Gestopt met Pil in Oktober 2010

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Arian, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Elmo, of je moet een ABBO nemen, dan krijg je in je mail bericht wanneer iemand heeft gereageerd, en daar staat dan een link in, en als je daar dan op klikt kom je direct bij de laatste post in dit topic!
    :D

Foxy, spannend nog een paar dagen! Ik hoop voor je dat je ook 2 dikke strepen tevoorschijn ziet komen! Laat je het wel even weten..? ;)

Lfs,

2. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    idd, zoals anoniem het zegt doe ik het ook als ik hem niet snel genoeg onder de 'club' vind.

elmo, heb je al een uitslag, of een dat dat je de uitslag te horen krijgt. Ik duim voor je op goed nieuws.

sunshinelover, waarom krijg jij een uitstrijkje, als ik vragen mag. Die krijg je toch pas als je heel heel oud bent. En hoe is het heeft het al doorgezet. Ik hoop van niet.

Arian, ik weet niet hoe je dat dan moet berekenen. Zo had ik deze ronde mijn eisprong op woensdag of donderdag. Ik neem dan altijd de laatste dag dus begin vanaf donderdag. Maar dat is maar mijn manier...

Foxy, lief dat je duimt voor ons, ik hoop ook snel dat we allemaal zwanger zijn hier. Ik ga ook voor jou duimen.

Gister, hoe cru kun je het hebben. Bij de post een geboortekaartje, en ons informatiepakket voor het ziekenhuis. Was wel even slikken toen ik dat naast elkaar zag liggen.

Daarnaast heb ik zo een moeilijke opdracht. Ik wil mijn moeder inlichten over de stand van zaken. Volgens mij werkt ze woensdagmiddag niet, en wil ik straks even bellen. Wij hebben aan niemand verteld dat wij bezig zijn met zwanger worden, alhoewel ik wel verwacht dat mijn moeder vermoedens heeft. Ik heb namelijk voordat wij ermee bezig waren enorme stampij lopen schoppen omdat een nicht zwanger was, en ik dat ook zograag wilde maar mijn toen nog vriend niet. Al met al hebben we behoorlijke discussies gehad waarbij ik misschien heb laten doorschemeren dat het niet heel lang duurde voordat wij begonnen.

Nu we een zwaar traject ingaan wil ik nog een schouder om op te kunnen huilen, naast die van mijn man. Ook zal ik waarschijnlijk moeten spuiten, en soms valt dat net samen met verjaardagen of bezoekjes. Lijkt mij erg naar om er dan ook nog heel geheimzinnig over te doen.

3. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    @marjolein1984

Het is best moeilijk idd om mensen in te lichten (wij hebben dat afgelopen weekend gedaan), maar vind je het niet fijner om langs te gaan en het dan te vertellen? Weet natuurlijk niet of dat bij jullie mogelijk is. Wij wonen allemaal heel dicht bij elkaar!

4. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Zou ik wel willen, maar dan moet ik zomaar 2.5 uur in de trein, en dat is alleen maar heen.

Hoe was het om je familie in te lichten? en hoe reageerden ze erop. Ik ben nou ook een boek aan het lezen over dit onderwerp, en daar wordt niet altijd leuk gereageerd op zo'n bericht.

5. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ allemaal: dank voor de tips voor het snel terugvinden van het topic!

@verschillende mensen: ik heb nog geen officiele uitslag. Huisarts is t/m a.s. vrijdag met vakantie. Dus a.s. maandag is het eerste wat ik doe de huisarts bellen voor een afspraak..... Ik hou jullie op de hoogte.

@ Marjolein: Succes met mensen inlichten. Hopelijk reageren ze een beetje oké!

6. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    @marjolein1984:

Mijn ouders en schoonouders waren er al van op de hoogte dat we "bezig" waren.

De rest van de familie en vrienden reageerden bijna allemaal geschokt en sommige waren zelfs heel verdrietig.

Er zijn natuurlijk ook altijd mensen die anders reageren dan je verwacht had. Sommige zijn niet heel begripvol en praten gelijk over hun eigen zwangerschap!? Dat is een vrij pijnlijk moment...

7. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Het is gebeurd!!!... en wat luchtte dat op zeg. Mijn moeder reageerde heel lief, en ze vond het zo fijn dat ik haar -zeg maar- in vertrouwen nam. Valt een last van mijn schouders...

*Sorry voor deze egopost*

8. Sunshinelover

Sunshinelover Actief lid

24 jan 2011
    127
    23
    18
    @Arian: Ja, ik ga ook nog. Combineer het met een andere afspraak, dan hoef ik er niet apart een afspraak voor te maken.

@Marjolein: uitstrijkje krijg ik voor het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker. De eerste uitnodiging krijg je in het jaar dat je 30 wordt of bent (en ik ben net 30). En daarna weer om de 5 jaar. Zit trouwens ook een vragenlijst bij over je cyclus, dus ben benieuwd.. Fijn dat je moeder zo lief reageerde :)!

Pff, ben nu aan het afwachten wanneer ongi doorzet. Gisteren licht bruinverlies, vandaag weer niks. Gelukkig straks weg naar een verjaardag, dan heb ik weer afleiding (en mijn vriend ook, volgens mij vond hij het voor het eerst echt erg, terwijl hij altijd zo positief is).

En voor de dames bij wie de NOD dichterbij komt, succes!

9. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    even snel. het eten staat op... Bij 30 al!! ik dacht echt dat je de 50 al gepasseerd moest zijn... naja, heb ik nog iets minder als 4 jaar om me erop voor te bereiden hihi

10. Sunshinelover

Sunshinelover Actief lid

24 jan 2011
    127
    23
    18
    Hahahaha, ik dacht al, vind die 30 al zo heel erg oud ;)? Volgens mij is het bevolkingsonderzoek voor borstkanker wel weer vanaf 50 ofzo(dacht ik).

Smakelijk eten nog! Bij ons wordt het denk ik even snel iets naar binnen proppen straks, vriendlief staat nu vast in de file.

11. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inderdaad, vanaf 30 krijg je uitnodigingen voor een uitstrijkje en vanaf 50 jaar voor borstkankeronderzoek.
    Ik weet het (helaas) uit ervaring en dat terwijl ik nog niet eens 30 ben ;). Mijn moeder en tante hebben beiden borstkanker gehad voor hun 50e verjaardag, en daardoor moeten mijn zus en ik vanaf onze 30e verjaardag naast het uitstrijkje ook al de controles voor borstkanker ondergaan.

@ Marjolein: Wat fijn dat je moeder zo fijn reageerde!

12. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Hoi meiden,

hoe is het met jullie? Het is hier zo rustig..! ;)
    Nog nieuwe ontwikkelingen...?

Ik zit nu op 4dpo, ooh wat gaat de tijd langzaam... Ik heb al bedacht dat ik volgende week met testen vanaf 6 dagen voor NOD probeer.. Ik kan niet zo lang wachten! :D
    Dat betekent dat ik dinsdag ga proberen!

14dpo-6dpo=8dpo=Dinsdag! :D

13. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Arian, spannend! Nog eventjes geduld dus...

Bij mij is ook alles rustig. Het zou kunnen dat ik een eisprong heb rond deze tijd, maar voor even veel geld laat dat eitje nog een week of wat op zich wachten, gezien mijn voorgaande cyclussen.
    Ik doe niet aan ovulatietesten (voornamelijk omdat ik bang ben dat ik dan 'te' erg gefocust raak op zwanger worden en dat het klussen dan zo'n 'moetje' wordt).

Verder kijk ik uit naar maandag, dan is de huisarts terug van vakantie en kan ik een afspraak maken om de bloedonderzoeken en echo door te spreken.

14. Sunshinelover

Sunshinelover Actief lid

24 jan 2011
    127
    23
    18
    Vervelend he, dat wachten tussen je ei en NOD. En vooral op het laatst gaat het zo langzaam. Dat je hoopt dat je alweer een dag verder bent, maar dat er maar eigenlijk een uur is verstreken.

Enne, geen ontwikkelingen hier, zit aan het begin van een nieuwe ronde (met hopelijk veel kansen ;)).

15. mammamia

mammamia Niet meer actief

Succes meiden met het wachten op jullie NOD en dat jullie allemaal maar snel een positieve test in handen mogen krijgen!

Arian, spannend dat je dinsdag al gaat testen. Ik had toen die tijd ook zo weinig geduld hihi, succes! en we horen het wel;)

Liefs, mammamia

16. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    He Meiden!

Mammamia, natuurlijk laat ik het horen hier:D!
    Nog van Harte met je verjaardag trouwens.. ;)

Sunshinelover, hoelang duurt je cyclus gemiddeld? Nieuwe Ronde Nieuwe Kansen!
    Idd zo vervelend he dat wachten op iets wat je zoo graag wil!
    Maar OOIT komt er voor ons ook een dag dat wij 2 streepjes op die test hebben, en 8 maanden later een kleintje van onszelf vast mogen houden!

Elmo, Eindelijk die huisarts terug van vakantie, heeft lang genoeg geduurd zeg! Ben je nerveus?

Ik ben toen wel gelijk begonnen met o-testjes, voornamelijk omdat ik wilde weten hoe mijn cyclus verliep, en ik ben blij dat ik het toen gedaan heb, want achteraf had ik al een paar keer mijn ei gemist, omdat ik niet wist wat die buikpijn betekende, (ovulatiepijn;)achteraf). Ik wist dus ook niet dat we toen in de vruchtbare dagen zaten, dus hebben toen ook niet geklust..
    Nu heb ik voor de 2e keer echt bewust in de vruchtbare periode geklust, mede door de testjes! Dus voor mij is het een uitkomst!

17. Sunshinelover

Sunshinelover Actief lid

24 jan 2011
    127
    23
    18
    @Arian: lastig om te zeggen hoe lang mijn cyclus gemiddeld duurt. In het begin schommelde die tussen de 26 en 28 dagen, best netjes! Maar de laatste 2 keer dus 33 en 32 dagen. Vind het wel apart, een half jaar een vrij regelmatige cyclus en nu wordt ie opeens langer. En net als jij ben ik ook blij dat ik was begonnen met ovutesten (en eerder met tempen). Weet nu iig dat ik een late eisprong heb (ok, heeft tot nu toe nog niks opgeleverd, maar we zitten iig niet fout te klussen ;))

@Elmo; gelukkig is het morgen maandag! Hopelijk kun je snel een afspraak maken! En ben ook wel nieuwsgierig of je nerveus bent. Ik duim voor je!

18. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu ik er over nadenk ben ik wel een beetje nerveus, maar ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik pas dacht: "Ow, dadelijk huisarts bellen" op het moment dat ik hier op het forum inlogde. ;)

Ik houd jullie op de hoogte.

19. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    arian. herkenbaar.... had ik ook. de afspraak stond, en toen kreeg ik koudwatervrees. Terwijl je er maanden voor loop te zeuren dat er een afspraak moet komen...

20. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Elmo, heb je al uitslag?

Deel Deze Pagina