had ik wel verteld wat aan mijn tempkaartje opviel. De HA kon me toen wel redelijk geruststellen, maar gaf wel aan dat ik altijd terug kon komen als ik weer begon te piekeren. En ja, ik zit nu weer in de piekermodus...

Nu twijfel ik even wat je met NOD bedoelt. Bedoel je de periode vanaf je ei? Omdat je het over dpo hebt? Tja, ik denk vanaf je eerste echte positieve ovulatietest en dan 1 dag eraan vastplakken voor de zekerheid? Ik heb geen idee, want je had 3 positieve testen, lastig joh! Hoop dat iemand het hier weet.

En ik ben ook benieuwd naar Sheena!

17. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Als je piekert moet je gewoon heen gaan. Ik weet het, het is makkelijker gezegd dan gedaan! Maar je zegt dat hij zelf zei dat wanneer je piekert je altijd terug kan komen.. En er hoeft verder niks aan de hand te zijn, maar even een gesprekje kan toch geen kwaad? Hij/Zij kan je misschien wel wat gerust stellen! ;)

Ja ik bedoel eigenlijk, op hoeveel DPO moet ik rekenen dat ik vandaag zit.. Want heb idd 3/4 dagen een positieve test.. Weetje ik reken gewoon dat ik vandaag op 1DPO zit want hij werd al wat minder vandaag...

Fijne avond!

18. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeej... iedere dag moet ik zo ontzettend zoeken naar dit topic... pfff... Is er een manier om sneller terug te komen hier?

19. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Hallo Dames

Ik kom hier niet zo heel veel merk ik. Ik zit nu 6 dagen voor NOD en wil er niet teveel mee bezig zijn. IK lees af en toe nog mee en hoop dat we heel snel allemaal een dikke vette streep hebben Voor iedereen die in de MM zit wil ik even heeeeel hard duimen!

Lieve groetjes van mij

20. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Als je bij "home" staat, moet je op je eigen naam klikken. Daarna op statistieken, vervolgens op "zoek alle berichten van Elmo83".

Dan zie je alle onderwerpen waar je wel eens op gereageerd hebt!

Deel Deze Pagina